memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by partyanimal View Post
    Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo...
    Todennäköisesti nokat kuluneet. Ihan yleisvika noissa m40 koneissa että ei kierrä loppuun asti. Searchilla pitäisi löytyä tietoa paljon, kun samaa pataa on saanu myös E30:iin.

    Leave a comment:


  • partyanimal
    replied
    E34 518i m40b18 ei kierrä?

    Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo ja onkelmana on ettei kierrä loppuun asti ja tuntuu tosi verkkaiselta liikkumaan kun kone lämpiää?

    Tyhjäkäynnillä sekä ajossa kone kiertää siihen noin 3500-4000 rpm paikkeille ja alkaa sit röpöttää niin pirusti, eikä meinaa haluta jatkaa matkaa.. sit se nappaa pienen piikin johkin 5-5,5 k paikkeille eikä kierrä sit tippaakaa enempää vaikka kilometrin huudattaisit.

    Kun kylmiltään polkaset niin kyllä vastaa kaasuun kuten pitääkin.. mutta hetikun tulee vähä lämpöä koneelle niin tuntuu kun auto ois pahasti tukossa.

    Kaiken kukkuraks jos tasakaasulla yrität ajaa niin kulkee kun ois kengurubensaa täynnä tankki..

    Mittarilukema vähä vajaa 300tkm ja edellisen omistajan toimesta vaihdettu hiljattain mm. virranjakaja/pyörijä, tulpat, tulpanjohdot osat, suuttimet, bensansuodatin, öljyt vaihdeltu, kampiakselin asentotunnistin, ilmamäärämittari...

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onhan noita olemassa, harvinainen tosin on. varsinkin sedan. Alkuperäinen manuaali on aina 6- vaihteinen ja ja usein räpeltämättömänä ja hyväkuntoisena kohtuullisen arvokaskin. jälkeenpäin manualisoituja on sitten tehty 530:sen 5-lovisella jonkinverran. toki myös 6- vaihteisia on jälkeenpäin tehty.

    Jos 6- vaihteista etsit, niin älä osta pahasti synkrovikaista, koska 6 vaihteiseen getragiin ei enää saa osia. ja käytetty laatikko aika arvokas ja voi olla aivan yhtä huono.

    Mutta kyllä m60 ja manuaalin yhdistelmä on ihan maukas.

    Juu, olisi kyllä mukava saada sellainen. Tällä hetkellä E34 530i manuaali itsellä ja olisi mukava vaan saada vaihdettua tuohon 540i, mutta kun niitä ei vaan oikein ole.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    minkälainen kiinnitys on vetarissa se renkaan pääty,kun ei ainakaan mutteria näy niinkun e36:ssa,vaikuttas että olis löysällä kun klappia helvetisti,eikä kuitenkaan kuulu mitään jurnutusta niinkun laakeri pitäisi.
    Last edited by Jarsse; 26-11-2013, 22:49.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by crom View Post
    Onko kellään 540i manuaalia tai ollut? Semmonen kiinnostaisi ja nettiautossa oli vain yksi E34 540i manuaali myynnissä ja olin liian hidas, se oli myyty jo. Siinäkin oli kyllä vaihdettu E39:n aski. Ei taida tulla joka päivä vastaan manuaalina.

    Onhan noita olemassa, harvinainen tosin on. varsinkin sedan. Alkuperäinen manuaali on aina 6- vaihteinen ja ja usein räpeltämättömänä ja hyväkuntoisena kohtuullisen arvokaskin. jälkeenpäin manualisoituja on sitten tehty 530:sen 5-lovisella jonkinverran. toki myös 6- vaihteisia on jälkeenpäin tehty.

    Jos 6- vaihteista etsit, niin älä osta pahasti synkrovikaista, koska 6 vaihteiseen getragiin ei enää saa osia. ja käytetty laatikko aika arvokas ja voi olla aivan yhtä huono.

    Mutta kyllä m60 ja manuaalin yhdistelmä on ihan maukas.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    -94 keulan munuaiset muuttui leveimmiksi. Tätä ennen niitä oli myös V8 malleissa.

    E: 89-92 korinosat sopii keskenään.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Eroaako näiden e34 keulat mitenkään vuosimallien välillä? Tuli itse ajettua pieni kolari niin kuljettajanpuolen etuvalo ja lokasuoja meni rikki ja samalla aikapaljon muoviosia siitä etuvalon ympäriltä.
    Ja olisin ostamassa -89 vuoden 525 purkuauton josta ottaisin omaan 525 -92 rikki menneet osat. Niin onko vuosimalleissa eroja?

    Leave a comment:


  • crom
    replied
    Onko kellään 540i manuaalia tai ollut? Semmonen kiinnostaisi ja nettiautossa oli vain yksi E34 540i manuaali myynnissä ja olin liian hidas, se oli myyty jo. Siinäkin oli kyllä vaihdettu E39:n aski. Ei taida tulla joka päivä vastaan manuaalina.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    mikäs hiton perä on 530? Tuli tehtyä reilu 500km turha reissu kun se perä olikin aivan erinäkönen kun tuo 525ia:n
    typ. 188 molemmissa mutta taka-akseli vaihtuu -91 jotenka perän kiinnitys erilainen :think

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    mikäs hiton perä on 530? Tuli tehtyä reilu 500km turha reissu kun se perä olikin aivan erinäkönen kun tuo 525ia:n

    Leave a comment:


  • KarkkainenL
    replied
    Kiitoksia pitää jossain vaiheessa toi kytkin vaihdella

    Mites, kun mulla on tommoset suht isot ja hyvillä sivuttais tuilla olevat nahkapenkit joissa on hieronta ominaisuutena :think Kaveri kun sano ettei näihin, koskaan oo saanu hierontaa, että lähinnä 7-sarjalaisessa on noita ollu Kanssa ihmetyttää, että hieronta lähtee päälle penkinlämmityksen kytkimestä :think Eli voisko penkit olla peräisin vaikka e32 ja onkohan noissa persgrillit, mutta ei oo vaan grilleille namiskaa? Voin käydä nappasee kuvatki penkeistä (etu ja taka) jos joku niistä tunnistaa

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by eamh87 View Post
    En löytänyt googlen avulla mitään selitystä että MIKSI vilkkuviiksessä on viel 1 pykälä normaaliasennon jälkeen, ja sinne asti painettaessa syttyy takavalot?
    Virrat pois ja laitat vilkun päälle syttyy sen puolen parkit edessä ja takana. Jos jätät auton tien varteen voit jättää vain tien puolen parkit päälle. Sitten vielä jos käännät syttyy pelkät takavalot? Kai se on jos jätät autosi baanan varteen niin voit jättää pelkät takavalot palamaan.

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Mutta alkaa noikin koneet olemaan niin halpoja että tuskin kannattaa kikkailla.

    Ostitko sen halvan viininpunaisen, joka oli taannoin nettiautossa käyntivikaisena myynnissä? FEU-XXX.
    Jos jollain ois halpa alakerta niin tekisin tietysti siihen. Halvin mitä löysin oli 4k..

    Joo FEU tuli haettua. Komee peli muuten jossei kato kutospyttyä. Suunnitelmissa on nyt että porautan m30 lohkon s38 ylikokoon, rengastan ja laakeroin koko koneen ja laitan kaikki tiivisteet. alipaineletkut yms uutta.. 1 mäntäkin pitäs saada.

    Leave a comment:


  • eamh87
    replied
    2-toiminen vilkkuviiksi?

    En löytänyt googlen avulla mitään selitystä että MIKSI vilkkuviiksessä on viel 1 pykälä normaaliasennon jälkeen, ja sinne asti painettaessa syttyy takavalot?

    Kaveri irrotteli omasta 1992 525i:stään mittaristoa ja epähuomiossa löysi kyseisen ominaisuuden, itselläkin toimii sama temppu

    Sitten vielä toinen kysymys, mistä johtuu että täysin kylmänä kone toimii "normaalisti" mutta 500m ajon jälkeen kiihtyvyys "takertelee" niin että pintakaasulla vauhti hidastuu ja kaasua lisätessä reilusti auto ikäänkuin nytkähtää kiihtymään uudelleen?

    Jos autolla ajelee tuossa tilassa tasaista vauhtia vaikka kolmosella 40km/h, niin auto lähtee itsekseen kiihtymään kuin laakista kun lämpömittari pääsee pois siniseltä alueelta, ja kulutusmittari liikahtaa samalla pari litraa isompaan.

    Auto on tehnyt tuota jo 5 vuotta eikä ole pahentunut mutta mietityttää kuitenkin mistä voisi johtua :think

    Leave a comment:


  • Hege_
    replied
    Voiskohan olla ratissa vika kun töötin sulake palaa kokoajan kerran tai kaks kerkee töötätä jos sitäkään? Ratin vaihdon jälkeen se sitä on tehny, ja kihnuttaa ikävästi toi ratti johonkin? Myykää mulle mtekki kakkonen. LPR lähistöltä, tuun vaikka tänää hakee jos hinta on mieluinen...

    Leave a comment:

Working...
X