Originally posted by _-Mika-_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zener View PostOnko siinä muuten valojen korkeudensäätö? Niistä kun tuppaa häiriönpoistajat hajoamaan ja aiheuttaa mitä kummoisempia turhia hälyjä CC:hen.
Johdot irti moottoreilta, niin loppuu. Toki uusilla moottoreilla tai muutaman kymmenen sentin kondensaattoreilla saa korjattua.
Tarttis askarrella tuo kondikseen, kun on uusi hieno juotosasemakin ostettu.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostMissä oli linkki siihen korkeudensäädön häiriöneston korjaukseen? Se konkkien vaihto? Forumilla oli jossain linkki, jonka takana oli kuvalliset ohjeet. Nyt olen etsinyt varmaan tunnin tai kaksi, mutta ei.
Laitetaan vielä hakusanoja, jotta löytyy forumin haulla:
E34 ajovalot ajovalojen korkeudensäätö moottori moottorit korjaus linkkiE92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
E34 peltiosat ja maalaaminen
Tarkoitus olisi saada maalipinta kuntoon ja myöhemmin tehdä alustasuojaus. Lokasuojat ja takaluukku menisi uusiksi, koska lokasuojat ovat alhaalta rapeat ja takaluukussa (sedan) on ruostetta siinä perinteisessä paikassa eli ulkopuolen kädensijassa.
Maalari sanoi, ettei takaluukkua kannata korjausmaalata, koska ruoste on sellaisessa paikassa, että sitä ei saa kaikkea kunnolla pois. Suositteli hommaamaan ruosteettoman luukun (ja lokarit). Ne maalaamalla sitten kestävät. Suostuisi toki puhaltelemaan, hiomaan ja maalaamaan luukun, mutta se kukkisi sitten jonkun ajan päästä uudestaan. Nyt alkaa maalit jo hilseilemään käsille luukkua operoitaessa.
Miten olette itse näiden osien tehneet? Kannattaako hommata jotain tarvikeosia lokasuojiksi? Kontin luukkua tuskin saa. Vai etsiä mahdollisimman ruosteettomat ja tehdä/teetättää maalaus kunnolla?
Alusta pitäisi suojata myös ja putkiston keski- ja takavaimennin alkavat olla vaihtokunnossa. Suositeltu työjärjestys varmaan on maalaus ja pakoputkisto ja viimeiseksi pesu/massaus?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View PostIlmoittaako risa iskari/jousi takana itestään vinkumisella/kitinällä kun vähän epätasaisempi tie...:thinksigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostTarkoitus olisi saada maalipinta kuntoon ja myöhemmin tehdä alustasuojaus. Lokasuojat ja takaluukku menisi uusiksi, koska lokasuojat ovat alhaalta rapeat ja takaluukussa (sedan) on ruostetta siinä perinteisessä paikassa eli ulkopuolen kädensijassa.
Maalari sanoi, ettei takaluukkua kannata korjausmaalata, koska ruoste on sellaisessa paikassa, että sitä ei saa kaikkea kunnolla pois. Suositteli hommaamaan ruosteettoman luukun (ja lokarit). Ne maalaamalla sitten kestävät. Suostuisi toki puhaltelemaan, hiomaan ja maalaamaan luukun, mutta se kukkisi sitten jonkun ajan päästä uudestaan. Nyt alkaa maalit jo hilseilemään käsille luukkua operoitaessa.
Miten olette itse näiden osien tehneet? Kannattaako hommata jotain tarvikeosia lokasuojiksi? Kontin luukkua tuskin saa. Vai etsiä mahdollisimman ruosteettomat ja tehdä/teetättää maalaus kunnolla?
Alusta pitäisi suojata myös ja putkiston keski- ja takavaimennin alkavat olla vaihtokunnossa. Suositeltu työjärjestys varmaan on maalaus ja pakoputkisto ja viimeiseksi pesu/massaus?
Tosin en ymmärrä missä kohtaa lokarissa ja takakannessa voi olla sellainen kohta, jota ei pysty korjaamaan ja hiekkapuhaltamaan. Taitaa olla lähinnä viitsimisestä kiinni.
Mutta osto-ilmoitusta vaan kehiin, osia on kyllä tarjolla. Jos E34:sesta on kyse, niin itseltäkin löytyy täysin ruosteeton takakansi, mutta lommon kera.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
M50B25 venakoppa ja imusarja on irti - mahdollisia imuvuotoja etsimässä. Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota? Kannattaako jotain erityistä tarkastaa/vaihtaa samalla? Osa huohotinletkuista näyttäisi olevan kiinni ilman kiristintä - niihin kannattaa varmaan laittaa näin vanhana klemmarit?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Lisäkysymyksenä vielä, että kuinka pienestä nuo tiivisteet alkaa falskaamaan? Pitääkö olla oikein näkyvästi halki vai saattaako suht ehjänkin näköinen tiiviste aiheuttaa ongelmia?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostTokihan se halvemmaksikin tulee, kun hommaat jotkut kunnoltaan paremmat käytetyt palikat vrt. alkaa ruosteita puhaltamaan ja torjumaan.
Tosin en ymmärrä missä kohtaa lokarissa ja takakannessa voi olla sellainen kohta, jota ei pysty korjaamaan ja hiekkapuhaltamaan. Taitaa olla lähinnä viitsimisestä kiinni.
Mutta osto-ilmoitusta vaan kehiin, osia on kyllä tarjolla. Jos E34:sesta on kyse, niin itseltäkin löytyy täysin ruosteeton takakansi, mutta lommon kera.
Itsellä ei ole paikkaa eikä kompuraa lukuunottamatta oikein laitteitakaan ruveta hommaan. Kokemustakaa ei kovin paljoa ole. Eli aika lailla siis ollaan ammattilaisten armoilla. Itse asiassa on jo osien haku ollut pari päivää menossa täällä. Koitan epätoivoisesti metsästää mahdollisimman ruosteettomia osia, kun en sitten tiedä millainen riittää maalaamossa teetettynä hyvään lopputulokseen.
Edit: Tarkoitus oli siis udella, miten hyvään lopputulokseen on päästy kohtuullisella vaivalla, mutta hyvällä työn jäljellä toki. Ja millaista ruostetta saa vielä olla, jotta kannattaa puhallella/hioa ja maalata, niin että maalit pysyy. Tietysti jos olisi vehkeet ja paikka, niin polttaisin säästössä olevat lomat (ja rahat...) ja tekisin viimeisen päälle.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Noniin, uusi biimeri pihassa taas. Paljon on pikkuvikoja ja muuta ilta puhdetta, jotta saa mieleisenAloitetaan helpoimmista:
Sama vika kun edellisessä e36, pitää laittaa ovet kahteen kertaan kiinni että menee lukkoon. Vasen takaovi taas ei o mene ollenkaan keskulukon mukana, johdot poikki jostain?e38 740d '99 Sahara-beige
e65 730d ’07 Black-sapphire
f01 730d '09 sophisto-grau
Comment
-
Comment