memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16447
    • Leppävirta

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Liikaa vuosia vierinyt kun on e34 ajotietokonetta roplannut. Ohjeita? Miten se salavalikkoon pääsi?
    10 ja 1000 nappulat pohjaan yhtäaikaa. Vai oliko se 1 ja 100
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10520
      • Saaressa

      Originally posted by Haju69 View Post
      10 ja 1000 nappulat pohjaan yhtäaikaa. Vai oliko se 1 ja 100
      Nii mites se menikään?

      1000 ja 10 samaan aikaan painettuna.. Kannattaa pistää ensin näyttämään jotain muuta kun kellon aikaa, ettei tarvi alkaa kelloa säätämään.


      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Originally posted by fisukinttu View Post
        Ongelma: Auton käynnistäessä mittaristo sekoilee omiaan, nopeusmittari pomppii kahteen markkaan ja kierrsoslukumittari "kiertää" yli rajottimen. Jos auto ollut kuivassa ja lämpimässä, niin kaikki toimii moitteettomasti. Kaiketi kosteus pääsee jonnekkin tekemään tuhojaan?
        Varmaan mittariston konkatkin voi vedellä viimeisiä.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1998
          • Tampere

          Löytyiskö joltain ohjeita/kuvia miten puretaan sport-penkkien istuin-osan nahat ? Kuinka iso homma "aloittelijalta" ?

          Comment

          • Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 450
            • Seinäjoki

            Originally posted by pheno View Post
            Löytyiskö joltain ohjeita/kuvia miten puretaan sport-penkkien istuin-osan nahat ? Kuinka iso homma "aloittelijalta" ?
            Tulossa aikataululla x....mutta ei se paha ole, kun ne on kumminki erillisissä osissa kaikki. Suurin osa selviää tästä:

            Eli tossa näkyy sekä ne "koukut" joilla se on sivuilta kii, sekä ne lenksut joilla osat on pohjajousissa kii. Ainakin istuinosassa on lisäksi joku helvetin tikku, en ny vaan yhtään muista miten se oli kii, enkä sitä oliko niitä vaan 1, mutta joka tapauksessa ainaki reisituen ja istuinosan välissä semmonen on.

            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3291
              • Siuntio

              Oon taas ihan hukassa tässäkin asiassa. Pitäis ostaa vilkun viiksi mutta ei nyt oo hajuakaan millanen.


              Tuossahan noita osanumeroita on mutta mikä noista on mun autoon? Airbagia ei ole, enkä nyt ihan ymmärrä mitä "Steering wheel column adjustment,electr." tarkottaa, ei mulla vissiin mitään tollastakaan ole
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2546
                • Kajaani

                Originally posted by Rhodry View Post
                Oon taas ihan hukassa tässäkin asiassa. Pitäis ostaa vilkun viiksi mutta ei nyt oo hajuakaan millanen.


                Tuossahan noita osanumeroita on mutta mikä noista on mun autoon? Airbagia ei ole, enkä nyt ihan ymmärrä mitä "Steering wheel column adjustment,electr." tarkottaa, ei mulla vissiin mitään tollastakaan ole
                Ratin asennon säätö sähköllä..? Eli pitäskö tuosta sitten ymmärtää että -858 tai -476 loppunen kävis sulle, riippuen siitä missä kuussa autos on valmistettu...
                Last edited by Roisto; 16-10-2013, 18:53.
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3291
                  • Siuntio

                  Originally posted by Roisto View Post
                  Ratin asennon säätö sähköllä..?
                  No sellasta ei ainakaan ole Eli oisko se sitten toi ylin noista :think

                  Edit. Tai toisiks ylin, siinäkään kun ei näköjään lue mitään extrajuttuja
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    Ylin, jos auto valmistettu ennen 5kk vuosi 89 ja toisiksi ylin, jos sen jälkeen.

                    Comment

                    • Rhodry
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 3291
                      • Siuntio

                      Originally posted by Klasu- View Post
                      Ylin, jos auto valmistettu ennen 5kk vuosi 89 ja toisiksi ylin, jos sen jälkeen.
                      No tuo on valmistettu -88 loppuvuodesta, eli ilmeisesti ylin.
                      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                      Comment

                      • Perabz
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Kuopio

                        Tuli hankittua tuollainen -92 520 touring, Hävittää tehostin nestettä ja autossa on tuo peräpään tason säätö. Mitä materiaalia nuo tason säädön putket on, pystyykö tekemään itse? Omaan silmään näytti jarruputken tapaisilta.


                        Jos nyt oikein katsoin auton alta niin tuo osanumero 6 on märkä niin saisikohan siihen uusittua nuo putket ja kokeiltua häviääkö vuoto?

                        Comment

                        • Hege_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 170
                          • Lappeenranta

                          Eilen illalla autonalla ryömittyäni huomasin bensalinjojen olevan melko hurjan näköset... houhotus systeemin linja oli aivan läpimätää höttöä ja poikki vissiin kahdesta kohdasta. Bensaa ei kuitenkaa vuoda ulos mistään.... viellä. Onko isokin urakka alkaa noita uusimaan? Ja mistä ne tehään uusiks? Kuparista?
                          E46 320i Coupé -02
                          ex E36 318ia Touring -96
                          ex E34 535ia -91
                          ex E34 525i -91

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5151
                            • Kouvola, Savisto

                            Originally posted by Hege_ View Post
                            Eilen illalla autonalla ryömittyäni huomasin bensalinjojen olevan melko hurjan näköset... houhotus systeemin linja oli aivan läpimätää höttöä ja poikki vissiin kahdesta kohdasta. Bensaa ei kuitenkaa vuoda ulos mistään.... viellä. Onko isokin urakka alkaa noita uusimaan? Ja mistä ne tehään uusiks? Kuparista?
                            Nylon putki on halvinta ja helpointa tavaraa tuohon hommaan. Etolasta sitä saa ja maksaa tyyliin 1-2e/m ja kestää kaikkia litkuja. Tiukkaan mutkaan sitä ei vain saa.

                            Kupariputki kieppi on sitten kanssa ihan hyvä vaihtoehto toki kalliimpi, mutta kestää ja helppo taivutella valmiiksi löijättyä putkea.

                            Eli urakka ei ole iso, tekee sitten kummalla tahansa. Hinnan kanssa voi sitten tehdä ratkaisunsa.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Hege_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 170
                              • Lappeenranta

                              Kuparia vois saaha töistä sen mitä tarvii. 8mm löijättyä.
                              E46 320i Coupé -02
                              ex E36 318ia Touring -96
                              ex E34 535ia -91
                              ex E34 525i -91

                              Comment

                              • pekkabmw
                                Newbiemmer
                                • Oct 2013
                                • 1
                                • lapua

                                525 tds

                                vm.94 525 tds tuli hommattua, nyt olen lueskellut ja tutkinut hieman tyyppivikoja ja auton suden kuoppia, isoin lienee tuo naftapummppu.
                                Rupesin tuossa epäilemään että mahtaako olla menon päällä tuo kyseinen pumppu. Startatessa kylmänä toisinaan hörähtää mutta sammuu, toisella startilla lähtee käymään hyvin, hieman soutaa kierrokset alkuun(muutaman sekunnin) ja kun kone on hieman käyny ottaa noin parin sekunnin startin ja samoin kuumana.

                                Ennen kun en ole vastaavaa laitosta omistanut niin tuntuu tuo startti vähän pitkältä.
                                Kertokaa kokeneemmat pitäskö ruveta säästeleen pumppuun vai tuleeko tollanen ominaisuutena. Auto ei nyi ja mielestäni kone toimii muuten hienosti.

                                Toinen kysymys koskee kardaania/perää, täristelee hieman noin 40km/h ja 80km/h tuntumassa. Mahtaako olla se paljon puhuttu tukilaakeri vai lieneekö vaihtoehtoja suuremmin.


                                Jos on juttuja uskominen niin taitaa olla susi koko laitos(:

                                Kiitoksia avuista etukäteen!

                                Comment

                                Working...
                                X