Kuinka usein vaihdetaan raitisilmasuodatin ja kuinka nopeasti se likaantuu??
Omaani vaihdettiin viimekesänä, tai niin ainakin oli kuitissa. Irrottelin nyt tarkistusta varten ja suodatin oli ihan musta ja kaikenmaailman paskaa ja roskaa tuli mukana lattialle. Liekkö vaihdettu sitten ollenkaan. :think Kilsoja on tullu "vaihdon" jälkeen ~15k
Sehän riippuu vähän missä ajelee, mutta tommonen 15tkm on jo ihan hyvä aika vaihdella. Ei se kuitenkaan niin kallis oo.
Sehän riippuu vähän missä ajelee, mutta tommonen 15tkm on jo ihan hyvä aika vaihdella. Ei se kuitenkaan niin kallis oo.
No joo toki, mutta siis ihan kesäajoja suomen teillä. Ok eli 15k on jo ihan hyvä vaihtoväli. Jotenki vaan vaikutti samalta suodattimelta mitä hypistelin jo 2009 kesällä, mutta jos kerran paskaantuu niin sitten olen varmaan väärässä ja epäileväinen.
No joo toki, mutta siis ihan kesäajoja suomen teillä. Ok eli 15k on jo ihan hyvä vaihtoväli. Jotenki vaan vaikutti samalta suodattimelta mitä hypistelin jo 2009 kesällä, mutta jos kerran paskaantuu niin sitten olen varmaan väärässä ja epäileväinen.
Jos pölysiä teitä tai hiekkateitä ajelee ni meneehän se äkkiä... Toki onhan niitä 20-30tkm vaihtovälejäkin.
Tästä tulikin mieleen, että täytys tarkistaa omastakin tuo suodatin.
Jos pölysiä teitä tai hiekkateitä ajelee ni meneehän se äkkiä... Toki onhan niitä 20-30tkm vaihtovälejäkin.
Tästä tulikin mieleen, että täytys tarkistaa omastakin tuo suodatin.
Tarkistaa... Jostain lueskelin että se on semmonen homma saada koko suodatin esille että kai se on sama jo vaihtaakin Vai onko jossain malleissa muka helpompi operaatio ku meikäläisen pirssissä?
Tarkistaa... Jostain lueskelin että se on semmonen homma saada koko suodatin esille että kai se on sama jo vaihtaakin Vai onko jossain malleissa muka helpompi operaatio ku meikäläisen pirssissä?
No melkein sama vaihtaa kyllä joo... Muttaku noita on purkanu ja aukonu sen verran monesti, ettei se enää hommana tunnu pahalta.
Oven päädystä soikea muovilappu irti. Siellä semmonen peltilappu mitä pitää muistaakseni työntää keulaan päin. Huomattavasti helpompaa kun otat ovipahvin irti. Pahvin alta saa ihan käsin avattua lukituksen.
Itse en paikalleen saanut ilman pahvin irrotusta. Kun ei sinne oikein tosta pienestä reiästä näe.
Jos tarkoitus on saada ainoastaan se kehys irti, ei todellakaan kannata lähteä irroittamaan ovipahveja. On n. 15 sekunnin työ ihan tuosta urakkareiästä tehtynä. Ei tarvitse olla kummoinen valo niin näkee kyllä mitä siellä pitää työntää.
Aivan samalla tavalla samasta reiästä onnistuu kehyksen takaisin laittaminen. Eli kehys painetaan "ulkoapäin" paikoilleen ja vetäistään samasta pellinpalasta, jota äsken työnnettiin, jollain vähän koukun muotoisella taaksepäin.
Jos tarkoitus on saada ainoastaan se kehys irti, ei todellakaan kannata lähteä irroittamaan ovipahveja. On n. 15 sekunnin työ ihan tuosta urakkareiästä tehtynä. Ei tarvitse olla kummoinen valo niin näkee kyllä mitä siellä pitää työntää.
Aivan samalla tavalla samasta reiästä onnistuu kehyksen takaisin laittaminen. Eli kehys painetaan "ulkoapäin" paikoilleen ja vetäistään samasta pellinpalasta, jota äsken työnnettiin, jollain vähän koukun muotoisella taaksepäin.
Jep. Minulla ei koukkua ollut joten katsoin helpommaksi ottaa koko pahvin pois. Jatkossa varmaankin onnistuu ilman pahvin irroitusta kun tietää miten lukitus toimii.
elikkä tuli tossa asenneltuu vahvari ja soitin autoon ja samana päivänä sit sammu tuo ajotietokone ja lämmöt nousee tappii.
noista lämmöistä et voiko olla vesipumppu sökönä(ei tietoa millo vaihettu)
ja mimmone toi o vaihtaa?
termostaatin katoin ja näytti olevan kunnossa.
Tuskin poppi asennukset vaikuttaa.
Kerroppa vielä mikä auto kyseessä. Mutta kuitenkin ei se vesipumpun vaihto nyt raketti tiedettä ole jos siinä vika, mutta vika voi olla muuallakin. Nyt myös mahdollista että kannentiiviste olisi antautunut.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
elikkä tuli tossa asenneltuu vahvari ja soitin autoon ja samana päivänä sit sammu tuo ajotietokone ja lämmöt nousee tappii.
Millainen mittaristo siinä on, tuleeko mittariston alareunaan jotain ajotietokoneen tietoja?
Ajotietokoneesta voi olla yksinkertaisesti polttimo/t palannut. Toinen mikä kannattaa varmistaa että ajotietokoneen=OBC takana oleva liitin on paikoillaan.
Periaatteessa se liitin ei kyllä irtoa mihinkään itsestään jos se ja ympärillä oleva muovikehys on ehjiä.
OBC:n saa irti kun ottaa soittimen pois ja sitten siellä radioaukossa oikealla ylhäällä on vipu, jota vetämällä OBC tulee pois.
Millon maltat kertoa mikä auto sulla on? Ja niinkuin aiemmin jo sanoin niin kannentiiviste voi olla vaihtokunnossa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Olisko kellää ideoita miten kiristää tuplakattoluukun vaijereita sekä toppari takaluukulle kun omat topparit on toinen poikki ja muuutenkin toimii väärin kun tökkää jumiin.
Etu luukun sain toimimaan mutta takimmainen luukku menee liian pitkälle ja putoaa pois hahloistaan jonka jälkeen vaijerit vaan rutisee kun koittaa nollata moottoreita
Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne... -Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment