Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 / E32 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Originally posted by illu^^ View Post
    No ei.. Mutta ei siellä nykysellä 225 kumillakaan juuri ylimääräistä tilaa sisäpuolelle jää. Että melko turha haaveillakaan yli 20et:stä yhtään leveämmällä vanteella/kumilla.
    8,5x18 ET22 ja 225/40 renkaalla oli jo tiukilla tosiaan. Vannesuoja vähän hipo jo tolppaa.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Originally posted by janihannula View Post
      Onko kukaan muu todennut samaa ku minä, että sedaniin saa sovitettua helpommin leveät vanteet ku tourinkiin? Sovitettiin futuraa koossa 11x17" et7 vannetta taakse ja todettiin että meni mun sedaniin heittämällä kantin käännöllä mutta farkkuun joutuu tehdä huomattavasti enemmän töitä.
      Niin riippunee varmaan siitä futuran päällä olevasta renkaasta..
      Itsellä 11":lla 255/40/17" rengas päällä ja 3mm spaceri välissä näin et on 3 ja kyllähän sitä takakaarta on mankeoitu ihan huolella että on oikeasti sellainen ettei ota kiinni täydellä kuormalla/matkatavaroilla.

      Touringissa mulla on 9X18" parallel orggis et 22 nyt sitten 15mm limpulla et 7 ja vielä ois tilaa vaikka kuin.
      Toki M5:ssa on kantit käänetty jo ilmeisesti valmiiksi mutta kyllä tuo touringin takapää tilavamman oloinen on vakiona kuin sedanin.
      Puhun nyt M5 mallista, tavallisista ei kokemuksia..

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • janihannula
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 740
        • https://t.me/pump_upp

        245/40/17 rengas oli päällä. Morrizzin futura toimi mallivanteena. Tourinkiin meni heittämällä ilman spaceriä pienellä kantin käännöllä. Mun 535sedaniin menee samalla työllä 15mm spacerin kanssa. Sitä ihmeteltiin. Kumassakaan ei ole tehty kulmiensäätöpäivitystä takakelkkaan mitkä m5:sta löytynee.
        Nyt itelle olisi tulossa tulevaisuudessa 12x17" et-3 jotka sovitetaan alle taakse ja eteen 10x17" et-5 ja renkaat 225/45/17 ja 255/40/17.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          Originally posted by janihannula View Post
          245/40/17 rengas oli päällä. Morrizzin futura toimi mallivanteena. Tourinkiin meni heittämällä ilman spaceriä pienellä kantin käännöllä. Mun 535sedaniin menee samalla työllä 15mm spacerin kanssa. Sitä ihmeteltiin. Kumassakaan ei ole tehty kulmiensäätöpäivitystä takakelkkaan mitkä m5:sta löytynee.
          Nyt itelle olisi tulossa tulevaisuudessa 12x17" et-3 jotka sovitetaan alle taakse ja eteen 10x17" et-5 ja renkaat 225/45/17 ja 255/40/17.
          Oliko tarkoitus ruuvata oikeasti matalaksi?

          Meinaan tuota eturengasta joutunet hieman sumplimaan jos on. Koska itsellä 9.5" et -3 225/45/17" niin hipsii kiinni lokasuojaan sisäreunaan jos oikein kenttään haluaapi..
          Toki jos runttaat kaaret sirpiksi niin mahtuu hyvinki.
          Itse ajattelin seuraavaksi palata takaisin 215 eturenkaaseen tai siis sitten kun alusta vaihtuu..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • janihannula
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 740
            • https://t.me/pump_upp

            Bc racing tai d2 alusta olisi suunnitelmissa ja etupää levitetään pellillä 1-2cm. Taakse sama homma. Takaa on jo nyt sisälokari rälläköity irti kaarenpäästä ja nostetta 10cm ylemmäs ja hepattu kiinni. Ei ainakaa rengas hipsi siijen koskaa vaikka uisi kunnon syvyyksissä yhdet etulokarit on jo levitty ja kokemuksesta tiedän että näyttää hyvältä eikä näytä niin "levitetyltä" kumminkaa. Moottorin alle tehdään panssari ja madalletaan enemmän ku reilusti
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              Originally posted by janihannula View Post
              Bc racing tai d2 alusta olisi suunnitelmissa ja etupää levitetään pellillä 1-2cm. Taakse sama homma. Takaa on jo nyt sisälokari rälläköity irti kaarenpäästä ja nostetta 10cm ylemmäs ja hepattu kiinni. Ei ainakaa rengas hipsi siijen koskaa vaikka uisi kunnon syvyyksissä yhdet etulokarit on jo levitty ja kokemuksesta tiedän että näyttää hyvältä eikä näytä niin "levitetyltä" kumminkaa. Moottorin alle tehdään panssari ja madalletaan enemmän ku reilusti
              Menee toki vähän OT puolelle, mutta jos oikeasti reilusti on tarkoitus madaltaa, niin ainakin D2-alustaan kannattaa ottaa lyhyempi jousi eteen. Muuten menee jousen esijännitys vituiksi. Takapäässä riittää kyllä varaa puottaa niin, että ollaan hyvin lähellä maanpintaa.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • janihannula
                BTCF Member
                • Jun 2006
                • 740
                • https://t.me/pump_upp

                onko tietoa esim d2 setin vakiojousen mitasta ja palioko lyhyempi olisi hyvä ottaa? Äärimmäisen hyvä asia ottaa heti huomioon ennen tilausta.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  Originally posted by janihannula View Post
                  onko tietoa esim d2 setin vakiojousen mitasta ja palioko lyhyempi olisi hyvä ottaa? Äärimmäisen hyvä asia ottaa heti huomioon ennen tilausta.
                  En muista, enkä äkkiseltään löydä mittoja. Vakiojousella ilman jousen esijännitykseen koskemista keulan matalin kohta tappiin vedettynä on tukivarret vähän reilu 4cm korkeudessa 215/45/17 kumilla. Helmalinja suorassa, takana 225/45/17, taakse jää vastaavasti vielä 32mm varaa kierteeseen. Tällä setupilla korkeus oli tällainen:
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • janihannula
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 740
                    • https://t.me/pump_upp

                    Aika selventävä vastaus ja pirus hieno auto kuvassa
                    Eli olisi asiaa ottaa 2cm ainakin lyhyemmät jouset eteen. Takapäässä ei kyllä ihan heti lopu varat onko enempää kuvia kunkkukorista tuossa korkeudessa?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Vahos
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 22

                      e34

                      Mitä mieltä olette,meneekö e34:een 60/40 madalluksen kanssa 245/35/19",et 18,vanteen leveys 8,5?

                      Comment

                      • aakoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 777
                        • Espoo

                        Originally posted by Vahos View Post
                        Mitä mieltä olette,meneekö e34:een 60/40 madalluksen kanssa 245/35/19",et 18,vanteen leveys 8,5?
                        Miksi noin korkea kumi E34:ään, miksi noin leveä kumi noin kapealle vanteelle? Voi tehdä eessä tiukkaa tuon madalluksen kanssa, jos on löysä alusta.
                        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • Jurkutti
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 46
                          • Kangasala

                          Tuli vahingossa kirjoitettua väärään topicciin, saa poistaa :(
                          Last edited by Jurkutti; 26-06-2013, 23:06.
                          08 Passat variant.

                          Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

                          Comment

                          • Vahos
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 22

                            Vähän vaan ennakkoon tiedustelin,jos jollain olisi ollut sattumoisin sama koko e34,kun olis halvalla tiedossa tuon kokoiset vanteet/renkaat..

                            Comment

                            • antto93
                              BTCF Member
                              • Jun 2013
                              • 277
                              • kemiö

                              m5 vanteet

                              elikkä kuinka paljon uskaltaa pyytää aidoista 17" m5 heittotähteistä ja vanteet ovat kun uudet! täysin virheettömiä ja renkaissa on pari millii viel

                              Comment

                              • Masander
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2010
                                • 1396
                                • Dingolfing

                                Originally posted by antto93 View Post
                                elikkä kuinka paljon uskaltaa pyytää aidoista 17" m5 heittotähteistä ja vanteet ovat kun uudet! täysin virheettömiä ja renkaissa on pari millii viel
                                viis-kuus hunttii
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎