memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partyanimal
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 5
    • Tampere

    E34 518i m40b18 ei kierrä?

    Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo ja onkelmana on ettei kierrä loppuun asti ja tuntuu tosi verkkaiselta liikkumaan kun kone lämpiää?

    Tyhjäkäynnillä sekä ajossa kone kiertää siihen noin 3500-4000 rpm paikkeille ja alkaa sit röpöttää niin pirusti, eikä meinaa haluta jatkaa matkaa.. sit se nappaa pienen piikin johkin 5-5,5 k paikkeille eikä kierrä sit tippaakaa enempää vaikka kilometrin huudattaisit.

    Kun kylmiltään polkaset niin kyllä vastaa kaasuun kuten pitääkin.. mutta hetikun tulee vähä lämpöä koneelle niin tuntuu kun auto ois pahasti tukossa.

    Kaiken kukkuraks jos tasakaasulla yrität ajaa niin kulkee kun ois kengurubensaa täynnä tankki..

    Mittarilukema vähä vajaa 300tkm ja edellisen omistajan toimesta vaihdettu hiljattain mm. virranjakaja/pyörijä, tulpat, tulpanjohdot osat, suuttimet, bensansuodatin, öljyt vaihdeltu, kampiakselin asentotunnistin, ilmamäärämittari...

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2889
      • Akaa / Toijala

      Originally posted by partyanimal View Post
      Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo...
      Todennäköisesti nokat kuluneet. Ihan yleisvika noissa m40 koneissa että ei kierrä loppuun asti. Searchilla pitäisi löytyä tietoa paljon, kun samaa pataa on saanu myös E30:iin.

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1520
        • Kymenlaakso

        Originally posted by mehtojarvi View Post
        minkälainen kiinnitys on vetarissa se renkaan pääty,kun ei ainakaan mutteria näy niinkun e36:ssa,vaikuttas että olis löysällä kun klappia helvetisti,eikä kuitenkaan kuulu mitään jurnutusta niinkun laakeri pitäisi.
        bmwfans näyttikin että mutteri on vetoakselin kiinnityksen alla,onko kellään löystynyt tuo,esim laakerin vaihdon jälkeen?luulisi että jotain jurnutusta pitäisi jos laakeri olisi noin kaput mitä väljää tuossa nyt on,ylös alas ja pituus suunnassakin.
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1520
          • Kymenlaakso

          onko tuo navan mutteri 36mm?
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • Mbi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 103
            • Mikkeli

            Onko m50b20 syyläri sama kuin m50b25sen? Omani hajosi niin löytyisi suht läheltä kakslitrasen syyläri, niin onko se sama kuin 2,5litrasenkin?
            Nykyinen:
            Bmw 525, 93

            Ex e30 x1
            Ex e36 x4
            Ex e34 x2
            Ex e46 x1
            Ex e38 x1


            Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16448
              • Leppävirta

              Originally posted by Mbi View Post
              Onko m50b20 syyläri sama kuin m50b25sen? Omani hajosi niin löytyisi suht läheltä kakslitrasen syyläri, niin onko se sama kuin 2,5litrasenkin?
              On sama.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jarsse
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1520
                • Kymenlaakso

                mikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5349
                  • Pirkkala

                  Originally posted by mehtojarvi View Post
                  mikähän mahtais olla kun kylmänä käynnistyy kun vanha kaasarikone ilman ryyppyä,ja lämpösenä joutuu vaan sahaa pitkään,sininen lämpöanturi vaihdettu
                  Paineet katoaa bensalinjasta kun auto ei käy? Siis vuotaa jostain tai takaisku\ pumppu päästää läpi. En tosin tiedä onko e34 :ssä takaiskuventtiiliä.
                  Jos lyhyen sammuttamisen jälkeen lähtee heti, tämä vika voisi olla todennäköinen syyllinen.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Jarsse
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1520
                    • Kymenlaakso

                    sama juttu vaikka käynnistät heti perään.
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • Geijjo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 406
                      • Hell Sinki

                      Originally posted by partyanimal View Post
                      Elikkäs ois tossa tommone -91 vuosimallin m40b18 rottelo ja onkelmana on ettei kierrä loppuun asti ja tuntuu tosi verkkaiselta liikkumaan kun kone lämpiää?

                      Tyhjäkäynnillä sekä ajossa kone kiertää siihen noin 3500-4000 rpm paikkeille ja alkaa sit röpöttää niin pirusti, eikä meinaa haluta jatkaa matkaa.. sit se nappaa pienen piikin johkin 5-5,5 k paikkeille eikä kierrä sit tippaakaa enempää vaikka kilometrin huudattaisit.

                      Kun kylmiltään polkaset niin kyllä vastaa kaasuun kuten pitääkin.. mutta hetikun tulee vähä lämpöä koneelle niin tuntuu kun auto ois pahasti tukossa.

                      Kaiken kukkuraks jos tasakaasulla yrität ajaa niin kulkee kun ois kengurubensaa täynnä tankki..

                      Mittarilukema vähä vajaa 300tkm ja edellisen omistajan toimesta vaihdettu hiljattain mm. virranjakaja/pyörijä, tulpat, tulpanjohdot osat, suuttimet, bensansuodatin, öljyt vaihdeltu, kampiakselin asentotunnistin, ilmamäärämittari...
                      Kokeileppa toisella bensapumpulla,voi kuullostaa kummalliselta mut oma m40b18 ei kiertäny lämpimänä ku 3500 ja pumpun vaihdolla oikes kiertämään rajottimeen.
                      Ja kokeileppa käyttää virrat pois ku piät kaasun pohjassa kun vika päällä,mulla rääkäs hetken rajottimeen ja sit rupes taas rötäämään ja kiersi 3500-4000.
                      Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                      e39 ///M5 ZzZ
                      e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                      F11 530da M-Sport
                      Hurley-Durley x2
                      Koliseva connection
                      Itä-helsingin koiraverkko connection

                      Comment

                      • btt
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 5
                        • etelä-savo

                        Kuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1364
                          • pks

                          Originally posted by btt View Post
                          Kuinka pitkään näitten jakoketjujen pitäisi kestää ja tarviiko niitä kiristää aika ajoin tai ylipäätään muuta huoltoa tehdä?
                          Näitä on saanut aika monella erilaisella moottorilla, mutta esim. tässä jotain keskustelua m50:stä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=161183
                          sigpic

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3555
                            • Nla

                            Ostoaikeita.

                            Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

                            kasi kone polttelisi kovasti.

                            Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

                            Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
                            v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
                            Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

                            Entä miten kulutus?
                            530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

                            Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • Rhodry
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 3291
                              • Siuntio

                              Originally posted by Spiddu View Post
                              Ostoaikeita.

                              Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

                              kasi kone polttelisi kovasti.

                              Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

                              Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
                              v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
                              Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

                              Entä miten kulutus?
                              530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

                              Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
                              Muusta en osaa sanoa mutta ei tuo 535:sen kulutus mitään päätähuimaavaa ole. Tosin mulla on manuaali, matka-ajossa meni 10l/100km, kaupungissa taitaa olla jotain 13-15l/100km, ajotyylistä riippuen toki.
                              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16448
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Spiddu View Post
                                Ostoaikeita.

                                Tullut tämä viikko haaveiltua e34 ostosta ja nyt olisi oikeastaa pari vaihtoehtoa katsottuna. 530(v8) 535 ja 540

                                kasi kone polttelisi kovasti.

                                Alustan osathan noissa kolmessa on identtisiä? ja varmasti painavassa yli 20 vuotiaassa autossa saa varautua niiden vaihtoon.

                                Kuitenkin moottorit taas itselle vähän isompi kysymysmerkki.
                                v8 koneet ilmeisesti aikapitkälle identtiset iskutilavuudessa vain eroa.
                                Miten menee huolto kulut m60 vs m30?

                                Entä miten kulutus?
                                530 ja 540 taitaa pyöriä sanoissa lukemissa, mutta miten verrattavissa 535 koneeseen jolle soppa taitaa maistua reilustikkin.

                                Entä miten m60 perässäolevat automaatit on tykänneet kestää?
                                Ainakin omakohtaisesta kokemuksesta M30B34+manuaali menee pienemällä kulutuksella kuin M60:t +automaatti noin sekalaista ajoa ajatellen.

                                Maantiellä lienee M60B30 mennyt pienimmällä kulutuksella (automaatti)

                                Kummatkin melko varmoja tekniikoita. M60/M30

                                Mutta M30:n jatkeeksi en kyllä automaattia ottaisi.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X