E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SushiX
    replied
    Originally posted by Heiska View Post
    Tänään juuri tiputin perän pois ja itsellää oli perän ja kardaanin välissä kumitiiviste.
    Pakko udella, että kaunko Heiska kesti perän tiputus? Kauankos tuohon perään vaihtaa tiivisteet jos siis hommaa koko perän tiiviste sarjan ja vaihtelee kaikki?

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo 15 taitaa olla ihan kuvan mukainen metalli käikäle. Jonkinasteinen spacer kardaanin päässä.

    Perän laipan ja kardaanin välissä muistaakseni oli ihan paperi tiiviste.
    Tuolla vakionopeusnivelessä on sisällä samaa tavaraa kuin vetoakseleissa.
    Olisiko kosteus mahdollisesti vaseliinimaista vai enemmän öljyä? Jos vaseliinia niin silloin pääsee huomattavasti helpommalla.


    Ja tuolla numero 5 on kyseinen stefa
    En ole ihan varma.. En ole maistanut, haistanut saati kokeillut.. Kostea se kokoajan on juuri tuosta laipan kohdalta.. Täytyy selvittää kunhan saan auton talliin vietyä..

    Jos se on vaseliinimaista niin silloin olisi ilmeisesti antautunut tuo vakionopeusnivel?

    Kuinka vaikea tuo kyseinen stefa on vaihtaa, jonka linkitit? Helpottaako jos irroittaa kardaanin vai onko helpompi vaihtaa perän irroittamisella vai tarviiko kumpaakaan irroittaa?

    Ilmeisesti tuo vakionopeusnivel on suht helppo vaihtaa uuteen?

    Leave a comment:


  • Heiska
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Tuo 15 taitaa olla ihan kuvan mukainen metalli käikäle. Jonkinasteinen spacer kardaanin päässä.

    Perän laipan ja kardaanin välissä muistaakseni oli ihan paperi tiiviste.
    Tuolla vakionopeusnivelessä on sisällä samaa tavaraa kuin vetoakseleissa.
    Olisiko kosteus mahdollisesti vaseliinimaista vai enemmän öljyä? Jos vaseliinia niin silloin pääsee huomattavasti helpommalla.


    Ja tuolla numero 5 on kyseinen stefa
    Tänään juuri tiputin perän pois ja itsellää oli perän ja kardaanin välissä kumitiiviste.

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Kokemuksia? m5/m tech puskurit aika kiven alla ja uuteen ei ole varaa niin mites tällänen. http://tuningdesign.shop.wosbee.com/...emcode=BE34-12

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Osien nimitykset tuli selväksi, kiitos..
    Näyttäisi huokuvan/tihkuttavan/kostea kardaanin ja perän välisestä liitoksesta. Onko siellä edes stefaa tai tiivistettä? Jos ei ole niin mikäs siinä kohdin vuotaa tai tihkuttaa läpi?

    Saisiko linkkiä tuohon pinionakselin stefaan?

    Mikäs muuten on tuo osa nro. 15?
    Tuo 15 taitaa olla ihan kuvan mukainen metalli käikäle. Jonkinasteinen spacer kardaanin päässä.

    Perän laipan ja kardaanin välissä muistaakseni oli ihan paperi tiiviste.
    Tuolla vakionopeusnivelessä on sisällä samaa tavaraa kuin vetoakseleissa.
    Olisiko kosteus mahdollisesti vaseliinimaista vai enemmän öljyä? Jos vaseliinia niin silloin pääsee huomattavasti helpommalla.


    Ja tuolla numero 5 on kyseinen stefa
    Last edited by Muurahainen; 22-11-2012, 13:52.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    kardaanin ja perän välisen stefan? Tarkoitat pinionakselin stefaa?
    Tarkista myös perän huohotis reikä.

    Kaippa se perä purkaantuu siellä paikoillaankin ollessaan, oikeaan momenttiin takaisin kiinni sitten.

    Limppu = rättinivel
    kardaanin taaimmainen nivel = vakionopeusnivel
    Osien nimitykset tuli selväksi, kiitos..
    Näyttäisi huokuvan/tihkuttavan/kostea kardaanin ja perän välisestä liitoksesta. Onko siellä edes stefaa tai tiivistettä? Jos ei ole niin mikäs siinä kohdin vuotaa tai tihkuttaa läpi?

    Saisiko linkkiä tuohon pinionakselin stefaan?

    Mikäs muuten on tuo osa nro. 15?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Ei tartte erillistä kuittausta. Valo sammuu kyllä, kunhan saat anturit vaihdettua (edellyttäen, ettei ole muuta vikaa)
    Juu, kiitoksia tästäkin infosta. Kysyin siis sen takia että kun meen perjantai aamusta esposeen kaverin korjaamolle vaihtaa noi abs-anturit.

    Tuleehan näitä kysymyksiä.

    Kysymys:

    Miten ton spoikkan saa irti takaluukkusta? ( Meinnasin just että jos katois että jos spoikkan sais kans takaluukkun kansa suht koht tasan)

    Miten saa takaluukkun säädettyä niin että se olis muiten osien kansa suht koht tasan?
    Last edited by tonnizi; 22-11-2012, 03:48.

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Nollaantuko ABS valo automaatisesti kun abs-anturit vaihtaa, vai pitääkö abs valo manuaalisesti nollata?
    Ei tartte erillistä kuittausta. Valo sammuu kyllä, kunhan saat anturit vaihdettua (edellyttäen, ettei ole muuta vikaa)

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Jos nussitaan pilkkua, niin TEORIASSA kyllä. Eikä se TÜV-papereiden näyttäminen riitä, vaan joudut muutoskatsastamaan tuolle uudelle madallukselle, ja saat otteeseen uudet merkinnät auton korkeudesta.

    Todellisuudessa kukaan ei tuota muutosta huomaa, varsinkaan jos auto on tuosta rek.otteeseen merkitystä korkeudesta noussut. Katsuri voi todeta että jaa siellä on madallusjouset, ja että ne on otteeseen merkattu. Vaikka mittaisikin etäisyydet, niin saa olla aika pilkunviilaaja että rupeaa alle 20mm heitoista mutisemaan. Ja todellisuudessahan nuo alustasarjat eivät mene aina lähellekään valmistajan ilmoittamia madalluslukemia.
    Tämä on hyvä tietää. On mulla noi tuv paperit tuosta 45/30 mm alustasarjasta, kuhan ny vain kysyin teiltä viisamilta tätä asiaa että tarviaako tästä 45/30 mm alustasarjasta tuv papereita jos oteseen on merkkatu 60/40 mm alustasarjan mukaan.

    Seuraava kysymys:

    Nollaantuko ABS valo automaatisesti kun abs-anturit vaihtaa, vai pitääkö abs valo manuaalisesti nollata?
    Last edited by tonnizi; 22-11-2012, 02:31. Reason: Päivitystä!

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Tarviikos tehdä muutos katsastusta E34 525i:hin. jos papereissa lukee että alusta sarja asenettu ja sit lukee se 320 ja 310 eli 60/40, ja nyt on alla 45/30 alustasarja?

    Tarviikos mun näytää tuv paperit noist 45/30 mm alustasarjasta jos on papereissa lukee 60/40 alustasarja asenettu?
    Jos nussitaan pilkkua, niin TEORIASSA kyllä. Eikä se TÜV-papereiden näyttäminen riitä, vaan joudut muutoskatsastamaan tuolle uudelle madallukselle, ja saat otteeseen uudet merkinnät auton korkeudesta.

    Todellisuudessa kukaan ei tuota muutosta huomaa, varsinkaan jos auto on tuosta rek.otteeseen merkitystä korkeudesta noussut. Katsuri voi todeta että jaa siellä on madallusjouset, ja että ne on otteeseen merkattu. Vaikka mittaisikin etäisyydet, niin saa olla aika pilkunviilaaja että rupeaa alle 20mm heitoista mutisemaan. Ja todellisuudessahan nuo alustasarjat eivät mene aina lähellekään valmistajan ilmoittamia madalluslukemia.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Tarviikos tehdä muutos katsastusta E34 525i:hin. jos papereissa lukee että alusta sarja asenettu ja sit lukee se 320 ja 310 eli 60/40, ja nyt on alla 45/30 alustasarja?

    Tarviikos mun näytää tuv paperit noist 45/30 mm alustasarjasta jos on papereissa lukee 60/40 alustasarja asenettu?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Sehän näyttää öljyn lämmön.
    vain niissä malleissa joiden kohdalla BMW:n insinöörit on miettiny että "kyllä sillä rahaa on, ei sitä kiinnosta"

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    se hetkellinen on siellä mittaristossa kierroslukumittarin alapuolella
    Sehän näyttää öljyn lämmön.

    Hetkellinen kulutus sitten tarkasti salavalikosta, en nyt muista koodia mutta hakukoneella löytyy.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

    Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
    keskikulutus 1 ja 2. Samaa asiaa merkkaavat. Syytä en tiedä miksi niitä 2 pitää olla. Taitaa olla kaikissa bemuissa missä vaan keskikulus ajotietokoneesta löytyy.

    Leave a comment:


  • Heiska
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

    Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
    Siihen on mahdollista tallentaa 2 eri matkaa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jepe- View Post
    No joo, siellähän se hetkellinen tietysti on.

    Mites kun ajotietokoneessa painaa toisen kerran sitä nappia mistä keskikulutus tulee näkyviin niin näkyy toinenkin lukema.. Eli keskikulutus ja mikä se toinen on? :think
    keskikulutus sekin, siellä on kaksi laskuria. itse käytän niin että en nollaa toista koskaan ja toista nollailen sitä mukaa kun haluan tietää keskikulutuksen jollekkin tietylle välille ja se jota en nollaile näyttää "kokonaiskeskikulutuksen"

    (onkohan tommosta sanaa olemassakaan..)

    Leave a comment:

Working...
X