Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by Shrewd View Post
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...04&hg=32&fg=35 - Miten ratin saa irti? Joku tavi on ilmeisesti ottanu myydessä ralliratin talteen ja survonu alkuperäsen takasin niin, että on vinossa.

    Pitäs olla simppeli homma (oon vaa niin käsi näis). Vähä nolottaa kysyy tällasii, mut en haluu turhaan purkaa puolta kojelautaa tuolla räntäsateessa.
    Keskeltä rattia bmw merkki irti pientä meisseliä apuna käyttäen ja aukaiset mutterin. Vedä ratti pois.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      Originally posted by Midway View Post
      Morjesta auto on vm89 530i

      No pakoputki oli niin mätä et päätin uusia koko putken pakosarjasta taaksenpäin
      katti autossa on muttei missään mainintaa vähäpäästöisyydestä eli se joutaa pois.

      No hommasin siihen alkuperäisen katittoman mallin putken siihen tilalle ja loppupää supersprint

      Oisko ideaa mihin sen lambdan laittaa sillai et se saa jokasylinteriltä tietoa eikä vain 3:lta. On nimittäis erillainen se katin korvausputki.
      Mistä päättelit ettei ole vähäpäästöinen?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Midway
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 157
        • Hamina

        Originally posted by Haju69 View Post
        Mistä päättelit ettei ole vähäpäästöinen?
        No kerrotko mistä kaikista paikoista se pitää päätellä?

        Comment

        • 525TurboIC
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 663
          • Pomarkku

          Originally posted by Midway View Post
          No kerrotko mistä kaikista paikoista se pitää päätellä?
          Vähäpäästöisyys ei selviä nykypäivänä muuten ku konttorilta kysymällä. Ei välttämättä lue otteessa mitään.

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by 525TurboIC View Post
            Vähäpäästöisyys ei selviä nykypäivänä muuten ku konttorilta kysymällä. Ei välttämättä lue otteessa mitään.
            Tai jos lukee niin 3-toimi katalysaattori tms.

            Comment

            • Midway
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 157
              • Hamina

              Noni soitin 2 konttorille eikä mitään viittauksia ollut että olisi vähäpäästöinen.

              Tuohon aikasenmin kysymääni neuvoja varmasti ovat jotkut noita poistaneet?

              Comment

              • thst
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 252
                • Jkl

                Tuosta otteesta nyt ei voi mitään päätellä. Itselläkään ei mitään mainintaa, mutta katti löytyy ja kuulemma olisi vähäpäästöinen. Tosin toinen konttori voisi olla eri mieltä :think

                Comment

                • 525TurboIC
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 663
                  • Pomarkku

                  Originally posted by sleepertuning View Post
                  Tai jos lukee niin 3-toimi katalysaattori tms.
                  Ei sekään ole välttämättä vähäpäästöinen jos se lukeekin otteessa. Oma nykyinen E34 ei ole vähäpäästöinen vaikka otteessa lukee kolmitoimikatti. Konttorilta varmistin asian ennen ku auton ostin niin sanoivat ettei ole ruksia kohdassa vähäpäästöinen. Se taas on ihan asemasta kiinni tulkitsevatko kyseisen tekstin otteessa yhtäkuin vähäpäästöinen...

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Tuskaillut jo aiemminkin tuo oman pommin kulutusta, mutta nyt alkaa mennä yli: 19.2 näyttää ajotietokone tällä hetkellä kulutukseksi. Just ja just 400 km taidan päästä tällä menolla täydellä tankilla (80 litraa).

                    Nyt tuo onneks rupesi selkeesti oireilemaan selkeästi. Kulutusmittari ei mene nolliin muuta kuin kakkosvaihteella ja silloinkin vain, jos laittaa kakkosen silmään yli 50 / km/h vauhdista. Kierroksetkin jää hurraamaan, kylmänä pari kertaa pätkinyt, ihankuin ei olis käynyt kaikilla ja vedot ollu poissa.

                    Imuvuoto nyt ekana tulis mieleen, mutta kun ei ole. Vikakoodeja ei ollut reipas kuukausi takaperin, mutta pitää taas käydä luetuttaa ja tsekata päästöt samalla.

                    Lambda tohon on uusittu ex-omistajan toimesta ja alkuperäinen, joten liekköpä tuo sit taas menossa, vai mikä tälläistä voi aiheuttaa?
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Tuskaillut jo aiemminkin tuo oman pommin kulutusta, mutta nyt alkaa mennä yli: 19.2 näyttää ajotietokone tällä hetkellä kulutukseksi. Just ja just 400 km taidan päästä tällä menolla täydellä tankilla (80 litraa).

                      Nyt tuo onneks rupesi selkeesti oireilemaan selkeästi. Kulutusmittari ei mene nolliin muuta kuin kakkosvaihteella ja silloinkin vain, jos laittaa kakkosen silmään yli 50 / km/h vauhdista. Kierroksetkin jää hurraamaan, kylmänä pari kertaa pätkinyt, ihankuin ei olis käynyt kaikilla ja vedot ollu poissa.

                      Imuvuoto nyt ekana tulis mieleen, mutta kun ei ole. Vikakoodeja ei ollut reipas kuukausi takaperin, mutta pitää taas käydä luetuttaa ja tsekata päästöt samalla.

                      Lambda tohon on uusittu ex-omistajan toimesta ja alkuperäinen, joten liekköpä tuo sit taas menossa, vai mikä tälläistä voi aiheuttaa?

                      Oletko varma ettei vuoda tankki tai yms mistään.. Järjettömiä lukemia.. Oma vastaava manuaali M50 525 menee näin talvella mun ajossa sen 9.5l/100km Obc:n mukaan..

                      Imuvuotokin voi olla joo mahdollista..

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5150
                        • Joensuu

                        Originally posted by Eetu View Post
                        Oletko varma ettei vuoda tankki tai yms mistään.. Järjettömiä lukemia.. Oma vastaava manuaali M50 525 menee näin talvella mun ajossa sen 9.5l/100km Obc:n mukaan..

                        Imuvuotokin voi olla joo mahdollista..
                        Ei vuoda. Kävi kyllä ekana mielessä. Ostaessa kyllä oli yks bensaletku hieman hapero, mutta vaihdettiin ja tarkasteltiin.

                        Tää työmatka, jota ajan on kyllä kulutuksen suhteen varmaan pahin mahin mahollinen etelän ruuhkien jälkeen. 4 km kaupungissa, jossa ruuhkaa tietöiden takia tullessa ja mennessä. Matka kestää aina 15-25 min, riippuen miten on tuurissaan valot / muut ihmiset.

                        Emännän 1.6i golfikin vei reippaat 16 ajotietokoneen mukaan tolle samalle matkalle. Auto kun ei kerkeä lämmitä edes lämpimäksi, eikä mahdollisuutta lämmitykseen aamuisin. Keskituntinopeus tolle matkalle on alle 20 km/h.

                        No nyt ei enää kovia pakkasia, joten reippaasti alle tuon kulutuksen pitäisi olla, mutta kun ei ole. Eniten ihmetyttää, et miksi ei mene moottorijarrulla kulutus nolliin? Kaippa se imuvuoto vois tuonkin tehdä, mutta kun ei vaan imuvuotoa löydy. Pitää varmaan vaan taas kerran ettiä, jos siellä sittenkin jossain ois vuotoa.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Ei vuoda. Kävi kyllä ekana mielessä. Ostaessa kyllä oli yks bensaletku hieman hapero, mutta vaihdettiin ja tarkasteltiin.

                          Tää työmatka, jota ajan on kyllä kulutuksen suhteen varmaan pahin mahin mahollinen etelän ruuhkien jälkeen. 4 km kaupungissa, jossa ruuhkaa tietöiden takia tullessa ja mennessä. Matka kestää aina 15-25 min, riippuen miten on tuurissaan valot / muut ihmiset.

                          Emännän 1.6i golfikin vei reippaat 16 ajotietokoneen mukaan tolle samalle matkalle. Auto kun ei kerkeä lämmitä edes lämpimäksi, eikä mahdollisuutta lämmitykseen aamuisin. Keskituntinopeus tolle matkalle on alle 20 km/h.

                          No nyt ei enää kovia pakkasia, joten reippaasti alle tuon kulutuksen pitäisi olla, mutta kun ei ole. Eniten ihmetyttää, et miksi ei mene moottorijarrulla kulutus nolliin? Kaippa se imuvuoto vois tuonkin tehdä, mutta kun ei vaan imuvuotoa löydy. Pitää varmaan vaan taas kerran ettiä, jos siellä sittenkin jossain ois vuotoa.
                          Kaasuläppä potikka voisi olla potentiaalinen vikakohde.

                          Omassa m50b20 pelissä oli potikka rikki, moottorijarrutus oli heikko, kulutusmittari ei mennyt nolliin ja välillä tyhjäkäynti huusi ja humppasi tai sitten auto sammu risteyksiin tultaessa.

                          Testeristä katsoin livedata ja kaasuläpän aukiolo arvolla ei ollut juurikaan mitään tekemistä kaasuläpän kanssa, vaan lukemat vaihtuivat täysin järjettömästi ja välillä jäi pitkäksi aikaa yhteen kohtaan.

                          Uusi potikka ratkaisi kaikki mainitut oireet kerrasta.

                          Polttoaineen kulutusta en seurannut, autossa ei ollut ajotieturia enkä ajanut sillä loppiujen lopuksi montaakaan tankillista.
                          Olli.

                          Comment

                          • Midway
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 157
                            • Hamina

                            Originally posted by Midway View Post
                            Morjesta auto on vm89 530i

                            No pakoputki oli niin mätä et päätin uusia koko putken pakosarjasta taaksenpäin
                            katti autossa on muttei missään mainintaa vähäpäästöisyydestä eli se joutaa pois.

                            No hommasin siihen alkuperäisen katittoman mallin putken siihen tilalle ja loppupää supersprint

                            Oisko ideaa mihin sen lambdan laittaa sillai et se saa jokasylinteriltä tietoa eikä vain 3:lta. On nimittäis erillainen se katin korvausputki.


                            Kellään tietoa?

                            Comment

                            • Deckki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 500
                              • Rovaniemi/Kuusamo

                              Mikähän tuo otti ja hajosi eilen tuosta sigussa olevasta e34:sta kun sisälle ei puhalla enään lämmintä? Lämmöt pysyy siellä missä ennenkin mutta vesiventtiilin kohdalta nousee höyryä ja letkut on sieltä kyllä lämpimät. Mietin että jumiiko vesiventtiili mutta otin johtoliittimet irti eikä vaikuttanut mitään, sillä eikö tällöin noiden pitäisi aueta täysin?
                              Originally posted by T3
                              E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                              Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                              E21 1972 m10b20

                              ex. Bmw E38 Navarra violett
                              ex: E34 520
                              ex: E34 530iA Touring -95
                              ex: E32 735i -88

                              Autokuume 24/7

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Deckki View Post
                                Mikähän tuo otti ja hajosi eilen tuosta sigussa olevasta e34:sta kun sisälle ei puhalla enään lämmintä? Lämmöt pysyy siellä missä ennenkin mutta vesiventtiilin kohdalta nousee höyryä ja letkut on sieltä kyllä lämpimät. Mietin että jumiiko vesiventtiili mutta otin johtoliittimet irti eikä vaikuttanut mitään, sillä eikö tällöin noiden pitäisi aueta täysin?
                                No jos ne on jumissa ei auta paljon johtojen irroittelu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎