memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Jep paperillahan 530 ja 535 on suht samanlaisia autoja 540 sitten enemmän tehoa ja vääntöä.

    Joo manuaalin tahtoisin mielelläni. v8 vaan polttelisi kovasti.
    M60B30 manuaalejahan on ihan mukavasti tarjolla, B40 sitten vähemmän..

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ainakin omakohtaisesta kokemuksesta M30B34+manuaali menee pienemällä kulutuksella kuin M60:t +automaatti noin sekalaista ajoa ajatellen.

    Maantiellä lienee M60B30 mennyt pienimmällä kulutuksella (automaatti)

    Kummatkin melko varmoja tekniikoita. M60/M30

    Mutta M30:n jatkeeksi en kyllä automaattia ottaisi.
    Jep paperillahan 530 ja 535 on suht samanlaisia autoja 540 sitten enemmän tehoa ja vääntöä.

    Joo manuaalin tahtoisin mielelläni. v8 vaan polttelisi kovasti.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Ostoaikeita.

    Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

    kasi kone polttelisi kovasti.

    Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

    Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
    v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
    Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

    Entä miten kulutus?
    530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

    Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
    Ainakin omakohtaisesta kokemuksesta M30B34+manuaali menee pienemällä kulutuksella kuin M60:t +automaatti noin sekalaista ajoa ajatellen.

    Maantiellä lienee M60B30 mennyt pienimmällä kulutuksella (automaatti)

    Kummatkin melko varmoja tekniikoita. M60/M30

    Mutta M30:n jatkeeksi en kyllä automaattia ottaisi.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Ostoaikeita.

    Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

    kasi kone polttelisi kovasti.

    Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

    Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
    v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
    Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

    Entä miten kulutus?
    530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

    Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
    Muusta en osaa sanoa mutta ei tuo 535:sen kulutus mitään päätähuimaavaa ole. Tosin mulla on manuaali, matka-ajossa meni 10l/100km, kaupungissa taitaa olla jotain 13-15l/100km, ajotyylistä riippuen toki.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Ostoaikeita.

    Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

    kasi kone polttelisi kovasti.

    Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

    Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
    v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
    Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

    Entä miten kulutus?
    530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

    Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by btt View Post
    Kuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?
    Näitä on saanut aika monella erilaisella moottorilla, mutta esim. tässä jotain keskustelua m50:stä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=161183

    Leave a comment:


  • btt
    replied
    Kuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?

    Leave a comment:


  • Geijjo
    replied
    Originally posted by partyanimal View Post
    Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo ja onkelmana on ettei kierrä loppuun asti ja tuntuu tosi verkkaiselta liikkumaan kun kone lämpiää?

    Tyhjäkäynnillä sekä ajossa kone kiertää siihen noin 3500-4000 rpm paikkeille ja alkaa sit röpöttää niin pirusti, eikä meinaa haluta jatkaa matkaa.. sit se nappaa pienen piikin johkin 5-5,5 k paikkeille eikä kierrä sit tippaakaa enempää vaikka kilometrin huudattaisit.

    Kun kylmiltään polkaset niin kyllä vastaa kaasuun kuten pitääkin.. mutta hetikun tulee vähä lämpöä koneelle niin tuntuu kun auto ois pahasti tukossa.

    Kaiken kukkuraks jos tasakaasulla yrität ajaa niin kulkee kun ois kengurubensaa täynnä tankki..

    Mittarilukema vähä vajaa 300tkm ja edellisen omistajan toimesta vaihdettu hiljattain mm. virranjakaja/pyörijä, tulpat, tulpanjohdot osat, suuttimet, bensansuodatin, öljyt vaihdeltu, kampiakselin asentotunnistin, ilmamäärämittari...
    Kokeileppa toisella bensapumpulla,voi kuullostaa kummalliselta mut oma m40b18 ei kiertäny lämpimänä ku 3500 ja pumpun vaihdolla oikes kiertämään rajottimeen.
    Ja kokeileppa käyttää virrat pois ku piät kaasun pohjassa kun vika päällä,mulla rääkäs hetken rajottimeen ja sit rupes taas rötäämään ja kiersi 3500-4000.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    sama juttu vaikka käynnistät heti perään.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    mikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu
    Paineet katoaa bensalinjasta kun auto ei käy? Siis vuotaa jostain tai takaisku\ pumppu päästää läpi. En tosin tiedä onko e34 :ssä takaiskuventtiiliä.
    Jos lyhyen sammuttamisen jälkeen lähtee heti, tämä vika voisi olla todennäköinen syyllinen.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    mikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Onko m50b20 syyläri sama kuin m50b25sen? Omani hajosi niin löytyisi suht läheltä kakslitrasen syyläri, niin onko se sama kuin 2,5litrasenkin?
    On sama.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Onko m50b20 syyläri sama kuin m50b25sen? Omani hajosi niin löytyisi suht läheltä kakslitrasen syyläri, niin onko se sama kuin 2,5litrasenkin?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    onko tuo navan mutteri 36mm?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    minkälainen kiinnitys on vetarissa se renkaan pääty,kun ei ainakaan mutteria näy niinkun e36:ssa,vaikuttas että olis löysällä kun klappia helvetisti,eikä kuitenkaan kuulu mitään jurnutusta niinkun laakeri pitäisi.
    bmwfans näyttikin että mutteri on vetoakselin kiinnityksen alla,onko kellään löystynyt tuo,esim laakerin vaihdon jälkeen?luulisi että jotain jurnutusta pitäisi jos laakeri olisi noin kaput mitä väljää tuossa nyt on,ylös alas ja pituus suunnassakin.

    Leave a comment:

Working...
X