memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klasu-
    replied
    Sama täällä.

    Napin keskeltä ylös painamalla takaosa aukeaa, taakse liu`uttamalla luukku liikkuu taakse katon sisälle, ja eteenpäin painamalla luukku sulkeutuu kummastakin asennosta.
    Luukun liike lakkaa kun se on kiinni, napin voi pitää painettuna eteenpäin.

    Oletettavasti vika on itse kytkimessä.

    Kytkimen irroittamiseksi tulee etumatkustajien sisävalo irroittaa, lähtee vasemmasta reunasta varovasti kammeten, liitin irti, ja tämänjälkeen se pieni erillinen verhous irtoaa, jossa kattoluukun kytkin on kiinni.

    Kytkimen purku on helppoa, muutama erittäin pieni tasapäinen ruuvimeisseli muovisten kynsien väliin, ja pohja irtoaa.
    Kytkin on rakenteeltaan melko yksinkertainen.
    Samalla voi vaihtaa kytkimeen polttimon, mikäli vanha on palanut.

    Leave a comment:


  • addee
    replied
    Mulla menee ainaki kiinni nappia eteenpäin painamalla, olkoot sitten kokonaan auki tai tuuletusasennossa.

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Moro! Onkos tämmönen kattoluukun toimiminen ihan normaalia? Eli luukku menee normaalisti tuuletus asentoon, kun painaa napin keskeltä, mutta sama tapahtuu myös kun työntää napista eteenpäin Ja jos luukku kokonaan auki ja sen laittaa kiinni niin luukku menee kiinni ja nostaa sen jälkeen itsestään luukun tuuletusasentoon. Ei muuten haittaa itteeni yhtään, mutta ei voi koskaan olla varma onko luukku kunnolla kiinni, kun pitää ite nappia painella suuntaan ja toiseen

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Light control module mutta ei varmaan oo siinä vika koska käsittääkseni se ohjaa vaan lähi-, kauko- ja sumuvaloja.

    Tuossa ite ongelmaan jotain asiaa eli releessä vikaa jos oikein lukasin...
    Joo sama ongelma tolla oli joten huomenna kai pitää metsästää rele jostain.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Light control module mutta ei varmaan oo siinä vika koska käsittääkseni se ohjaa vaan lähi-, kauko- ja sumuvaloja.

    Tuossa ite ongelmaan jotain asiaa eli releessä vikaa jos oikein lukasin...
    Joo hyvä pointti.

    Tarttis varmaan ajatella joskus ensin

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Mikä se on?
    Light control module mutta ei varmaan oo siinä vika koska käsittääkseni se ohjaa vaan lähi-, kauko- ja sumuvaloja.

    Tuossa ite ongelmaan jotain asiaa eli releessä vikaa jos oikein lukasin...

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Mites LKM?
    Mikä se on?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Noista vilkuista sen verran, oikealle palaa vilkku koko ajan, vasemmalle väläyttää kerran ja sit loppuu. Onks se vika nyt sitte viiksessä, releessä vai onks siellä oikosulku?

    Käytetyn viiksen mie siihen ostin, mutta siinä on se yks liitin erilainen eli ei olekkaan sopiva. Tästä viiksestä vaihoin kuitenkin releen sinne mutta silti ei toimi.

    Niin ja vaikka viiksen ottaa kokonaan irti niin edelleen palaa oikealle vilkut.
    Mites LKM?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Noista vilkuista sen verran, oikealle palaa vilkku koko ajan, vasemmalle väläyttää kerran ja sit loppuu. Onks se vika nyt sitte viiksessä, releessä vai onks siellä oikosulku?

    Käytetyn viiksen mie siihen ostin, mutta siinä on se yks liitin erilainen eli ei olekkaan sopiva. Tästä viiksestä vaihoin kuitenkin releen sinne mutta silti ei toimi.

    Niin ja vaikka viiksen ottaa kokonaan irti niin edelleen palaa oikealle vilkut.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by -Sipe- View Post
    Tietääkö kukaan tarkkaa eroa s38:n ja m30:n lohkojen välillä?

    Itsellä s38b36 joka kiinnileiponut, 6.pytty entinen.

    Tallilla on m30b30 lohko ylimääräisenä, ajattelin että siihen porais b36 porauksen ja tekis sen öljylähdön (?) joka puuttuu.

    Joku oikeasti asiasta tietävä, voitko laittaa vaikka privaa.. Olisi suuri apu.
    En tiedä tarkkaan eroja, mutta onhan s38 kansia sovitettu m30 lohkoon paljonkin Ruotsissa. Mutta alkaa noikin koneet olemaan niin halpoja että tuskin kannattaa kikkailla.

    Ostitko sen halvan viininpunaisen, joka oli taannoin nettiautossa käyntivikaisena myynnissä? FEU-XXX.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tuppiman View Post

    Mites vaihdevälin lyhennin asennetaan ja onko tosiaan isokin hyöty? Väsyneillä silmillä löytäny guuglella mitään.
    Googleen: vaihdevälin lyhennys btcf

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Tuppiman View Post

    Mites vaihdevälin lyhennin asennetaan ja onko tosiaan isokin hyöty? Väsyneillä silmillä löytäny guuglella mitään.

    Ei ole erikseen sellaista osaa, kuin vaihdevälin lyhennin näihin. Jos haluat lyhytliikkeisemmän vaihdekepin, valitset jostain muusta bmw-mallista sellaisen, jossa on pienempi vipusuhde (ts pallonivelen, ja sen alapään silmukan välillä on pidempi varsi). Ainakin z3:n keppejä ovat käyttäneet, mutta searchilla löytyy varmasti enempi tarinaa.

    Leave a comment:


  • Tuppiman
    replied
    Lähteekös tosiaan tuo hattuhylly noin helposti irti, kuin täällä väitetään? Karvalakkihyllyn tilalle vaihtaisin verhollisen.

    Entäs onko mitään fiksua tapaa vaimentaa tai tiivistää tuota hattuhyllyä, kun resonoi niin perkeleesti? Hyllyn vaihdon yhteydessä ehkä voisi tehdä asialle jotain.

    Mites vaihdevälin lyhennin asennetaan ja onko tosiaan isokin hyöty? Väsyneillä silmillä löytäny guuglella mitään.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    oisko lämpöanturi vikaa kun kylmänä käynnistäessä muutaman kerran hörähtelee ennenku jää käyntiin ja lämpösenä joutuu sahaa pitkään...vai kampiakselin asennontunnistin..muuten pelaa hyvin kun käynnistyy

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by addee View Post
    Kierroslukumittari ei ainakaan näytä oikein, jos laitat kasikoneen mittariston autoon jossa on kutoskone
    Paitsi jos vaihtaa kutoskoneisen koodiplugin siihen "kasin" mittaristoon.
    Mittaristojahan on E34:ssa useampaa mallia.
    Ihan karvalakki malli jossa on kilometrit analogisesti.
    Sitten digimittarilla olevaa ilman cc:tä (en ole 100% varma)
    Vanhempaa digimittarilla ja cc:llä olevaa
    ja Uudempaa digimittarilla ja cc:llä olevaa.

    Uudemman ja vanhemman mallin koodiplugit ei käy toisiinsa, mutta käy muuten toistensa tilalle.
    Vanhemmissa mittaristoissa kilometrit pysähtyy vähän ennen 300tkm tai tasan 300000, uudemmissa ei ole tätä ongelmaa.

    Leave a comment:

Working...
X