memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by Spiddu View Post


    Nii joo mistä nämä ruostuvat pohjasta? tunkkaus paikat ja kuskin ja hanttarin jalkatila?
    Tunkkipaikat/koko helmat alapuolelta. Takapäästä apurungon kiinnityspisteiden ympäristöstä, tai lähinnä sen alalevyn reikien ympäriltä. Etupenkkien keskellä olevista maalinpoistoreikien tulppien ympäriltä, lähinnä siinä vaiheessa kun muovitulpat lähtee irti.
    Muuten ruostetta voi olla takaluukussa, lähinnä alasaumojen ympäristössä ja miksei myös kilven kolosessa. Pyöränkaaren pokkaukset ruostuu, kun ne tuunataan pilalle, ovien alalistojen välistä lähtee ruostumaan. Ensimmäisenä varmaan näkyy ongelmakohdan kun oven avaa ja sisäpuolelta tutkii alalistan kiinnityskohtaa. Tankinluukun ympäristö, sisäpuolella varmaan ensimmäiset ongelmakohdat.

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5151
      • Kouvola, Savisto

      Originally posted by Micce///M View Post
      No ei tasan varmasti mene 535i pienemmällä kun 530i. Matkassa 535i:lla voi päästä litran päähän, mutta seka-ajossa ja varsinkin kaupungissa 530i vie huomattavasti vähemmän. 540i veikkaisin ilman omakohtaista kokemusta vievän ~saman verran kun 535i, ja kaupungissa vähemmän.

      Todellisuudessa vakio 535i ja 530i kiihtyy rinta rinnan 0-200kmh, ohituskiihdytyys aikalailla sama. Ajomukavuudessa ja alaväännöissä 535i huomattavasti mukavempi omasta mielestä, joskaan ei 530i mikään huono ole.
      Noh, mulla on ollut molemmat parisen vuotta rinta rinnan joten oletan tietäväni mistä puhun.
      Ei mun tarvi sen kummemmin sulle perustella asioita, näin se ainakin meillä oli ja itse asian näin tällä tavalla.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by makkis View Post
        Noh, mulla on ollut molemmat parisen vuotta rinta rinnan joten oletan tietäväni mistä puhun.
        Ei mun tarvi sen kummemmin sulle perustella asioita, näin se ainakin meillä oli ja itse asian näin tällä tavalla.
        Ei tarvitsekkaan perustella, itselläni on myös kokemusta aika monesta maamoottorista ja se EI mene pienemmällä missään tilanteessa kun M60B30. Kuten sanoin, matkakulutuksessa voidaan päästä lähelle. Ehkä johonkin litran päähän samanlaisella ajolla, paras kulutus mitä olen saanut 30km siirtymälle maamoottorilla on muistaakseni 8.7L/100km todellista kulutusta (verrattu kalibroituun kulutusmittariin). Matka ei sisältänyt yhtäkään pysähdystä ja ajotapa oli pisaralla pisimmälle tyylillä keskinopeuden ollessa n.80kmh, eli käytännössä ei onnistu tuokaan kulutus pidemmällä matkalla. Kun taas _ehjä_ M60B30 kuluttaa samanlaisella matkalla alle 9.0L/100km ja ajotyyli voi olla ihan mitä tahansa kyyräyksestä turhaan kaasun pumppailuun.

        Todellista kaupunkikulutusta en nyt jaksa muistaa, mutta jossain 16-17L/100km paikkeilla se on maamoottorilla tälläisessä pikkukylässä missä täytyy pysähtyä jokaisen liikennevalon kohdalla. M60B30 vie alle 15L/100km samanlaisessa ajossa, jopa alle 14 voi päästä. Ajotavalla mielestäni isompi merkitys M60:ssa kuten nykyautoissakin, kun taas M30 tuntuu vievän aina saman vaikka pientä turhaa kiihdyttelyä tapahtuisikin.

        Varsinkin M30:n otanta on niin monesta autosta, että ei ne ole rikki ja kuluta enemmän sen takia. Näin se vaan on, M30 on hieno moottori mutta bensa maistuu ja sitä tuskin kukaan pystyy toisin todistamaan. Kun taas M60 edustaa selvästi "uudempaa" moottoritekniikkaa kulutuksen suhteen.

        Comment

        • leksii
          BTCF Member
          • May 2012
          • 1034
          • Turku

          farmarin ja sedanin alustoissa jotain merkittävää eroa? Säädettävä sarjaa löytyis ebayst 200e touringiin ja halvin sedanin on melkeen 300e pikasella vilkasulla?
          e28 535i Touring
          e28 m535i + s38
          e34 535i --> ?


          Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4339
            • Turku

            Originally posted by Slant 6 View Post
            Miten tapahtuu kojetaulun polttimoiden vaihto? Omaan tars saada vaihdettua ainakin kellon ja lämpötilasäätimien valot, myös sumuvalo -ja kattoluukun katkaisin on pimeenä. Minkälaiset/tehoiset polttimot tulee?
            Kellon saa pois kun ottaa radion irti, silloin aukon oikeasta yläkulmasta paljastuu vipu, jota vetämällä kello/obc lähtee irti.

            Googlaa esim site btcf.fi polttimon vaihto e34 ja noita hakusanoja vaihtamalla löydät juttua noista lämpötilansäätimien polttimoiden vaihdosta.

            Sumuvalon ja kattoluukun katkaisimien valojen korjaukseen voinee soveltaa tätä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72965

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4339
              • Turku

              Originally posted by Micce///M View Post
              Tunkkipaikat/koko helmat alapuolelta. Takapäästä apurungon kiinnityspisteiden ympäristöstä, tai lähinnä sen alalevyn reikien ympäriltä. Etupenkkien keskellä olevista maalinpoistoreikien tulppien ympäriltä, lähinnä siinä vaiheessa kun muovitulpat lähtee irti.
              Muuten ruostetta voi olla takaluukussa, lähinnä alasaumojen ympäristössä ja miksei myös kilven kolosessa. Pyöränkaaren pokkaukset ruostuu, kun ne tuunataan pilalle, ovien alalistojen välistä lähtee ruostumaan. Ensimmäisenä varmaan näkyy ongelmakohdan kun oven avaa ja sisäpuolelta tutkii alalistan kiinnityskohtaa. Tankinluukun ympäristö, sisäpuolella varmaan ensimmäiset ongelmakohdat.
              Kannattaa myös vilkaista helmoja etulokarien sisäpuolelta. Eli ottaa etulokarit alapäästä irti ja tarkistaa helmat sieltä. Paikka kerää aika hyvin hiekkaa ym moskaa.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5151
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by Micce///M View Post
                Ei tarvitsekkaan perustella, itselläni on myös kokemusta aika monesta maamoottorista ja se EI mene pienemmällä missään tilanteessa kun M60B30. Kuten sanoin, matkakulutuksessa voidaan päästä lähelle. Ehkä johonkin litran päähän samanlaisella ajolla, paras kulutus mitä olen saanut 30km siirtymälle maamoottorilla on muistaakseni 8.7L/100km todellista kulutusta (verrattu kalibroituun kulutusmittariin). Matka ei sisältänyt yhtäkään pysähdystä ja ajotapa oli pisaralla pisimmälle tyylillä keskinopeuden ollessa n.80kmh, eli käytännössä ei onnistu tuokaan kulutus pidemmällä matkalla. Kun taas _ehjä_ M60B30 kuluttaa samanlaisella matkalla alle 9.0L/100km ja ajotyyli voi olla ihan mitä tahansa kyyräyksestä turhaan kaasun pumppailuun.

                Todellista kaupunkikulutusta en nyt jaksa muistaa, mutta jossain 16-17L/100km paikkeilla se on maamoottorilla tälläisessä pikkukylässä missä täytyy pysähtyä jokaisen liikennevalon kohdalla. M60B30 vie alle 15L/100km samanlaisessa ajossa, jopa alle 14 voi päästä. Ajotavalla mielestäni isompi merkitys M60:ssa kuten nykyautoissakin, kun taas M30 tuntuu vievän aina saman vaikka pientä turhaa kiihdyttelyä tapahtuisikin.

                Varsinkin M30:n otanta on niin monesta autosta, että ei ne ole rikki ja kuluta enemmän sen takia. Näin se vaan on, M30 on hieno moottori mutta bensa maistuu ja sitä tuskin kukaan pystyy toisin todistamaan. Kun taas M60 edustaa selvästi "uudempaa" moottoritekniikkaa kulutuksen suhteen.
                Ja pyh, kärri perässä tai megan kanssa olen saanut M30:in viemään 14l ja yli normiajossa. Se M60B30 alaväännöttömyys syö niin paljon soppaa, matkassa menee toki pienemmällä ku M30.
                Tosin jos sulla on puolet ajasta auto tyhjäkäynnillä ni turha vertailla.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3291
                  • Siuntio

                  Tää ei varmaan ole ihan normaalia? Kylmällä koneella käynnistäessä tulee savua, kuten oheisessa erittäin laadukkaassa kuvassa ja videossa näkyy. Savuttaminen loppuu kuitenkin hetken päästä.

                  En tiiä kauanko tätä on tapahtunut, vai alkoko vasta sitten kun tuo oli keittänyt.
                  Kansiremonttiko tiedossa? Jäähdytinnestettä syö myös, oon nyt ilmannut sen kolme kertaa niin ilmaa ei pitäis ainakaan enää olla järjestelmässä.



                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • mainio
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 7
                    • pornainen

                    Olisikohan kenelläkään suht varmaa tietoa käykö m30 moottoristen ohjaustehostimenpumppu m5 s38b36 koneeseen? Jos käy niin silloin tuo alvadin pumppu ois aika pakko ostos. http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/128187/11056

                    Tietäiskös kukaan?


                    ...niin ja mieluusti laittaisin semmoisen missä ei oo tasonsäätö lähtöä kun ei nuo takaiskarit sitä öljyä oo enään aikoihin tarvinnu...

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16448
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Tää ei varmaan ole ihan normaalia? Kylmällä koneella käynnistäessä tulee savua, kuten oheisessa erittäin laadukkaassa kuvassa ja videossa näkyy. Savuttaminen loppuu kuitenkin hetken päästä.

                      En tiiä kauanko tätä on tapahtunut, vai alkoko vasta sitten kun tuo oli keittänyt.
                      Kansiremonttiko tiedossa? Jäähdytinnestettä syö myös, oon nyt ilmannut sen kolme kertaa niin ilmaa ei pitäis ainakaan enää olla järjestelmässä.
                      En ole ennustaja mutta eihän tuo nyt ole jäähdytinnestettä mikä "savuaa"? Jos on niin melko railakka vuoto varmaan jossain.. Haiseeko savulle ihan vai imelähkö kitku?

                      Onko kylmällä koneella käynnistäessä mitään epämääräisiä ääniä? Kolinaa tai vastaavaa?
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3291
                        • Siuntio

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        En ole ennustaja mutta eihän tuo nyt ole jäähdytinnestettä mikä "savuaa"? Jos on niin melko railakka vuoto varmaan jossain.. Haiseeko savulle ihan vai imelähkö kitku?

                        Onko kylmällä koneella käynnistäessä mitään epämääräisiä ääniä? Kolinaa tai vastaavaa?
                        Samaa mietin mutta ei kai se kylmällä koneella ala savuamaan? Ilmauksen jälkeen sitä kyllä oli vähän siellä sun täällä, mutta lämpimällä se kai vasta alkais savuamaan?

                        Kyllä se vähän jotain koliseekin, tai en mä tiiä voiko sitä kolinaks sanoa, mutta ei se mun mielestä ihan normaalikaan ole. Pari kertaa oli käynnistysongelmia, nyt on taas sen suhteen toiminu ihan normaalisti.

                        Edit. Niin kyllä tuossa videollakin kuuluu vähän sitä ääntä mikä kuuluu. Ja enemmän se musta savulle haisee, mietin yhessä vaiheessa että vuotaako mulla pakosarja mutta leimasta meni kyllä päästöt läpi. Voi toki olla ettei se sillon oo vuotanu, siitä on kuitenkin jo kolme kk kun sitä kävin näyttämässä.
                        Last edited by Rhodry; 06-12-2013, 15:49.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16448
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Rhodry View Post
                          Samaa mietin mutta ei kai se kylmällä koneella ala savuamaan? Ilmauksen jälkeen sitä kyllä oli vähän siellä sun täällä, mutta lämpimällä se kai vasta alkais savuamaan?

                          Kyllä se vähän jotain koliseekin, tai en mä tiiä voiko sitä kolinaks sanoa, mutta ei se mun mielestä ihan normaalikaan ole. Pari kertaa oli käynnistysongelmia, nyt on taas sen suhteen toiminu ihan normaalisti.
                          Tarkoitan onko käynnistäessä kolinoita jotka vaimenee hetken kuluttua kun kone pyörii hetken.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E32 Diamantscwharz 750iL '94

                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3291
                            • Siuntio

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Tarkoitan onko käynnistäessä kolinoita jotka vaimenee hetken kuluttua kun kone pyörii hetken.
                            Ei oo muutakun tuo kylmänä kuuluva, sekin kyllä loppuu kun on käynyt joku 5min.
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16448
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Ei oo muutakun tuo kylmänä kuuluva, sekin kyllä loppuu kun on käynyt joku 5min.
                              Siis kolkattaa kone kun lyö käyntiin kylmänä ja hiljenee hetken kuluttua?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3291
                                • Siuntio

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Siis kolkattaa kone kun lyö käyntiin kylmänä ja hiljenee hetken kuluttua?
                                Juu.

                                Ja käynnistysongelmat oli lämpimällä koneella, kylmänä on käynnistyny aina ku palmun alta.
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X