memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • addee
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 130
    • Mikkeli

    Mulla menee ainaki kiinni nappia eteenpäin painamalla, olkoot sitten kokonaan auki tai tuuletusasennossa.
    Neloskoneen arkinen rahina

    Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
    +4 kulkuneuvoa

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      Sama täällä.

      Napin keskeltä ylös painamalla takaosa aukeaa, taakse liu`uttamalla luukku liikkuu taakse katon sisälle, ja eteenpäin painamalla luukku sulkeutuu kummastakin asennosta.
      Luukun liike lakkaa kun se on kiinni, napin voi pitää painettuna eteenpäin.

      Oletettavasti vika on itse kytkimessä.

      Kytkimen irroittamiseksi tulee etumatkustajien sisävalo irroittaa, lähtee vasemmasta reunasta varovasti kammeten, liitin irti, ja tämänjälkeen se pieni erillinen verhous irtoaa, jossa kattoluukun kytkin on kiinni.

      Kytkimen purku on helppoa, muutama erittäin pieni tasapäinen ruuvimeisseli muovisten kynsien väliin, ja pohja irtoaa.
      Kytkin on rakenteeltaan melko yksinkertainen.
      Samalla voi vaihtaa kytkimeen polttimon, mikäli vanha on palanut.

      Comment

      • Hege_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 170
        • Lappeenranta

        Voiskohan olla ratissa vika kun töötin sulake palaa kokoajan kerran tai kaks kerkee töötätä jos sitäkään? Ratin vaihdon jälkeen se sitä on tehny, ja kihnuttaa ikävästi toi ratti johonkin? Myykää mulle mtekki kakkonen. LPR lähistöltä, tuun vaikka tänää hakee jos hinta on mieluinen...
        E46 320i Coupé -02
        ex E36 318ia Touring -96
        ex E34 535ia -91
        ex E34 525i -91

        Comment

        • eamh87
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 10
          • Kouvostoliitto

          2-toiminen vilkkuviiksi?

          En löytänyt googlen avulla mitään selitystä että MIKSI vilkkuviiksessä on viel 1 pykälä normaaliasennon jälkeen, ja sinne asti painettaessa syttyy takavalot?

          Kaveri irrotteli omasta 1992 525i:stään mittaristoa ja epähuomiossa löysi kyseisen ominaisuuden, itselläkin toimii sama temppu

          Sitten vielä toinen kysymys, mistä johtuu että täysin kylmänä kone toimii "normaalisti" mutta 500m ajon jälkeen kiihtyvyys "takertelee" niin että pintakaasulla vauhti hidastuu ja kaasua lisätessä reilusti auto ikäänkuin nytkähtää kiihtymään uudelleen?

          Jos autolla ajelee tuossa tilassa tasaista vauhtia vaikka kolmosella 40km/h, niin auto lähtee itsekseen kiihtymään kuin laakista kun lämpömittari pääsee pois siniseltä alueelta, ja kulutusmittari liikahtaa samalla pari litraa isompaan.

          Auto on tehnyt tuota jo 5 vuotta eikä ole pahentunut mutta mietityttää kuitenkin mistä voisi johtua :think

          Comment

          • -Sipe-
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 416
            • Tampere.

            Originally posted by Micce///M View Post
            Mutta alkaa noikin koneet olemaan niin halpoja että tuskin kannattaa kikkailla.

            Ostitko sen halvan viininpunaisen, joka oli taannoin nettiautossa käyntivikaisena myynnissä? FEU-XXX.
            Jos jollain ois halpa alakerta niin tekisin tietysti siihen. Halvin mitä löysin oli 4k..

            Joo FEU tuli haettua. Komee peli muuten jossei kato kutospyttyä. Suunnitelmissa on nyt että porautan m30 lohkon s38 ylikokoon, rengastan ja laakeroin koko koneen ja laitan kaikki tiivisteet. alipaineletkut yms uutta.. 1 mäntäkin pitäs saada.
            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
            E36 PANDEM - M50B28+HX40

            +muut vartin hommat

            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by eamh87 View Post
              En löytänyt googlen avulla mitään selitystä että MIKSI vilkkuviiksessä on viel 1 pykälä normaaliasennon jälkeen, ja sinne asti painettaessa syttyy takavalot?
              Virrat pois ja laitat vilkun päälle syttyy sen puolen parkit edessä ja takana. Jos jätät auton tien varteen voit jättää vain tien puolen parkit päälle. Sitten vielä jos käännät syttyy pelkät takavalot? Kai se on jos jätät autosi baanan varteen niin voit jättää pelkät takavalot palamaan.

              Comment

              • KarkkainenL
                Aluevastaava
                • Sep 2013
                • 768
                • Tampere

                Kiitoksia pitää jossain vaiheessa toi kytkin vaihdella

                Mites, kun mulla on tommoset suht isot ja hyvillä sivuttais tuilla olevat nahkapenkit joissa on hieronta ominaisuutena :think Kaveri kun sano ettei näihin, koskaan oo saanu hierontaa, että lähinnä 7-sarjalaisessa on noita ollu Kanssa ihmetyttää, että hieronta lähtee päälle penkinlämmityksen kytkimestä :think Eli voisko penkit olla peräisin vaikka e32 ja onkohan noissa persgrillit, mutta ei oo vaan grilleille namiskaa? Voin käydä nappasee kuvatki penkeistä (etu ja taka) jos joku niistä tunnistaa
                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                EX E36 320iA -98
                EX E39 520i -01
                EX E34 525 Tds -95

                Comment

                • Jarsse
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1520
                  • Kymenlaakso

                  mikäs hiton perä on 530? Tuli tehtyä reilu 500km turha reissu kun se perä olikin aivan erinäkönen kun tuo 525ia:n
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8283
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by mehtojarvi View Post
                    mikäs hiton perä on 530? Tuli tehtyä reilu 500km turha reissu kun se perä olikin aivan erinäkönen kun tuo 525ia:n
                    typ. 188 molemmissa mutta taka-akseli vaihtuu -91 jotenka perän kiinnitys erilainen :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • crom
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 71
                      • Satakunta

                      Onko kellään 540i manuaalia tai ollut? Semmonen kiinnostaisi ja nettiautossa oli vain yksi E34 540i manuaali myynnissä ja olin liian hidas, se oli myyty jo. Siinäkin oli kyllä vaihdettu E39:n aski. Ei taida tulla joka päivä vastaan manuaalina.
                      E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                      ex. E38 740iA (95)
                      ex. E34 535i (91)
                      ex. E34 530i Touring (94)
                      ex. E46 320i (01)
                      ex. E30 325i (90)
                      ex. E32 730i (92)

                      Comment

                      • Mbi
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 103
                        • Mikkeli

                        Eroaako näiden e34 keulat mitenkään vuosimallien välillä? Tuli itse ajettua pieni kolari niin kuljettajanpuolen etuvalo ja lokasuoja meni rikki ja samalla aikapaljon muoviosia siitä etuvalon ympäriltä.
                        Ja olisin ostamassa -89 vuoden 525 purkuauton josta ottaisin omaan 525 -92 rikki menneet osat. Niin onko vuosimalleissa eroja?
                        Nykyinen:
                        Bmw 525, 93

                        Ex e30 x1
                        Ex e36 x4
                        Ex e34 x2
                        Ex e46 x1
                        Ex e38 x1


                        Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

                        Comment

                        • 426Hemi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2008
                          • 621
                          • Pälkäne

                          -94 keulan munuaiset muuttui leveimmiksi. Tätä ennen niitä oli myös V8 malleissa.

                          E: 89-92 korinosat sopii keskenään.
                          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5349
                            • Pirkkala

                            Originally posted by crom View Post
                            Onko kellään 540i manuaalia tai ollut? Semmonen kiinnostaisi ja nettiautossa oli vain yksi E34 540i manuaali myynnissä ja olin liian hidas, se oli myyty jo. Siinäkin oli kyllä vaihdettu E39:n aski. Ei taida tulla joka päivä vastaan manuaalina.

                            Onhan noita olemassa, harvinainen tosin on. varsinkin sedan. Alkuperäinen manuaali on aina 6- vaihteinen ja ja usein räpeltämättömänä ja hyväkuntoisena kohtuullisen arvokaskin. jälkeenpäin manualisoituja on sitten tehty 530:sen 5-lovisella jonkinverran. toki myös 6- vaihteisia on jälkeenpäin tehty.

                            Jos 6- vaihteista etsit, niin älä osta pahasti synkrovikaista, koska 6 vaihteiseen getragiin ei enää saa osia. ja käytetty laatikko aika arvokas ja voi olla aivan yhtä huono.

                            Mutta kyllä m60 ja manuaalin yhdistelmä on ihan maukas.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Jarsse
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1520
                              • Kymenlaakso

                              minkälainen kiinnitys on vetarissa se renkaan pääty,kun ei ainakaan mutteria näy niinkun e36:ssa,vaikuttas että olis löysällä kun klappia helvetisti,eikä kuitenkaan kuulu mitään jurnutusta niinkun laakeri pitäisi.
                              Last edited by Jarsse; 26-11-2013, 22:49.
                              E91 325xi vm07
                              E60 530xd vm06 stage X

                              Comment

                              • crom
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 71
                                • Satakunta

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Onhan noita olemassa, harvinainen tosin on. varsinkin sedan. Alkuperäinen manuaali on aina 6- vaihteinen ja ja usein räpeltämättömänä ja hyväkuntoisena kohtuullisen arvokaskin. jälkeenpäin manualisoituja on sitten tehty 530:sen 5-lovisella jonkinverran. toki myös 6- vaihteisia on jälkeenpäin tehty.

                                Jos 6- vaihteista etsit, niin älä osta pahasti synkrovikaista, koska 6 vaihteiseen getragiin ei enää saa osia. ja käytetty laatikko aika arvokas ja voi olla aivan yhtä huono.

                                Mutta kyllä m60 ja manuaalin yhdistelmä on ihan maukas.

                                Juu, olisi kyllä mukava saada sellainen. Tällä hetkellä E34 530i manuaali itsellä ja olisi mukava vaan saada vaihdettua tuohon 540i, mutta kun niitä ei vaan oikein ole.
                                E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                                ex. E38 740iA (95)
                                ex. E34 535i (91)
                                ex. E34 530i Touring (94)
                                ex. E46 320i (01)
                                ex. E30 325i (90)
                                ex. E32 730i (92)

                                Comment

                                Working...
                                X