Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    Originally posted by Java View Post
    Siitä lähtee toisesta (reaktiotanko?) tanko tosiaan toiselle puolelle autoa. Hieman on väljää, mutta heti enemmän liikkuessaan nitisee jumalattomasti.

    Ei tuosta tuplasilmukasta (takatukivarren nivel) mitään tankoja lähde minnekään. Tarkoitat varmaan kallistuksenvakaajaa, jolle on omat nivelet.

    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      nyt tosiaan muistin mitä piti jo aikaa sitten täältä kysyä.

      eli missä vika/tai mikä juttu tää ees on kun lyön auton käyntii ja paan valot päälle niin ajotietokone herjaa "check sidelight" tai jotain vastaavaa,mut toi sidelight vähä ihmetyttää.

      autohan on siis ihan eurooppalainen,jos ois amerikan mallinen,niin ymmärtäisin nuo ääri-valot jos eivät palais,mutta kun tässä ei sellaisia ole.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14440
        • Oulu

        Originally posted by anza(kla) View Post
        nyt tosiaan muistin mitä piti jo aikaa sitten täältä kysyä.

        eli missä vika/tai mikä juttu tää ees on kun lyön auton käyntii ja paan valot päälle niin ajotietokone herjaa "check sidelight" tai jotain vastaavaa,mut toi sidelight vähä ihmetyttää.

        autohan on siis ihan eurooppalainen,jos ois amerikan mallinen,niin ymmärtäisin nuo ääri-valot jos eivät palais,mutta kun tässä ei sellaisia ole.
        Onko LKM/CCM jostain syystä jenkkiversiot? :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

          Originally posted by zener View Post
          Onko LKM/CCM jostain syystä jenkkiversiot? :think
          täytyys kahtoo,tuota en hoksannu tosiaan ajatella ollenkaan.

          mitään muita valoja ei herjaa,mutta oiskohan siinä joskus ollu jotain herjoja ja tosiaan jenkkilän boxi vaihdettu ja sillä sitten loppunut herjat.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14440
            • Oulu

            Originally posted by anza(kla) View Post
            täytyys kahtoo,tuota en hoksannu tosiaan ajatella ollenkaan.

            mitään muita valoja ei herjaa,mutta oiskohan siinä joskus ollu jotain herjoja ja tosiaan jenkkilän boxi vaihdettu ja sillä sitten loppunut herjat.
            Onko siinä muuten valojen korkeudensäätö? Niistä kun tuppaa häiriönpoistajat hajoamaan ja aiheuttaa mitä kummoisempia turhia hälyjä CC:hen.

            Johdot irti moottoreilta, niin loppuu. Toki uusilla moottoreilla tai muutaman kymmenen sentin kondensaattoreilla saa korjattua.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Shägi
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 7
              • Lappeenranta

              Minkäs tyyppiset laatikot on 518 / 520 bemareissa?

              Käykö 518 vm. -89 vaihdelaatikko 520 vm. -88 bemariin?
              F31 320d Sport -12

              Ex.
              E39 530i M-Sport -01
              E34 520i -88

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                Originally posted by zener View Post
                Onko siinä muuten valojen korkeudensäätö? Niistä kun tuppaa häiriönpoistajat hajoamaan ja aiheuttaa mitä kummoisempia turhia hälyjä CC:hen.

                Johdot irti moottoreilta, niin loppuu. Toki uusilla moottoreilla tai muutaman kymmenen sentin kondensaattoreilla saa korjattua.
                ei ole valojen korkeuden säätöä.
                tuo kävi kans mielessä,mutta kun tosiaan ei ole noita korkeuden säätöjä.

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  E34 525i M50B25 hyytyy satunnaisesti eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä/sammuu. Toimii taas hetken "jäähdyttelyn" jälkeen normaalisti. Saattaa tehdä tätä 5 tai 150 km ajon jälkeen. Lambda vaihdettu uuteen. Kenelläkään mitään ideoita mistä alkaa vikaa etsimään? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen bensapumppu, puolat, kampiakselin asentotunnistin?
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Madfexx View Post
                    E34 525i M50B25 hyytyy satunnaisesti eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä/sammuu. Toimii taas hetken "jäähdyttelyn" jälkeen normaalisti. Saattaa tehdä tätä 5 tai 150 km ajon jälkeen. Lambda vaihdettu uuteen. Kenelläkään mitään ideoita mistä alkaa vikaa etsimään? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen bensapumppu, puolat, kampiakselin asentotunnistin?
                    puolat voit unohtaa.. ei ne kaikki zippaa samanaikaisesti.. mutta tosiaan kampuran anturi, bensapumppu ja bensapumpun rele :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 936
                      • Espoo

                      Töötti ja valojen korkeudensäädöstä

                      Onko ne valojen korkeudensäätömoottoreiden piuhojen liittimet jotain standardikamaa? Siis ne neljänapaiset töpselit?

                      Pitäisi rakennella häiriönpoisto sinne väliin enkä halua tehdä mitään teippivirityksiä sinne kiikkumaan. Ajattelin - jos liittimiä saa jostain - tehdä sellaiset jatkopalat, joissa on liittimien välissä koteloituna tms. uudet konkat. Pitääkö tuon muuten pelata katsastuksessa? Edellisten omistajien jäljiltä piuhat on irti.

                      Missä sijaitsee töötti? Tein haulla kahdenlaisia löydöksiä. Jossain sanotaan, että olisi rintapellissä jossain piilossa ja jossain taas, että olisi jäähdyttimen vieressä. Auto on 540iA -93. Mistään se ei osu silmiin ainakaan kovin helposti. Missä se siis lymyää ja mitä pitää minimissään purkaa, että siihen pääsee käsiksi?
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5155
                        • Joensuu

                        Eilen tuli käytyyn koajolla 530ia:lla vm 1993. Loota vaihtoi todella hitaasti. Liekköhän lootaremppaa tiiossa, vai mikähän lie vikana?
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14440
                          • Oulu

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Eilen tuli käytyyn koajolla 530ia:lla vm 1993. Loota vaihtoi todella hitaasti. Liekköhän lootaremppaa tiiossa, vai mikähän lie vikana?
                          Millä tavalla hitaasti? Eihän toi 5hp18 mikään maailman nopein oo ehjänäkään. Varsinkin kickdown nappi pohjassa, jos kiihdyttää niin odottaa pitkään ennenku vaihtaa isompaa kun löysää kaasua. Laatikko siis odottaa, että vieläkö mennään... Ns. ominaisuus.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5155
                            • Joensuu

                            Originally posted by zener View Post
                            Millä tavalla hitaasti? Eihän toi 5hp18 mikään maailman nopein oo ehjänäkään.
                            Economy asennolla auto kiihtyi todella nihkeästi. Kesti varmaan +12 sekunttia nollasta sataan. Laatikko vaihtoi turhan hitaasti pienempää. Sport päällä pelasi suurinpiirtein kuten pitikin, mutta silloinkin tuntui vaihtavan pienempää hitaasti.

                            Vaihteet kyllä meni nätisti päälle. Esim veljen E32 730ia oli selkeesti pirteempi mitä tuo. Sport päällä siis veti kohtalaisesti, joten en usko koneen puolella olevan vikaa, vaan automaatissa.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14440
                              • Oulu

                              Originally posted by ruupanen View Post
                              Economy asennolla auto kiihtyi todella nihkeästi. Kesti varmaan +12 sekunttia nollasta sataan. Laatikko vaihtoi turhan hitaasti pienempää. Sport päällä pelasi suurinpiirtein kuten pitikin, mutta silloinkin tuntui vaihtavan pienempää hitaasti.

                              Vaihteet kyllä meni nätisti päälle. Esim veljen E32 730ia oli selkeesti pirteempi mitä tuo. Sport päällä siis veti kohtalaisesti, joten en usko koneen puolella olevan vikaa, vaan automaatissa.
                              Mjoo, saattaa se vika silti olla moottoripuolellakin. Mutta onhan noi 5hp18:et sitä ikäluokkaa, ettei niistä tiiä millon ne hajoo.

                              Tuossa omassakin 340tkm ajettuna toimii ok. Ainoastaan 60-80km/h välillä, jos painaa kaasun sen verran pohjaan ettei kickdown vielä ota niin pudottaa jostain syystä pienemmän sisään hieman rajummin. Muuten ei oo ongelmaa. Pitäisi saada tuo vaihteensiirtäjän stefa vaihdettua ja samalla öljynmäärä tarkistettua.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4328
                                • Turku

                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Missä sijaitsee töötti? Tein haulla kahdenlaisia löydöksiä. Jossain sanotaan, että olisi rintapellissä jossain piilossa ja jossain taas, että olisi jäähdyttimen vieressä. Auto on 540iA -93. Mistään se ei osu silmiin ainakaan kovin helposti. Missä se siis lymyää ja mitä pitää minimissään purkaa, että siihen pääsee käsiksi?
                                Kuvassa kaksi tööttiä pitkien vieressä. Orkkishälyn sireeni taas löytynee sieltä samasta tilasta, jossa on pyyhkimen vivusto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎