Originally posted by peto2
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
itselläkin kyseinen operaatio käynnissä ja ei millään pääse kennoon käsiks näytti olevan myös erilainen kuin kuvassa kun vähän sai raotettua niitä muoveja, näytti siis olevan vaakatasossa eikä pystyssä niinkuin noissa kuvissaOriginally posted by Haju69 View PostLämppärin paneeli kaikkineen pois niin sen pystyy vaihtamaan. Ei tarvii kojelautaa irroittaa.
Eli koko lämmityslaitteen paneeli ja keskikonsolin osa pois. Käytännössä kaikki siitä keskisuulakkeiden alta pois.
Alla pari kuvaa kennon vaihdosta. (E34 535 -90)
Ja ne muovitkaan ei kyllä tahdo lähteä pois, ovat kiinni pienillä metalliklipsuilla joita on vähintään miljoona. Kaikki mielestäni irti mutta ei aukea, auttakaa tyhmempää.....
E: ja autohan oli -88 m20b20
Leave a comment:
-
hmm.. täytyy varmaan päästä purkamaan suunnilleen saman ikäisestä johtosarjaa ja ottaa molempien sähkökuvat naaman eteen ja ei kun kokeilemaanOriginally posted by Rocla View PostTeoriassa varmaan ihan mahdollista, muttei käytännössä.
Puuttuu varmaan 100m johtoa jotta tuo isompi mittaristo toimisi oikein.
Tosin en ole koskaan tutkinut dieselin johtoja, mutta näin ainakin m20b20 ja m50b20 "karvalakki"mittarilla.
vaikka muuten saisikin toimimaan niin punainen täppä varmaan jää loistamaan kun ei ole CCM tai LKM moduuleja ollenkaan..
onkos muuten mittariston ja ccm välinen liikenne kytkintietoina vai väylä? :think
Leave a comment:
-
Lämppärin paneeli kaikkineen pois niin sen pystyy vaihtamaan. Ei tarvii kojelautaa irroittaa.Originally posted by |foder| View Post
Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
Eli koko lämmityslaitteen paneeli ja keskikonsolin osa pois. Käytännössä kaikki siitä keskisuulakkeiden alta pois.
Alla pari kuvaa kennon vaihdosta. (E34 535 -90)
Leave a comment:
-
Onko tuolla kojelaudan alla/sisällä joku metallinen kehikko? Yhtenäinen vai moniosianen? Vai onko itse kojelauta ns itsekantava?
Ongelmana että hansaklokero edellisien omistajien toimesta murrettu väkisin auki ja hanskalokeron vastakappaleen kohdalta ainakin kiinnitysrauta vääntynyt ulospäin. Mahdollisesti myös mahdollinen kehikko kojelaudan sisällä?
Suurin ongelma löytää ehjää harmaata hanskalokeroa.
Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
Leave a comment:
-
Teoriassa varmaan ihan mahdollista, muttei käytännössä.Originally posted by peto2 View Posttekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.
taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think

+

= ?
Puuttuu varmaan 100m johtoa jotta tuo isompi mittaristo toimisi oikein.
Tosin en ole koskaan tutkinut dieselin johtoja, mutta näin ainakin m20b20 ja m50b20 "karvalakki"mittarilla.
Leave a comment:
-
Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana e34:sen ovien lukkopesissä, kun avain ei käänny kumpaankaan suuntaan, vai onko avain vain liian kulunut? Ja sitten toinen kysymys, mikä voisi olla mahdollisesti vikana, kun starttauttaa lämpimänä kauan? Ja autohan on 525tds -95.
Edit: Lukkojen sulattelut ei auttanut..Last edited by rami koivisto; 01-11-2012, 15:25.
Leave a comment:
-
Miten tukkonen vaihdelaatikonöljyn suodatin oireilee? Onko normaali että kylmänä ei meinaa vaihtaa kolmoselle ennenkuin käyttää pakkovaihteita? Ja samoin turbiinilukko menee päälle vasta kun on ajanu jonkun 15km. Ja auto 525ix. Niin ja öljyä on ja ne on äskettäin vaihdettu mutta en sitten tiedä onko just sopivat tuohon?
Leave a comment:
-
Jos viittaat noihin saksan päästölappuihin, niin niissä ei ole muita mitattu kuin Lambda ja Co arvot. Tossa uudessa a-katsastuksen lapussa taasen vähäpäästöisten rajat.Originally posted by peto2 View Postvaikkapa katsastus tositteesta päästömittauksen kohdalta, ei vähäpäästöinen = HC raja = 600 ja vähäpäästöinen HC raja = 100
Leave a comment:
-
Ensimmäisenä katsoisin onko sielä öljyä tarpeeksi.Originally posted by Masander View PostLaatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?
Ostaisin ehjän käytetyn askin tilalle. Noita turha korjautella.
Leave a comment:
-
putkesta tulee paljon höyryä ja nostaa lämmöt tappiin olisko kannentiiviste mennyt? tai joku vesikanava vaan tukossa? ja mitenkäs sellanen tukos avataan?
moottori on m20
Leave a comment:
-
tekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.
taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think

+

= ?
Leave a comment:
-
Imusarjan tilavuuden muutosläppä,jos ei toimi on vääntö käppyrässä melkoinen notkahdus.Originally posted by 426Hemi View PostMikä tuo s38b36 moottorin plenumissa oleva alipainetoiminen härveli on?
Miten toimii, mihin vaikuttaa, mistä tiedän että ei toimi?
Kokeile paikallaan alle 4000rpm ja täys kaasu ni pitäs heilahtaa.
Leave a comment:
-
Laatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?
Leave a comment:
Leave a comment: