Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atpanula
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 139
    • Kuopio

    Originally posted by peto2 View Post
    siellä laatikossa on sellanen vipu jossa tappi ja vieressä, ulostuloakselilla hammaskehä johon tuo tappi osuu kun pistpä kepin P-asentoon.. kyllähän tuo tappi voi katketa kuten käsijarruvaijerikin voi katketa ..jyrkissä paikoissa olen kyllä käsijattun vetänyt kaveriksi
    Thanks, ja jos tulee Puijon mäkeen asiaa, niin laitan käkkärin päälle

    Ja nyt en tarkoita sitä hyppyrimäkeä, vaan tietä. Koitin tossa syssyllä bemarin kiihtyvyyden ja kyllä se Puijon ylämäkeen otti 140km/h suunnilleen kun kaasu pohjassa ajeli sen mäjen ylös asti. Tervetuloa vaan koittamaan, hyvä ja ilmainen testipenkki.

    Ei ole nimittäin mikään loiva mäki. Tutkia tuolla ei ole näkynyt.
    ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
    ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

    Comment

    • Lehtafi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 151
      • Helsinki

      Originally posted by Juhi$ View Post
      Saa sen katsastettua eikä tarvi mitään muutoskatsastuksiakaan maksaa. Palanen teippiä oikeaan paikkaan mittariston sisälle, uutta rattia ja homma on selvä. Lakipolitiikkaan en kommentoi mitään ja tiedän kyllä mitä laki sanoo kyseisestä toimenpiteestä.
      Selvennyksenä viellä, että autohan ei ole minun, tutun puolesta kysyn ja se tuon alkuperäsen viestin kirjoittikin. Niin kun tuo auto pitäisi saada katsastettua ja muuta vikaa nyt tiedossa ei pitäs olla muutakun tuo bägi ongelma. Elikkä tuo on tuossa kuulemma lisävaruste? vai onko nyt sittenkään? ainakaan rek otteessa ei lukenut tuosta bägistä mitään.

      Ongelma on kuulemma nyt se et mikä ratti/keskiö tuohon kävisi? tuo ei ole kuulemma mutterilla vaan pultilla kiristettävä.

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        Originally posted by Lehtafi View Post
        Ongelma on kuulemma nyt se et mikä ratti/keskiö tuohon kävisi? tuo ei ole kuulemma mutterilla vaan pultilla kiristettävä.
        tuota rohkenen epäillä, että olisi pultilla kiristettävä?

        mutta siis, eiköhän tuohon käy mikä vain E30/E34:sen bagiton ratti tilalle..
        E70 X5 30d

        Comment

        • atpanula
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 139
          • Kuopio

          Ei pitäisi olla ruuvilla vaan mutterilla. 22mm hylsyllä lähtee auki. Ehkä M14 mutteri siinä, mutta voi ajaa kyllä ilman mutteriakin jos ei kisko hyvin rattia itseen päin...

          Nimimerkillä pari kertaa ratin irroittanut.
          ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
          ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

          Comment

          • BmwPunisher
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 7629
            • Lemu

            Originally posted by atpanula View Post
            mutta voi ajaa kyllä ilman mutteriakin jos ei kisko hyvin rattia itseen päin...
            E70 X5 30d

            Comment

            • atpanula
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 139
              • Kuopio

              Originally posted by BmwPunisher View Post
              Onhan siinä boorit ja aika tavalla saa vedellä sitä rattia jos sen syliin haluaa.

              Et ei se mutteri mikään kriittinen osa ole. Riittää kun se on siinä. Ei vaikuta kyllä ajettavuuteen millään tavalla. Tärkeämpi lienee se ohjausakselin mutteri siellä alempana...
              ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
              ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                Originally posted by atpanula View Post
                Onhan siinä boorit ja aika tavalla saa vedellä sitä rattia jos sen syliin haluaa.

                Et ei se mutteri mikään kriittinen osa ole. Riittää kun se on siinä. Ei vaikuta kyllä ajettavuuteen millään tavalla. Tärkeämpi lienee se ohjausakselin mutteri siellä alempana...


                Ethä tosissaan ole? Sehän lähtee käytönnössä ilman minkäänlaista voimaa irti. Talvella takavetoisella niitä "yllättäviäkin", nopeita ohjausliikkeitä voi olosuhteista riippuen tulla päivittäin, siinä vaiheessa ei auta varoa ettei ratti irtoa kun pitää ohjata.

                Ja onhan siellä liikenteessä muitakin..
                Last edited by Jusaus; 07-01-2011, 02:34.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by atpanula View Post
                  Onhan siinä boorit ja aika tavalla saa vedellä sitä rattia jos sen syliin haluaa.

                  Et ei se mutteri mikään kriittinen osa ole. Riittää kun se on siinä. Ei vaikuta kyllä ajettavuuteen millään tavalla. Tärkeämpi lienee se ohjausakselin mutteri siellä alempana...
                  Jospa tätä ei kukaan nyt ota tosissaan.

                  Puhutko nyt oikeasti e34 ratista vai jonkun muun auton?

                  BMW 80-90 lukujen autoissa ei käytetty kartiollista booritusta ratissa, eli ratti lähtee todellakin ihan vain käsin vetämällä irti jos mutteria ei ole paikoillaan.

                  Todella edesvastuutonta edes ehdotella moista keskustelu palstalla, joku sen vielä uskoo.

                  Mielestäni auto jonka ratti irtoaa nykäisyllä on oikeasti aivan helvetin vaarallinen liikenteessä.
                  Olli.

                  Comment

                  • atpanula
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 139
                    • Kuopio

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Jospa tätä ei kukaan nyt ota tosissaan.

                    Puhutko nyt oikeasti e34 ratista vai jonkun muun auton?

                    BMW 80-90 lukujen autoissa ei käytetty kartiollista booritusta ratissa, eli ratti lähtee todellakin ihan vain käsin vetämällä irti jos mutteria ei ole paikoillaan.

                    Todella edesvastuutonta edes ehdotella moista keskustelu palstalla, joku sen vielä uskoo.

                    Mielestäni auto jonka ratti irtoaa nykäisyllä on oikeasti aivan helvetin vaarallinen liikenteessä.
                    Rivien välistä vois lukee jotain... Pysyyhän ne pyörätkin yhdellä pultilla kiinni, mutta tosi fiksua ei varmaan ole ajella noin...
                    ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                    ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                    Comment

                    • 525 TD
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 281
                      • IISALMI

                      Originally posted by peto2 View Post
                      penkit olisivat samanmalliset. lähinnä kiinnostaa että lämmittämättömissä on paikka vastuksille?

                      jos on niin hommahan menee kutakuinkin samallai kun vastuksen vaihto mutta sitäkään en ole tehnyt joten, miten?
                      vastuksille on paikka kaikissa penkinverhoiluissa (pujotettu päällyskankaan ja siihen ommellun pehmusteen väliin)

                      autossa olevan penkin saa helpommin pois irrottamalla selkänoja ensin erilleen

                      irrotat verhoilun penkin vaahtomuovista ja vedät vastukset pois,niskatuen läpivientimuovit kannattaa irrottaa(vastukset saattaa olla puristuksissa niiden alla)

                      kangasta kannattaa vähän "muokata" jotta vastusmatto irtoaa helpommin

                      verhoilua ei ole ommeltu päädyistä kiinni eli vastuksen saa paikoilleen työntämällä esim. jäykkä rautalanka verhoilun väliin jolla vetää vastuksen paikalleen

                      verhoilun saa kiinnitettyä takaisin esim. pienillä nippusiteillä metallihakasten sijaan

                      (takapenkkiinkin saisi lämmitysvastukset samalla periaatteella ylimääräisistä etupenkin vastusmatoista...)

                      Comment

                      • mie
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 219

                        Originally posted by BmwPunisher View Post
                        tuota rohkenen epäillä, että olisi pultilla kiristettävä?

                        mutta siis, eiköhän tuohon käy mikä vain E30/E34:sen bagiton ratti tilalle..
                        Ei passaa bäkitön ratti booreille. En satavarma oo mut muistelisin että e36:sen bäkitön ratti passaa.

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by mie View Post
                          Ei passaa bäkitön ratti booreille. En satavarma oo mut muistelisin että e36:sen bäkitön ratti passaa.
                          Juuri näin. Mulla on alkunperin bägillisessä E34:ssä E36:n kapea bägitön M-tech 2 -ruori. Bägittömissä E34:ssä rattiakselin boori on pienempi.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • BMW 730i
                            Newbiemmer
                            • Jul 2008
                            • 3

                            e34 automaatti vaihteiston ohjausboksi

                            moro
                            eli auto bmw e34 3.0 v8 -94. osaisiko joku tietävämpi kertoa että mistä löydän tuosta autosta aut.vaiht. ohjausboksin? ja onko se vaikea/työläs vaihtaa? olen yrittänyt täältä vastausta löytää mutta ei ole osunut silmään.
                            joten kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa tyhmää asiassa.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by BMW 730i View Post
                              moro
                              eli auto bmw e34 3.0 v8 -94. osaisiko joku tietävämpi kertoa että mistä löydän tuosta autosta aut.vaiht. ohjausboksin? ja onko se vaikea/työläs vaihtaa? olen yrittänyt täältä vastausta löytää mutta ei ole osunut silmään.
                              joten kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa tyhmää asiassa.
                              siellähän se on apparinpuolen sähköboksissa, en vain nyt ulkoa muista että mikä niistä neljästä se on :think

                              niin helppo vaihtaa että onnistuu sokealta nunnaltakin
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                Originally posted by BMW 730i View Post
                                moro
                                eli auto bmw e34 3.0 v8 -94. osaisiko joku tietävämpi kertoa että mistä löydän tuosta autosta aut.vaiht. ohjausboksin? ja onko se vaikea/työläs vaihtaa? olen yrittänyt täältä vastausta löytää mutta ei ole osunut silmään.
                                joten kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa tyhmää asiassa.
                                Originally posted by peto2 View Post
                                siellähän se on apparinpuolen sähköboksissa, en vain nyt ulkoa muista että mikä niistä neljästä se on :think

                                niin helppo vaihtaa että onnistuu sokealta nunnaltakin
                                Oikeassa boksissa ollaan. ETM->Vuosimalli->Component Location Views
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎