Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?
Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?
Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?
Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?
Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?
Valmiiks taivutettua.
Omassa sama homma pian edessä, taitaapi tosiaan vain olla niin että vanhat pois ja uudet tilalle
Muutamia linkkejä jotka antaa jotain kuvaa työstä:
Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?
Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?
Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?
Schmiedmannilta saa kanssa uudet helmat, oliko satasen tsipale..
Mutta yksinkertasuudessaan joo, että vanhat laikkaat pois ja hitsaat tiiviisti uuden helman paikalleen. Koriliima ja tulppahitsit voisivat olla kanssa kova juttu tuohon.
Kylläpäs konttorin setä riemastui päästöistä Hyvä että ei ajokieltoon laittanut autoa. HC- ja CO-arvot olivat todella korkealla, eli liian rikkaalla käy varmaankin.. Mutta mistä voi johtua alhainen lambda-arvo?
Tyhjäkäynti oli myös todella seilaavaa ja alhaisilla kierroksilla käynti tukkoista.
Mutta vaihdoin venttiilinkopan tiivisteen ja putsasin tulpat kun oli näköjään oljyä päässyt tulppiin, ja tuntui korjaantuvan tuolla, eli olisiko käynyt vähän vajailla pytyillä välillä? Voiko tuo öljy tulpissa sitten vaikuttaa päästöihin paljon? :think
Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.
Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.
Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.
Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.
Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.
Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.
Mistäs vielä kannattaisi vikaa etsiä? :think
Puolia yksitellen pois, kun/jos käynti ei muutu on viallinen puola löytynyt, mikäli puolissa on vikaa.
Comment