E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• |foder|
    replied
    Mikäs valmistaja on tehnyt valkoisia madallusjousia?

Mun biimerissä edessä valkoiset jouset paikallaan, maalit vielä pinnassa mutta ei mitään tekstejä kyljessä.
    Ovat aivan tajuttoman liian matalat(vähintään -80mm madaltavat, ellei enemmänkin) ja vaihtoon joutavat. Myydään ne sitten kun on tietoa edes merkistä.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    mikäs servo se tämmönen irtonainen on, mitä sen pitäis säätää? olin raikkaria vaihtamassa ja ilmastoinnin kennon koteloa irrottaessa putosi johtojen varaan

kyseessä manuaali-ilmastointi. -94
    kuvat: http://mankeli.dy.fi/kuvat/IHKR%20säätömoottori/

Leave a comment:

• Jucke
    replied
    Mikähän mahtaa 535:sta riivata kun yhä useammin käynnistyy vasta toisella starttauksella. Eli saa veivata vaikka startin punaiseksi mutta ei mitään eloa, toisella yrityksellä hörähtää sitten välittömästi tulille ja toimii niinkuin ennenkin. Joku anturi/tunnistin menossa?

Leave a comment:

• SushiX
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post
    Noniin, sit olis taas vuoden leima haettu. Tulihan taas vaihdettua osaa

...Tosin nyt on ongelma mystinen; varsinkin paikaltaan kiihdyttäessä rivakammin kolahtaa vasemmalla keulassa (tuntuu myös). Kolahtelu kuuluu myös, kun lokarista nostaa(pientä napsuntaa), joskus kovemmin käännettäessä myös paukahtaa+ ratti "takertuu" joskus harvoin mutkassa ja tulee pakukauhu, kun luulee ettei ratti käänny mihinkään ennenkuin käyttää enemmän voimaa. Myös jarrutuksissa silloin tällöin karsea ravistus, tuntuu et ratti jää käteen. Kaikki osat on uusia keulassa ja no melkein sanoisin et persepuolikin on uutta.. Leimalla pyysin varta vasten tarkastamaan ja päänsin itsekin vääntelemään paikkoja.. No mä itse käännyn nyt alkuun varmaan ton iskarin yläpään "kääntölaakerin" puoleen, koska oireet viittais siihen, että jousi se siellä paukkuis+voihan se iskarikin olla paskana, jos antaa ns. ulos liikaa pumppua.. pitkä lause, pitkä nökö ottassa
    Kuten sanoin sulle puhelimessa, että kurkkases samalla ne moottorintukikumit. Jos ei ole ikinä vaihdettu (kuten mulla) niin ne on nähny jo parhaat päivänsä

Originally posted by TareJR View Post
    Juu iteki veikkailisin sitä myös, mutta antakaa vain ehdotuksia siis siltä kannalta jos siinä anturissa tai siin piuhas ei ookaa vika.
    Jos nyt veikkaamisen sijaan menisit vaikka vaihtamaan sen anturin tai edes ihmettelemään niitä johtoja ja liitintä sinne.. Turha sitä on virtuaalikorjata monta päivää..

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by MR_piikki View Post

...Tosin nyt on ongelma mystinen; varsinkin paikaltaan kiihdyttäessä rivakammin kolahtaa vasemmalla keulassa (tuntuu myös). Kolahtelu kuuluu myös, kun lokarista nostaa(pientä napsuntaa), joskus kovemmin käännettäessä myös paukahtaa+ ratti "takertuu" joskus harvoin mutkassa ja tulee pakukauhu, kun luulee ettei ratti käänny mihinkään ennenkuin käyttää enemmän voimaa. Myös jarrutuksissa silloin tällöin karsea ravistus, tuntuu et ratti jää käteen. Kaikki osat on uusia keulassa ja no melkein sanoisin et persepuolikin on uutta.. Leimalla pyysin varta vasten tarkastamaan ja päänsin itsekin vääntelemään paikkoja.. No mä itse käännyn nyt alkuun varmaan ton iskarin yläpään "kääntölaakerin" puoleen, koska oireet viittais siihen, että jousi se siellä paukkuis+voihan se iskarikin olla paskana, jos antaa ns. ulos liikaa pumppua.. pitkä lause, pitkä nökö ottassa
    Jos ihan oikeasti koko keulan osat ohjauksen niveliä myöten ovat uusia, niin eihän siinä oikein muuta jäljelle jää ku nimenomaan nuo ylätukilaakerit. Mullakin tossa talvipommissa on työn alla kun oireet ovat samantapaisia; oikea puoli kolisee niin maan perkeleesti töyssyissä, ja ohjaus alhaisissa vauhdeissa takertelee/paukkuu. Mätänetistä 85.90e tarvikkeena. Marmorilta tais olla about samanhintainen. Ebaysta jos tilaa niin saa tarkkana olla että tulee oikeat, kun niitä on paria eri mallia.

Leave a comment:

• MR_piikki
    replied

Leave a comment:

• Heiska
    replied
    Osaisiko joku kertoa mitä eroa on M5 ja 535i perän lukkoyksiköillä, kun näyttäis olevan eri osanumeroilla? Molemmissahan on tietenki 210 perä.

Leave a comment:

• Haatainen
    replied
    Originally posted by sami83 View Post
    Mulla oli myös mittaristossa tuo konkkaongelma kolmenelkussa mut muistelisin ettei ne vaikuta nopeusmittarin toimintaan? En o varma kyllä. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa.
    Riippuu vähän, mikä konkka sieltä on antautunut. Mulla kuoli lopulta koko mittaristo taustavaloja lukuunottamatta.

Leave a comment:

• sami83
    replied
    Juu iteki veikkailisin sitä myös, mutta antakaa vain ehdotuksia siis siltä kannalta jos siinä anturissa tai siin piuhas ei ookaa vika.
    Kannattaa kokeilla ihan tällästä yksinkertaista ja nopeeta junttikikkaa että kun mittari ei pelitä, auto seis ja vääntele vähän niitä johtoja mitkä siihen anturiin
    menee. Jos mittari toimii nyt, arvoitus saattaa olla ainakin himpun verran lähempänä ratkaisua. Mulla oli myös mittaristossa tuo konkkaongelma kolmenelkussa mut muistelisin ettei ne vaikuta nopeusmittarin toimintaan? En o varma kyllä. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa.

Leave a comment:

• tonnizi
    replied
    Originally posted by sami83 View Post
    Kyllä mäkin veikkaisin sitä anturin johtoa niinkuin moni muukin täällä. Itellä oli sama homma 520:ssä, nopeusmittarittari alkoi toimimaan silloin tällöin, kunnes pimeni täysin. Johto anturilta poikki liittimen juuresta.

Leave a comment:

• IBI-88
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Osakaasulla kiihtyy hyvin... hmm kuulostaa siltä että jostain kuristaa kun rupee kaasut liikkumaan/polttoine virtaamaan. Koputtelet varovasti sitä esim kumivasaralla ja kuuntelet koliseeko. Epäilen mutta kannattaahan sitä pois sulkea kaikki mahdollinen.
    Ilmansuodatin vaihdettu -> ei vaikutusta. Huoltovihkosen mukaan ois katti ja takapönttö vaihdettu parin vuoden sisällä, joten ei luulis että sielläkään puolella ongelmia. Keljua kyllä kiihdytellä motarillekkin, kun pitää joko paiskata kaasu pohjassa kickdown huutaen tai sitten kiihdytellä 0-100 tyyliin 25s.. Tosiaan 3000 kiekan jälkeen huomaa että vastaa hieman paremmin kaasuun, mutta ei ihan 100% silloinkaan.

Täytyy jatkaa varmaan seuraavaksi pa-suodattimesta ja jos sais jonkun lukemaan vikakoodit. Ois ees manuaalilootalla, niin helpottais hieman ajamista ettei aina tarvis kickdowniin asti polkea kaasua että liikkuu.

Leave a comment:

• eiskalt
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Ainakin kyseessä on varsin halpa ja helppo korjaus, joka kannattaa kokeilla suurinpiirtein ensimmäisenä. Itselle vaihdoin kaikki elkot ja taustavalot mittaristoon: 8e/2h. Osaava tekee nopeamminkin.
    Okei, pitääpä harkita asiaan tutustumista, jos tuo vaunu pysyy minulla. Kiitokset.

Leave a comment:

• sami83
    replied
    Osaakos ketään tääl nyt oikeesti sanoa mikä tos mittaristoa vaivaa kun välillä näytää nopeuden ja välillä ei näytä olenkaan. Eilen näytit nopeuden mutta tänään taas vaihteeks ei näyttäny nopeutta.
    Kyllä mäkin veikkaisin sitä anturin johtoa niinkuin moni muukin täällä. Itellä oli sama homma 520:ssä, nopeusmittarittari alkoi toimimaan silloin tällöin, kunnes pimeni täysin. Johto anturilta poikki liittimen juuresta.

Leave a comment:

• Haatainen
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Voisikohan sama päteä omaan e34, jossa välillä mittariston oikea puoli halvaantuu täysin? Rundikello ja lämpömittari siis pysyy nollilla ja näiden taustavalo pimeänä, mutta nopeus- ja pa-mittari toimii normaalisti. Välillä taasen kaikki toimii kuten pitääkin.
    Ainakin kyseessä on varsin halpa ja helppo korjaus, joka kannattaa kokeilla suurinpiirtein ensimmäisenä. Itselle vaihdoin kaikki elkot ja taustavalot mittaristoon: 8e/2h. Osaava tekee nopeamminkin.

Leave a comment:

• eiskalt
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Mittariston kondensaattorit voi olla tiensä päässä. Vaihto-ohjeita löytyy foorumilta useita.
    Voisikohan sama päteä omaan e34, jossa välillä mittariston oikea puoli halvaantuu täysin? Rundikello ja lämpömittari siis pysyy nollilla ja näiden taustavalo pimeänä, mutta nopeus- ja pa-mittari toimii normaalisti. Välillä taasen kaikki toimii kuten pitääkin.

Leave a comment:

Working...
X