memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• makkis
    replied
    Originally posted by Juhi$ View Post
    Missä mahtaa olla vika sigun 535:ssa (automaatti ilmastoinnilla), kun puhaltaa kojelaudan päällä olevista suuttimista ja jalkatilan suuttimista pelkästään tulikuumaa ilmaa.
    Kun ilmastoinnin kytkee päälle, loppuu kojelaudalta kuuman puhallus ja jalkoihinkin alkaa puhaltaa kylmää. Joku läppämoottori paskana, säädinpaneeli paskana, vesiventtiili paskana, vai mikäs:think
    Itsellä oli samanlaista vaivaa tuossa 530 touringissa, en sitä koskaan korjannut mutta kyllä vahva veikkaus menee vesiventtiilin puoleen.

Leave a comment:

• Juhi$
    replied
    Missä mahtaa olla vika sigun 535:ssa (automaatti ilmastoinnilla), kun puhaltaa kojelaudan päällä olevista suuttimista ja jalkatilan suuttimista pelkästään tulikuumaa ilmaa.
    Kun ilmastoinnin kytkee päälle, loppuu kojelaudalta kuuman puhallus ja jalkoihinkin alkaa puhaltaa kylmää. Joku läppämoottori paskana, säädinpaneeli paskana, vesiventtiili paskana, vai mikäs:think

Leave a comment:

• Jylyppy
    replied
    Mitäs lisäosia mä nyt tartten, että saan pelaamaan tuon salmiakkiratin tuossa sigun 525:a. Eli nyt paikallaan se vakio nelipuolanen "kaanian ratti". Josse se slipnring lukitustappi eri kohdassa, mitä tässä uudessa ratissa. Lisäksi airbagin liitin on erilainen, mutta sen nyt voi vaihtaa tuosta vanhasta, eli se ei ole ongelma. Samoten töötin johto pitää kolvata.

Mutta onko tuohon nyt olemassa se joku erilainen(sopiva) muovipulikka, mitä esim E36:a oli jolla sai juurikin tuommoisen salmiakkiratin pelaamaan, vanhan nelipuolasen tilalle.

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Mulle jäi projusta muutama kuva, harmilloisesti ne ei vaan näytä noita puhallinkotelon purkuvaiheita, vähän huono olen ottamaan kuvia remontoinnin ohessa.

Tulipelti purettuna, ja linkistö irti:

Linkistön päätangon pallonivel + vanha ruuviviritys Huom. ADV irroitettu.

Koko linkistö yläpuolelta

Jos joku haluaa kuvia johonkin käyttää, niin saa vapaasti uppailla pysyvämpiin paikkoihin.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Edit : Myöskin homman sisältämä työmäärä, ja työn laatu ovat sellaisia, että mieluusti linkistön saa kerralla kuntoon. Ei huvittaisi lähteä sitä ihan heti uusiksi esille kaivamaan. Sählä tekijä rikkoo mennessään puhaltimen kotelointia, kiertoilmaläppää, sei vaijeria...Melko hentoa muovia kun ovat.
    Kyllä, onhan tuossa purussa oma hommansa eikä tota viitsi montaa kertaa tehdä uudestaan. Puhaltimen kotelon sisällä oli kaikenlaista pientä sälää ja muoviliitintä. Harmi kun ei tullut otettua kuvia, niin muistaisi seuraavalla kerralla mitä kaikkea siellä oli.

Suurimmat välykset oli minulla nimenomaan varren holkissa ja tapissa hieman kulumaa. Toisella puolella holkissa oli vain vähän välystä mutta sekin vaikutti paljon. Ne pallonivelet taisi olla kuin uusia.

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Melko harvalla vaan on välineet/kaveri jolla on välineet koneistaa osia.

Oikea shitkickeri poraa palloniveltankoihin + palloihin vaan reijät, kierteyttää pallon päässä olevan reijän, ja laittaa ruuvilla kiinni, kun ensimmäisen kerran pallo pomppaa pois kupista, ja toinen, tai molemmat pyyhkijät eivät ole enää yhteydessä moottoriin.
    Viritys pitää pallot paikallaan, ja linkistön yhtenäisenä moottorille, mutta suurin osa välyksistä jää.

Näin omassa oli tehty, ennenkuin vaihdoin, ja kumma kyllä viritys ei edes hajonnut sinä pahimpana sadepäivänä.

Edit : Myöskin homman sisältämä työmäärä, ja työn laatu ovat sellaisia, että mieluusti linkistön saa kerralla kuntoon. Ei huvittaisi lähteä sitä ihan heti uusiksi esille kaivamaan. Sählä tekijä rikkoo mennessään puhaltimen kotelointia, kiertoilmaläppää, sei vaijeria...Melko hentoa muovia kun ovat.
    Last edited by Klasu-; 19-12-2013, 17:17.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Uusi pyyhkijänlinkistö n. 250e.

Vaihto kohtalaisen suoraviivainen homma, mutta sisältää ikäviä asentoja, ahtaita paikkoja, pieniä metalliklipsejä, jotka odottavat mahdollisuutta hypätä johonkin sopivan pieneen takoon moottorin ja tulipellin väliin...

Kuitenkin, olen sitämieltä, että kannatti. Uudella linkistöllä toiminta sulavaa ja välykset on muisto vain.

Kuten jo mainittua, paikallaan 2 - asennossa (normaalinopeus, jatkuva pyyhintä) toiminta vastaa tihkuasentoa.
    Nopeampi pyyhintä toimii normaalisti myös auton ollessa paikallaan.
    Ei sinne välttämättä tarvi vaihtaa (sorvata uudet) muuta kuin ne messinkiholkit, jotka niistä kuluu varren sisältä. Sekä siihen menevän tapin suoraksi. itse tein näin ja säästihän tuossa muutaman euron. Palloniveltankoja ei oikein pysty elvyttämään pitää ostaa uudet, mutta ne ei paljoa maksakaan. Homman delegoin kaverille joka osasi sorvata juuri oikeankokoiset - itseltä se homma ei onnistu.
    Last edited by pheno; 19-12-2013, 14:38.

Leave a comment:

• Kal.ju
    replied
    Originally posted by Wesu View Post
    Kiitoksia tästä postauksesta. Homma itsellä edessäpäin ja juuri miettinyt mitä kaikkea tarvitaankaan.
    Joo parasta asiaa pitkiin aikoihin. Tuli tallennettua ihan kirjamerkiksi tuo duukin postaus.

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Originally posted by Wesu View Post
    Kiitoksia tästä postauksesta. Homma itsellä edessäpäin ja juuri miettinyt mitä kaikkea tarvitaankaan.
    Oleppa hyvä.
    Huomioi että nuo on sitten ajonopeuden mukaan säätyvälle kuskinpyyhkimelle.
    Pikkukoneisissa ei välttämättä ko toimintoa ole.

Leave a comment:

• Wesu
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Pyyhkijän vivusto 1 61611384986
    Pyyhkijän varsi Oikea 1 61611389052
    pyyhkijän varren kansi 1 61611379514
    Pyyhkijän varsi vasen 1 61611384873
    Pyyhkin varren kansi 1 61611389532
    Pyyhkijän vivuston mutteri 2 61611374447
    Kuskin Pyyhkijän prikka 1 .07119932095
    Kuskin pyyhkijän pultti 1 61611388264
    Kuskin pyyhkijän pultti 1 61611382270
    Pyyhkijän sulka setti 1 61619069198
    Paneelin niitit 16 51711928946

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Selvä homma kiitos. pitää joku viikonloppu ottaa auto talliin ja purkaa sen verran että pääsee seuraamaan johtoa takapenkin alle asti. Kysellään sitten lisää tähän liittyen.

Toinen kysymys. kylkilistat repsottaa päistä. kummassa vika on yleensä itse listassa vai kiinnikkeessä?
    Listassa koska ne päätykiinnikkeet on kiinteästi listassa kiinni ja keskimmäiset vaihdettavissa.
    Eli skenaario on se kun nykäiset listan irti se todennäköisesti vääntyy sen verran että parempi ostaa uusi.

Kun auto on sulle pelkkä talvimiina?!? Niin jotain sikaliimaa nappi listan päähän ja puristimella tms se kiinni yön ajaksi.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Toinen kysymys. kylkilistat repsottaa päistä. kummassa vika on yleensä itse listassa vai kiinnikkeessä?
    Mulla on ainakin joka autossa ollut ite listassa vika, kiinnikkeet kyllä ehjiä. Poikkeuksena nykyinen jossa oli molemmat rikki

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kannatta kattoa tämä mun topikki jossa etsin keskikulutuksen toimimattomuutta.

Eli seuraamaan vaan tuota musta/valkoista johtoa. Se tulee myös soittimen päähän joten sen soittimen pään tilanne (että ei ole missään kiinni) kannattaa kans kattoa.
    Selvä homma kiitos. pitää joku viikonloppu ottaa auto talliin ja purkaa sen verran että pääsee seuraamaan johtoa takapenkin alle asti. Kysellään sitten lisää tähän liittyen.

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Ei ole vakkaria

Mielestäni tuo on iso obc mikä autossa on. keskikulutus ei toimi näyttää vain --,-/ lukemaa range toimii kyllä
    Kannatta kattoa tämä mun topikki jossa etsin keskikulutuksen toimimattomuutta.

Eli seuraamaan vaan tuota musta/valkoista johtoa. Se tulee myös soittimen päähän joten sen soittimen pään tilanne (että ei ole missään kiinni) kannattaa kans kattoa.
    Last edited by makkis; 18-12-2013, 14:02.

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Entäs onko vakkaria toimiiko se? Tai iso obc, toimiiko kaikki kulutuslukemat ja ranget?
    Ei ole vakkaria

Mielestäni tuo on iso obc mikä autossa on. keskikulutus ei toimi näyttää vain --,-/ lukemaa range toimii kyllä

Leave a comment:

Working...
X