Originally posted by |foder|
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos laitaa puhaltaa lämmintä/kuumaa ilmaa niin tulee sitä keskikonsolista eteen kyllä, mutta puhaltaa kylmää takse siitä keskikonsolin takailman antimesta, mistäs voisi johtua tämä.
-
Originally posted by SushiX View PostKyllä kuuluu..Originally posted by peto2 View Postvain jos on lämmönsäätörulla takana.Mulla tuo keskirulla hajonnut ja jäänyt kuumimmalle. Joten takaa pitäisi tulla myös lämmintä? Vaan kun ei tule. Ei se sinänsä harmittaisi mutta kun puhaltaa vain kylmintä mitä saa. Käänsin takasuulakkeen kiinni asentoon ja nyt sitten puhaltaa keskikonsolin etu ja takaosan välistä kylmää ranteelle/reisille.Originally posted by SushiX View PostMeillä on vain on/off rulla, ei ole erillistä säädintä takapenkeille ja silti lämmintä tulee.. Tiedä sitten..
Tämän takia etsiskelinkin sen lämppärihässäkän kuvia että mikä moottori tekee mitäkin. Josko pystyisi paikantamaan vian ja esim. jumittunut läpän moottorin pystyisi vaihtamaan.
Entäs millainen hässäkkä se keskisuulakkeiden lämpötilansäätö on? Pystyykö sen korjaamaan?
Olis ihan kiva vähän kartoittaa ongelman suuruutta etukäteen. Sitten kun joskus kuukauden päästä vaihdan lämppärin kennon niin tekis samalla kaiken muunkin kuntoon. Ei jaksaisi useampaan kertaan availla tuota keskikonsolin etuosaa.
Kiitos kaikille jo auttaneille!
Leave a comment:
-
Niin mulki löytyy inpasta vanjoista malleista E34:een samat ku sul.Originally posted by Supra^ View PostEn väitä muuta kun ettei ole kokemusta asiasta. Kyllä mulla INPA:sta löytyy vanhoista malleista E34:een seuraavat moottorinohjausyksiköt:
-DDE 2.1 for M51
-DME 1.7 for M42/M43
-DME 3.3 for M60
-DME 3.31 for M50 2.5 L
-MS40.1 for M50 2.0 L
Aja vantaalle niin kokeillaan
mut kerros mulle miks se ilmoitaa erroria mulla jostain api32.dll teidostosta siis että ihanku tuota api32.dll tiedostoa ei olis?
Löysin sen api32.dll mistä sen ny saikaa, niin mihin se pitää laitaa että rupee toimaa?Last edited by tonnizi; 06-11-2012, 18:10.
Leave a comment:
-
En väitä muuta kun ettei ole kokemusta asiasta. Kyllä mulla INPA:sta löytyy vanhoista malleista E34:een seuraavat moottorinohjausyksiköt:Originally posted by TareJR View PostEli siis inpa:lla ei pysty nollamaan niitä vikakodeija E34:sessa?
-DDE 2.1 for M51
-DME 1.7 for M42/M43
-DME 3.3 for M60
-DME 3.31 for M50 2.5 L
-MS40.1 for M50 2.0 L
Aja vantaalle niin kokeillaan
Leave a comment:
-
Eli siis inpa:lla ei pysty nollamaan niitä vikakodeija E34:sessa?Originally posted by Supra^ View PostTuon ikäisessä kun ei todellakaan ole mitään sen kummempaa luettavaa/ohjelmoitavaa kuin vikakoodit. INPAa en ole käyttänyt E34:ssa, mutta Carsoft toimii (ihan paska, tunkee omia hepreakoodejaan), ja DIS. Kaapeliksi mikä tahansa eBay:n BMW diagnostiikkakaapeli jossa siis yksi pää COM, toinen OBD/BMW 20-pin adapteri. Läppärin hankit sellaisen missä on oikea COM-portti ja windows XP, niin ei tarvitse tulla tänne ihmettelemään jos ei jostain syystä homma toimi.
USB-adaptereista näin yleisesti, mulla on Sweexin hunajaa maksava USB-COM-adapteri, toimii kuin junan vessa jokaikisessä laitteessa/softassa mitä olen kokeillut, käyttöjärjestelmänä XP.
Leave a comment:
-
Tuon ikäisessä kun ei todellakaan ole mitään sen kummempaa luettavaa/ohjelmoitavaa kuin vikakoodit. INPAa en ole käyttänyt E34:ssa, mutta Carsoft toimii (ihan paska, tunkee omia hepreakoodejaan), ja DIS. Kaapeliksi mikä tahansa eBay:n BMW diagnostiikkakaapeli jossa siis yksi pää COM, toinen OBD/BMW 20-pin adapteri. Läppärin hankit sellaisen missä on oikea COM-portti ja windows XP, niin ei tarvitse tulla tänne ihmettelemään jos ei jostain syystä homma toimi.Originally posted by TareJR View PostNo miten on sitten mahdolista että kyl aika moni muukin mun kavereista käytää tota piuhaa mikä liitetään usb:llä tietokoneseen ja toimii. Mutta nyt kysyinki kuiteskin että mistä niitä voi käydä ostamassa / tilaamassa?
Siis mistä voi ostaa näitä? sen siis usb piuhan ja sit sen mikä muutaa siitä sen viel sit toisesta päästä sen silleen että saa liitettyä sen autoon kiinni. siis eli se piuha ja adabteri
USB-adaptereista näin yleisesti, mulla on Sweexin hunajaa maksava USB-COM-adapteri, toimii kuin junan vessa jokaikisessä laitteessa/softassa mitä olen kokeillut, käyttöjärjestelmänä XP.
Leave a comment:
-
No miten on sitten mahdolista että kyl aika moni muukin mun kavereista käytää tota piuhaa mikä liitetään usb:llä tietokoneseen ja toimii. Mutta nyt kysyinki kuiteskin että mistä niitä voi käydä ostamassa / tilaamassa?Originally posted by SushiX View PostMitä olen kuullut niin ei käy usb adaptereilla olevat. Kuulemma vain yksi tietyn valmistajan käy, mutta hinta pelkällä kortilla on joku 150e.
VGA ja sarjaportti on 2 ihan eri liitäntää. Vähän saman näköisiä kyllä, mutta silti täysin erilaisia.
Siis mistä voi ostaa näitä? sen siis usb piuhan ja sit sen mikä muutaa siitä sen viel sit toisesta päästä sen silleen että saa liitettyä sen autoon kiinni. siis eli se piuha ja adabteriLast edited by tonnizi; 06-11-2012, 14:18.
Leave a comment:
-
Mutu tietoa, että olen mielestäni jostain noiden käyttöohjeesta lukenut, että ei saa toimimaan pienellä obc:llä viiksen kanssa.. NYT en siis mene mitenkään takuuseen, joten älä pidä tätä täysin luotettavanaOriginally posted by Rocla View PostMutta et siis laittanut viikseä pieneen?
Edit: Luettuani OBC käyttöohjetta, ei siinä ole mitään mainintaa, että miksi ei voisi käyttää viiksen kanssa. Kieltä siinä ei voi vaihtaa ja ilmeisesti viiksi vaihtaa molempien sekä OBC:n, että CC:n tiedot?
Leave a comment:
-
btcf ja autopurkaamot täynnä selaileppas myynti ilmoituksia. Yleensä tollasesta pyydetään 20-60euroa käytettynäOriginally posted by Supra^ View PostMistäs airbag-ratin slip-ring? marmorilla yli parisataa, ja ebayssa käytettyjä ryöstöhintaan vrt. riskiin että toimiiko vai ei. Auto 5/91, eli vanhemmalla (<9/93) slip-ringillä...
Leave a comment:
-
Sen verran mitä nyt sain kateltua sitä koneen edustaa niin näytti että ne öljyt olisi tullut pihalle jostain siitä jakopään kohdilta, jos se nyt on edes mahdollista. Voiko tuo johtua tukkeutuneesta huohottimesta ja missä huohotin sijaitsee tässä vehkeessä? :thinkOriginally posted by peto2 View Postolisko öljynlauhdutinputki tai liitos pettänyt.. sieltä tulis kyllä oljyt aika ripeästi mäelle :think
Leave a comment:
-
Mistäs airbag-ratin slip-ring? marmorilla yli parisataa, ja ebayssa käytettyjä ryöstöhintaan vrt. riskiin että toimiiko vai ei. Auto 5/91, eli vanhemmalla (<9/93) slip-ringillä...
Leave a comment:
-
Automaagi-ilmastoidussa kuuluu ainakin tulla pelkkää kylmää niistä takapenkkiläisten suuttimista, ellei joku nero olisi lämppärinkennon vaihdon yhteydessä unohtanut kytkeä sen läppämoottorin takaisin kiinniOriginally posted by Oxtar_ View PostItellä ei tule lämmintä takana. Vaikuttaakohan manuaali tai automaatti ilmastointi jotenki siihe että kuuluuko edes tulla lämmintä ?? Kun kuitenkin erilaiset vermeet täysin..
Leave a comment:
Leave a comment: