E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 426Hemi
    replied
    Mikä tuo s38b36 moottorin plenumissa oleva alipainetoiminen härveli on?

    Miten toimii, mihin vaikuttaa, mistä tiedän että ei toimi?

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Iso kiitos nopeista vastauksista! Pitänee tutkia tuota ääntä tarkemmin. Jos vaikka jotain saisi itse selville :think
    Jos ääni kuuluu vain kun laitat auton tulille kylmänä niin voipi hyvin olla ohjaustehostin joka ulisee n. 20-30sekunttia käynnistyksestä.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Iso kiitos nopeista vastauksista! Pitänee tutkia tuota ääntä tarkemmin. Jos vaikka jotain saisi itse selville :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Nyt pakkasten alettua tuli sellainen vika, että pikku obc on aina lämpötila asennossa kun laittaa virrat päälle, vaikka se on kello asennossa kun virrat sammutetaan. Samalla se näyttö vilkkuu lämpötilan kohdalla, mutta kun laittaa takaisin kello asentoon niin vilkkuminen loppuu. Ei ihan normaalia? Anturissa vikaa tms? Lämpötilan näyttää kuitenkin oikein.
    Samalla kun laitoin virrat päälle, niin kuuluu sellainen plim ääni. Ei ollut ennen pakkasia sanonut mitään ääniä. Mielestäni oli parempi ilman, mutta kumminpäin tuon kuuluu olla?
    noin se toimii kun lämpö alle 3 astetta, sama jos ajon aikana lämpö laskee alle 3 asteen kuuluu plim ja ulkolämpö vilkkuu hetken.

    Originally posted by rgaweer View Post
    Lisää aloittelija kysymyksiä. Kojelaudan kahden keskipuhallusreiän välissä oleva lämpötilarulla. Mitä siitä pitäisi tapahtua? Vissiin säätää siitä keskeltä tulevaa lämpötilaa. Itellä ei tapahdu mitään, eikä rulla myöskään pysy yläasennossa. Palautuu yläasennosta vissiin jonkun jousen voimalla. Kuuluuko olla näin? Autossa manuaali-ilmasotinti (joka ei toimi), jos tuolla jotain väliä.
    pitäis säätää keskisuuttimista tulevan ilman lämpötilaa mutta se on sulla rikki, niinkun varmaan 70% E34:stä

    Originally posted by rgaweer View Post
    Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu flektin/jakopään suunnilta epäsäännöllinen kimeä ääni, ihan kuin siellä olisi ankka/joku eläin vonkumassa. Joku osa vetelee viimeisiään? Ainakaan jakopäästä ei ole mitään tietoa milloin vaihdettu. Mikäs tässä on vaihtoväli?

    Autona sigun toukka M50B20 motilla.
    jakopäällä ei ole mitään vaihtoväliä. ääni kuuluu varmaan jonkin kiristinrullan tai apulaitteen laakerista, kannattas tutkia paremmin.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Nyt pakkasten alettua tuli sellainen vika, että pikku obc on aina lämpötila asennossa kun laittaa virrat päälle, vaikka se on kello asennossa kun virrat sammutetaan. Samalla se näyttö vilkkuu lämpötilan kohdalla, mutta kun laittaa takaisin kello asentoon niin vilkkuminen loppuu. Ei ihan normaalia? Anturissa vikaa tms? Lämpötilan näyttää kuitenkin oikein.
    Samalla kun laitoin virrat päälle, niin kuuluu sellainen plim ääni. Ei ollut ennen pakkasia sanonut mitään ääniä. Mielestäni oli parempi ilman, mutta kumminpäin tuon kuuluu olla?

    Lisää aloittelija kysymyksiä. Kojelaudan kahden keskipuhallusreiän välissä oleva lämpötilarulla. Mitä siitä pitäisi tapahtua? Vissiin säätää siitä keskeltä tulevaa lämpötilaa. Itellä ei tapahdu mitään, eikä rulla myöskään pysy yläasennossa. Palautuu yläasennosta vissiin jonkun jousen voimalla. Kuuluuko olla näin? Autossa manuaali-ilmasotinti (joka ei toimi), jos tuolla jotain väliä.

    Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu flektin/jakopään suunnilta epäsäännöllinen kimeä ääni, ihan kuin siellä olisi ankka/joku eläin vonkumassa. Joku osa vetelee viimeisiään? Ainakaan jakopäästä ei ole mitään tietoa milloin vaihdettu. Mikäs tässä on vaihtoväli?

    Autona sigun toukka M50B20 motilla.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by vjlle View Post
    Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.
    vaikkapa katsastus tositteesta päästömittauksen kohdalta, ei vähäpäästöinen = HC raja = 600 ja vähäpäästöinen HC raja = 100

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by vjlle View Post
    Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.
    Eipä noita lue enää rekisteriotteissa, että onko vähäpäästöinen vaiko ei.. Minäkin luulin, että omani ei ole vähäpäästöinen kunnes kysäsin konttorilta ja vastaus oli, että on se vähäpäästöinen.. Joten jos konttori setä näin sanoo niin luultavasti se myös paikkansa pitää..

    Leave a comment:


  • vjlle
    replied
    Elikkäs. Itsellä on 520i vm-90 m50 motilla. Auto on tuotu joskus 2004 jälkeen saksasta, ja viimeisin saksan päästölappu on vuodelta -04. Onko auto vähäpäästöinen vai ei ? Rekisteriotteessa ei ole mitään merkintöjä katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä, vaan konttorilla inssi intti että auto on vähäpäästöinen vaikkei siellä sitä missään lue. Eli onko kenelläkään mitään faktatietoa asiasta ? Tai ideoita kuinka tämän selvittää.

    Leave a comment:


  • Olpppae
    replied
    Originally posted by Olpppae View Post
    Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35
    Joopa "vika" löytyi, kaukalomatto ottanut pakkasesta hieman itteensä ja mennyt kivikovaksi niin oli osittain kaasupolkimen päällä ja kun kaasua painoi niin kaasu ei palauttanut kunnolla hyvä välillä näin päin ettei mitään hajonnut

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.
    Siis koitit hyvin käynnistyvään autoon? Siinä sulle vastaus.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.
    En usko, että se käynnitystä auttaa vaan paikallistaa mahdollisen imuvuodon

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Tuosta starttispraystä.... Liekö paskaa kamaa vai mikä, mutta omaan m40, kun kokeilin, niin kierrokset vaan laskivat. Mitenhän helvetissä ton olis tarkotus helpottaa käynnistämistä? Tollahan sais varmaan sammutettua auton.

    Leave a comment:


  • -jartza80-
    replied
    Originally posted by Olpppae View Post
    Kenelläkään hyviä neuvoja mistä mahtaa johtua kierrosten hidas laskeminen ja kun ajossa päästää kaasun niin kierrokset jäävät huutamaan ja konejarrulle ei meinaa millään mennä muutakun noin 5s odottelun jälkeen. Vaikuttaa ihan imuvuodolle mutta imuvuotoja ei näkynyt näin päällisin puolin. Mites toi kaasuläpän asentotunnistin oireilee kun hajoaa? Moottori on m30b35
    Ettei olis kaasuvaijerin pidike kaasuläpässä huonosti paikoillaan niin jää kantamaan eikä laske tyhjäkäynnille.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä se siellä lukee.

    "While reinstalling, make sure you preload the center bearing 4~6mm towards the front of the car."
    No niinpä tietysti. Silmät taas ollu ristissä heti aamusta.
    Tuota prokkista joutuu vähän lykkää kun pihalla ihan liikaa pakkasta mulle. Laitetaan se kannatinlaakeri kun kelit lauhtuu.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Tuollahan olikin hyvin kerrottu asiasta mutta mun englannilla siellä ei kyllä puhuttu esijännityksestä mitään. Mites tämä esijännitys suoritetaan?
    Kyllä se siellä lukee.

    "While reinstalling, make sure you preload the center bearing 4~6mm towards the front of the car."

    Leave a comment:

Working...
X