Originally posted by Spiddu
View Post
E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jep paperillahan 530 ja 535 on suht samanlaisia autoja 540 sitten enemmän tehoa ja vääntöä.Originally posted by Haju69 View PostAinakin omakohtaisesta kokemuksesta M30B34+manuaali menee pienemällä kulutuksella kuin M60:t +automaatti noin sekalaista ajoa ajatellen.
Maantiellä lienee M60B30 mennyt pienimmällä kulutuksella (automaatti)
Kummatkin melko varmoja tekniikoita. M60/M30
Mutta M30:n jatkeeksi en kyllä automaattia ottaisi.
Joo manuaalin tahtoisin mielelläni. v8 vaan polttelisi kovasti.
Leave a comment:
-
Ainakin omakohtaisesta kokemuksesta M30B34+manuaali menee pienemällä kulutuksella kuin M60:t +automaatti noin sekalaista ajoa ajatellen.Originally posted by Spiddu View PostOstoaikeita.
Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540
kasi kone polttelisi kovasti.
Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.
Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
Miten menee huolto kulut m60 vs m30?
Entä miten kulutus?
530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.
Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
Maantiellä lienee M60B30 mennyt pienimmällä kulutuksella (automaatti)
Kummatkin melko varmoja tekniikoita. M60/M30
Mutta M30:n jatkeeksi en kyllä automaattia ottaisi.
Leave a comment:
-
Muusta en osaa sanoa mutta ei tuo 535:sen kulutus mitään päätähuimaavaa ole. Tosin mulla on manuaali, matka-ajossa meni 10l/100km, kaupungissa taitaa olla jotain 13-15l/100km, ajotyylistä riippuen toki.Originally posted by Spiddu View PostOstoaikeita.
Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540
kasi kone polttelisi kovasti.
Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.
Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
Miten menee huolto kulut m60 vs m30?
Entä miten kulutus?
530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.
Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
Leave a comment:
-
Ostoaikeita.
Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540
kasi kone polttelisi kovasti.
Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.
Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
Miten menee huolto kulut m60 vs m30?
Entä miten kulutus?
530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.
Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
Leave a comment:
-
Näitä on saanut aika monella erilaisella moottorilla, mutta esim. tässä jotain keskustelua m50:stä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=161183Originally posted by btt View PostKuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?
Leave a comment:
-
Kuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?
Leave a comment:
-
Kokeileppa toisella bensapumpulla,voi kuullostaa kummalliselta mut oma m40b18 ei kiertäny lämpimänä ku 3500 ja pumpun vaihdolla oikes kiertämään rajottimeen.Originally posted by partyanimal View PostElikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo ja onkelmana on ettei kierrä loppuun asti ja tuntuu tosi verkkaiselta liikkumaan kun kone lämpiää?
Tyhjäkäynnillä sekä ajossa kone kiertää siihen noin 3500-4000 rpm paikkeille ja alkaa sit röpöttää niin pirusti, eikä meinaa haluta jatkaa matkaa.. sit se nappaa pienen piikin johkin 5-5,5 k paikkeille eikä kierrä sit tippaakaa enempää vaikka kilometrin huudattaisit.
Kun kylmiltään polkaset niin kyllä vastaa kaasuun kuten pitääkin.. mutta hetikun tulee vähä lämpöä koneelle niin tuntuu kun auto ois pahasti tukossa.
Kaiken kukkuraks jos tasakaasulla yrität ajaa niin kulkee kun ois kengurubensaa täynnä tankki..
Mittarilukema vähä vajaa 300tkm ja edellisen omistajan toimesta vaihdettu hiljattain mm. virranjakaja/pyörijä, tulpat, tulpanjohdot osat, suuttimet, bensansuodatin, öljyt vaihdeltu, kampiakselin asentotunnistin, ilmamäärämittari...
Ja kokeileppa käyttää virrat pois ku piät kaasun pohjassa kun vika päällä,mulla rääkäs hetken rajottimeen ja sit rupes taas rötäämään ja kiersi 3500-4000.
Leave a comment:
-
Paineet katoaa bensalinjasta kun auto ei käy? Siis vuotaa jostain tai takaisku\ pumppu päästää läpi. En tosin tiedä onko e34 :ssä takaiskuventtiiliä.Originally posted by mehtojarvi View Postmikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu
Jos lyhyen sammuttamisen jälkeen lähtee heti, tämä vika voisi olla todennäköinen syyllinen.
Leave a comment:
-
mikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu
Leave a comment:
-
Onko m50b20 syyläri sama kuin m50b25sen? Omani hajosi niin löytyisi suht läheltä kakslitrasen syyläri, niin onko se sama kuin 2,5litrasenkin?
Leave a comment:
-
bmwfans näyttikin että mutteri on vetoakselin kiinnityksen alla,onko kellään löystynyt tuo,esim laakerin vaihdon jälkeen?luulisi että jotain jurnutusta pitäisi jos laakeri olisi noin kaput mitä väljää tuossa nyt on,ylös alas ja pituus suunnassakin.Originally posted by mehtojarvi View Postminkälainen kiinnitys on vetarissa se renkaan pääty,kun ei ainakaan mutteria näy niinkun e36:ssa,vaikuttas että olis löysällä kun klappia helvetisti,eikä kuitenkaan kuulu mitään jurnutusta niinkun laakeri pitäisi.
Leave a comment:
Leave a comment: