memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roisto
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    M30B34 sulla on.
    Minkä tähden tuommonen sekoilu merkinnän kans, onx hajua?

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Valaiskaas nyt mua vähän. Mie oon eläny siinä uskossa että tuo on M30B34. Soitin tuossa yhelle tutulle kannen osista ja se sano että E34 on yleensä M30B35. Kumpi se nyt sitte on?

Ja se halus moottorin koodin joka on startin yläpuolella, missä tuossa on startti, eli mistä sieltä mie löydän sen koodin?
    M30B34 sulla on.

Leave a comment:

• Roisto
    replied
    Valaiskaas nyt mua vähän. Mie oon eläny siinä uskossa että tuo on M30B34. Soitin tuossa yhelle tutulle kannen osista ja se sano että E34 on yleensä M30B35. Kumpi se nyt sitte on?

Ja se halus moottorin koodin joka on startin yläpuolella, missä tuossa on startti, eli mistä sieltä mie löydän sen koodin?
    Wikipedia:
    535i:
    Despite the 535i designation and '3.5' casting on the intake manifold, the M30 engine found in the E34 535i was actually 3430cc (3.4 liters).

535i Sport & 525i Sport (UK)
    The E34 535i Sport was introduced to the UK market as an 1989 model. Production of the 535i Sport and the iconic M30B35 engine ended in 1993 to be succeeded by the 525i Sport powered by the modern M50B25 24-valve engine.

Ja toinen linkki samalta sivustolta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30#M30B34 joka sanoo että B34:sta ei oo saanu kolmineloseen..

Eli ota tuosta nyt sitte selvää, ite eläny siinä uskossa että se on B34

Suomalainen autowiki.fi sanoo että B34
    Last edited by Roisto; 11-12-2013, 19:25.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied

Leave a comment:

• Arppa
    replied
    B40 imusarjaa suunnitellu tuohon b30 moottoriin. Asennus ei ilmeisesti vaadi kummempia kikkailuja vai aiheuttaako asc jotain?

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Bemaristi 320 View Post
    Sellasta ongelmaa tuli talviauton kanssa että puhallin ei enää puhalla. Toimi aikaisemmin vain 4asetuksella ja nyt sitten yhtäkkiä hiljeni kokonaan. Mistä voisi vikaa ruveta etsimään? Auto 520i vm 89 jos se auttaa. Ei ole oikeen itsellä kokemusta tästä kopasta suuremmin..

Uskoisin että söörtsillä vastaus löytyy. Kysymys on rikkoutuneesta esivastuksesta tai miekasta. (silloin kun vain 4 toimii) ja nyt kun kokonaan pimeä, niin hiilet, johdot, katkaisija.

Leave a comment:

• Bemaristi 320
    replied
    Sellasta ongelmaa tuli talviauton kanssa että puhallin ei enää puhalla. Toimi aikaisemmin vain 4asetuksella ja nyt sitten yhtäkkiä hiljeni kokonaan. Mistä voisi vikaa ruveta etsimään? Auto 520i vm 89 jos se auttaa. Ei ole oikeen itsellä kokemusta tästä kopasta suuremmin..

Leave a comment:

• Klasu-
    replied
    Ja osaa 8 pyörittämällä säädetään puskurien sivujen etäisyys koriin.
    Säätö ennen puskurin kiinni lukitsevan osan (10) lukitsemista.

Usein näkee, että tämä on jäänyt havaitsematta, ja etenkin takapuskuri on lähes "kaapparimallia".

Leave a comment:

• Incarnated
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Takapuskurista oikea sivun kiinnikkeet paskana ja "roikkuu" reikärautapatentin varassa, itse puskuri on kuitenkin ehjä. Mitä kaikkea pitää hommata....

Osat 6-10, sanoisin

(on muuten niin pirun halpaa et vituttaa kun en oo itekki vaihtanu jo kaikkia uusiin )

Leave a comment:

• MR_piikki
    replied
    Tollasia mie just mietin että samalla vaihtaa kaikki mitä siellä on vaihdettavaa. Rahaahan siihen menee perkeleesti mutta kai nää työharjottelurahat voi sitte tuohonki käyttää
    Marko84 nimimerkillä saattais olla myynnissä uutta vastaava nokka tuohon, näin luulisin, kun kaveri ainakin on meinannut vaihdella jyrkempään malliin.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    En ole schmiedmannilta ostanut mutta eiköhän siinä lie tarvittavat. Yläpääntiivistesarja siis ja kannen pultit tarviit ainakin.

Samalla vaivalla sitten nokka-akseli,keinuvivut,keinuvipuakselit yms pientä jos on kulumisen merkkejä... kerralla kunnolla.
    Tollasia mie just mietin että samalla vaihtaa kaikki mitä siellä on vaihdettavaa. Rahaahan siihen menee perkeleesti mutta kai nää työharjottelurahat voi sitte tuohonki käyttää

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Selvä.

Mitäs kaikkea siihen kansiremppaan tarvii ja mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa?

Onks tuossa tarvittavat tiivisteet?
    En ole schmiedmannilta ostanut mutta eiköhän siinä lie tarvittavat. Yläpääntiivistesarja siis ja kannen pultit tarviit ainakin.

Samalla vaivalla sitten nokka-akseli,keinuvivut,keinuvipuakselit yms pientä jos on kulumisen merkkejä... kerralla kunnolla.

Leave a comment:

• naikou
    replied
    Takapuskuri

Takapuskurista oikea sivun kiinnikkeet paskana ja "roikkuu" reikärautapatentin varassa, itse puskuri on kuitenkin ehjä. Mitä kaikkea pitää hommata että saan sen taas oikein paikalleen.

Penari menossa peltikorjaukseen(bensatankin luukun alapuolelta läpimätä, ovien alareunat jne.) tulevalla viikolla, tahtosin saada sitte maalauksen yhteydessä sen roikkuvan puskurin korjattua myös.

Kyseessä on siis 525ix, 93 vuosimalli ja porrasperä.
    Last edited by naikou; 06-12-2013, 17:03. Reason: auto tiedot

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    En kyllä itse ajaisi metriäkään jos arvio osuisi oikeaan.
    Selvä.

Mitäs kaikkea siihen kansiremppaan tarvii ja mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa?

Onks tuossa tarvittavat tiivisteet?

Leave a comment:

• Haju69
    replied
    Sitä mie vähän pelkäsinkin Uskaltaakohan tolla kotiin ajaa tammikuussa, en oikein täällä pysty alkaa sitä korjaamaan
    En kyllä itse ajaisi metriäkään jos arvio osuisi oikeaan.

Leave a comment:

Working...
X