Originally posted by illu^^
View Post
E34 / E32 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Niin riippunee varmaan siitä futuran päällä olevasta renkaasta..Originally posted by janihannula View PostOnko kukaan muu todennut samaa ku minä, että sedaniin saa sovitettua helpommin leveät vanteet ku tourinkiin? Sovitettiin futuraa koossa 11x17" et7 vannetta taakse ja todettiin että meni mun sedaniin heittämällä kantin käännöllä mutta farkkuun joutuu tehdä huomattavasti enemmän töitä.
Itsellä 11":lla 255/40/17" rengas päällä ja 3mm spaceri välissä näin et on 3 ja kyllähän sitä takakaarta on mankeoitu ihan huolella että on oikeasti sellainen ettei ota kiinni täydellä kuormalla/matkatavaroilla.
Touringissa mulla on 9X18" parallel orggis et 22 nyt sitten 15mm limpulla et 7 ja vielä ois tilaa vaikka kuin.
Toki M5:ssa on kantit käänetty jo ilmeisesti valmiiksi mutta kyllä tuo touringin takapää tilavamman oloinen on vakiona kuin sedanin.
Puhun nyt M5 mallista, tavallisista ei kokemuksia..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
245/40/17 rengas oli päällä. Morrizzin futura toimi mallivanteena. Tourinkiin meni heittämällä ilman spaceriä pienellä kantin käännöllä. Mun 535sedaniin menee samalla työllä 15mm spacerin kanssa. Sitä ihmeteltiin. Kumassakaan ei ole tehty kulmiensäätöpäivitystä takakelkkaan mitkä m5:sta löytynee.
Nyt itelle olisi tulossa tulevaisuudessa 12x17" et-3 jotka sovitetaan alle taakse ja eteen 10x17" et-5 ja renkaat 225/45/17 ja 255/40/17.
Comment
-
Oliko tarkoitus ruuvata oikeasti matalaksi?Originally posted by janihannula View Post245/40/17 rengas oli päällä. Morrizzin futura toimi mallivanteena. Tourinkiin meni heittämällä ilman spaceriä pienellä kantin käännöllä. Mun 535sedaniin menee samalla työllä 15mm spacerin kanssa. Sitä ihmeteltiin. Kumassakaan ei ole tehty kulmiensäätöpäivitystä takakelkkaan mitkä m5:sta löytynee.
Nyt itelle olisi tulossa tulevaisuudessa 12x17" et-3 jotka sovitetaan alle taakse ja eteen 10x17" et-5 ja renkaat 225/45/17 ja 255/40/17.
Meinaan tuota eturengasta joutunet hieman sumplimaan jos on. Koska itsellä 9.5" et -3 225/45/17" niin hipsii kiinni lokasuojaan sisäreunaan jos oikein kenttään haluaapi..
Toki jos runttaat kaaret sirpiksi niin mahtuu hyvinki.
Itse ajattelin seuraavaksi palata takaisin 215 eturenkaaseen tai siis sitten kun alusta vaihtuu..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Bc racing tai d2 alusta olisi suunnitelmissa ja etupää levitetään pellillä 1-2cm. Taakse sama homma. Takaa on jo nyt sisälokari rälläköity irti kaarenpäästä ja nostetta 10cm ylemmäs ja hepattu kiinni. Ei ainakaa rengas hipsi siijen koskaa vaikka uisi kunnon syvyyksissä
yhdet etulokarit on jo levitty ja kokemuksesta tiedän että näyttää hyvältä eikä näytä niin "levitetyltä" kumminkaa. Moottorin alle tehdään panssari ja madalletaan enemmän ku reilusti
Comment
-
Menee toki vähän OT puolelle, mutta jos oikeasti reilusti on tarkoitus madaltaa, niin ainakin D2-alustaan kannattaa ottaa lyhyempi jousi eteen. Muuten menee jousen esijännitys vituiksi. Takapäässä riittää kyllä varaa puottaa niin, että ollaan hyvin lähellä maanpintaa.Originally posted by janihannula View PostBc racing tai d2 alusta olisi suunnitelmissa ja etupää levitetään pellillä 1-2cm. Taakse sama homma. Takaa on jo nyt sisälokari rälläköity irti kaarenpäästä ja nostetta 10cm ylemmäs ja hepattu kiinni. Ei ainakaa rengas hipsi siijen koskaa vaikka uisi kunnon syvyyksissä
yhdet etulokarit on jo levitty ja kokemuksesta tiedän että näyttää hyvältä eikä näytä niin "levitetyltä" kumminkaa. Moottorin alle tehdään panssari ja madalletaan enemmän ku reilusti
E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
onko tietoa esim d2 setin vakiojousen mitasta ja palioko lyhyempi olisi hyvä ottaa? Äärimmäisen hyvä asia ottaa heti huomioon ennen tilausta.
Comment
-
En muista, enkä äkkiseltään löydä mittoja. Vakiojousella ilman jousen esijännitykseen koskemista keulan matalin kohta tappiin vedettynä on tukivarret vähän reilu 4cm korkeudessa 215/45/17 kumilla. Helmalinja suorassa, takana 225/45/17, taakse jää vastaavasti vielä 32mm varaa kierteeseen. Tällä setupilla korkeus oli tällainen:Originally posted by janihannula View Postonko tietoa esim d2 setin vakiojousen mitasta ja palioko lyhyempi olisi hyvä ottaa? Äärimmäisen hyvä asia ottaa heti huomioon ennen tilausta.
E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
Aika selventävä vastaus ja pirus hieno auto kuvassa
Eli olisi asiaa ottaa 2cm ainakin lyhyemmät jouset eteen. Takapäässä ei kyllä ihan heti lopu varat
onko enempää kuvia kunkkukorista tuossa korkeudessa?
Comment
-
Miksi noin korkea kumi E34:ään, miksi noin leveä kumi noin kapealle vanteelle? Voi tehdä eessä tiukkaa tuon madalluksen kanssa, jos on löysä alusta.Originally posted by Vahos View PostMitä mieltä olette,meneekö e34:een 60/40 madalluksen kanssa 245/35/19",et 18,vanteen leveys 8,5?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
Mutta ei siellä nykysellä 225 kumillakaan juuri ylimääräistä tilaa sisäpuolelle jää. Että melko turha haaveillakaan yli 20et:stä yhtään leveämmällä vanteella/kumilla.
Comment