Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    Hyväkuntoiset E34:set hinnat alkaen n. 2500e? Mitä nettiautoa kattellut, bemarit jotka maksaa alle tuon ovat melkein aina pommeja/rällätyn näköisiä..

    Comment

    • Hemu__
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 972
      • Kirkkonummi

      Originally posted by Micce///M View Post
      Ei kuulu pyöriä virta päällä, ainoastaan startattaessa ja tietenkin käydessä. Searchilla löytyy asentotunnistimen arvot, joka siis myös ohjaa bensapumpun toimintaa.

      En nyt ihan tarkkaan muista, mutta muistelisin että bensapumppu saa ns. herätteen virtalukolta ja virran bensapumpun releeltä, jota ohjaa DME/asentotunnistin.

      Autoni oli siis 525i m50b25 koneella ja varusteet ovat suhtkoht hyvät, ilmurit sähkölasit ja sähköpenkit ja muut löytyy...

      Takapenkin alla kuskinpuolella on 1 musta muovisuoja jonka alta paljastui 2vhs kasetin kokoista ohjainboksia sekä yksi aivan totaalisen kärähtänyt 30A sulake, mutta en tiedä, että mikä se sulake oli, kun on ranskan malli niin en saanut selkoa siitä lappusesta.

      Sulakkeen vaihdettuamme polttoainepumppua ohjaava rele alkoi naksumaan oikein paikalla ollessaan, eli jotakin edistystä tapahtunut, mutta auto ei edelleenkään käynnisty, ja tästä päättelimme, josko olisi toinen penkin alla olevista ohjainbokseista kärvähtänyt samalla?

      Mitä mieltä mistä etsiä seuraavaksi vikaa?

      Kampiakselin asentotunnistin antoi 480ohmin vastuksen.

      Comment

      • Incarnated
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 452
        • Seinäjoki

        Ainakin itselläni siellä on 30A sulake webastolle, joka sulaa niin että lanka ehjä mutta kuoret sulaa pois O_o....liekö sama

        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

        Comment

        • Hemu__
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 972
          • Kirkkonummi

          Muuten ehkä joo, mutta mulla ei ole webastoa.. Pitänee selvitellä kyllähän nuo sulakekaaviot jostakin varmaan löytyy.

          Comment

          • BmwPunisher
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 7629
            • Lemu

            Originally posted by Micce///M View Post
            M60b40 moottorillista e34 en ole ajanut, joten paha sanoa mitään, mutta varmasti edellä mainittuja paljon mukavampi.
            allekirjoitan tämän.. mukavin moottori mikä mulla on ollut E34 korissa koskaan..

            mutta en silti sanoisi, että M50B25 olis E34 korissa täysin kierroskone,
            kyllä mulla ainakin mukava kruisailu pikku kierroksilla myös onnistui..
            E70 X5 30d

            Comment

            • baijeri88
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 958
              • Mikkeli

              Originally posted by BmwPunisher View Post
              mutta en silti sanoisi, että M50B25 olis E34 korissa täysin kierroskone,
              kyllä mulla ainakin mukava kruisailu pikku kierroksilla myös onnistui..
              Allekirjoitan myös tämän. Ei se mun mielestä hirveetä eroa muihin R6 bemarin moottoreihin millä oon ajanu ton yläkierroshomman suhteen.
              Potkaseeha se siellä 4000-4500rpm jollai tapaa, mutta ei mitää ongelmia kyllä alakierroksilla :think
              V8:sta ei itsellä ole kokemusta.
              E36 Cab Atlantisblau
              E92 325i


              eX:
              E39 525i, E36 325i
              E34 Sedan Alpinweiss II
              , 316 -87 & 316i -90

              Comment

              • JuhKu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 227
                • Etelä-pohjanmaa

                BMW E34 518i -95

                Terve,
                Mulla olis pari kysymystä vaimon E34:n liittyen.
                1.
                Kuinka koodataan "tavallinen" kaksinappinen avain uudelleen patterinvaihdon jälkeen. Koitin tuota E34:n ohjesivulla olevaa taittuva-avaimiselle tehtyä ohjetta mutta en saanut sillä pelittämään (tai sitten se ei mennyt oikein), koitin pariinkin eri otteeseen.

                2.
                Mittari virhettä ihan mukavasti -11km, osa toki rengastuksesta johtuen. On ollut erikokoista rengastakin, likimain orggis kokoa mutta silti sitä virhettä tuntuu olevan roimasti. Eli kysymys kuuluu että saakos näistä E34:sta jotenkin mittarin kalibroitua uudelleen DIY meiningillä?

                T:Juha
                - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

                Comment

                • BmwPunisher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 7629
                  • Lemu

                  Originally posted by JuhKu View Post
                  Kuinka koodataan "tavallinen" kaksinappinen avain uudelleen patterinvaihdon jälkeen.
                  miksi pitäisi koodata avain patterinvaihdon jälkeen?
                  E70 X5 30d

                  Comment

                  • Hemu__
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 972
                    • Kirkkonummi

                    Juu elikkä nyt vaihdettu autoon releitä ohjaava boksi takapenkin alle, eikä vaikutusta.

                    Bensapumppu siis toimii kun antaa akkulaturilla suoraa virtaa sille, mutta ei toimi oman liittimensä kautta johon tuleekin nyt 9,5V vaikka akussa on virtaa yli 12V.

                    Auto saatiin käyntiin niin, että akkulaturin kanssa pyöritteli bensapumppua hetken ja starttasi, kone kävi ihan hyvin senaikaa, kun bensaa riitti, voiko vika olla tosiaankin siinä kampiaskelin asentotunnistimessa? Antoi n.480ohmin vastuksen.

                    Searchilla yritin etsiä, mutta löysin kaikkia arvailuja oiken vastuksen arvoksi 400-1300ohmin väliltä, mutta mikähän mahtaa nyt olla se oikea?

                    Onko kenelläkään antaa numeroa tai henkilön nimeä, joka voisi lukea vikakoodit tuollaisesta 20pinnisestä e34:sesta, näin lauantaina? Inpalla kokeiltiin saada yhteyttä autoon, mutta ei onnistunut.

                    Auttakaa, auto pitäisi saada maanantaiksi ajoon, jotta pääsee töihin...

                    Comment

                    • Baijeri89
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 44
                      • Etelä-Karjala

                      Originally posted by Hemu__ View Post
                      Juu elikkä nyt vaihdettu autoon releitä ohjaava boksi takapenkin alle, eikä vaikutusta.

                      Bensapumppu siis toimii kun antaa akkulaturilla suoraa virtaa sille, mutta ei toimi oman liittimensä kautta johon tuleekin nyt 9,5V vaikka akussa on virtaa yli 12V.

                      Auto saatiin käyntiin niin, että akkulaturin kanssa pyöritteli bensapumppua hetken ja starttasi, kone kävi ihan hyvin senaikaa, kun bensaa riitti, voiko vika olla tosiaankin siinä kampiaskelin asentotunnistimessa? Antoi n.480ohmin vastuksen.

                      Searchilla yritin etsiä, mutta löysin kaikkia arvailuja oiken vastuksen arvoksi 400-1300ohmin väliltä, mutta mikähän mahtaa nyt olla se oikea?

                      Onko kenelläkään antaa numeroa tai henkilön nimeä, joka voisi lukea vikakoodit tuollaisesta 20pinnisestä e34:sesta, näin lauantaina? Inpalla kokeiltiin saada yhteyttä autoon, mutta ei onnistunut.

                      Auttakaa, auto pitäisi saada maanantaiksi ajoon, jotta pääsee töihin...
                      Jos en nyt väärin muista ni ohmi arvo ois 1240. Viisaammat korjatkoon lukeman
                      ex. E30 318i automaatti
                      ex. E21 320i

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Myykää joku mulle sigun mukainen malli, pakko olla ruosteeton, ilmastointi ja ei-räpelletty.

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          MIkähän mahtaa olla, lataus ja käsijarrun merkkivalo palaa satunnaisesti, syttyy välillä kesken ajon molemmat ja abs valo kanssa. Sammuu taas välillä.

                          Laturiin 1500km sitten vaihdettu jännitteensäädin,hiilet ja laakerit.

                          Comment

                          • rectum
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 85
                            • Lahti

                            Originally posted by Hemu__ View Post
                            Juu elikkä nyt vaihdettu autoon releitä ohjaava boksi takapenkin alle, eikä vaikutusta.

                            Bensapumppu siis toimii kun antaa akkulaturilla suoraa virtaa sille, mutta ei toimi oman liittimensä kautta johon tuleekin nyt 9,5V vaikka akussa on virtaa yli 12V.

                            Auto saatiin käyntiin niin, että akkulaturin kanssa pyöritteli bensapumppua hetken ja starttasi, kone kävi ihan hyvin senaikaa, kun bensaa riitti, voiko vika olla tosiaankin siinä kampiaskelin asentotunnistimessa? Antoi n.480ohmin vastuksen.

                            Searchilla yritin etsiä, mutta löysin kaikkia arvailuja oiken vastuksen arvoksi 400-1300ohmin väliltä, mutta mikähän mahtaa nyt olla se oikea?

                            Onko kenelläkään antaa numeroa tai henkilön nimeä, joka voisi lukea vikakoodit tuollaisesta 20pinnisestä e34:sesta, näin lauantaina? Inpalla kokeiltiin saada yhteyttä autoon, mutta ei onnistunut.

                            Auttakaa, auto pitäisi saada maanantaiksi ajoon, jotta pääsee töihin...

                            Autodata antais tämmöset arvot:

                            Kampiakselin asentotunnistin 400-800 ohmia

                            Nokka-akselin asentotunnistin 800-2000 ohmia
                            E61 535 tiisseli M-sport -06
                            E36 325i coupe -93
                            +paljon muita merkkejä...

                            Comment

                            • Hemu__
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 972
                              • Kirkkonummi

                              Jep, kiitoksia!

                              Autosta luetaan huomenna vikakoodit, josko sen avulla selviäisi jotakin.

                              Onko kenelläkään tietoa, että voiko nuo tunnistimet olla rikki, kun auton kuitenkin saa käymään, kun antaa suoraa virtaa akkulaturilla bensapumpulle? Vai antaako tuo kampiakselin asentoanturi infoa bensapumpulle milloin sen pitää olla päällä ja milloin ei?

                              Kampuran asentotunnistimen arvo siis oli 480ohmia eli vaikuttaa normaalilta...

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by Hemu__ View Post
                                Jep, kiitoksia!

                                Autosta luetaan huomenna vikakoodit, josko sen avulla selviäisi jotakin.

                                Onko kenelläkään tietoa, että voiko nuo tunnistimet olla rikki, kun auton kuitenkin saa käymään, kun antaa suoraa virtaa akkulaturilla bensapumpulle? Vai antaako tuo kampiakselin asentoanturi infoa bensapumpulle milloin sen pitää olla päällä ja milloin ei?

                                Kampuran asentotunnistimen arvo siis oli 480ohmia eli vaikuttaa normaalilta...
                                Ööö, no ei se auto lähde käyntiin jos on kampiakselin tunnistin rikki ja sun autosihan käynnistyy kun saat bensan paineet ylös, eiks je?
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎