Originally posted by lazzze
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
öljypohjan rikkonut
oisko kellään tietoo sopiiko e36 m50b25 vanoksettoman koneen öljypohja e34:seen?
Leave a comment:
-
Olisko kellää kytkentöjä???
Mallia hifi-10 kajarin systeemi josta poistettu vahvistin takaluukusta, mankka kytketty isoliittimen kaavion mukaan.
Nyt on nuo kytkennät hiukan hukassa vaikka pdf kaaviota tutkii.
kuvat liittimistä.

Leave a comment:
-
Sitten kun vaihtelette perään poskilaakereiden tiivisteitä niin ottakaa ihan varoiksi nopeusanturi irti ensin.
Itsehän vaihdoin molemmat puolet samaan aikaan auki ja se murikka pääsi liikahtamaan sisällä, oli nopeusanturin triggeripyörä just sopivasti nopeusanturin välissä. Siitä se sitten sanoi naps ja anturi sökönä.
Pieni vaiva ottaa irti kuin maksaa pari kymppiä ja könytä kaks kertaa sinne auton alle.
Leave a comment:
-
Ei niiden pyöränölaakereiden vaihtoon mitään prässejä tarvitse. Itse tilasin tämmösen sarjan http://www.ebay.co.uk/itm/280962564395
Tuolla sarjalla vaihtu laakeri pariin tuntiin rauhallisesti tehden. Eikä tarvitse suotta irrottaa tukivartta. Tuossa sarjassa kun tulee noita pultteja, niin niillä vedin navan irti. Tämän jälkeen sopiva kuppi ja sopiva kappale takapuolelle ja pulttimopolla hakkas laakerin pihalle. -90 auto ja alkuperäinen laakeri, oli muuten pikkasen ruosteessa ja lähti ilman mitään ongelmia. Sitte vaan työntää uuden laakerin paikoilleen.
http://www.youtube.com/watch?v=D4PK1jXhppE tästä näkee vähän ideaa, miten tuota on ajatus käyttää.
Leave a comment:
-
Mikäli oikeanlaiset ulosvetäjät ja prässit löytyy, niin varmaan sellainen 1h niin ovat vaihdettu. Asiaa varmaan nopeuttaa jos olet jo vetarit irroittanu tuossa perän irroituksen yhteydessä.Originally posted by SushiX View PostHeitetääs vielä kyssäriä kansalle.. Kuinkas vaikea on vaihtaa takapäähän pyörän laakerit?
Paskoilla/ilman kunnon työkaluja tuossa hommassa menee sitten kauan. Viimekesänä saatiin vaihdettua 1 laakeri 1,5 päivässä...

Oli niin saatanan jumissa että lähti loppuenlopusin pieninä palasina irti.Last edited by Kal.ju; 23-11-2012, 07:14.
Leave a comment:
-
Asia selvä.. Samalla vaivalla voit tulla vaihtamaan ne öljyt ja tiivisteet perään?Originally posted by Heiska View PostItse purin järjestyksessä: kardaani irti perästä, vetarit irti perästä, vetarit irti pyörän navasta, sit varmistin että (kuvan) pultit nro.3 joita on 3 kpl, nro.8 2kpl ja edessä oleva nro.5 aukeavat. sen jälkeen kun kaikki pultit on suostunut hieman aukeamaan, ni tunkki tukemaan perää ja pultit kokonaan pois. kun kaikki pultit on pois, niin rupee varovasti laskemaan perää alaspäin ja ohjailee tarvittaessa meisselillä, jos meinaa johonkin kanittaa... onnistuu myös ilman pultti nro.3 avaamista, mut ainakin aikoinaan jouduin ite vänkäämään aika paljon että lähti.
Heitetääs vielä kyssäriä kansalle.. Kuinkas vaikea on vaihtaa takapäähän pyörän laakerit? Eteen näytti purku kuvista sen verran yksinkertaiselle, että siinä tuskin on ongelmia.
Leave a comment:
-
Itse purin järjestyksessä: kardaani irti perästä, vetarit irti perästä, vetarit irti pyörän navasta, sit varmistin että (kuvan) pultit nro.3 joita on 3 kpl, nro.8 2kpl ja edessä oleva nro.5 aukeavat. sen jälkeen kun kaikki pultit on suostunut hieman aukeamaan, ni tunkki tukemaan perää ja pultit kokonaan pois. kun kaikki pultit on pois, niin rupee varovasti laskemaan perää alaspäin ja ohjailee tarvittaessa meisselillä, jos meinaa johonkin kanittaa... onnistuu myös ilman pultti nro.3 avaamista, mut ainakin aikoinaan jouduin ite vänkäämään aika paljon että lähti.Originally posted by SushiX View PostKiitoksia..!
Täytyy laitella muistiin kun lähtee kyseistä hommaa duunaamaan
Leave a comment:
-
Kiitoksia..!Originally posted by Heiska View Postei ole mitään rakettitiedettä, mut ärsyttävää pomppia edestakaisin nykimään käkkäriä että saa vetarin pultit irti
Itsellä oli hallitunkki tukemassa perää kun irrotin sitä. Tärkeimmät avaimet on 17, 19 ja 22mm lenkki sekä 8mm kuusiokolo sekä 13mm hylsy että saa kardaanin näkyviin
Täytyy laitella muistiin kun lähtee kyseistä hommaa duunaamaan
Leave a comment:
-
ei ole mitään rakettitiedettä, mut ärsyttävää pomppia edestakaisin nykimään käkkäriä että saa vetarin pultit irtiOriginally posted by SushiX View PostSelvä.. Ei ilmeisesti sitten ole kauhean vaativa homma irroitella.. Paljonkos tuollainen TYP210 perä painaa? Perän alle on varmaan hyvä laitella joku, jolla tukea perän alas tiputusta? :think
Parempi varmaan tiputella perä ja kardaani kokonaan pois niin saa rauhassa pöydän päällä työskennellä
Itsellä oli hallitunkki tukemassa perää kun irrotin sitä. Tärkeimmät avaimet on 17, 19 ja 22mm lenkki sekä 8mm kuusiokolo sekä 13mm hylsy että saa kardaanin näkyviin
Leave a comment:
-
Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Ei ilmeisesti sitten ole kauhean vaativa homma irroitella.. Paljonkos tuollainen TYP210 perä painaa? Perän alle on varmaan hyvä laitella joku, jolla tukea perän alas tiputusta? :think
Parempi varmaan tiputella perä ja kardaani kokonaan pois niin saa rauhassa pöydän päällä työskennellä
se 210 perä painaa jonkun 40kg. On yhden miehen nosteltavissa, mutta ei helposti eikä mukavasti auton alla. Ehdottomasti jotain sinne alle irrotusvaiheeseen.
Leave a comment:
-
Mun autossa se on aivan sama otaako sen perän ilman kardaania irti vai ei, yhtä vittumainen se on silti laitaa kiinni se perä takas, kädet ei kunnol mahu niihin väleihin.Originally posted by SushiX View PostSelvä.. Ei ilmeisesti sitten ole kauhean vaativa homma irroitella.. Paljonkos tuollainen TYP210 perä painaa? Perän alle on varmaan hyvä laitella joku, jolla tukea perän alas tiputusta? :think
Parempi varmaan tiputella perä ja kardaani kokonaan pois niin saa rauhassa pöydän päällä työskennellä
Leave a comment:
-
Selvä.. Ei ilmeisesti sitten ole kauhean vaativa homma irroitella.. Paljonkos tuollainen TYP210 perä painaa? Perän alle on varmaan hyvä laitella joku, jolla tukea perän alas tiputusta? :thinkOriginally posted by Heiska View PostSiitä kun auto oli pukkien päällä -> perä lattialla = n.2h. En millään kiireellä touhunnu ja muutama
tauko
Parempi varmaan tiputella perä ja kardaani kokonaan pois niin saa rauhassa pöydän päällä työskennellä
Leave a comment:
-
Siitä kun auto oli pukkien päällä -> perä lattialla = n.2h. En millään kiireellä touhunnu ja muutamaOriginally posted by SushiX View PostPakko udella, että kaunko Heiska kesti perän tiputus? Kauankos tuohon perään vaihtaa tiivisteet jos siis hommaa koko perän tiiviste sarjan ja vaihtelee kaikki?
tauko
Leave a comment:
-
Stefa on perän laipan alla eli ainakin kardaani pitää saada perästä irti kun laipan mutteri on siellä välissä. Nämähän pitää sitten saada takaisin myös oikeaan momenttiin muuten voi olla että on entinen perä.Originally posted by SushiX View PostPakko udella, että kaunko Heiska kesti perän tiputus? Kauankos tuohon perään vaihtaa tiivisteet jos siis hommaa koko perän tiiviste sarjan ja vaihtelee kaikki?
En ole ihan varma.. En ole maistanut, haistanut saati kokeillut.. Kostea se kokoajan on juuri tuosta laipan kohdalta.. Täytyy selvittää kunhan saan auton talliin vietyä..
Jos se on vaseliinimaista niin silloin olisi ilmeisesti antautunut tuo vakionopeusnivel?
Kuinka vaikea tuo kyseinen stefa on vaihtaa, jonka linkitit? Helpottaako jos irroittaa kardaanin vai onko helpompi vaihtaa perän irroittamisella vai tarviiko kumpaakaan irroittaa?
Ilmeisesti tuo vakionopeusnivel on suht helppo vaihtaa uuteen?
Jos tuo vuotaa vakionopeusnivelestä tavaraa voi olla että siellä on rasvat ihan miten sattuu ja jumittaa / ravistaa kun kulahtaa loppuun. Kannattaa tarkistaa tuon tilanne kun ei tainnut olla ihan ilmainen tuo nivel. Nivelhän on siis samanlainen kuin vetonivel. Sokalla kiinni spooreissa.
Minulla on täällä lepsämässä varastossa 540ia kardaani. Siitä tosin on tuo nivel rikki ja tämä rikkoo kannatinlaakerin kun jumittuu sopivaan kohtaan. En tiedä korjautuisiko putsaamalla ja rasvaamalla oikein mahdottomasti.Last edited by Muurahainen; 22-11-2012, 14:54.
Leave a comment:
Leave a comment: