memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    No ei tasan varmasti mene 535i pienemmällä kun 530i. Matkassa 535i:lla voi päästä litran päähän, mutta seka-ajossa ja varsinkin kaupungissa 530i vie huomattavasti vähemmän. 540i veikkaisin ilman omakohtaista kokemusta vievän ~saman verran kun 535i, ja kaupungissa vähemmän.

    Todellisuudessa vakio 535i ja 530i kiihtyy rinta rinnan 0-200kmh, ohituskiihdytyys aikalailla sama. Ajomukavuudessa ja alaväännöissä 535i huomattavasti mukavempi omasta mielestä, joskaan ei 530i mikään huono ole.
    Noh, mulla on ollut molemmat parisen vuotta rinta rinnan joten oletan tietäväni mistä puhun.
    Ei mun tarvi sen kummemmin sulle perustella asioita, näin se ainakin meillä oli ja itse asian näin tällä tavalla.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post


    Nii joo mistä nämä ruostuvat pohjasta? tunkkaus paikat ja kuskin ja hanttarin jalkatila?
    Tunkkipaikat/koko helmat alapuolelta. Takapäästä apurungon kiinnityspisteiden ympäristöstä, tai lähinnä sen alalevyn reikien ympäriltä. Etupenkkien keskellä olevista maalinpoistoreikien tulppien ympäriltä, lähinnä siinä vaiheessa kun muovitulpat lähtee irti.
    Muuten ruostetta voi olla takaluukussa, lähinnä alasaumojen ympäristössä ja miksei myös kilven kolosessa. Pyöränkaaren pokkaukset ruostuu, kun ne tuunataan pilalle, ovien alalistojen välistä lähtee ruostumaan. Ensimmäisenä varmaan näkyy ongelmakohdan kun oven avaa ja sisäpuolelta tutkii alalistan kiinnityskohtaa. Tankinluukun ympäristö, sisäpuolella varmaan ensimmäiset ongelmakohdat.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kannattaa se 530 hylätä samantien, 535 tai 540.
    535 manuaalilla menee noista kolmesta pienimmällä kulutuksella ainakin jos m60 perässä on automaatti.

    Todellisuudessa 530 ja 535 on todella kaukana toisistaan ja moottorin puolesta ainoan plussan 530 saa äänistä.

    Eli 540 olisi mun vaihtoehto jos ei rahasta ole kiinni, jos siitä haluaa vähän nipistää niin 535.
    Originally posted by Micce///M View Post
    No ei tasan varmasti mene 535i pienemmällä kun 530i. Matkassa 535i:lla voi päästä litran päähän, mutta seka-ajossa ja varsinkin kaupungissa 530i vie huomattavasti vähemmän. 540i veikkaisin ilman omakohtaista kokemusta vievän ~saman verran kun 535i, ja kaupungissa vähemmän.

    Todellisuudessa vakio 535i ja 530i kiihtyy rinta rinnan 0-200kmh, ohituskiihdytyys aikalailla sama. Ajomukavuudessa ja alaväännöissä 535i huomattavasti mukavempi omasta mielestä, joskaan ei 530i mikään huono ole.

    Kiitosta näistä kaikista kommenteista. Luulempa erään 530 valikoituneen nyt osto ehdokkakksi. toki viisainta voisi olla ottaa suoraan 540, mutta nyt ei ollut hakusessa haraste auto vaan kolmos auto perheeseen, että pääsen itse liikkumaan jotenkin talvella kun on tuo tourinki seisonassa.
    Toimiva ilmastointi vei nyt voiton ja kattavasti uusitut alustan osat. Viellä kun kauppoihin päästään.


    Nii joo mistä nämä ruostuvat pohjasta? tunkkaus paikat ja kuskin ja hanttarin jalkatila?

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Siinä on 3 linkkiä joista ainakin 2 toimi hetki sitten.
    Juuri tuo kriittinen linkki etuvastuksen roplaamista koskien ei näköjään toimi.. Noista "miekan" roplaamista koskevista ei oikein tässä tapauksessa ole tietääkseni hyötyä

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Hege_ View Post
    Jooo, huomenna ettimään osia.

    Faq:n linkki ei toiminu...

    Kiitokset!
    Siinä on 3 linkkiä joista ainakin 2 toimi hetki sitten.

    Leave a comment:


  • Hege_
    replied
    Jooo, huomenna ettimään osia.

    Faq:n linkki ei toiminu...

    Kiitokset!

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Originally posted by Hege_ View Post
    Puhallin ei toimi kuin nelosella, eli etuvastus rikki(kö)? vm91 ja manuaali ilmastointi. Missä tämä etuvastus sijaitsee...
    Vika hyvinkin ilmeisesti juurikin tuo.. Omassa sigun pelissä tämmöinen rojekti korjasi vian.. Vaikkakin oma pelini on hiukka uudempi niin luulen että potikka on samassa paikassa

    - Viisaammat korjatkoon jos tarvetta

    E: Dalglish kerkesi!
    Last edited by TorQuel; 02-12-2013, 19:30. Reason: Myöhässä!

    Leave a comment:


  • Dalglish
    replied
    Originally posted by Hege_ View Post
    Puhallin ei toimi kuin nelosella, eli etuvastus rikki(kö)? vm91 ja manuaali ilmastointi. Missä tämä etuvastus sijaitsee...

    Leave a comment:


  • Hege_
    replied
    Puhallin ei toimi kuin nelosella, eli etuvastus rikki(kö)? vm91 ja manuaali ilmastointi. Missä tämä etuvastus sijaitsee...

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kannattaa se 530 hylätä samantien, 535 tai 540.
    535 manuaalilla menee noista kolmesta pienimmällä kulutuksella ainakin jos m60 perässä on automaatti.

    Todellisuudessa 530 ja 535 on todella kaukana toisistaan ja moottorin puolesta ainoan plussan 530 saa äänistä.

    Eli 540 olisi mun vaihtoehto jos ei rahasta ole kiinni, jos siitä haluaa vähän nipistää niin 535.
    No ei tasan varmasti mene 535i pienemmällä kun 530i. Matkassa 535i:lla voi päästä litran päähän, mutta seka-ajossa ja varsinkin kaupungissa 530i vie huomattavasti vähemmän. 540i veikkaisin ilman omakohtaista kokemusta vievän ~saman verran kun 535i, ja kaupungissa vähemmän.

    Todellisuudessa vakio 535i ja 530i kiihtyy rinta rinnan 0-200kmh, ohituskiihdytyys aikalailla sama. Ajomukavuudessa ja alaväännöissä 535i huomattavasti mukavempi omasta mielestä, joskaan ei 530i mikään huono ole.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Kannattaa se 530 hylätä samantien, 535 tai 540.
    535 manuaalilla menee noista kolmesta pienimmällä kulutuksella ainakin jos m60 perässä on automaatti.

    Todellisuudessa 530 ja 535 on todella kaukana toisistaan ja moottorin puolesta ainoan plussan 530 saa äänistä.

    Eli 540 olisi mun vaihtoehto jos ei rahasta ole kiinni, jos siitä haluaa vähän nipistää niin 535.

    Leave a comment:


  • Slant 6
    replied
    Miten tapahtuu kojetaulun polttimoiden vaihto? Omaan tars saada vaihdettua ainakin kellon ja lämpötilasäätimien valot, myös sumuvalo -ja kattoluukun katkaisin on pimeenä. Minkälaiset/tehoiset polttimot tulee?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    En miettisi hetkeäkään jos pitäisi valita M30 vs. M60. Ehdottomasti M30!
    En mäkään miettis, ehdottomasti M60B40. Ei oo kyllä koskaan ollu näiden V8:ien mitään ongelmaa. Ei siinä kyllä M30 ihan OK on, mutta ei sitä sota-aikasta konetta oikeen kehtaa verrata V8:iin.

    M30:ssä vielä ekstrana kuluva nokka-akseli+keinut.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Spiddulle vastaten.

    Voin suositella kovasti 535:sta.
    Ollut noita kaksi ja erittäin luotettavia. Kulutusta ei tarvitse pelätä. Olen päässyt matka-ajossa jopa 8,3L/100km kulutuksella. Laskennallista heittoa maksimissaan muutaman desin verran.
    Yksi V8 ollut ja siinä paljon enemmän vikakohteita.

    En miettisi hetkeäkään jos pitäisi valita M30 vs. M60. Ehdottomasti M30!

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Toi romukasa pitää vissiin ilmata kylmänä ja sammuksissa?

    "I bleed mine when it's cold & not running, on a slight incline with the small radiator/expansion tank return hose on the radiator at the highest elevation:"



    Jos mie nyt siis oikein ymmärsin tuon ohjeen Onks tuo incline siis niinkun keula ylhäällä?

    Edit. Ja mitä tuo nyt siis meinaa? "There is also a brass hex-head plug between the 2 temperature sensors on the thermostat housing. You can remove it & fill it with coolant with a funnel until it spills over, & replace the plug, this will help the bleeding."

    Leave a comment:

Working...
X