Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 936
    • Espoo

    Originally posted by zener View Post
    Millähän perusteella ilmastoinnin kompura napsuu päälle, vaikka ilmastointi ei ole laitettuna päälle. Aiemmin en oo kiinnittänyt edes huomiota, mutta nyt tuossa pihalla huomasin että ajoittain napsuu kompura päälle, vaikka hytästä ei tosiaan ole kylmäkone päällä.
    Huomasin vasta vähän aikaa sitten, että omassa manuaali-ilmastoidussa menee ainakin kompura päälle, kun laittaa (pelkästään) sisäilman kierrolle. Autossa on se automaattinen kierto (samassa napissa), mutta laitan siis "kiinteälle". Tuntuu kyllä menevän ilmastointikin päälle. :think Mutta eihän näissä kuitenkaan sisäilman kierto jää päälle "muistiin" seuraavaan käynnistykseen...

    Ensin ajattelin, että onpa putket viileät ilmastoimisen jälkeen, kun laittaa sisäilman kierrolle, kun pukkaa kylmää. Toisaalta ilmastoinnin kun laittaa päälle, kuuluu ne samat läpsähdyket, kuin sisäilman kierron kytkemisen kanssa. Lopputulos on siis sama molemmissa tapauksissa. Toisen napin voi varmaan huoletta kiskoa pois .
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • docksa
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 71
      • Oulu

      Nyt on mystistä..

      Probleemi 1:
      M50B25 omistaa valojen korkeussäädön. CC herjaa jatkuvasti "LOW BEAM", joten minähän nikkenä lähären ottamaan korkeussäätömoottoreilta piuhoja irti kun se on niin monella ennenki tepsiny, vaan mitä vielä: nehän perkeleet oli jo irti. Ei muutaku heitin johdot kiinni, virrat päälle ja kappas, CC oli hiljanen!
      Noh, hommahan ei ollukkaan sitte vielä siinä, vaan kun sitten kokeilin säätää niitä valoja niin eihän sitä oltukaa Strömsös. Oikeella puolella pelitti hienosti, vasemmalla moottori inahti vaan, valo ei ainakaan silmin nähden liikahtanu, novittu, ihan sama toimiiko ne kuhan tuo CC ei huuda joka kerta. Miestä kylille ajelemaan ja ikkuna nappia painamalla alas, NOT. Ei inahdustakaan. Aikani sitä systeemiä testaillen huomasin että ikkunat laskee ja nousee kunhan säätää valoja samaan aikaan. Sama homma peilien kans. Revin sitten ne johdot irti korkeussäätömoottoreilta ja nyt tuskailen sen vitun aikasen pimputuksen kans joka kerta ku avaimeen koskee. Sen verran on setä-Friedrich ollu sähköasentajana että oikeelle lähivalolle on ryöstetty virta vasemmalta, liekö sitten samaa kastia..
      Hjälp, anyone?

      Case 2:
      Sama auto omistaa myös OBCIV:n. Kulutus/range/bensan määrä tankissa vaan on hieman epäkunnossa (lue: paska). Joskus kaikki toimii niinkun pitääkin, paitsi kun bensiiniä on tankis <10litraa, jolloin siis ei pelitä: range jatkuvasti 136km, kulutus korkeintaan 0,4 täyskaasukiihdytyksessä ja ainetta tankis näyttäis olevan 10litraa (Ikiliikkuja ). Sitten saattaa tankkaamisen jälkeen toimia joskus vähän aikaa, joskus siihen asti että on se <10litraa tankis tai joskus ei ollenkaan. Mittariston analoginen kulutusmittari näyttää niin oikeita arvoja kuin se nyt voi näyttää. Kulutus on muuten normaalia 9,5 - 10,5 riippuen ajosta kuten kuvasta näkyy. Vikahan sinänsä on kosmeettinen, eikä haittaa muuta kuin takaraivossa, mutta jos jollakulla on helppo ja hauska ratkaisu ongelmiin niin kivaahan se olis.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14440
        • Oulu

        Originally posted by E39-530A View Post
        Huomasin vasta vähän aikaa sitten, että omassa manuaali-ilmastoidussa menee ainakin kompura päälle, kun laittaa (pelkästään) sisäilman kierrolle. Autossa on se automaattinen kierto (samassa napissa), mutta laitan siis "kiinteälle". Tuntuu kyllä menevän ilmastointikin päälle. :think Mutta eihän näissä kuitenkaan sisäilman kierto jää päälle "muistiin" seuraavaan käynnistykseen...

        Ensin ajattelin, että onpa putket viileät ilmastoimisen jälkeen, kun laittaa sisäilman kierrolle, kun pukkaa kylmää. Toisaalta ilmastoinnin kun laittaa päälle, kuuluu ne samat läpsähdyket, kuin sisäilman kierron kytkemisen kanssa. Lopputulos on siis sama molemmissa tapauksissa. Toisen napin voi varmaan huoletta kiskoa pois .
        Tosiaan AUC on ollu päällä siitä asti ku auton oon omistanu, mitähän varten se ilmastointi sitten menee päälle jos AUC on valittuna. :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 936
          • Espoo

          Originally posted by zener View Post
          Tosiaan AUC on ollu päällä siitä asti ku auton oon omistanu, mitähän varten se ilmastointi sitten menee päälle jos AUC on valittuna. :think
          Onkohan tuo (vanhuuden) vika vai tarkoituksellinen ominaisuus. :think Itse en pidä sitä AUC:ia juuri koskaan päällä, mutta mm. jonkun käryävän miinan perässä ajaessani laitan pakotetun sisäkierron päälle. Silloin kuuluu naks (kompura), fläp-fläp (ne lehtiläpät?) ja vesiventtiilien vaimeaa mekastusta. Sitten alkaa tulla kylmää. Ei tuossa minun mielestäni mitään järkeä ole.

          Edit: Luin juuri suomenkielistä käyttöohjekirjaa (PDF), joka on tosin vain malleille 520 - 535. Siinä sanotaan:
          "Vaikka ilmanlaadun parantamiseksi (kosteudenpoisto) ilmastointilaite kytkeytyy automaattisesti toimintaan, ei kiertoilman ohjausta tule pitää kytkettynä toimintaan liian kauan."
          Last edited by E39-530A; 07-08-2011, 15:07. Reason: Jaahas...
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14440
            • Oulu

            Originally posted by E39-530A View Post
            Onkohan tuo (vanhuuden) vika vai tarkoituksellinen ominaisuus. :think Itse en pidä sitä AUC:ia juuri koskaan päällä, mutta mm. jonkun käryävän miinan perässä ajaessani laitan pakotetun sisäkierron päälle. Silloin kuuluu naks (kompura), fläp-fläp (ne lehtiläpät?) ja vesiventtiilien vaimeaa mekastusta. Sitten alkaa tulla kylmää. Ei tuossa minun mielestäni mitään järkeä ole.

            Edit: Luin juuri suomenkielistä käyttöohjekirjaa (PDF), joka on tosin vain malleille 520 - 535. Siinä sanotaan:
            "Vaikka ilmanlaadun parantamiseksi (kosteudenpoisto) ilmastointilaite kytkeytyy automaattisesti toimintaan, ei kiertoilman ohjausta tule pitää kytkettynä toimintaan liian kauan."
            Juu, kuulunee siis asiaan.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • bantza
              Newbiemmer
              • Mar 2010
              • 18
              • Nurmijärvi

              Tuli vaihdettua takapäähän vähän puslia ja muita. Ostamassani paketissa oli mukana myös tällaiset puslat (2kpl):


              Eli osa on ilmeisesti kuvassa numero 3?


              Kannattaako nämäkin vaihtaa ja kummoinen homma tuo on? Maksaako vaivan?

              Comment

              • Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

                Originally posted by bantza View Post
                Tuli vaihdettua takapäähän vähän puslia ja muita. Ostamassani paketissa oli mukana myös tällaiset puslat (2kpl):


                Eli osa on ilmeisesti kuvassa numero 3?


                Kannattaako nämäkin vaihtaa ja kummoinen homma tuo on? Maksaako vaivan?




                Tuossa ohjetta, ja kannattaneehan nuo vaihtaa.

                Comment

                • bantza
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 18
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Eetu View Post
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182



                  Tuossa ohjetta, ja kannattaneehan nuo vaihtaa.
                  Tuossa ohjeessahan ei näitä puslia vaihdeta. Nuo nimittäin tuli juuri vaihdettua. Nämä tarkoittamani puslat siis tulevat sinne apurungon takapäähän.

                  Comment

                  • Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

                    Originally posted by bantza View Post
                    Tuossa ohjeessahan ei näitä puslia vaihdeta. Nuo nimittäin tuli juuri vaihdettua. Nämä tarkoittamani puslat siis tulevat sinne apurungon takapäähän.


                    Aivan, ajatusvirhe..

                    Vaihda ja kokeile. Raportoi sitten tänne, miten vaikutti

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Lämpö ja puhallusteho säätimien valot pimeenä. Miten pääsee polttimoihin käsiksi ja millaiset ne on?
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14440
                        • Oulu

                        Originally posted by Haggis View Post
                        Lämpö ja puhallusteho säätimien valot pimeenä. Miten pääsee polttimoihin käsiksi ja millaiset ne on?
                        Manuaali- vai automaatti-paneeli?

                        Manuaali säädössä pitää säädin paneeli ottaa kouraan ja ruuvata muutama ruuvi takaa, jotta säädin yksikkö irtoaa ja siellä on alla yksi 1,2w T5. http://www.bmwe34.net/E34main/Mainte...nel_lights.htm

                        Jos automaatti, niin kolvin kans joutuu vaihtaan polttimot.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Haggis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1570
                          • Wackyland

                          Originally posted by zener View Post
                          Manuaali- vai automaatti-paneeli?

                          Manuaali säädössä pitää säädin paneeli ottaa kouraan ja ruuvata muutama ruuvi takaa, jotta säädin yksikkö irtoaa ja siellä on alla yksi 1,2w T5. http://www.bmwe34.net/E34main/Mainte...nel_lights.htm
                          Manuaali on,kiitti linkistä!
                          Käyttis:Kia Optima TF

                          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            Originally posted by docksa View Post
                            Nyt on mystistä..

                            Case 2:
                            Sama auto omistaa myös OBCIV:n. Kulutus/range/bensan määrä tankissa vaan on hieman epäkunnossa (lue: paska). Joskus kaikki toimii niinkun pitääkin, paitsi kun bensiiniä on tankis <10litraa, jolloin siis ei pelitä: range jatkuvasti 136km, kulutus korkeintaan 0,4 täyskaasukiihdytyksessä ja ainetta tankis näyttäis olevan 10litraa (Ikiliikkuja ). Sitten saattaa tankkaamisen jälkeen toimia joskus vähän aikaa, joskus siihen asti että on se <10litraa tankis tai joskus ei ollenkaan. Mittariston analoginen kulutusmittari näyttää niin oikeita arvoja kuin se nyt voi näyttää. Kulutus on muuten normaalia 9,5 - 10,5 riippuen ajosta kuten kuvasta näkyy. Vikahan sinänsä on kosmeettinen, eikä haittaa muuta kuin takaraivossa, mutta jos jollakulla on helppo ja hauska ratkaisu ongelmiin niin kivaahan se olis.

                            Comment

                            • Radon
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 463
                              • Suomi-Finland

                              Originally posted by bantza View Post
                              Tuli vaihdettua takapäähän vähän puslia ja muita. Ostamassani paketissa oli mukana myös tällaiset puslat (2kpl):


                              Eli osa on ilmeisesti kuvassa numero 3?


                              Kannattaako nämäkin vaihtaa ja kummoinen homma tuo on? Maksaako vaivan?
                              Ei maksa vaivaa, ovat todella jäykät puslat eivät pehmene tai muutenkaan vaikuta oikein mihinkään (ei juuri liikettä puslassa), lisäksi ovat älyttömän työläät vaihtaa ja piukassa. Iskarin yläpäät kannattaa noiden isojenpuslien sekä niveltangojen lisäksi tarkastaa ne usein vaihtokunnossa.

                              Comment

                              • M.Kytölä
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 226
                                • Lehtimäki/Seinäjoki

                                Tunnistakaan tää perä? onko typ 188? Tuli 335:n perästä ruuvattua irti..
                                Ja kuuluuko tuo kardaanin laippa olla tuommonen?
                                http://mikaky.kuvat.fi/kuvat/Myynniss%E4/Kuva+067.jpg

                                e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                                e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                                e21 315i

                                ex:
                                e36 318is -94
                                / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎