Originally posted by TareJR
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mittariston kondensaattorit voi olla tiensä päässä. Vaihto-ohjeita löytyy foorumilta useita.
-
Oisko ovivalokytkin liian kulunut? Tosin ei ehkä selitä miksi valot jää palamaan pitkäksi aikaa....Originally posted by marko83 View PostMites näissä noita sisävaloja ohjataan? Oli eilen illalla itekseen syttyny nuo valot, eikä ne sammu muutaku siitä kytkimestä.
Nehän kutenki pitäs sammua, kun auto laittaa "nukkuun" vaikka ovi olisi auki.
Mistähän vikaa alkais etsiä?
Leave a comment:
-
Mites näissä noita sisävaloja ohjataan? Oli eilen illalla itekseen syttyny nuo valot, eikä ne sammu muutaku siitä kytkimestä.
Nehän kutenki pitäs sammua, kun auto laittaa "nukkuun" vaikka ovi olisi auki.
Mistähän vikaa alkais etsiä?
Leave a comment:
-
Katoitko sen anturin liittimen ja oliko johdot kunnossa?Originally posted by TareJR View PostOsaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
Omassa oli esim johdon kiinike irronnut ja melkein hankasi vetoakseliin.
Leave a comment:
-
Osaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
Leave a comment:
-
Osakaasulla kiihtyy hyvin... hmm kuulostaa siltä että jostain kuristaa kun rupee kaasut liikkumaan/polttoine virtaamaan. Koputtelet varovasti sitä esim kumivasaralla ja kuuntelet koliseeko. Epäilen mutta kannattaahan sitä pois sulkea kaikki mahdollinen.Originally posted by IBI-88 View PostKuinkahan tuon katin saisi helpoiten tarkistettua? Auton siis vastikään ostin, joten siksi en ole vielä liikaa ehtinyt tutkimaan. Tuossa äsken kokeiltuani tarkennan sen verran että heikoiten auto siis vastaa puoli kaasulla ajettaessa. Kevyellä kaasulla kiihtyy kyllä normaalisti pikkuhiljaa. Huomasin myös että pieni käry öljyn käry tulee sisälle kovemman ajon jälkeen, eli mahdollisuus myös että venakopan tiiviste voisi vuotaa tulpanreikiin.. Ne täytynee kanssa siis tarkistaa. Eipä nyt maailmaa kaatavan kallis ostos ollut onneksi, mutta ei kauheasti heti kiinnostais ropata, kun pitäs ajaakkin..
Leave a comment:
-
Kuinkahan tuon katin saisi helpoiten tarkistettua? Auton siis vastikään ostin, joten siksi en ole vielä liikaa ehtinyt tutkimaan. Tuossa äsken kokeiltuani tarkennan sen verran että heikoiten auto siis vastaa puoli kaasulla ajettaessa. Kevyellä kaasulla kiihtyy kyllä normaalisti pikkuhiljaa. Huomasin myös että pieni käry öljyn käry tulee sisälle kovemman ajon jälkeen, eli mahdollisuus myös että venakopan tiiviste voisi vuotaa tulpanreikiin.. Ne täytynee kanssa siis tarkistaa. Eipä nyt maailmaa kaatavan kallis ostos ollut onneksi, mutta ei kauheasti heti kiinnostais ropata, kun pitäs ajaakkin..Originally posted by Pikkuvelii View PostIlmansuodatin tukossa? Katti murentunut putkeen? Polttoainesuodatin? Arvauksia vaan mutta kannatta noi tarkistaa.
Leave a comment:
-
Ilmansuodatin tukossa? Katti murentunut putkeen? Polttoainesuodatin? Arvauksia vaan mutta kannatta noi tarkistaa.Originally posted by IBI-88 View PostNyt pitäisi saada hieman jeesiä auton "kiihtymis" ongelmaan. Autona siis e34 520ia touring vm.95 eli m50b20 kone vanoksella.
Ongelma siis on että auto kiihtyy maantienopeuksiin todella onnettomasti, ei varsinaisesti pätki tai röpötä, mutta ei vain tahdo mitään tapahtua normaali kaasujalalla. Kaasu pohjassa ja kickdownin avulla esim. 80-120 nopeuteen auto kiihtyy suht normaalisti. Nollasta kiihdyttäessä kaasupohjassa alkuun ehkä pientä nykimistä havaittavissa. Mutta normaali kaasulla ajettaessa pelkän maantienopeuden ylläpitäminen on ylämäissä lähes mahdotonta. Eli kierroksia/nopeutta ei vaan saa kunnolla nousemaan, ennen kuin poljin on siinä pisteessä että myös kickdown tulee peliin mukaan.
Käyntiin lähtee normaalisti. Tyhjäkäynti vaikuttaa suht ok ja vapaalla kaasuttaessa kone toimii suht hyvin, ehkä aavistus "nuhaisuutta" havaittavissa. Imm piuhan otin irti eikä vaikuttanut käyntiin millään tavalla, myöskään ajossa ei lyhyen kokeilun aikana ollut vaikutusta.
Onko siis todennäköisesti vika tuossa ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Yritän sen tässä joku päivä jonnekkin pajalle saada, jos sitä ennen ei ratkaisua löydy.
Leave a comment:
-
Nyt pitäisi saada hieman jeesiä auton "kiihtymis" ongelmaan. Autona siis e34 520ia touring vm.95 eli m50b20 kone vanoksella.
Ongelma siis on että auto kiihtyy maantienopeuksiin todella onnettomasti, ei varsinaisesti pätki tai röpötä, mutta ei vain tahdo mitään tapahtua normaali kaasujalalla. Kaasu pohjassa ja kickdownin avulla esim. 80-120 nopeuteen auto kiihtyy suht normaalisti. Nollasta kiihdyttäessä kaasupohjassa alkuun ehkä pientä nykimistä havaittavissa. Mutta normaali kaasulla ajettaessa pelkän maantienopeuden ylläpitäminen on ylämäissä lähes mahdotonta. Eli kierroksia/nopeutta ei vaan saa kunnolla nousemaan, ennen kuin poljin on siinä pisteessä että myös kickdown tulee peliin mukaan.
Käyntiin lähtee normaalisti. Tyhjäkäynti vaikuttaa suht ok ja vapaalla kaasuttaessa kone toimii suht hyvin, ehkä aavistus "nuhaisuutta" havaittavissa. Imm piuhan otin irti eikä vaikuttanut käyntiin millään tavalla, myöskään ajossa ei lyhyen kokeilun aikana ollut vaikutusta.
Onko siis todennäköisesti vika tuossa ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Yritän sen tässä joku päivä jonnekkin pajalle saada, jos sitä ennen ei ratkaisua löydy.
Leave a comment:
-
Vuos sitten tuli noin 120€ maksamaan kun kaikki ruuvit ja ne mustat kupit niihin uusin tummaoptiikoihin. Voisi jostain vielä löytyä lista varaosanumeroista ja kappalemääristä jos kiinnostaa.Originally posted by Supra^ View PostOnko tästä kiskurihinnasta jotain lukuja? Omaan pitäisi hommata kaikenlaista pisteosaa noihin etuvaloihin, kun toinen ainakin heiluu kuin hullun mulkku.
Leave a comment:
-
En nyt tarkkaan muista, kun tuosta ostamisestakin on jo jokunen vuosi. Saatoi olla jotain 3-5€ kpl. Siihen vielä kun ottaa ne mustat muovikupit mihin ne ruuvit napsautetaan, niin rupeaa tulemaan jo hintaa moisille.Originally posted by Supra^ View PostOnko tästä kiskurihinnasta jotain lukuja? Omaan pitäisi hommata kaikenlaista pisteosaa noihin etuvaloihin, kun toinen ainakin heiluu kuin hullun mulkku.
Entäs, mistä saisi järkevään hintaan ylätukilaakereita eteen? Tuppaa noihin 535:iin maksaa vähän alta 90e motonetissäkin, koska kyseessä tuo M14/16mm oleva.
Tuo ylätukilaakeri on tuon hintainen tarvikkeenakin. Tosin ebaysta löytyy halvemmalla, mutta laatu saattaa olla sitten jotain muuta. Kannattaa tarkistaa mitä merkkiä motonetistä tarjotaan.
Leave a comment:
-
Onko tästä kiskurihinnasta jotain lukuja? Omaan pitäisi hommata kaikenlaista pisteosaa noihin etuvaloihin, kun toinen ainakin heiluu kuin hullun mulkku.Originally posted by Kal.ju View PostPaitsi jos ovat kiinni ruostuneet/jumiutuneet. Marmorilta saa uudet säätöruuvit kiskurihintaan.
Entäs, mistä saisi järkevään hintaan ylätukilaakereita eteen? Tuppaa noihin 535:iin maksaa vähän alta 90e motonetissäkin, koska kyseessä tuo M14/16mm oleva.
Bensankulutus, pitäisikö M30B34+automaatilla päästä 90-100 vauhdissa alle ysiin?
Leave a comment:
-
Kyllä ne niistä ruuveista säädetään..Originally posted by TareJR View PostKertokaas mulle että miten saa valojen korkeutta ja leveys näkyvyyden säädettyä? Jos on niin että niistä ruuveista se ei säädy.
Ohjeet suomeksi vielä..
Leave a comment:
-
Kertokaas mulle että miten saa valojen korkeutta ja leveys näkyvyyden säädettyä? Jos on niin että niistä ruuveista se ei säädy.
Leave a comment:
Leave a comment: