memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Tämä nyt on vain villi veikkaus täältä internetin takaa että kannentiiviste paskana. Työntää 6-sylinteriin nesteet. Toivottavasti olen väärässä.
    Sitä mie vähän pelkäsinkin Uskaltaakohan tolla kotiin ajaa tammikuussa, en oikein täällä pysty alkaa sitä korjaamaan

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Juu.

    Ja käynnistysongelmat oli lämpimällä koneella, kylmänä on käynnistyny aina ku palmun alta.
    Tämä nyt on vain villi veikkaus täältä internetin takaa että kannentiiviste paskana. Työntää 6-sylinteriin nesteet. Toivottavasti olen väärässä.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Siis kolkattaa kone kun lyö käyntiin kylmänä ja hiljenee hetken kuluttua?
    Juu.

    Ja käynnistysongelmat oli lämpimällä koneella, kylmänä on käynnistyny aina ku palmun alta.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Ei oo muutakun tuo kylmänä kuuluva, sekin kyllä loppuu kun on käynyt joku 5min.
    Siis kolkattaa kone kun lyö käyntiin kylmänä ja hiljenee hetken kuluttua?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Tarkoitan onko käynnistäessä kolinoita jotka vaimenee hetken kuluttua kun kone pyörii hetken.
    Ei oo muutakun tuo kylmänä kuuluva, sekin kyllä loppuu kun on käynyt joku 5min.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Samaa mietin mutta ei kai se kylmällä koneella ala savuamaan? Ilmauksen jälkeen sitä kyllä oli vähän siellä sun täällä, mutta lämpimällä se kai vasta alkais savuamaan?

    Kyllä se vähän jotain koliseekin, tai en mä tiiä voiko sitä kolinaks sanoa, mutta ei se mun mielestä ihan normaalikaan ole. Pari kertaa oli käynnistysongelmia, nyt on taas sen suhteen toiminu ihan normaalisti.
    Tarkoitan onko käynnistäessä kolinoita jotka vaimenee hetken kuluttua kun kone pyörii hetken.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    En ole ennustaja mutta eihän tuo nyt ole jäähdytinnestettä mikä "savuaa"? Jos on niin melko railakka vuoto varmaan jossain.. Haiseeko savulle ihan vai imelähkö kitku?

    Onko kylmällä koneella käynnistäessä mitään epämääräisiä ääniä? Kolinaa tai vastaavaa?
    Samaa mietin mutta ei kai se kylmällä koneella ala savuamaan? Ilmauksen jälkeen sitä kyllä oli vähän siellä sun täällä, mutta lämpimällä se kai vasta alkais savuamaan?

    Kyllä se vähän jotain koliseekin, tai en mä tiiä voiko sitä kolinaks sanoa, mutta ei se mun mielestä ihan normaalikaan ole. Pari kertaa oli käynnistysongelmia, nyt on taas sen suhteen toiminu ihan normaalisti.

    Edit. Niin kyllä tuossa videollakin kuuluu vähän sitä ääntä mikä kuuluu. Ja enemmän se musta savulle haisee, mietin yhessä vaiheessa että vuotaako mulla pakosarja mutta leimasta meni kyllä päästöt läpi. Voi toki olla ettei se sillon oo vuotanu, siitä on kuitenkin jo kolme kk kun sitä kävin näyttämässä.
    Last edited by Rhodry; 06-12-2013, 15:49.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Tää ei varmaan ole ihan normaalia? Kylmällä koneella käynnistäessä tulee savua, kuten oheisessa erittäin laadukkaassa kuvassa ja videossa näkyy. Savuttaminen loppuu kuitenkin hetken päästä.

    En tiiä kauanko tätä on tapahtunut, vai alkoko vasta sitten kun tuo oli keittänyt.
    Kansiremonttiko tiedossa? Jäähdytinnestettä syö myös, oon nyt ilmannut sen kolme kertaa niin ilmaa ei pitäis ainakaan enää olla järjestelmässä.
    En ole ennustaja mutta eihän tuo nyt ole jäähdytinnestettä mikä "savuaa"? Jos on niin melko railakka vuoto varmaan jossain.. Haiseeko savulle ihan vai imelähkö kitku?

    Onko kylmällä koneella käynnistäessä mitään epämääräisiä ääniä? Kolinaa tai vastaavaa?

    Leave a comment:


  • mainio
    replied
    Olisikohan kenelläkään suht varmaa tietoa käykö m30 moottoristen ohjaustehostimenpumppu m5 s38b36 koneeseen? Jos käy niin silloin tuo alvadin pumppu ois aika pakko ostos. http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/128187/11056

    Tietäiskös kukaan?


    ...niin ja mieluusti laittaisin semmoisen missä ei oo tasonsäätö lähtöä kun ei nuo takaiskarit sitä öljyä oo enään aikoihin tarvinnu...

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Tää ei varmaan ole ihan normaalia? Kylmällä koneella käynnistäessä tulee savua, kuten oheisessa erittäin laadukkaassa kuvassa ja videossa näkyy. Savuttaminen loppuu kuitenkin hetken päästä.

    En tiiä kauanko tätä on tapahtunut, vai alkoko vasta sitten kun tuo oli keittänyt.
    Kansiremonttiko tiedossa? Jäähdytinnestettä syö myös, oon nyt ilmannut sen kolme kertaa niin ilmaa ei pitäis ainakaan enää olla järjestelmässä.



    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Ei tarvitsekkaan perustella, itselläni on myös kokemusta aika monesta maamoottorista ja se EI mene pienemmällä missään tilanteessa kun M60B30. Kuten sanoin, matkakulutuksessa voidaan päästä lähelle. Ehkä johonkin litran päähän samanlaisella ajolla, paras kulutus mitä olen saanut 30km siirtymälle maamoottorilla on muistaakseni 8.7L/100km todellista kulutusta (verrattu kalibroituun kulutusmittariin). Matka ei sisältänyt yhtäkään pysähdystä ja ajotapa oli pisaralla pisimmälle tyylillä keskinopeuden ollessa n.80kmh, eli käytännössä ei onnistu tuokaan kulutus pidemmällä matkalla. Kun taas _ehjä_ M60B30 kuluttaa samanlaisella matkalla alle 9.0L/100km ja ajotyyli voi olla ihan mitä tahansa kyyräyksestä turhaan kaasun pumppailuun.

    Todellista kaupunkikulutusta en nyt jaksa muistaa, mutta jossain 16-17L/100km paikkeilla se on maamoottorilla tälläisessä pikkukylässä missä täytyy pysähtyä jokaisen liikennevalon kohdalla. M60B30 vie alle 15L/100km samanlaisessa ajossa, jopa alle 14 voi päästä. Ajotavalla mielestäni isompi merkitys M60:ssa kuten nykyautoissakin, kun taas M30 tuntuu vievän aina saman vaikka pientä turhaa kiihdyttelyä tapahtuisikin.

    Varsinkin M30:n otanta on niin monesta autosta, että ei ne ole rikki ja kuluta enemmän sen takia. Näin se vaan on, M30 on hieno moottori mutta bensa maistuu ja sitä tuskin kukaan pystyy toisin todistamaan. Kun taas M60 edustaa selvästi "uudempaa" moottoritekniikkaa kulutuksen suhteen.
    Ja pyh, kärri perässä tai megan kanssa olen saanut M30:in viemään 14l ja yli normiajossa. Se M60B30 alaväännöttömyys syö niin paljon soppaa, matkassa menee toki pienemmällä ku M30.
    Tosin jos sulla on puolet ajasta auto tyhjäkäynnillä ni turha vertailla.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Tunkkipaikat/koko helmat alapuolelta. Takapäästä apurungon kiinnityspisteiden ympäristöstä, tai lähinnä sen alalevyn reikien ympäriltä. Etupenkkien keskellä olevista maalinpoistoreikien tulppien ympäriltä, lähinnä siinä vaiheessa kun muovitulpat lähtee irti.
    Muuten ruostetta voi olla takaluukussa, lähinnä alasaumojen ympäristössä ja miksei myös kilven kolosessa. Pyöränkaaren pokkaukset ruostuu, kun ne tuunataan pilalle, ovien alalistojen välistä lähtee ruostumaan. Ensimmäisenä varmaan näkyy ongelmakohdan kun oven avaa ja sisäpuolelta tutkii alalistan kiinnityskohtaa. Tankinluukun ympäristö, sisäpuolella varmaan ensimmäiset ongelmakohdat.
    Kannattaa myös vilkaista helmoja etulokarien sisäpuolelta. Eli ottaa etulokarit alapäästä irti ja tarkistaa helmat sieltä. Paikka kerää aika hyvin hiekkaa ym moskaa.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Slant 6 View Post
    Miten tapahtuu kojetaulun polttimoiden vaihto? Omaan tars saada vaihdettua ainakin kellon ja lämpötilasäätimien valot, myös sumuvalo -ja kattoluukun katkaisin on pimeenä. Minkälaiset/tehoiset polttimot tulee?
    Kellon saa pois kun ottaa radion irti, silloin aukon oikeasta yläkulmasta paljastuu vipu, jota vetämällä kello/obc lähtee irti.

    Googlaa esim site btcf.fi polttimon vaihto e34 ja noita hakusanoja vaihtamalla löydät juttua noista lämpötilansäätimien polttimoiden vaihdosta.

    Sumuvalon ja kattoluukun katkaisimien valojen korjaukseen voinee soveltaa tätä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72965

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    farmarin ja sedanin alustoissa jotain merkittävää eroa? Säädettävä sarjaa löytyis ebayst 200e touringiin ja halvin sedanin on melkeen 300e pikasella vilkasulla?

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Noh, mulla on ollut molemmat parisen vuotta rinta rinnan joten oletan tietäväni mistä puhun.
    Ei mun tarvi sen kummemmin sulle perustella asioita, näin se ainakin meillä oli ja itse asian näin tällä tavalla.
    Ei tarvitsekkaan perustella, itselläni on myös kokemusta aika monesta maamoottorista ja se EI mene pienemmällä missään tilanteessa kun M60B30. Kuten sanoin, matkakulutuksessa voidaan päästä lähelle. Ehkä johonkin litran päähän samanlaisella ajolla, paras kulutus mitä olen saanut 30km siirtymälle maamoottorilla on muistaakseni 8.7L/100km todellista kulutusta (verrattu kalibroituun kulutusmittariin). Matka ei sisältänyt yhtäkään pysähdystä ja ajotapa oli pisaralla pisimmälle tyylillä keskinopeuden ollessa n.80kmh, eli käytännössä ei onnistu tuokaan kulutus pidemmällä matkalla. Kun taas _ehjä_ M60B30 kuluttaa samanlaisella matkalla alle 9.0L/100km ja ajotyyli voi olla ihan mitä tahansa kyyräyksestä turhaan kaasun pumppailuun.

    Todellista kaupunkikulutusta en nyt jaksa muistaa, mutta jossain 16-17L/100km paikkeilla se on maamoottorilla tälläisessä pikkukylässä missä täytyy pysähtyä jokaisen liikennevalon kohdalla. M60B30 vie alle 15L/100km samanlaisessa ajossa, jopa alle 14 voi päästä. Ajotavalla mielestäni isompi merkitys M60:ssa kuten nykyautoissakin, kun taas M30 tuntuu vievän aina saman vaikka pientä turhaa kiihdyttelyä tapahtuisikin.

    Varsinkin M30:n otanta on niin monesta autosta, että ei ne ole rikki ja kuluta enemmän sen takia. Näin se vaan on, M30 on hieno moottori mutta bensa maistuu ja sitä tuskin kukaan pystyy toisin todistamaan. Kun taas M60 edustaa selvästi "uudempaa" moottoritekniikkaa kulutuksen suhteen.

    Leave a comment:

Working...
X