Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostTämä alkoi todella kiinnostaan:think Pitää laittaa tuonne nettiauto keskusteluun kyssäriä, että onko jonkun foorumilaisen tuttu kampe. Näyttää olevan isompi ajotietokone. Olikos niissä sitä pixeli vikaa? https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5
Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.
Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä
Originally posted by Heguli 31 View PostVähän halvempi ja maltillisilla kilometreillä. Oletko jo tuon bongannut. (En selaillut tätä topiikkia tarkemmin). https://www.nettiauto.com/bmw/530/8554060E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
K1100LT -92 (Projekti)
Comment
-
-
Originally posted by DenkuC View PostTätä eilen käytiin katsomassa, henk koht mielipiteeni on että jos projektiksi haluaa niin miksei
Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.
Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä
Tämä taas tuli tänään jo poistettua ja ensimmäisten tuntien perusteella juuri sitä mitä haettiinkin :PBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by DenkuC View PostTätä eilen käytiin katsomassa, henk koht mielipiteeni on että jos projektiksi haluaa niin miksei
Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.
Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVähän halvempi ja maltillisilla kilometreillä. Oletko jo tuon bongannut. (En selaillut tätä topiikkia tarkemmin). https://www.nettiauto.com/bmw/530/8554060Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by anssip View PostMulla myynnissä tämä. Tosta laatikosta senverran että kunnossa on ja ei se luista yhtään. Tuli sun kommenttien jälkeen eilen ja tänään tosissaan tutkittua mistä johtuu että isommilla kierroksilla viivästytti vaihtoja ja tuntui tehottomalta. Imuvuodot käyty läpi ja uudet nokkien anturit sekä tulpat tuli vaihdettua ja nyt vaihtaa hienosti ja tuli tehotkin takaisin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMissä oli imuvuotoa? Laitoitko alkuperäiset anturit? Onko vanoksen tiivisteitä vaihdettu?
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSiis ostitko tuon? Tuo auto löytyi täältä showroomistakin. Olen katsellut tuota. Eikait muuta vikaa kun oikea takaovi erivärinen. Saanut pusun joskus. Sisusta on kyllä helvetin siisti!
Tottakai kaikissä näissä jotain pientä laittoa, kuten tässäkin pientä ruostetäplää ovissa ja takakaarissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Sisusta yksi parhaimpia mitä olen nähnyt ja varustetaso kyllä uppoaa myös itselle.
Originally posted by anssip View PostMulla myynnissä tämä. Tosta laatikosta senverran että kunnossa on ja ei se luista yhtään. Tuli sun kommenttien jälkeen eilen ja tänään tosissaan tutkittua mistä johtuu että isommilla kierroksilla viivästytti vaihtoja ja tuntui tehottomalta. Imuvuodot käyty läpi ja uudet nokkien anturit sekä tulpat tuli vaihdettua ja nyt vaihtaa hienosti ja tuli tehotkin takaisin.E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
K1100LT -92 (Projekti)
Comment
-
-
Originally posted by DenkuC View PostTuo ja tämä toki oli/on oma henk. koht mielipiteeni, jostain syystä testiajolla vaikka laatikko ei ollut enää kylmä niin kone kyllä kiersi mutta mitään ei tapahtunut. Vika voi toki olla koeajajassakin :P
Comment
-
-
Noi on kyllä semmosia että jos laatikko luistaa vähäkin niin vikatila menee päälle.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by DenkuC View PostJuu, kauppoihin päädyttiin tästä. Myyjä kertoi erittäin avoimesti historian risut ja ruusut, värieroa ei näillä kurakeleillä huomannut mutta pusu on tiedossa.
Tottakai kaikissä näissä jotain pientä laittoa, kuten tässäkin pientä ruostetäplää ovissa ja takakaarissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Sisusta yksi parhaimpia mitä olen nähnyt ja varustetaso kyllä uppoaa myös itselle.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by anssip View PostSe isoin kumitulppa oli halki imusarjan takaa, muut siitä on laitettu jo aiemmin. Meylet oli ainoot mitä tähän hätään sain eli ei oo alkuperäiset. Ei ole ainakaan mun aikana, epäilen että ne kannattaa jossain vaiheess vaihtaa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTämä alkoi todella kiinnostaan:think Pitää laittaa tuonne nettiauto keskusteluun kyssäriä, että onko jonkun foorumilaisen tuttu kampe. Näyttää olevan isompi ajotietokone. Olikos niissä sitä pixeli vikaa? https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5e39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Laitetaan nyt vielä oma kokemus:
Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään
Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.
Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)
Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset
Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa
Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä
Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiine39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Originally posted by ApriliaMan View PostLaitetaan nyt vielä oma kokemus:
Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään
Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.
Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)
Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset
Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa
Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä
Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiinSe on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment