Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiR
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 819
    • Jyväskylä

    E34 Toukkaa ostamassa ja muutama kysymys.

    1.Ohjauksessa klappia omasta mielestä reilusti. Meneeköhän vielä simpukkaa kiristämällä vai joutuuko vaihtamaan koko paskan?
    2.Lämppärin puhallin tuntuu tehottomalta, puhaltaa kunnolla vaan kun on ihan täysillä. Puhallin kuulemma vaihdettu mutta onko näissä etuvastukset semmosia että särkyy?
    3. Ei sähkölaseja takana, onko paha lisätä jälkeenpäin?
    4. Etupää kolisee, mistä edullisesti esim vaikkapa ihan pakettina kaikki etupään nivelet ja puslat?
    5.Kaipaa lukkoperää, kyseessä siis 525tds. Mistähän löytyisi helposti sinne sopiva?
    E61 535d -04

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by AnttiR View Post
      E34 Toukkaa ostamassa ja muutama kysymys.

      1.Ohjauksessa klappia omasta mielestä reilusti. Meneeköhän vielä simpukkaa kiristämällä vai joutuuko vaihtamaan koko paskan?
      2.Lämppärin puhallin tuntuu tehottomalta, puhaltaa kunnolla vaan kun on ihan täysillä. Puhallin kuulemma vaihdettu mutta onko näissä etuvastukset semmosia että särkyy?
      3. Ei sähkölaseja takana, onko paha lisätä jälkeenpäin?
      4. Etupää kolisee, mistä edullisesti esim vaikkapa ihan pakettina kaikki etupään nivelet ja puslat?
      5.Kaipaa lukkoperää, kyseessä siis 525tds. Mistähän löytyisi helposti sinne sopiva?
      1. klappi voi olla muuallakin, pitäisi tutkia ennen kun voi sanoa mitään.
      2. jos kyseessä manuaali-ilmastointi niin omien kokemuksien mukaan puhallusnopeudet on päin helvettiä 1= olematon 2=todella heikko 3= heikko ja 4= TÄYSILLÄ. raitisilmasuodattimen vaihtamalla alkaa puhaltamaan kunnolla.
      3. tarviit sähkölasien nostinmekanismit, 4:n lasin kytkimen keskikonsoliin, ovipahvit ja mahdollisesti ovien johtosarjat.
      4. saksasta, kauppoja monia. hinnat 130€ ylöspäin laadun mukaan.
      5. selaa foorumin myyntiosiota.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        mitä E34 sedan valopakettiin kuuluu?
        E70 X5 30d

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          Originally posted by peto2 View Post
          1. klappi voi olla muuallakin, pitäisi tutkia ennen kun voi sanoa mitään.
          Lisäisin vielä, että kun simpukassa alkaa olla reilummin klappia niin se on entinen simpukka, kiristys ei ratkaise mitään, paitsi ehkä hetkeksi.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Deckki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 500
            • Rovaniemi/Kuusamo

            Originally posted by AnttiR View Post
            1.Ohjauksessa klappia omasta mielestä reilusti. Meneeköhän vielä simpukkaa kiristämällä vai joutuuko vaihtamaan koko paskan?

            4. Etupää kolisee, mistä edullisesti esim vaikkapa ihan pakettina kaikki etupään nivelet ja puslat?
            Eiköhän nämä liity läheisesti toisiinsa. Raidetangot voi olla vaihto kunnossa.
            Originally posted by T3
            E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
            Chevrolet monte carlo 1972 5,7
            E21 1972 m10b20

            ex. Bmw E38 Navarra violett
            ex: E34 520
            ex: E34 530iA Touring -95
            ex: E32 735i -88

            Autokuume 24/7

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              Onko e34:ssa ollut erikokoisia lämppärin kennoja? Auto on vm.95 saksantuonti 520i manuaali ilmastoinnilla. Ei meinaa riittävästi tulla lämmintä sisälle. Nyt tehtyjä toimenpiteitä on jo:

              -uusi ris
              -kiertovesipumppu hyrisee ja johdot oikein päin (tarvikepumppu)
              -ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä
              -molemmat vesiventtiilit tuntuis toimivan
              -moottori lämpenee normaalia vauhtia ja viisari aina lämpimänä keskellä

              Alkanut epäilyttään että onko tuossa joku alikokoinen lämppärinkenno. Autoa ei saa niin lämpimäks -20C pakkasilla että viitis ilman takkia esimerkiks ajella pitempääkään matkaa.

              Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
              Last edited by Tuiske; 15-02-2011, 10:20.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • Valtsude
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 739
                • Jyväskylä

                Originally posted by Tuiske View Post
                Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
                Ainakin mulla riittää lämpöä ihan kylliksi. Lähdin vuodenvaihteessa 500km matkalle ja oli katkennu vesiventtiilin säätöjohto tms, jonka takia kuskin puolelle puhalti vain kuumaa. Hiki tuli näin viluisellekin, vaikka teepaita päällä ajelin ja puhallin ykkösellä, ulkona 20 pakkasta.
                E34

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  Originally posted by Valtsude View Post
                  Ainakin mulla riittää lämpöä ihan kylliksi. Lähdin vuodenvaihteessa 500km matkalle ja oli katkennu vesiventtiilin säätöjohto tms, jonka takia kuskin puolelle puhalti vain kuumaa. Hiki tuli näin viluisellekin, vaikka teepaita päällä ajelin ja puhallin ykkösellä, ulkona 20 pakkasta.
                  Aha... Tommonen kuvaus ei kyllä sovi meikäläisen autoon
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • gogo
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 60
                    • Joensuu

                    Originally posted by Tuiske View Post
                    Onko e34:ssa ollut erikokoisia lämppärin kennoja? Auto on vm.95 saksantuonti 520i manuaali ilmastoinnilla. Ei meinaa riittävästi tulla lämmintä sisälle. Nyt tehtyjä toimenpiteitä on jo:

                    -uusi ris
                    -kiertovesipumppu hyrisee ja johdot oikein päin (tarvikepumppu)
                    -ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä
                    -molemmat vesiventtiilit tuntuis toimivan
                    -moottori lämpenee normaalia vauhtia ja viisari aina lämpimänä keskellä

                    Alkanut epäilyttään että onko tuossa joku alikokoinen lämppärinkenno. Autoa ei saa niin lämpimäks -20C pakkasilla että viitis ilman takkia esimerkiks ajella pitempääkään matkaa.

                    Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
                    Itellä juurikin samanlainen tilanne päällä. Ikkunat saa pysymään sulana ku puhallin asennossa 4 :think
                    E34 m50b25

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Raitisilmasuodatin voi olla tukossa.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
                        puhaltaako se puhallin hyvin, raikkari tukossa ? tätä vois kans koittaa: laita lämpöasetus täysille ja koita niitä lämppärille meneviä letkuja vesiventtiilien jälkeen, pitäis olla tulikuumat. Näistä itse lähtisin ensin hakemaan vikaa. Jos ottaa vesiventtiileiltä sähköt irti, niiden pitäisi jäädä auki- asentoon. tuotakin voisi koittaa. mut ei sekään auta jos ne on juminut kiinni.

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Originally posted by Tuiske View Post
                          Onko e34:ssa ollut erikokoisia lämppärin kennoja? Auto on vm.95 saksantuonti 520i manuaali ilmastoinnilla. Ei meinaa riittävästi tulla lämmintä sisälle. Nyt tehtyjä toimenpiteitä on jo:

                          -uusi ris
                          -kiertovesipumppu hyrisee ja johdot oikein päin (tarvikepumppu)
                          -ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä
                          -molemmat vesiventtiilit tuntuis toimivan
                          -moottori lämpenee normaalia vauhtia ja viisari aina lämpimänä keskellä

                          Alkanut epäilyttään että onko tuossa joku alikokoinen lämppärinkenno. Autoa ei saa niin lämpimäks -20C pakkasilla että viitis ilman takkia esimerkiks ajella pitempääkään matkaa.

                          Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
                          Kyl siulla selkeesti siellä jotain vikaa on. Miten lämmintä se puhaltaa? Haaleaa?

                          Jos ei ilmaa, eikä raittari tukossa, niin kyllä sieltä pitäs "tulikuumaa" kierroksilla tulla. Tyhjäkäynnillä ei luonnollisesti niin kuumaa puhalla.

                          Näilläkin pakkasilla 10 km jälkeen pitää laittaa puhallinta kakkosasentoon, kun alkaa tulla niin lämmin, joten kyllä nää lämpimiä biilejä on. Selkeesti lämpimämpiä mitä M20 koneiset E30.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            Originally posted by TFV View Post
                            Raitisilmasuodatin voi olla tukossa.
                            Niinkuin kirjoitin niin ris = Raitis Ilma Suodatin on vaihdettu, uusi.

                            Originally posted by pheno View Post
                            puhaltaako se puhallin hyvin, raikkari tukossa ? tätä vois kans koittaa: laita lämpöasetus täysille ja koita niitä lämppärille meneviä letkuja vesiventtiilien jälkeen, pitäis olla tulikuumat. Näistä itse lähtisin ensin hakemaan vikaa. Jos ottaa vesiventtiileiltä sähköt irti, niiden pitäisi jäädä auki- asentoon. tuotakin voisi koittaa. mut ei sekään auta jos ne on juminut kiinni.
                            Puhallusteho on ihan ok, harvemmin pidän puhallinta edes nelos asennolla. Se on käynyt mielessä että jos vesiventtiilit olis jumiutunut niin, että eivät pääse aukeamaan ihan täysin, tosin epäilen että ne kyllä toimii, molemmilta puolilta tulee ihan saman lämpöistä ilmaa kuumalle säädettynä. Kylmällekin ne menee kun vaan nappulasta vääntää, eli ei ne ainakaan aivan jumissa ole.

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Kyl siulla selkeesti siellä jotain vikaa on. Miten lämmintä se puhaltaa? Haaleaa?

                            Jos ei ilmaa, eikä raittari tukossa, niin kyllä sieltä pitäs "tulikuumaa" kierroksilla tulla. Tyhjäkäynnillä ei luonnollisesti niin kuumaa puhalla.

                            Näilläkin pakkasilla 10 km jälkeen pitää laittaa puhallinta kakkosasentoon, kun alkaa tulla niin lämmin, joten kyllä nää lämpimiä biilejä on. Selkeesti lämpimämpiä mitä M20 koneiset E30.
                            Ei kyllä näillä pakkasilla voi mitenkään sanoa että ainakaan sormia polttelis se ilma mitä sisälle puhaltaa, kyllä se lämmintä on mutta selvästi liian vähän lämmintä, lasit pysyy kyllä sulana että ei se niin kylmä ole.

                            Ja vertailukohtana mm. ex E30 320i joka oli kyllä selkeesti lämpimämpi kun tämä. Ja onhan noita nyt muitakin bemuja jo talvikäytössä ollut lukuisia ja kyllä tämä kuitenkin kaikista niistä on kylmin.
                            Last edited by Tuiske; 15-02-2011, 15:24.
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5150
                              • Joensuu

                              Originally posted by Tuiske View Post
                              Niinkuin kirjoitin niin ris = Raitis Ilma Suodatin on vaihdettu, uusi.



                              Puhallusteho on ihan ok, harvemmin pidän puhallinta edes nelos asennolla. Se on käynyt mielessä että jos vesiventtiilit olis jumiutunut niin, että eivät pääse aukeamaan ihan täysin, tosin epäilen että ne kyllä toimii, molemmilta puolilta tulee ihan saman lämpöistä ilmaa kuumalle säädettynä. Kylmällekin ne menee kun vaan nappulasta vääntää, eli ei ne ainakaan aivan jumissa ole.



                              Ei kyllä näillä pakkasilla voi mitenkään sanoa että ainakaan sormia polttelis se ilma mitä sisälle puhaltaa, kyllä se lämmintä on mutta selvästi liian vähän lämmintä, lasit pysyy kyllä sulana että ei se niin kylmä ole.

                              Ja vertailukohtana mm. ex E30 320i joka oli kyllä selkeesti lämpimämpi kun tämä. Ja onhan noita nyt muitakin bemuja jo talvikäytössä ollut lukuisia ja kyllä tämä kuitenkin kaikista niistä on kylmin.
                              Mulla ollut talvimiinoina seuraavanlaiset E30 pommit: 316i M40, 318i M10 ja 320i M20 ja nykysin tää 525i M50, joka on kyllä noista kaikista lämpimin.

                              M40 oli noista E30 kaikkein lämpimin, tosin ei mikään kyllä kylmä ollut! 320i lämmityspuolella kaikki uutta kennosta lähtiin, joten se varmasti pelasi yhtä hyvin kuin uutena. Silti se ei ollut yhtä lämmin mitä tuo nevöevö huollettu satasen miina M40, joka oli edellisenä talvena.

                              Eli puhallusteho siulla on ok (tukka lepattaa nelosella) mutta, lämpötila jota tulee on "kylmää" = haaleaa?
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • Tuiske
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 1441
                                • Lempäälä

                                Noniin tein vähän selvittelyä. Huomasin että kiertovesipumppu oli vähän märkä alapuolelta. Joku oli laittanut ilmastointiteippiä pumpun lähdön ja letkun väliin ja sieltähän se vähän vuosi ja myös hieman tukki letkua kun oli lytyssä letkun sisällä No, poistin teipin, mutta sisälämpöihin se vaikutti aika vähän.

                                No itse asiaan, moottori lämmin (ainakin 30min käynnissä ajelin korttelia ympäri), ulkona -19C, puhallus kolmosella vain kojelaudan keskisuuttimiin jolloin puhalluslämpötila 50C. Jos puhalluksen laittoi myös jalkoihin tai tuulilasille, kojelaudasta tuleva puhallus tippui 40C:seen, eli vain vähän kättä lämpöisempää. Miksi puhalluslämpötila tippuu kun säätää puhalluksen useempaan kun yhteen suuntaan?

                                Kiertovesipumpulle tuleva ja vesiventtiililtä lämppärin kennolle lähtevät letkut saman lämpöiset, ~10 sekuntia maltto pitää kädessä kunnes teki mieli irrottaa. Kennolta moottoriin palaava letku hieman viileämpi mutta ihan lämmin sekin.

                                Puhalluslämmön mittasin sisä/ulko digimittarilla jonka ulkolämpötila-anturin tungin ilmakanavaan.

                                Voiko ilma päästä jotenkin virtaamaan lämppärinkennon ohitse?

                                Lämpömittarin pitää olla noin klo10:30 eli siinä toisessa viivassa että alkaa puhallus olemaan sen verran lämmintä että jäisiä sormia lämmittää ..olipa tarkka vertauskuva.
                                Last edited by Tuiske; 15-02-2011, 17:11.
                                Corvette C4 LT4 TURBO
                                Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎