E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rocla
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    hmm.. täytyy varmaan päästä purkamaan suunnilleen saman ikäisestä johtosarjaa ja ottaa molempien sähkökuvat naaman eteen ja ei kun kokeilemaan

    vaikka muuten saisikin toimimaan niin punainen täppä varmaan jää loistamaan kun ei ole CCM tai LKM moduuleja ollenkaan..

    onkos muuten mittariston ja ccm välinen liikenne kytkintietoina vai väylä? :think


    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Lämppärin paneeli kaikkineen pois niin sen pystyy vaihtamaan. Ei tarvii kojelautaa irroittaa.

    Eli koko lämmityslaitteen paneeli ja keskikonsolin osa pois. Käytännössä kaikki siitä keskisuulakkeiden alta pois.

    Alla pari kuvaa kennon vaihdosta. (E34 535 -90)
    itselläkin kyseinen operaatio käynnissä ja ei millään pääse kennoon käsiks näytti olevan myös erilainen kuin kuvassa kun vähän sai raotettua niitä muoveja, näytti siis olevan vaakatasossa eikä pystyssä niinkuin noissa kuvissa Ja ne muovitkaan ei kyllä tahdo lähteä pois, ovat kiinni pienillä metalliklipsuilla joita on vähintään miljoona. Kaikki mielestäni irti mutta ei aukea, auttakaa tyhmempää.....

    E: ja autohan oli -88 m20b20

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Teoriassa varmaan ihan mahdollista, muttei käytännössä.

    Puuttuu varmaan 100m johtoa jotta tuo isompi mittaristo toimisi oikein.

    Tosin en ole koskaan tutkinut dieselin johtoja, mutta näin ainakin m20b20 ja m50b20 "karvalakki"mittarilla.
    hmm.. täytyy varmaan päästä purkamaan suunnilleen saman ikäisestä johtosarjaa ja ottaa molempien sähkökuvat naaman eteen ja ei kun kokeilemaan

    vaikka muuten saisikin toimimaan niin punainen täppä varmaan jää loistamaan kun ei ole CCM tai LKM moduuleja ollenkaan..

    onkos muuten mittariston ja ccm välinen liikenne kytkintietoina vai väylä? :think

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
    Näkyyhän noita ainakin kahta mallia saavan tarvikeliikkeestä. :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by |foder| View Post

    Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
    Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.
    Lämppärin paneeli kaikkineen pois niin sen pystyy vaihtamaan. Ei tarvii kojelautaa irroittaa.

    Eli koko lämmityslaitteen paneeli ja keskikonsolin osa pois. Käytännössä kaikki siitä keskisuulakkeiden alta pois.

    Alla pari kuvaa kennon vaihdosta. (E34 535 -90)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Onko tuolla kojelaudan alla/sisällä joku metallinen kehikko? Yhtenäinen vai moniosianen? Vai onko itse kojelauta ns itsekantava?

    Ongelmana että hansaklokero edellisien omistajien toimesta murrettu väkisin auki ja hanskalokeron vastakappaleen kohdalta ainakin kiinnitysrauta vääntynyt ulospäin. Mahdollisesti myös mahdollinen kehikko kojelaudan sisällä?
    Suurin ongelma löytää ehjää harmaata hanskalokeroa.

    Toisekseen tarviiko koko kojelauta irroittaa kun vaihtaa sisätilan lämppärin kennon? Ainakin näyttää olevan niin tekana ja ylhäällä että taitaa kojelauta olla tiellä?
    Toinen suuri ongelma on löytää ehjä sisätilan lämppärin kenno sigun kippoon.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    tekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.

    taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
    onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think



    +



    = ?
    Teoriassa varmaan ihan mahdollista, muttei käytännössä.

    Puuttuu varmaan 100m johtoa jotta tuo isompi mittaristo toimisi oikein.

    Tosin en ole koskaan tutkinut dieselin johtoja, mutta näin ainakin m20b20 ja m50b20 "karvalakki"mittarilla.

    Leave a comment:


  • rami koivisto
    replied
    Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla vikana e34:sen ovien lukkopesissä, kun avain ei käänny kumpaankaan suuntaan, vai onko avain vain liian kulunut? Ja sitten toinen kysymys, mikä voisi olla mahdollisesti vikana, kun starttauttaa lämpimänä kauan? Ja autohan on 525tds -95.

    Edit: Lukkojen sulattelut ei auttanut..
    Last edited by rami koivisto; 01-11-2012, 15:25.

    Leave a comment:


  • Timmppa
    replied
    Miten tukkonen vaihdelaatikonöljyn suodatin oireilee? Onko normaali että kylmänä ei meinaa vaihtaa kolmoselle ennenkuin käyttää pakkovaihteita? Ja samoin turbiinilukko menee päälle vasta kun on ajanu jonkun 15km. Ja auto 525ix. Niin ja öljyä on ja ne on äskettäin vaihdettu mutta en sitten tiedä onko just sopivat tuohon?

    Leave a comment:


  • vjlle
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    vaikkapa katsastus tositteesta päästömittauksen kohdalta, ei vähäpäästöinen = HC raja = 600 ja vähäpäästöinen HC raja = 100
    Jos viittaat noihin saksan päästölappuihin, niin niissä ei ole muita mitattu kuin Lambda ja Co arvot. Tossa uudessa a-katsastuksen lapussa taasen vähäpäästöisten rajat.

    Leave a comment:


  • Eetu
    replied
    Originally posted by Masander View Post
    Laatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?
    Ensimmäisenä katsoisin onko sielä öljyä tarpeeksi.

    Ostaisin ehjän käytetyn askin tilalle. Noita turha korjautella.

    Leave a comment:


  • EtuX
    replied
    putkesta tulee paljon höyryä ja nostaa lämmöt tappiin olisko kannentiiviste mennyt? tai joku vesikanava vaan tukossa? ja mitenkäs sellanen tukos avataan?
    moottori on m20

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    tekisi mieli asennella iso obc ja tekstinäytöllinen mittaristo pikku-obc:n tilalle.

    taitaa vaan olla niin että dieseliin ei ole olemassa tuota "parempaa" mittaristoa?
    onko täysin mahdoton homma tehdä ristisiitosta? :think



    +



    = ?

    Leave a comment:


  • bigblock
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Mikä tuo s38b36 moottorin plenumissa oleva alipainetoiminen härveli on?

    Miten toimii, mihin vaikuttaa, mistä tiedän että ei toimi?
    Imusarjan tilavuuden muutosläppä,jos ei toimi on vääntö käppyrässä melkoinen notkahdus.

    Kokeile paikallaan alle 4000rpm ja täys kaasu ni pitäs heilahtaa.

    Leave a comment:


  • Masander
    replied
    Laatikko lakkas toimimasta, kyseessä 94vm 520ia alko luistaan helvetisti ja pian veto katosi kokonaan, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä olisi halvin/paras ratkaisu, korjauttaa laatikko vai ostaa toimiva tilalle? Eka tomaattivaihteinen auto mulla kyseessä ja oon ihan pihalla ton laatikon sielunelämästä. Mistä saan selville mikä loota tossa on ja mitä mahdolliset korjauskulut on?

    Leave a comment:

Working...
X