Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10506
    • Saaressa

    Originally posted by _-Mika-_ View Post
    Tunnistakaan tää perä? onko typ 188? Tuli 335:n perästä ruuvattua irti..
    Ja kuuluuko tuo kardaanin laippa olla tuommonen?


    http://mikaky.kuvat.fi/kuvat/Myynniss%E4/Kuva+069.jpg
    Eikös tuo kuitenkin ole type 210 ole.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • TIKU1
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 40
      • Tku

      onkos kukaan joutunut vaihtamaan toukkaan takalasin kaasujousta? mitä kautta sinne pääsee käsiksi? ja saako takaluukun kahvaa uutta mistään muualta kuin marmorilta?

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        Originally posted by TIKU1 View Post
        onkos kukaan joutunut vaihtamaan toukkaan takalasin kaasujousta? mitä kautta sinne pääsee käsiksi? ja saako takaluukun kahvaa uutta mistään muualta kuin marmorilta?
        katso FAQ:n puolelta vaihto-ohjeet, allekirjoittanut tehnyt. Ei kovin paha rasti.

        Comment

        • TsTPioneeri
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 258
          • Muurame

          Hammastanko

          Olisin vaihtamassa simpukkaohjauksen tilalle hammastanko ohjausta Onko minkälainen homma tehdä? esim lakipykälät, osien saamiset?

          Auto olisi E34 525i...:think
          Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

          Bmw 525i E34 91'
          Bmw 540i E34 93'
          Bmw 335i E30 83'

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 938
            • Espoo

            Originally posted by zener View Post
            Onko siinä muuten valojen korkeudensäätö? Niistä kun tuppaa häiriönpoistajat hajoamaan ja aiheuttaa mitä kummoisempia turhia hälyjä CC:hen.

            Johdot irti moottoreilta, niin loppuu. Toki uusilla moottoreilla tai muutaman kymmenen sentin kondensaattoreilla saa korjattua.
            Missä oli linkki siihen korkeudensäädön häiriöneston korjaukseen? Se konkkien vaihto? Forumilla oli jossain linkki, jonka takana oli kuvalliset ohjeet. Nyt olen etsinyt varmaan tunnin tai kaksi, mutta ei.

            Tarttis askarrella tuo kondikseen, kun on uusi hieno juotosasemakin ostettu.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 938
              • Espoo

              Originally posted by E39-530A View Post
              Missä oli linkki siihen korkeudensäädön häiriöneston korjaukseen? Se konkkien vaihto? Forumilla oli jossain linkki, jonka takana oli kuvalliset ohjeet. Nyt olen etsinyt varmaan tunnin tai kaksi, mutta ei.
              Löytyi vihdoin googlella, saksaksi tosin:



              Laitetaan vielä hakusanoja, jotta löytyy forumin haulla:

              E34 ajovalot ajovalojen korkeudensäätö moottori moottorit korjaus linkki
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 938
                • Espoo

                E34 peltiosat ja maalaaminen

                Tarkoitus olisi saada maalipinta kuntoon ja myöhemmin tehdä alustasuojaus. Lokasuojat ja takaluukku menisi uusiksi, koska lokasuojat ovat alhaalta rapeat ja takaluukussa (sedan) on ruostetta siinä perinteisessä paikassa eli ulkopuolen kädensijassa.

                Maalari sanoi, ettei takaluukkua kannata korjausmaalata, koska ruoste on sellaisessa paikassa, että sitä ei saa kaikkea kunnolla pois. Suositteli hommaamaan ruosteettoman luukun (ja lokarit). Ne maalaamalla sitten kestävät. Suostuisi toki puhaltelemaan, hiomaan ja maalaamaan luukun, mutta se kukkisi sitten jonkun ajan päästä uudestaan. Nyt alkaa maalit jo hilseilemään käsille luukkua operoitaessa.

                Miten olette itse näiden osien tehneet? Kannattaako hommata jotain tarvikeosia lokasuojiksi? Kontin luukkua tuskin saa. Vai etsiä mahdollisimman ruosteettomat ja tehdä/teetättää maalaus kunnolla?

                Alusta pitäisi suojata myös ja putkiston keski- ja takavaimennin alkavat olla vaihtokunnossa. Suositeltu työjärjestys varmaan on maalaus ja pakoputkisto ja viimeiseksi pesu/massaus?
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • jepe-
                  BTCF Member
                  • Feb 2008
                  • 714
                  • Kotka

                  Ilmoittaako risa iskari/jousi takana itestään vinkumisella/kitinällä kun vähän epätasaisempi tie...:think
                  Alpina B10 3.3 Touring
                  Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                  Comment

                  • Vibaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 581
                    • Vaasa

                    Originally posted by jepe- View Post
                    Ilmoittaako risa iskari/jousi takana itestään vinkumisella/kitinällä kun vähän epätasaisempi tie...:think
                    Suuntaisin ensimmäisenä katseen yläpäähän, takapenkki pois ja neljä kiinnitystappia hattuhyllyn etupuolelta niin näkee jo yläpään.
                    sigpic
                    E34 530iA

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      Originally posted by E39-530A View Post
                      Tarkoitus olisi saada maalipinta kuntoon ja myöhemmin tehdä alustasuojaus. Lokasuojat ja takaluukku menisi uusiksi, koska lokasuojat ovat alhaalta rapeat ja takaluukussa (sedan) on ruostetta siinä perinteisessä paikassa eli ulkopuolen kädensijassa.

                      Maalari sanoi, ettei takaluukkua kannata korjausmaalata, koska ruoste on sellaisessa paikassa, että sitä ei saa kaikkea kunnolla pois. Suositteli hommaamaan ruosteettoman luukun (ja lokarit). Ne maalaamalla sitten kestävät. Suostuisi toki puhaltelemaan, hiomaan ja maalaamaan luukun, mutta se kukkisi sitten jonkun ajan päästä uudestaan. Nyt alkaa maalit jo hilseilemään käsille luukkua operoitaessa.

                      Miten olette itse näiden osien tehneet? Kannattaako hommata jotain tarvikeosia lokasuojiksi? Kontin luukkua tuskin saa. Vai etsiä mahdollisimman ruosteettomat ja tehdä/teetättää maalaus kunnolla?

                      Alusta pitäisi suojata myös ja putkiston keski- ja takavaimennin alkavat olla vaihtokunnossa. Suositeltu työjärjestys varmaan on maalaus ja pakoputkisto ja viimeiseksi pesu/massaus?
                      Tokihan se halvemmaksikin tulee, kun hommaat jotkut kunnoltaan paremmat käytetyt palikat vrt. alkaa ruosteita puhaltamaan ja torjumaan.
                      Tosin en ymmärrä missä kohtaa lokarissa ja takakannessa voi olla sellainen kohta, jota ei pysty korjaamaan ja hiekkapuhaltamaan. Taitaa olla lähinnä viitsimisestä kiinni.

                      Mutta osto-ilmoitusta vaan kehiin, osia on kyllä tarjolla. Jos E34:sesta on kyse, niin itseltäkin löytyy täysin ruosteeton takakansi, mutta lommon kera.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        M50B25 venakoppa ja imusarja on irti - mahdollisia imuvuotoja etsimässä. Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kannattaako jotain erityistä tarkastaa/vaihtaa samalla? Osa huohotinletkuista näyttäisi olevan kiinni ilman kiristintä - niihin kannattaa varmaan laittaa näin vanhana klemmarit?
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14457
                          • Oulu

                          Huohotin letkut, bensa letkut, lisäilmaluistin puhdistus, kaasuläpän ja imusarjan väliset tiivisteet, alipaine letkut. Nuo nyt ainaki tuli mieleen.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Madfexx
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3646
                            • Lempäälä

                            Lisäkysymyksenä vielä, että kuinka pienestä nuo tiivisteet alkaa falskaamaan? Pitääkö olla oikein näkyvästi halki vai saattaako suht ehjänkin näköinen tiiviste aiheuttaa ongelmia?
                            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 938
                              • Espoo

                              Originally posted by Rockford View Post
                              Tokihan se halvemmaksikin tulee, kun hommaat jotkut kunnoltaan paremmat käytetyt palikat vrt. alkaa ruosteita puhaltamaan ja torjumaan.
                              Tosin en ymmärrä missä kohtaa lokarissa ja takakannessa voi olla sellainen kohta, jota ei pysty korjaamaan ja hiekkapuhaltamaan. Taitaa olla lähinnä viitsimisestä kiinni.

                              Mutta osto-ilmoitusta vaan kehiin, osia on kyllä tarjolla. Jos E34:sesta on kyse, niin itseltäkin löytyy täysin ruosteeton takakansi, mutta lommon kera.
                              En toki ala mätää paikkaamaan. Olet oikeassa, että ammattilainen tai varsinkin asialleen omistautunut harrastaja tekee ihmeitä vähän heikkokuntoisemmallekin osalle. Tuli harjoiteltua aikanaan Corollan ruostekukkasten paikkausta paukkupulloilla, ruosteenpoistomömmöllä, teräsharja + pora -systeemillä, vesihiomapaperilla sekä kaksikomponenttikitillä. Ensimmäiset tuli muutaman kuukauden päästä läpi, viimeisimmät oli niin hyvin jo tehty, ettei niitä (muut) erottaneet, ellei osoittanut paikkaa. Ja kestivätkin paaliin asti. En yleensä ala hommaan, jos en aio tehdä sitä kunnolla.

                              Itsellä ei ole paikkaa eikä kompuraa lukuunottamatta oikein laitteitakaan ruveta hommaan. Kokemustakaa ei kovin paljoa ole. Eli aika lailla siis ollaan ammattilaisten armoilla. Itse asiassa on jo osien haku ollut pari päivää menossa täällä. Koitan epätoivoisesti metsästää mahdollisimman ruosteettomia osia, kun en sitten tiedä millainen riittää maalaamossa teetettynä hyvään lopputulokseen.

                              Edit: Tarkoitus oli siis udella, miten hyvään lopputulokseen on päästy kohtuullisella vaivalla, mutta hyvällä työn jäljellä toki. Ja millaista ruostetta saa vielä olla, jotta kannattaa puhallella/hioa ja maalata, niin että maalit pysyy. Tietysti jos olisi vehkeet ja paikka, niin polttaisin säästössä olevat lomat (ja rahat...) ja tekisin viimeisen päälle.
                              Last edited by E39-530A; 11-08-2011, 11:56. Reason: lisää
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • Elementti
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 222
                                • Helsinki

                                Noniin, uusi biimeri pihassa taas. Paljon on pikkuvikoja ja muuta ilta puhdetta, jotta saa mieleisen Aloitetaan helpoimmista:

                                Sama vika kun edellisessä e36, pitää laittaa ovet kahteen kertaan kiinni että menee lukkoon. Vasen takaovi taas ei o mene ollenkaan keskulukon mukana, johdot poikki jostain?
                                e38 740d '99 Sahara-beige
                                e65 730d ’07 Black-sapphire
                                f01 730d '09 sophisto-grau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎