osaako joku kertoa vastausta. hall-anturille menee neljä johtoa: musta, keltainen, harmaa ja tumman vihreä. musta luultavamminkin maajohto, mutta missä näistä kulkee sytytys-signaali? keltainen on paksumpi kuin muut johdot. olisiko tämä plus? yleensähän hall-anturille menee 3 johtoa :think ja konehan on m20b25 motronic vm-88
Tuossa koneessa ei oo hall-antureita yhtään ainutta ja pyörintäantureille menee kolminapaiset kaapelit joista niistäkin yksi häiriösuoja Sytytyssignaalia ei varsinaisesti kulje missään, ellei puolan maadoitusta sellaiseksi laske.
Miten hattuhylly irroitetaan? Selkänoja pois? Ja sit lähtee? Eikös hattuhylly kuitenkin pidä irroittaa päästäkseen käsiksi yläpäähän? Auto 92 525 tdsa sedan.
Voiko väljä/löysä iskarin yläpää aiheuttaa vikinän lisäksi muita oireita? Tärinää jarruttaessa jumahtaneen jarrusatulan kanssa?
Miten hattuhylly irroitetaan? Selkänoja pois? Ja sit lähtee? Eikös hattuhylly kuitenkin pidä irroittaa päästäkseen käsiksi yläpäähän? Auto 92 525 tdsa sedan.
Takapenkki riittää mutta ahdasta on. Hattuhylly on etureunasta sellaisilla muoviniiteillä kiinni, hivenen paskamaisia irroittaa, etenkin ehjinä. Takana piilossa on kiinteät metalliset klipsut irtoavat korista vetämällä.
Kiitos.
Mistähän johtuu tärinä kevyesti jarruttaessa, mutta ei kovin painaessa? Ei taida olla kiero levy?
99% jarruvioista johtuu satulasta. Levytkään eivät koskaan kieroudu itsestään. Käyttäisin satulat auki ja uusisin tarvittavat osat, tai oikeastaan, tilaisin ebaysta kierroksen levyjä, hommaisin satuloihin uudet palat, kumit ja tiivisteet, ilmausnipat sekä uudet männät. Kokonaiskustannus jää alle 350€ ja tuloksena on takuulla toimivat jarrut vuosiksi eteenpäin.
Tuossa koneessa ei oo hall-antureita yhtään ainutta ja pyörintäantureille menee kolminapaiset kaapelit joista niistäkin yksi häiriösuoja Sytytyssignaalia ei varsinaisesti kulje missään, ellei puolan maadoitusta sellaiseksi laske.
Dodii selvis sitte tämäki osaatkos kertoa sitten että mistä tämän sytytys signaalin saisi otettua? smt6 boksia asennan kiinni ja muuten kaikki aikalailla selvää, mutta sytytyksen puolelta vielä vähän auki. signaali pitää saada kiertämään smt6:n kautta.
Otin hattuhyllyn pois. Iskarin yläpäähän siellä oli paskana. Vaikka on kireellä niin heiluu. Mistä kannattaa ostaa yläpää? Ja meneeköhän vaihto niin että jousipuristimilla jousi tarpeeksi kasaan. Irti ylhäältä ja uutta tilalle?
Dodii selvis sitte tämäki osaatkos kertoa sitten että mistä tämän sytytys signaalin saisi otettua? smt6 boksia asennan kiinni ja muuten kaikki aikalailla selvää, mutta sytytyksen puolelta vielä vähän auki. signaali pitää saada kiertämään smt6:n kautta.
Ensin sun tarttis määritellä vähän tarkemmin mitä signaalia tarkoitat ja millaisessa muodossa.
Otin hattuhyllyn pois. Iskarin yläpäähän siellä oli paskana. Vaikka on kireellä niin heiluu. Mistä kannattaa ostaa yläpää? Ja meneeköhän vaihto niin että jousipuristimilla jousi tarpeeksi kasaan. Irti ylhäältä ja uutta tilalle?
Vaihdoin nuo suunnilleen pari viikkoa sitten, prosessi meni omalla kohdalla näin lyhkäisyydessään:
Takapenkin istuinosa sekä selkänoja irti. Hattuhyllyn neljä kliparetta auki sekä hattuhyllyä hieman ylöspäin. Auton peräpää ylös, renkaat irti.
22mm pultti iskarien alaosista irti, iskarien alapäät irti pyöräntuennasta.
3x13mm mutteria iskarien yläpäistä irti sekä iskarit pihalle.
Jouset kasaan puristimilla sekä yläpään vaihto. Assembly in reverse order
Ensin sun tarttis määritellä vähän tarkemmin mitä signaalia tarkoitat ja millaisessa muodossa.
no jos sanotaan näin että haluan boksilla pystyä säätämään sytytystä myöhäisemmälle/aikaisemmalle. ohjeet neuvovat katkaisemaan sytytys-signaali johdon ja kytkemään smt6 boksiin. ja boksista tulee toinen johto mikä kytketään tähän katkaistuun johtoon joka jatkaa matkansa eculle (motronic). eli siis lyhyesti sanottuna boksi pitäisi saada väliin. vai onko tämä edes mitenkään mahdollista jakaja sytytyksellä vai pitääkö olla suorasytytys? :think
On se mahdollista, ei suora/jakajasytkä siihen vaikuta. Ongelmana on nyt, että et tiedä mitä signaalia tarvitset, tuolla sun kuvauksella ei pysty sanomaan mitään varmaa. Tuolla ohjeella kuulostaa siltä kun yrittäisit kytkeä sitä ulkoisen sytkämodulin väliin. Sellaista ei ole näissä.
Missä voi olla vikaa, kun kierroslukumittari eikä kulutus toimi. Aluksi epäilin mittaristoa, mutta tuttava näytti tavan tarkistaa toiminta. Eli oikean puoleinen tappi pohjaan ja virrat päälle. Kaikki mittarit liikkui ylös ja alas.
Missä voi olla vikaa, kun kierroslukumittari eikä kulutus toimi. Aluksi epäilin mittaristoa, mutta tuttava näytti tavan tarkistaa toiminta. Eli oikean puoleinen tappi pohjaan ja virrat päälle. Kaikki mittarit liikkui ylös ja alas.
Kierrosluku-signaali puuttuu tai mittariston konkat kaput.. FAQussa on ohjeet niiden korjaamiseen.
On se mahdollista, ei suora/jakajasytkä siihen vaikuta. Ongelmana on nyt, että et tiedä mitä signaalia tarvitset, tuolla sun kuvauksella ei pysty sanomaan mitään varmaa. Tuolla ohjeella kuulostaa siltä kun yrittäisit kytkeä sitä ulkoisen sytkämodulin väliin. Sellaista ei ole näissä.
eli siis haetaan tätä signaalia mikä antaa käskyn antaa kipinän. ohjeet neuvovat vain katkaisemaan sytytys signaali johdon ja viemään tästä tiedon smt6 boksille. ja boksilta tulee toinen johto takaisin mikä kytketään takaisin tähän signaali johtoon mikä on katkaistu. eli hakusessa on johto missä kulkee tieto koska antaa kipinä. eli mitä signaalia huijaammalla voi vaikuttaa sytytyksen ajoitukseen. powered by karjala
Comment