Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    Lainataas tuolta vanhasta topikista vielä omaa neuvopätkää:

    En tiedä onko eroja listallisissa tai listattomissa mutta näin lähtee listattomat irti:

    *Lukkonuppi kierretään irti.
    *Ovenkahvan syvennyksestä pienellä talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla tulppa pois ruuvin päältä, ruuvi keskikokoisella ristipäämeisselillä auki.
    *Peilien säädön "paneeli" vetokahvasta talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla irti ja paneeli irti liittimestä. Hieman syvemmältä paneelin alta paljastuu torx-päinen ruuvi, muistaakseni T-25. Ota ruuvi pois.
    *Yksi kerrallaan esim. muovisella verhoilutyökalulla (esim. http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=19811) kampeamalla ovipahvien klipsut irti. Kannattaa aloittaa ylälaidoista. Jos aloittaa alaalta saattaa vahingossa ovipahvia kampeamalla rikkoa klipsuja. Toisin sanoen klipsut pysyvät varmemmin ehjänä jos napsit ylälaidasta lähtien irti.
    *Aika lailla keskellä ovipahvia on viimeinen kiinnityspiste, josta ovipahvi irtoaa suoraan ylöspäin nostamalla/vetämällä. Nämä ovat yleensä ovipahveista rikki, kovamuovinen osa joka helposti rikkoutuu ovipahvia irroitettaessa. Saattavat olla myös todella vittumaisia, kun ovipahvia asentaa takaisin paikoilleen.
    *Nyt ovipahvin pitäisi olla irti varsinaisista kiinnityspisteistä, irroita vielä kahvalle menevä vaijeri.

    Ikkunaa vasten oleva sisäpuolinen lista voi näyttää siltä, että se pitäisi irroittaa jotta ovipahvin saa pois, mutta todellisuudessa näin ei ole. Ovipahvi mahtuu liukumaan sen välistä pois. Lista voi myös olla todella tiukassa, joten välttääksesi naarmuja laseissa ja yleistä vitutusta, jätä lista paikoilleen.
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      Käykö 535 m30 ohjaustehostimen pumppu suoraan M5 s38 tilalle? Realoem antaa molemmille moteille oman numeron, mutta ulkonäöllisesti ovat samanlaiset:think
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • aakoo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 777
        • Espoo

        Originally posted by Soiled View Post
        Käykö 535 m30 ohjaustehostimen pumppu suoraan M5 s38 tilalle? Realoem antaa molemmille moteille oman numeron, mutta ulkonäöllisesti ovat samanlaiset:think
        Mutuksi menee, mutta olisiko M5:ssä mahdollisesti vakiona Servotronic? 535:ssä lisävaruste. Tämä saattaa aiheuttaa mahdollisia eroja. Toinen tekijä voi olla EDC, mutta sitä taas ei taida olla 3.6:ssa vakiona?
        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Tuossa oon katellu yhtä E34:sta 535:sta, kävin kysymässä siitä, niin kuulema vaihdelaatikko täysin jumissa. :think

          Onkos tollasen ostamisessa mitään järkeä? Tiedä loppupeleissä millainen miina tuo muuten on. Hintaa vähän alta 2ke, eikös tuo nyt ole "aika" paljon? Auto kyllä muuten ihan asillisen oloinen (mitä päällisin puolin päässy tarkastelee), mutta minkälainen pommi tuollanen vaihteistovikanen mahtaa olla? :think
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Tuossa oon katellu yhtä E34:sta 535:sta, kävin kysymässä siitä, niin kuulema vaihdelaatikko täysin jumissa. :think

            Onkos tollasen ostamisessa mitään järkeä? Tiedä loppupeleissä millainen miina tuo muuten on. Hintaa vähän alta 2ke, eikös tuo nyt ole "aika" paljon? Auto kyllä muuten ihan asillisen oloinen (mitä päällisin puolin päässy tarkastelee), mutta minkälainen pommi tuollanen vaihteistovikanen mahtaa olla? :think
            Vaikeaa näin netin välityksellä arvioida? Itse katselisin samanlaisten toimivien hintoja, arvioisin paljon tuon "pommin" osat maksaisivat sekä mahdollisesti omalle työlle jotain "vaivanpalkkaa", jonka jälkeen päättelisin kannattaako.:think
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14457
              • Oulu

              Kyllä nelinumeroinen summa E34 535:sta, mikä ei edes liiku omin voimin on aika kova...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Mäkki
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 2190
                • Orimattila

                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Tuossa oon katellu yhtä E34:sta 535:sta, kävin kysymässä siitä, niin kuulema vaihdelaatikko täysin jumissa. :think

                Onkos tollasen ostamisessa mitään järkeä? Tiedä loppupeleissä millainen miina tuo muuten on. Hintaa vähän alta 2ke, eikös tuo nyt ole "aika" paljon? Auto kyllä muuten ihan asillisen oloinen (mitä päällisin puolin päässy tarkastelee), mutta minkälainen pommi tuollanen vaihteistovikanen mahtaa olla? :think
                Tuohon hintaan saa ihan toimiviakin ratkaisuja. Onko mitään erikoista minkä takia juuri tämä?
                #Ilmastoahdistus

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  No ei ole juu tullu sen tarkemmin näitä katsottua, mutta nätti ku sika pienenä, M5 lookkeri, punainen (pirun hyvä väri E34:een! taitaa olla Brilliant rot?) vanteetkin passaa auton näköön.
                  Ja sen takia tuli käytyä kyselemässä, kun tuo on sellainen "jobbari laittaa kuntoon ja myy kalliilla" näköinen, että takapenkin penkkiosa irti, vaihdekepin pussi, joku lista puuttuu yms, että oisko toi joku projekti, ja näinhän se näköjään on, hinta tosin vähän yllätti. (verojakin vissiin perässä?) Tietysti tuosta vois tarjota jotain halpaa hintaa, kait se jossain vaiheessa ainakin sitten lähtee halvemmallakin. Ellei sitten jotain purkuautoa siitä tee. Ja ilmeisesti vähä reilu 200t ajettu.
                  Emännys siitä innostu joku kuukausi sitten ja niin kyl minäkin sit samantien...

                  edit:
                  Sen mitä chattiautosta katoin noita 525-535, niin miinoja kaikki verrattuna tohon, noin siltä pohjalta, miltä auto näyttää ensisilmäyksellä. :o (siellä 3+t€ alkaa olee jo sen näkösiä kuin tuo...)
                  Last edited by Bmw Dreamer; 19-08-2011, 20:13.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • tommi--fi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1066
                    • Riihimäki

                    visko vesipumppu termostaatti ilmaus lämmöt M20B25

                    Imusarjan tiivisteet sain viimeinkin vaihdettua ja samalla vaihdoin termostaatin.
                    Tämän jälkeen ollut ongelmana koneen lämmöt, tyhjäkäynnillä lämmöt nousee noin 3/4 asti, kierroksia antamalla putoaa pätkän mutta ei alle puolenväliin. Tuulilasille puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä, muualle ei. Vesiventtiilin letkut kuumat ja venttiilit napsuu kun säätimiä pyörittelee. Syylärin molemmat letkut kuumia, melkein polttavia. Termostaatin ympäristön letkut kaikki kuumia.

                    Koneeseen saanut vettä lisättyä noin 5litraa, pullopatentilla ja letkujen pumppaamisella. Ei kai sieltä hirveesti ole termostaatin vaihdossa valunut? Mikä on toimiva tapa? Tänään pullon kanssa pumppaillessa oli keula 15cm perää ylempänä. Ilmausruuvitkin tullut käytettyä auki ja omaan silmään niistä ei kuplaa tule.

                    Viskon vaihdoin toiseen ulkoisesti paremman näköiseen.

                    Olettaisin että termostaatti aukeaa kun syylärin letkut on kuumat. Syyläri myös ylhäältä alas asti kuuma. Alaletkun tuskin noin kuuma pitäisi olla.

                    Missä lämpötilassa viskon pitäisi napata kiinni? En huomannut eroa pyörimisnopeudessa kummallakaan viskolla. Ropellin sai käsin pysäytettyä vaikka lämmöt läheni punarajaa. Ropelin ilmanohjainkin oli tänään paikallaan joten kuumaa ilmaa pitäisi viskolle mennä.

                    Onko vesipumppu voinut hajota kun kone oli osittain ilman vesiä pari viikkoa? Tai jotain muuta jumissa vai pelkkää ilmaa?

                    Ennen termostaatin vaihtoa ei ongelmia lämpöjen kanssa ollut. Pysyi naulattuna keskellä ja talvella tarkeni.
                    Auto tai moottoripyörä Virosta?

                    Comment

                    • Soiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3216
                      • Mystinen Kuopio

                      Originally posted by aakoo View Post
                      Mutuksi menee, mutta olisiko M5:ssä mahdollisesti vakiona Servotronic? 535:ssä lisävaruste. Tämä saattaa aiheuttaa mahdollisia eroja. Toinen tekijä voi olla EDC, mutta sitä taas ei taida olla 3.6:ssa vakiona?
                      Tuota mietin itsekkin. Kuitenkin noissa näyttäisi olevan sama halkaisija hihnapyörässäkin, että välitys kaiketi on suunniteltu samaan tapaan, mutta mitä tapahtuu sitten, kun toinen motti kiertää sen 1500rpm enempi kuin toinen :think Pitänee vain kai kokeilla.
                      Mystinen.Fi @ FB
                      IG @tarmohanninen
                      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        Osaako kukaan vastata lonkalta, notta minkäslaiset polttimot on touringin sisävaloissa ? autossa on sisävalopaketti eli edessä on erilliset lukuvalot. Myös hanskalokeron ja meikkipeilien polttimotyypit olis kivat... :think:
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        • joni_wt
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 3627
                          • Yka

                          Mielenkiinnosta kyselen, jos joku tietäisi, että mistä TDS:n mittaristo ottaa tiedon kulutusmittarille?
                          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                          Comment

                          • ka00z
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1805
                            • Varsinais-Suomi

                            Originally posted by tommi--fi View Post
                            Imusarjan tiivisteet sain viimeinkin vaihdettua ja samalla vaihdoin termostaatin.
                            Tämän jälkeen ollut ongelmana koneen lämmöt, tyhjäkäynnillä lämmöt nousee noin 3/4 asti, kierroksia antamalla putoaa pätkän mutta ei alle puolenväliin. Tuulilasille puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä, muualle ei. Vesiventtiilin letkut kuumat ja venttiilit napsuu kun säätimiä pyörittelee. Syylärin molemmat letkut kuumia, melkein polttavia. Termostaatin ympäristön letkut kaikki kuumia.

                            Koneeseen saanut vettä lisättyä noin 5litraa, pullopatentilla ja letkujen pumppaamisella. Ei kai sieltä hirveesti ole termostaatin vaihdossa valunut? Mikä on toimiva tapa? Tänään pullon kanssa pumppaillessa oli keula 15cm perää ylempänä. Ilmausruuvitkin tullut käytettyä auki ja omaan silmään niistä ei kuplaa tule.

                            Viskon vaihdoin toiseen ulkoisesti paremman näköiseen.

                            Olettaisin että termostaatti aukeaa kun syylärin letkut on kuumat. Syyläri myös ylhäältä alas asti kuuma. Alaletkun tuskin noin kuuma pitäisi olla.

                            Missä lämpötilassa viskon pitäisi napata kiinni? En huomannut eroa pyörimisnopeudessa kummallakaan viskolla. Ropellin sai käsin pysäytettyä vaikka lämmöt läheni punarajaa. Ropelin ilmanohjainkin oli tänään paikallaan joten kuumaa ilmaa pitäisi viskolle mennä.

                            Onko vesipumppu voinut hajota kun kone oli osittain ilman vesiä pari viikkoa? Tai jotain muuta jumissa vai pelkkää ilmaa?

                            Ennen termostaatin vaihtoa ei ongelmia lämpöjen kanssa ollut. Pysyi naulattuna keskellä ja talvella tarkeni.
                            Oisko käyny vaan niin, että sait jo uutena suden termarin? Mistä ostettu? Motonet?
                            W124 voll, markalla pidemmälle

                            Comment

                            • Wangel436
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1029
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by Cock View Post
                              Osaako kukaan vastata lonkalta, notta minkäslaiset polttimot on touringin sisävaloissa ? autossa on sisävalopaketti eli edessä on erilliset lukuvalot. Myös hanskalokeron ja meikkipeilien polttimotyypit olis kivat... :think:
                              Lukuvaloissa 12v 10w halogeenipolttimot peltikantainen(9mm kanta)normisisävalossa sukkulapoltin 12v 10w 38mm, hanskalokerossa sukkulapoltin 12v 10w 35mm ,meikkipeileissä sukkulapoltin 12v 10w 35mm. Jäikös jotain mainitsematta? Kaikki taitaa löytyy hyvin varustetusta autotarvikeliikkeestä.
                              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                              E61 530D ///M-sport




                              Comment

                              • arpuC
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1377

                                Jos on jo ennestään autossa pieni ajotietokone (bensa), niin meneekö isompi suoraan ilman kikkailuja?
                                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                                En löydä enää sun luo
                                Teitkö sä tän tahallaan?
                                Nyt kaikki palaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎