Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    Originally posted by Biimer_90 View Post
    Mistäs porukka on haalinu E34:ään alustasarjoja? Pitäs saada tuosta omasta traktorista keulaa alemmas, niin varmaan joku 60/20 sarja vois olla ihan passelli, mutta enpä ole mistään onnistunut bongaamaan:think

    Autohan on E34 525i vm.89
    Schmiedmann, usparts, race performance, octane-styling, ym.ym.

    Eiköhän noita ihan joka kaupasta löytyne jousia ja iskareita, race performancelta saa säädettävääkin ?!
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Biimer_90
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 169

      Originally posted by Peltsii View Post
      Schmiedmann, usparts, race performance, octane-styling, ym.ym.

      Eiköhän noita ihan joka kaupasta löytyne jousia ja iskareita, race performancelta saa säädettävääkin ?!
      Juuh, no niitä alko tipahteleen Vielä semmonen, että kun tuo on 89 niin muuttuuko siellä jotain että ei voi laittaa esim alustaa 92--> ???
      E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
      E34 525i vm.89

      Comment

      • Nikoh
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 979
        • Rovaniemi

        Voikohan viallinen vesiventtiili vaikuttaa lämpöjen seilailuun tai ilmojen pois saamiseen järjestelmästä? Namiskoiden ollessa noin puolessa välissä, niin ensiksi tulee sen lämpöistä ilmaa niinku pitääki ja yhtäkkiä saattaa muuttua melkein kuumaksi. Tuulilasille tulee melkeinpä jatkuvasti kuumaa, riippumatta namiskoiden asennosta.

        Lämmöt siis seilailee puolen välin ja seuraavan välin rajoissa. Vasta vaihdettu termostaatti, vesipumppu, lämppärin kenno, visko, paisarin korkki ja lämpö-anturit. Ilmaus on suoritettu pullo-patentilla useaan kertaan.
        ///Motorporot
        E34 ///M5 -91
        E28 535iA projekti
        ex E91 330xd M-Sport -06
        ex E38 740 iL
        ex E39 M5 -01
        ex E60 530iA M-Sport -04
        ex E34 520i

        Comment

        • j0mpp4
          Newbiemmer
          • Apr 2011
          • 15
          • hämeenlinna

          rupeeko mulla oleen tosta 518 nokka nii kulunu vai mikä on kun lämpösenä ei nouse kierrokset ajossa ku 5000? ihan ku tulis rajotin vastaa . ja jos on nii onko vaarallista ajella kuluneella nokalla?

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki



            Fahrzeughersteller: BMW
            Fahrzeugmodell: 5er
            Fahrzeugtyp: E34
            Baujahr: 01/88-12/95
            Fahrzeugaufbau: Limousine
            Motor: 518i - 525i

            Teilehersteller: TA Technix
            Tieferlegung: 60/40mm
            Kolbenmaß: mit M14/D16 Kolbenstange
            TÜV Gutachten: mit TÜV Teile Gutachten
            Hinweise: 12,21,41
            Mahtaako tämä sopia 2/89 valmistettuun 525 sedaniin.

            Tämän taulukon mukaan ei, mutta myyntiilmoituksessa taas toisin.


            Saako yläpäät vaihdettua sopiviin?
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • smeagul
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 334
              • Salo

              Pesin tossa konehuonetta viikonloppuna ja ilmeisesti vettä pääsi johonkin, mihin ei olisi saanut päästä, koska Airbag-valo jäi palamaan tuon operaation jälkeen. Mutta mihin? :think Niin ja kone on M50B25...
              My BMW is using what your hybrid is saving

              E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
              ex E34 520i 24V -91

              Originally posted by Rockford
              Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...1032011108.jpg
                http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...1032011106.jpg
                http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...1032011107.jpg

                Mikähän mahtaa olla tuon revenneen letkun tarkotus? On täysin poikki ja tulpattu toisesta päästä..:think
                Eli kyse siis tuosta taaemmasta ja pienemmästä letkusta.
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Originally posted by baijeri88 View Post
                  http://baijeri88.kuvat.fi/kuvat/Whit...1032011108.jpg



                  Mikähän mahtaa olla tuon revenneen letkun tarkotus? On täysin poikki ja tulpattu toisesta päästä..:think
                  Eli kyse siis tuosta taaemmasta ja pienemmästä letkusta.
                  jarrutehostajan alipaineletkun takaiskuventtiilistä lähtevä? itelläni siinä on vaan 3,5mm tulppa eli ei mene ainakaan 535ssa mihinkään.

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    Originally posted by tommi--fi View Post
                    http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-60-...-/110653834238

                    Mahtaako tämä sopia 2/89 valmistettuun 525 sedaniin.

                    Tämän taulukon mukaan ei, mutta myyntiilmoituksessa taas toisin.


                    Saako yläpäät vaihdettua sopiviin?
                    Ei sovi. Ilmoituksessa sanotaan: Kolbenmaß: mit M14/D16 Kolbenstange. Ja tuossa FAQ:in kuvassa on 3 vaihtoehto -> ei käy tuon ikäisen 525:een. Vaikka ebay-myyjä väittäisikin. Yläpään voit vaihtaa kyllä. Sitten kun tulee seuraava jamppa katsomaan iskareita, että onpas jännä combo kun tuon ikäisessä on tämännäköiset iskarit, varmaan joku ämtekki sportsuspension

                    Itselläni oli samanikäinen tuo 525i ja homma ratkesi siten, että laitoin motonetistä Sacshin pamput eteen.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Originally posted by Juhi$ View Post
                      jarrutehostajan alipaineletkun takaiskuventtiilistä lähtevä? itelläni siinä on vaan 3,5mm tulppa eli ei mene ainakaan 535ssa mihinkään.
                      Mielenkiintoista! Se ei siis siulla mene imusarjaan vai ettei omassa autossasi lähde siitä takaiskuventtiililtä letkua?

                      Omasta vaihtelin alipaineletkuja ja *naps* katkes tuosta takaiskuventtiilistä se muovinen "nippa" johon letku tulee kiinni. Se on varmaan vuoden päivät ollu rikki ja viime viikolla kävin kyselemässä uutta venttiiliä siihen marmorilta: 60 euroa. En ostanut. Pitänee pistää Genuine Partsille/Schmiedmannille isompi tilaus tässä kohta.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Originally posted by aakoo View Post
                        Mielenkiintoista! Se ei siis siulla mene imusarjaan vai ettei omassa autossasi lähde siitä takaiskuventtiililtä letkua?

                        Omasta vaihtelin alipaineletkuja ja *naps* katkes tuosta takaiskuventtiilistä se muovinen "nippa" johon letku tulee kiinni. Se on varmaan vuoden päivät ollu rikki ja viime viikolla kävin kyselemässä uutta venttiiliä siihen marmorilta: 60 euroa. En ostanut. Pitänee pistää Genuine Partsille/Schmiedmannille isompi tilaus tässä kohta.
                        Mä laitoin siihen tilalle pienen ruuvin ja tiivistin sikaliimalla.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Nightgloom
                          Newbiemmer
                          • Jun 2009
                          • 10
                          • Turku

                          Noniin, otetaas nyt sitten vielä uusiksi ettei tarvitse montaa kertaa näitä iskareita tilailla....Eli autona E34 520i -88.

                          Vanhuksestani siis väsähti toinen etuiskari, ja ne on syytä vaihtaa ennen katsastusta. Lueskelin monesta eri paikasta noista iskarien yläpään eroavaisuuksista, mutta onnistuin SILTI tilaamaan ilmeisesti vääränlaiset iskarit:


                          Nuo ei ilmeisesti tähän minun koslaan käy? Mulla on siis se vanhemmanmallinen yläpää, eli konenhuoneen puolella näkyy vain se pari senttiä leveä musta tappi, eikä isoa kumi/muovisuojaa.

                          Comment

                          • aakoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 777
                            • Espoo



                            E34 Etuiskareiden yläpäät - Lyhyt oppimäärä
                            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • Miche
                              Newbiemmer
                              • Nov 2010
                              • 5
                              • -

                              Nyt on ilmennyt 518i (M43) semmonen vika, että nykii pienillä nopeuksilla ja tätä tapahtuu vain koneen ollessa lämmin. Tulpat on vaihdettu noin 5tkm sitten. joten voisiko vika olla sytytys puolassa taikka tulpan johdoissa ? vai kenties jossain muualla. :think

                              Comment

                              • Juhi$
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 1268
                                • Laukaa

                                Originally posted by aakoo View Post
                                Mielenkiintoista! Se ei siis siulla mene imusarjaan vai ettei omassa autossasi lähde siitä takaiskuventtiililtä letkua?

                                Omasta vaihtelin alipaineletkuja ja *naps* katkes tuosta takaiskuventtiilistä se muovinen "nippa" johon letku tulee kiinni. Se on varmaan vuoden päivät ollu rikki ja viime viikolla kävin kyselemässä uutta venttiiliä siihen marmorilta: 60 euroa. En ostanut. Pitänee pistää Genuine Partsille/Schmiedmannille isompi tilaus tässä kohta.
                                Joo juurikin sitä 3,5mm "nippaa" tarkoitin joka siinä takaiskuventtiilissä.. tulppa siinä on itelläni aina ollut. Meneenkö sulla siitä joku letku sit johonkin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎