E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    Mistäs löytäis tollasen kun diagnostiikka kaapelin?

    eli siis sellasen kaapelin millä voi esim katsoa vikakoodit autosta ja nollata ne jne ja tehdä muuta jännä ohjelmointia autolle?

    auto on E34 525i -91

    ja mikä ohjelma olis paras, inpa vai carsoft?

    voitte laitaa nämä vastaukset Ykstiyisviestillä
    Last edited by tonnizi; 05-11-2012, 18:35.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kuuluuko takapenkkiläisille tulla myös lämmintä ilmaa siitä keskiskonsolin suuttimista?

    Onko jollain tallessa sellanen pdf jossa on noi kaikki e34 ilmastoinnin ja lämppärin pikkumoottorit paikannettu kuviin ja kerrottu mitä läppää jokainen liikuttaa/tekee. Muistaakseni niille oli siinä myös testaus/korjaus ohjeet?
    Joskus muistan nähneeni 100% varmasti mutta nyt en onnistu löytämään millään hakusanoilla kuukelista.

    Leave a comment:


  • Sakmund
    replied
    Noniin nyt tarvis hiukan apua.

    Olis tarkoitus vaihtaa m20b20 kone m50b20. Onko bolt on setti vai saako koneenkiinnikkeet suoraan tosta mkakskymppisestä? Jotain tietoa kun sais kuinka iso homma on vaihtaa.


    Iso kiitos jos joku jaksaa vaistailla!

    Tai sitten myykää mulle m20b20 kone

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Itsellä vähän ongelmia myös tuon lämppärin kanssa. Selkein ongelma on että tuulilasille tulee kokoaika melkolailla kuumaa, sääti rullat mihin tahansa. Aut. ilmastointi. Tai taitaa saada vasemmalle puolelle tuulilasille joskus viileempääkin mutta oikealle puolelle puskee kuumaa koko ajan.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by kossusukka View Post
    520i E34 vuodelta 1991 kyseessä ja ongelmana on, ettei ilmanvaihto puhalla kuumaa muutakuin tuulilasiin. Jalkatilaan ja naamalle tulee viileää ilmaa, mutta vain ja ainoastaan tuulilasiin se puhaltaa kuumaa kun säätää puhaltamaan niin kuumaa kuin autosta lähtee. Joku läppävika tms?

    Tämännäköisellä paneelilla, vasemmassa laidassa vain yksi nappi (takalasin lämppäri). http://ebayauctionpics.com/ebaypics/081911b001.jpg Jos se nyt mihinkään vaikuttaa.


    Ja asiasta kolmanteen, millä helvetillä tuota ilmanvaihto/lämmitys-systeemiä pitäisi kutsua ihan yhdellä sanalla niin että se kuulostaisi järkevältä? Ilmastointi-sanaa tottunut käyttämään, mutta sillä tarkoitetaan sitä kompressori-kylmennysviritelmää, niin tulee aina tahattomia väärinymmärryksiä.
    Olisiko manuaali ilmastointi? Ja vesiventtiilit jumissa?

    Leave a comment:


  • kossusukka
    replied
    520i E34 vuodelta 1991 kyseessä ja ongelmana on, ettei ilmanvaihto puhalla kuumaa muutakuin tuulilasiin. Jalkatilaan ja naamalle tulee viileää ilmaa, mutta vain ja ainoastaan tuulilasiin se puhaltaa kuumaa kun säätää puhaltamaan niin kuumaa kuin autosta lähtee. Joku läppävika tms?

    Tämännäköisellä paneelilla, vasemmassa laidassa vain yksi nappi (takalasin lämppäri). http://ebayauctionpics.com/ebaypics/081911b001.jpg Jos se nyt mihinkään vaikuttaa.


    Ja asiasta kolmanteen, millä helvetillä tuota ilmanvaihto/lämmitys-systeemiä pitäisi kutsua ihan yhdellä sanalla niin että se kuulostaisi järkevältä? Ilmastointi-sanaa tottunut käyttämään, mutta sillä tarkoitetaan sitä kompressori-kylmennysviritelmää, niin tulee aina tahattomia väärinymmärryksiä.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by EtuX View Post
    joo konehan on m20 ja pitäs tietää minkä kokonen VÄLIJÄÄHDYTIN tonne mahtuu että näyttäisi ulkoapäin suhteellisen vakiolta
    Uskon että M20.stä ulosmitattaviin tehoihin nähden aivan riittävä


    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Originally posted by EtuX View Post
    joo konehan on m20 ja pitäs tietää minkä kokonen VÄLIJÄÄHDYTIN tonne mahtuu että näyttäisi ulkoapäin suhteellisen vakiolta
    Ulkoapäin vakion näköisen siitä saa vaikka maalaamalla sen mustaksi ja peittämällä sen
    orkkis puskurilla ilman mitään reikiä, joista tosin olisi hyötyä ajoa ajatellen..

    Koosta en osaa sanoa mitään, mutta kai tonne se isoin kiinan cooleri suht helposti menee!

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Puhutaanko me nyt siis syyläristä vaiko jostain toisenlaisesta coolerista?
    Helpottaisi vastauksia jos olisi tiedossa, että mikä kone on kyseessä?
    joo konehan on m20 ja pitäs tietää minkä kokonen VÄLIJÄÄHDYTIN tonne mahtuu että näyttäisi ulkoapäin suhteellisen vakiolta

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by EtuX View Post
    onko kellään tietoa minkä kokonen kuuleri tonne keulille sopii niin että näyttäs ulkoapäin suhteellisen vakiolta?
    Puhutaanko me nyt siis syyläristä vaiko jostain toisenlaisesta coolerista?
    Helpottaisi vastauksia jos olisi tiedossa, että mikä kone on kyseessä?

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    onko kellään tietoa minkä kokonen kuuleri tonne keulille sopii niin että näyttäs ulkoapäin suhteellisen vakiolta?

    Leave a comment:


  • Incarnated
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Juuri tuo osa väännetty ihan mutkalle mutta se mihin tuo osa kiinnittyy, onko siellä kojelaudan sisällä runko johon kiinnittyy? Kun tuntuu tuosta kohdin kojelauta olevan vähän jotenkin niin kuin ei pitäis olla. Vaikea selittää. :think
    Jos kojelaudan sisällä metallikehikko niin olisi helppo vaihtaa kun noita harmaita sisutan osia ei oikein ole saatavilla.

    Siis tuo lukitusosa on ihan erillinen, se kiinnittyy tohon osaan 13, joka on juuri se kaipaamasi metallikehikko. Tää osa tulee sitten kii ilmeisesti runkoon, ainaki siitä päätelleen että se on m6 pulteilla kii, eikä ruuveilla niinku kojelautaan kiinnittyvät osat yleensä on. Jos se on väkisin väännetty, lienee tuo osa 13 vaan mutkalla, sen voi oikoa ja pistää osan 8 uutta. Luulis sen sillä tokenevan...

    En oo oikein varma ite kojelaudasta, mutta painon perusteella sanoisin ettei se kyllä millään ainakaan kummoisella metallikehikolla oo kasassa, liekö muovia vaan tukirakenteet :/

    Leave a comment:


  • Vuarine
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    saakos e34 purettua keulan läheskään samanlailla kuin e36? että voisi ottaa koneen vaihelaatikon kanssa pois?
    Saa purettua. Koko keulahärdelli väistyy pienellä ruuvaamisella kokonaisuudessaan.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Incarnated View Post
    Juuri tuo osa väännetty ihan mutkalle mutta se mihin tuo osa kiinnittyy, onko siellä kojelaudan sisällä runko johon kiinnittyy? Kun tuntuu tuosta kohdin kojelauta olevan vähän jotenkin niin kuin ei pitäis olla. Vaikea selittää. :think
    Jos kojelaudan sisällä metallikehikko niin olisi helppo vaihtaa kun noita harmaita sisutan osia ei oikein ole saatavilla.

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    Originally posted by Incarnated View Post
    joo itellä olikin se kolmas vaihtoehto eli siemenssi eli tuostakin vähän erilainen noh kai se pitää mennä vielä tutkimaan jos jotain on jäänyt kiinni, kohta kai pitää jo kojelauta irrottaa jos tää ei ala onnistua

    E: löytykin hyvät kuvalliset ohjeet tohon siemenssiin http://www.bimmerboard.com/forums/posts/143292/
    nuokin voisi johonkin FAG:iin laittaa niin löytyy jatkossakin
    Last edited by EtuX; 02-11-2012, 17:48.

    Leave a comment:

Working...
X