Jaa, no liekkö jotain vikaa mulla. Sisällekkää ei tule kovilla pakkasilla kovin lämmin. Tai ainakaan kun puhallus on 2 asennossa. Kovempaa ei voi puhaltaa, kun alkaa jurisemaan koko auto, kun on lämppärin moottorin siivet rikki.
Kyllä se lorisee tyhjäkäynnilläkin, koneena oli b25. Vaihda se puhallin.
Auto: bmw 525tdsA vm 92
Ongelmana on tärinä jarruttaessa. Ei tunnu ratissa, eikä oikeen edestä vaan takaa. Levyt varmaan kierot? Perässä on kyllä muutenkin vähän väljää, yhdessä ärsyttävä yhdistelmä Levyt on kuitenkin hiljattain uusitut, muutamia tuhansia ajetut. (Ostin auton juuri.) Nyt kysynkin teiltä viisailta, että onko jotain muuta mikä voi aiheuttaa tämän tärinän jarruttaessa. Toki levyt voi olla huonosti asennettu, likaa yms. jolloin ovat jo kuluneet kieroiksi...eli ovat kieroon asennetut kierot levyt.
Autossa muuten palaa jarru(palojenko) joku hälytysvalo (punainen valo, Vähän ku olis sulkeiden ( ) ympärillä sakaroita) Jarrupalat on uudet. Tuli mieleen että voiko tärinä jarruttaessa liityä johonkin abs juttuun, onkohan siinä edes abs Pellin alta näkis.
Kysymyksiä:
-Mikä voi aiheuttaa tärinän takana jarruttaessa? Kierojen levyjen lisäksi?
-Muuten onko jotain erityistä mitä e34 525tdsA autosta pitäisi tietää/huomoida?
-Voiko yksi nappisen avaimen pariston vain vaihtaa vai tarviiko auto ohjelmointia yms? avaimessa ei ole paristoa ollenkaan tällä hetkellä?
-Mistähän sais replica m parallel spoke 37 vanteet. Tai aidot käytetyt?
Last edited by ekituning; 05-04-2011, 23:40.
Reason: selkeytin tekstiä.
Autoni hörähtää kylmänä(-5 yön yli) käyntiin laakista(jopa alle 1. sekunnin pyörittämisellä), jos hehkuttaa 2 kertaa.
Lämpöisenä seisotat 20 min ja koitat käynnistää, niin ei hehkuta ja joutuu käynnistämään 2-3 sek ennen ku hörähtää käyntiin, eikä käydessään ensimmäisen sekunnin aikana käy välttämättä kaikilla kuudella. Onko tämä normaaliaa, että joutuu jurruttamaan lämpimänä. Tietääkseni dieselin kuuluis lämpimänä käynnistyä todella herkästi? Onko pumppu, suutin, siirtopumppu,(dieselin syöttö) alueella ongelmia? Ongelmia tulossa? Vai onko suht normaalia näin vanhassa 300tkm(mittarissa ) ajetussa autossa?
Onko noissa mitää hälyttävää ja mitkä ois ns. hyvät arvot?
Onko auraus hyvä noin? Se on koneen ohjearvoissa nyt.
Mites caster edessä? ohjearvo oli jotai 8°30 luokkaa.
Alusta on 60/40 TA-Technix.
Googlettamalla löytyy, itse tulin siihen tulokseen että en vaihda itse sen perusteella
Joten vaihdatin tuulilasini, hinta oli muistaakseni 260€ paikkeilla. Hieman halvempi olisi ollut ilman yläreunan tummennusta.
Googlettamalla löytyy, itse tulin siihen tulokseen että en vaihda itse sen perusteella
Joten vaihdatin tuulilasini, hinta oli muistaakseni 260€ paikkeilla. Hieman halvempi olisi ollut ilman yläreunan tummennusta.
Vanha ny on helppo ottaa pois . eiks tossa oo ihan perus liimalasi?, olis vaan yks e34 kiikarissa missä tuulilasi halki nii sillä tässä kyselen . google on kaveri, mut oon ny hetken avuton
Vanha ny on helppo ottaa pois . eiks tossa oo ihan perus liimalasi?, olis vaan yks e34 kiikarissa missä tuulilasi halki nii sillä tässä kyselen . google on kaveri, mut oon ny hetken avuton
Pari viikkoa sitten laitettiin Pilkingtonin lasi kolmenelkkuun, 230€ töineen ja asentaja tuli suorittamaan vaihdon omalle tallille. Aika halpaa minusta.
Onko noissa mitää hälyttävää ja mitkä ois ns. hyvät arvot?
Onko auraus hyvä noin? Se on koneen ohjearvoissa nyt.
Mites caster edessä? ohjearvo oli jotai 8°30 luokkaa.
Alusta on 60/40 TA-Technix.
Arvot on ihan hyvät, casterilla ei ole merkitystä tollasella erolla, se kun on eri puolten kesken sama niin se on silloin hyvä Camberitkin on hyvät, ainoa missä on hieman toivomisen varaa, on taka auraus ja tätä kautta kulkukulma, mutta ihan mukiinmenevä sekin on
Arvot on ihan hyvät, casterilla ei ole merkitystä tollasella erolla, se kun on eri puolten kesken sama niin se on silloin hyvä Camberitkin on hyvät, ainoa missä on hieman toivomisen varaa, on taka auraus ja tätä kautta kulkukulma, mutta ihan mukiinmenevä sekin on
joo, mites ku auraus oli ennen säätöä negatiivinen molemmilla puolilla? nyt tuntuu ohjaus jotenkii omituisemmalle. Noilla takacambereilla ei varmaa kovi pitkää takarenkaat kestä :think
joo, mites ku auraus oli ennen säätöä negatiivinen molemmilla puolilla? nyt tuntuu ohjaus jotenkii omituisemmalle. Noilla takacambereilla ei varmaa kovi pitkää takarenkaat kestä :think
Edessä vai ? Aurauksella sen kuuluu olla eikä harituksella, en tiedä vaikuttaako tommoset pienet erot nyt mihinkään ohjaustuntumaan..
Ja noi camberithan on ohjearvoissa, jopa M-Technic alustaisen ohjearvojen alle(-2.83 1/100). Kyllä mulla ainakin renkaat kestää aina, vähän enemmän kuluu sisältä, mutta ei mitään hälyttävää.
Edessä vai ? Aurauksella sen kuuluu olla eikä harituksella
juu edessä, eikös se just harituksella oo jos on positiivinen?
Lainattua:
"Karkeasti voidaan luokitella että takavetoisten ajoneuvojen etupyörät auraavat eli kulma on negatiivinen, koska pyörät pyrkivät suoristumaan ajoneuvon ollessa liikkeessä."
juu edessä, eikös se just harituksella oo jos on positiivinen?
Lainattua:
"Karkeasti voidaan luokitella että takavetoisten ajoneuvojen etupyörät auraavat eli kulma on negatiivinen, koska pyörät pyrkivät suoristumaan ajoneuvon ollessa liikkeessä."
eli varmaa kannattaa säätää miinukselle?
Harituksella se on nimenomaan miinus merkkinen paperissa.
Comment