Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Mitä eroavaisuuksia on E34:ssa lukkojen osalta, kun 9/91 eteenpäin ovat eri osanumerolla? Olisi tarkoitus omaan autoon (5/91) uusia kaikki, ja tarjolla olisi foorumilaiselta x/93 auton lukot.
    Ainakin keskuslukituksen moottori etuovessa on uudemmissa integroitu lukkoon, vanhoissa se on erikseen. Sopiiko siis vanhanmallisiin kiinnikkeisiin suoraan, ja onko liittimet samat?
    Last edited by Supra^; 18-11-2012, 13:52.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14440
      • Oulu

      Originally posted by Supra^ View Post
      Mitä eroavaisuuksia on E34:ssa lukkojen osalta, kun 9/91 eteenpäin ovat eri osanumerolla? Olisi tarkoitus omaan autoon (5/91) uusia kaikki, ja tarjolla olisi foorumilaiselta x/93 auton lukot.
      Ainakin keskuslukituksen moottori etuovessa on uudemmissa integroitu lukkoon, vanhoissa se on erikseen. Sopiiko siis vanhanmallisiin kiinnikkeisiin suoraan, ja onko liittimet samat?
      Koko systeemi on erinlainen ja vähemmän tankoja omaava. Esim. keskuslukonmoottori on suoraan kiinni mekanismissa. Eivät käy ristiin vanhempaan versioon.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • BMW_E34525I
        Newbiemmer
        • Aug 2012
        • 14
        • Kuopio

        http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...pictureid=8467 Oisko kellään tietoo mikä liitin mahtaa olla kyseessä ? Sijaitsee vänkärin puolen moottoriohjaus boxien kotelossa.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7079
          • Forssa

          Originally posted by BmwPunisher View Post
          Välitys ei ole itse lukkoyksikössä..
          Of course mutta ymmärsin että nyt puhuttiin koko perän osanumeroista. My bad, menen nurkkaan häpeämään...
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            Onkos muuten kaikki kiinni tuosta nopeus anturista. kun huomasin tos kun nopeusmittari häviää, siis että ei näytä nopeutta mitä ajat niin ei myskään trippi mittari liiku mihinkään ja sit viellä se että kun ajat ja sit laitaa esim käkärin ns päälle eli vetää yhen naksaduksen, niin ei ilmoita mitään park breakista mittaristossa.

            Sitten on toinenkin juttu: Mistä johtuu bensan haju kylmänä? Eli siis kun auton käynnistää kylmänä haisee bensa ja sit antaa hetken aikaa käydä että moottorin lämpö nousee vähäsen ja sit polkasee kaasun pohjaan ja päästää, niin loppu se bensan haju siihen, onko se että tää ryyppy jää päälle jostain syystä?
            Last edited by tonnizi; 19-11-2012, 05:07.
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by TareJR View Post
              Onkos muuten kaikki kiinni tuosta nopeus anturista. kun huomasin tos kun nopeusmittari häviää, siis että ei näytä nopeutta mitä ajat niin ei myskään trippi mittari liiku mihinkään ja sit viellä se että kun ajat ja sit laitaa esim käkärin ns päälle eli vetää yhen naksaduksen, niin ei ilmoita mitään park breakista mittaristossa.
              Kaikki nuo johtuvat siitä ettei auto näe nopeutta nopeusmittarin toimimattomuuden takia.

              Pyyhkijätkään eivät luultavasti sitten toimi oikein.
              Olli.

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2881
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by TareJR View Post
                Mistä johtuu bensan haju kylmänä?
                Osa 15 vaihtamalla omasta loppui bensan käry.

                Comment

                • IBI-88
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 41
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by IBI-88 View Post
                  Nyt pitäisi saada hieman jeesiä auton "kiihtymis" ongelmaan. Autona siis e34 520ia touring vm.95 eli m50b20 kone vanoksella.

                  Ongelma siis on että auto kiihtyy maantienopeuksiin todella onnettomasti, ei varsinaisesti pätki tai röpötä, mutta ei vain tahdo mitään tapahtua normaali kaasujalalla. Kaasu pohjassa ja kickdownin avulla esim. 80-120 nopeuteen auto kiihtyy suht normaalisti. Nollasta kiihdyttäessä kaasupohjassa alkuun ehkä pientä nykimistä havaittavissa. Mutta normaali kaasulla ajettaessa pelkän maantienopeuden ylläpitäminen on ylämäissä lähes mahdotonta. Eli kierroksia/nopeutta ei vaan saa kunnolla nousemaan, ennen kuin poljin on siinä pisteessä että myös kickdown tulee peliin mukaan.

                  Käyntiin lähtee normaalisti. Tyhjäkäynti vaikuttaa suht ok ja vapaalla kaasuttaessa kone toimii suht hyvin, ehkä aavistus "nuhaisuutta" havaittavissa. Imm piuhan otin irti eikä vaikuttanut käyntiin millään tavalla, myöskään ajossa ei lyhyen kokeilun aikana ollut vaikutusta.

                  Onko siis todennäköisesti vika tuossa ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Yritän sen tässä joku päivä jonnekkin pajalle saada, jos sitä ennen ei ratkaisua löydy.
                  Pistetääs vähän päivitystä tilanteeseen, jos löytyis jeesiä. Eli vikakoodit luettu (kiitos Morkai) ja herjasi nokan asentotunnistinta. Tunnistin vaihdettu, mutta ei vaikuttanut toimintaan mitenkään. Koodeja ei ole vielä lukastu vaihdon jälkeen uudestaan. Data myöskin antoi jotain sen suuntaista inffoa, että maf antais koneelle aika reippaasti ilmaa. Ihan kylmällä koneella n. kilometrin ajan auto toimii normaalisti, sen jälkeen alkaa purnaamaan pienellä/puolikaasulla.

                  Comment

                  • tonnizi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1501
                    • Mäntsälä

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Kaikki nuo johtuvat siitä ettei auto näe nopeutta nopeusmittarin toimimattomuuden takia.

                    Pyyhkijätkään eivät luultavasti sitten toimi oikein.
                    Toimii pyyhkijät suth oikein. Mutta moottori tiele kun lähtee niiin kiihytää ja kun sataa ja pyhkijät päällä niin rupee nopeutumaan vaa ja täysillä meinnaa hyppää yli, ja välil toisiks nopeimalakin meinnaa hyppää yli kiihdytäessä.

                    Originally posted by Kal.ju View Post
                    Osa 15 vaihtamalla omasta loppui bensan käry.
                    Mitäköhän osa 15 tarkoitakaan? Voisitko näytää bmwfans sivulta esim linkkiä sihen osa 15:toista?
                    Last edited by tonnizi; 19-11-2012, 17:37.
                    Social Media:
                    - Twitter
                    - Instagram
                    - Twitch

                    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                    Nykyinen:
                    E61 530d -04
                    Ex:
                    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                    Comment

                    • EtuX
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 112
                      • Ilmajoki

                      jos jollain on nurkis jotain purkuun soveltuvaa tai muutenvaan halpaa max 700e abs jarrullista miinaa niin saa tarjoilla
                      F11 530d individual Brewster Green
                      -2016.

                      E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                      -1994.

                      Ascona B M20 Powered
                      -1978.

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 936
                        • Espoo

                        540iA ja kardaanin tutinat

                        Alun pitäen ongelmana oli vain vinkuva kardaanin tukilaakeri ja ainoat tutinat olivat satunnaiset vavahtellut tai tärinä tyhjäkäynnillä (moottori).

                        No, tukilaakeri oli valmis, koska sen ja korin väliin laitettu bitumimassapatentti oli sulanut ja valunut laakeriin. Se on kuulemma joku tehtaan ohje, jos tärinöitä ei muuten saada kuriin. Tietoa ei ole, koska se on sinne laitettu.

                        Ensin vaihdettiin pelkkä tukilaakeri. Avot, vinkuna lakkasi mutta tutina ja tärinä olikin sitten helvetinmoinen. Ensimäiset tutinat tulee noin 40km/h molemmin puolin, erityisesti kiihdyttäessä eikä väliä kuinka hitaasti kiihdyttäen, kunhan on veto päällä. Sitten noin kuuden- ja yhdeksänkympin välillä oli armoton tutina. Kori kumisi niin, että kuulo varmasti heikkeni pysyvästi niillä ajoilla...

                        Kardaani lähetettiin sitten koneistamoon, jossa huomattiin ristinivelen olevan hajalla, vaihdettiin ja koko pötkö tasapainotettiin. Tästä oli apua lähinnä siten, että tutina 60 -90 km/h välillä kaventui 75 - 90 km/h välille ja on hieman vähäisempää. Tutina kiihdytettäessä taas hieman voimistui.

                        Ei ole väliä mikä vaihde on päällä, kokeiltu on kesä- ja talvirenkailla, voi olla myös vapaalla. Ainoa mikä saa resonassin kasvamaan on sileä tien pinta.

                        Mootorin kumityynyt näyttivät kuulemma ehjiltä. Voisiko kuitenkin olla - jo se patenttikin sitä varten tehty - että kardaani ei mene "suorana", vaan sitä on sillä bitumimatolla suoristettu, jos kone/laatikko tai perä olisi vähän alempana?
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2100
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Alun pitäen ongelmana oli vain vinkuva kardaanin tukilaakeri ja ainoat tutinat olivat satunnaiset vavahtellut tai tärinä tyhjäkäynnillä (moottori).

                          No, tukilaakeri oli valmis, koska sen ja korin väliin laitettu bitumimassapatentti oli sulanut ja valunut laakeriin. Se on kuulemma joku tehtaan ohje, jos tärinöitä ei muuten saada kuriin. Tietoa ei ole, koska se on sinne laitettu.

                          Ensin vaihdettiin pelkkä tukilaakeri. Avot, vinkuna lakkasi mutta tutina ja tärinä olikin sitten helvetinmoinen. Ensimäiset tutinat tulee noin 40km/h molemmin puolin, erityisesti kiihdyttäessä eikä väliä kuinka hitaasti kiihdyttäen, kunhan on veto päällä. Sitten noin kuuden- ja yhdeksänkympin välillä oli armoton tutina. Kori kumisi niin, että kuulo varmasti heikkeni pysyvästi niillä ajoilla...

                          Kardaani lähetettiin sitten koneistamoon, jossa huomattiin ristinivelen olevan hajalla, vaihdettiin ja koko pötkö tasapainotettiin. Tästä oli apua lähinnä siten, että tutina 60 -90 km/h välillä kaventui 75 - 90 km/h välille ja on hieman vähäisempää. Tutina kiihdytettäessä taas hieman voimistui.

                          Ei ole väliä mikä vaihde on päällä, kokeiltu on kesä- ja talvirenkailla, voi olla myös vapaalla. Ainoa mikä saa resonassin kasvamaan on sileä tien pinta.

                          Mootorin kumityynyt näyttivät kuulemma ehjiltä. Voisiko kuitenkin olla - jo se patenttikin sitä varten tehty - että kardaani ei mene "suorana", vaan sitä on sillä bitumimatolla suoristettu, jos kone/laatikko tai perä olisi vähän alempana?
                          Vaihtaisin suoraan uudet alkuperäset moottorin tukikumit (itsellä oli kuskin puoli halki keskeltä) sekä laatikon tukikumit (itsellä oli molemmat keskeltä katki). Oletko vaihtanut laatikon ja kardaanin välissä olevaa kumi rieskaa? Sellanen iso musta helvetinmoinen lätty?
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 936
                            • Espoo

                            Originally posted by SushiX View Post
                            Vaihtaisin suoraan uudet alkuperäset moottorin tukikumit (itsellä oli kuskin puoli halki keskeltä) sekä laatikon tukikumit (itsellä oli molemmat keskeltä katki). Oletko vaihtanut laatikon ja kardaanin välissä olevaa kumi rieskaa? Sellanen iso musta helvetinmoinen lätty?
                            Kiitos vinkeistä. Ne tukikumit saavat kyllä mennä vaihtoon. Asentajien mukaan ovat "silmämääräisesti ok", mutta voivat ne varmaan olla kulahtaneita, vaikkeivat repaleina ole. Ne eivät kai ole kalleimmasta päästä osia, joita tässä harjoituksessa voi vaihtaa. Sen kumilimpun voisi vaihdattaa samalla sinne väliin, se ei kai kovin kallis ole(?). Joutuukohan kardaanin kuitenkin ottamaan irti, kun koneen ja laatikon tukikumit vaihdetaan?
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2100
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Originally posted by E39-530A View Post
                              Kiitos vinkeistä. Ne tukikumit saavat kyllä mennä vaihtoon. Asentajien mukaan ovat "silmämääräisesti ok", mutta voivat ne varmaan olla kulahtaneita, vaikkeivat repaleina ole. Ne eivät kai ole kalleimmasta päästä osia, joita tässä harjoituksessa voi vaihtaa. Sen kumilimpun voisi vaihdattaa samalla sinne väliin, se ei kai kovin kallis ole(?). Joutuukohan kardaanin kuitenkin ottamaan irti, kun koneen ja laatikon tukikumit vaihdetaan?
                              Moottorin tukikumit oli KL:tä tilatessani n. 95e/kpl, kardaanin kumilätty orkkiksena n. 95e, laatikon tukikumit orkkiksena oli yhteensä vajaat 15e. Ei kauhean kallis remppa, mutta sitäkin tärkeämpi.

                              Omat moottorin eikä laatikonkaan tukikumit näyttäneet kauhean huonoilta, mutta kun otti irti niin totuus paljastui..

                              Ei tarvitse ottaa laatikkoa, kardaania saati putkistoa pois kun vaihtaa laatikon tukikumit ja mahdollisesti samalla sen tuen. Kyseiseen hommaan meni itsellä n. 10 minuuttia aikaa

                              Moottorin tukikumit itse vaihdoin n. 40 minuuttiin molemmat. Muutamilla foorumilaisilla on mennyt kyseiseen hommaan pari tuntia. Loppu peleissä ei ole kauhean paska saati vaativa remppa. Pissapojan säiliötä kun siirsi niin mahtui rempan tekemään. Alapultit irti, yläpultit irti, konetta varovasti nostetaan ja tukikumit vaihdetaan noin karkeasti sanottuna

                              Eikä tarvitse siirtää tai ottaa pois kardaania kun moottorin tukikumit vaihdetaan. Kun vaihdat sen lätyn niin silloin joutuu..
                              Last edited by SushiX; 19-11-2012, 23:48.
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2881
                                • Akaa / Toijala

                                Originally posted by TareJR View Post
                                Mitäköhän osa 15 tarkoitakaan? Voisitko näytää bmwfans sivulta esim linkkiä sihen osa 15:toista?
                                Katoppas saatana. Oli jäänyt linkki laittamatta aamukohmelossa.

                                Tässä kuvassa osa 15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎