Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10081
    • KVLA

    Originally posted by janke View Post
    Hintaa kyl on, mutta on varmaan parhainpia nettiauton tarjonnasta tällä hetkellä. Tosin tuolla hintaa alkaisi saamaan jo e60:ä.
    Vähän halvempi ja maltillisilla kilometreillä. Oletko jo tuon bongannut. (En selaillut tätä topiikkia tarkemmin). https://www.nettiauto.com/bmw/530/8554060

    Comment

    • DenkuC
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 13
      • Lahti

      Originally posted by janke View Post
      Tämä alkoi todella kiinnostaan:think Pitää laittaa tuonne nettiauto keskusteluun kyssäriä, että onko jonkun foorumilaisen tuttu kampe. Näyttää olevan isompi ajotietokone. Olikos niissä sitä pixeli vikaa? https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5
      Tätä eilen käytiin katsomassa, henk koht mielipiteeni on että jos projektiksi haluaa niin miksei
      Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
      Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
      Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
      Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.

      Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Vähän halvempi ja maltillisilla kilometreillä. Oletko jo tuon bongannut. (En selaillut tätä topiikkia tarkemmin). https://www.nettiauto.com/bmw/530/8554060
      Tämä taas tuli tänään jo poistettua ja ensimmäisten tuntien perusteella juuri sitä mitä haettiinkin :P
      Last edited by DenkuC; 19-02-2017, 20:02. Reason: Tekstin lisäys
      E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
      E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
      E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
      K1100LT -92 (Projekti)

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by DenkuC View Post
        Tätä eilen käytiin katsomassa, henk koht mielipiteeni on että jos projektiksi haluaa niin miksei
        Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
        Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
        Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
        Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.

        Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä


        Tämä taas tuli tänään jo poistettua ja ensimmäisten tuntien perusteella juuri sitä mitä haettiinkin :P
        Siis ostitko tuon? Tuo auto löytyi täältä showroomistakin. Olen katsellut tuota. Eikait muuta vikaa kun oikea takaovi erivärinen. Saanut pusun joskus. Sisusta on kyllä helvetin siisti!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • anssip
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 232

          Originally posted by DenkuC View Post
          Tätä eilen käytiin katsomassa, henk koht mielipiteeni on että jos projektiksi haluaa niin miksei
          Takatunkkauspisteet mädät ja päässeet nousemaan korille tyypillisesti ylös.
          Navigaattorin napit eivät jostain syystä toimineet.
          Laatikko luisti aivan älyttömästi, mielenkiinto koeajoon lopahti ensimmäisen 500metrin aikana tämän takia.
          Kaikkia muoviosia rikki/puuttuu.

          Ei herättänyt ostohaluja missään mielessä
          Mulla myynnissä tämä. Tosta laatikosta senverran että kunnossa on ja ei se luista yhtään. Tuli sun kommenttien jälkeen eilen ja tänään tosissaan tutkittua mistä johtuu että isommilla kierroksilla viivästytti vaihtoja ja tuntui tehottomalta. Imuvuodot käyty läpi ja uudet nokkien anturit sekä tulpat tuli vaihdettua ja nyt vaihtaa hienosti ja tuli tehotkin takaisin.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Vähän halvempi ja maltillisilla kilometreillä. Oletko jo tuon bongannut. (En selaillut tätä topiikkia tarkemmin). https://www.nettiauto.com/bmw/530/8554060
            Joo, kyllä tätä olen ihmetellyt. Ihan magee kapistus.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by anssip View Post
              Mulla myynnissä tämä. Tosta laatikosta senverran että kunnossa on ja ei se luista yhtään. Tuli sun kommenttien jälkeen eilen ja tänään tosissaan tutkittua mistä johtuu että isommilla kierroksilla viivästytti vaihtoja ja tuntui tehottomalta. Imuvuodot käyty läpi ja uudet nokkien anturit sekä tulpat tuli vaihdettua ja nyt vaihtaa hienosti ja tuli tehotkin takaisin.
              Missä oli imuvuotoa? Laitoitko alkuperäiset anturit? Onko vanoksen tiivisteitä vaihdettu?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • anssip
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 232

                Originally posted by janke View Post
                Missä oli imuvuotoa? Laitoitko alkuperäiset anturit? Onko vanoksen tiivisteitä vaihdettu?
                Se isoin kumitulppa oli halki imusarjan takaa, muut siitä on laitettu jo aiemmin. Meylet oli ainoot mitä tähän hätään sain eli ei oo alkuperäiset. Ei ole ainakaan mun aikana, epäilen että ne kannattaa jossain vaiheess vaihtaa.

                Comment

                • DenkuC
                  Newbiemmer
                  • Mar 2016
                  • 13
                  • Lahti

                  Originally posted by janke View Post
                  Siis ostitko tuon? Tuo auto löytyi täältä showroomistakin. Olen katsellut tuota. Eikait muuta vikaa kun oikea takaovi erivärinen. Saanut pusun joskus. Sisusta on kyllä helvetin siisti!
                  Juu, kauppoihin päädyttiin tästä. Myyjä kertoi erittäin avoimesti historian risut ja ruusut, värieroa ei näillä kurakeleillä huomannut mutta pusu on tiedossa.

                  Tottakai kaikissä näissä jotain pientä laittoa, kuten tässäkin pientä ruostetäplää ovissa ja takakaarissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

                  Sisusta yksi parhaimpia mitä olen nähnyt ja varustetaso kyllä uppoaa myös itselle.

                  Originally posted by anssip View Post
                  Mulla myynnissä tämä. Tosta laatikosta senverran että kunnossa on ja ei se luista yhtään. Tuli sun kommenttien jälkeen eilen ja tänään tosissaan tutkittua mistä johtuu että isommilla kierroksilla viivästytti vaihtoja ja tuntui tehottomalta. Imuvuodot käyty läpi ja uudet nokkien anturit sekä tulpat tuli vaihdettua ja nyt vaihtaa hienosti ja tuli tehotkin takaisin.
                  Tuo ja tämä toki oli/on oma henk. koht mielipiteeni, jostain syystä testiajolla vaikka laatikko ei ollut enää kylmä niin kone kyllä kiersi mutta mitään ei tapahtunut. Vika voi toki olla koeajajassakin :P
                  E34 520i -96 -Oxfordgruen II (Entinen)
                  E39 523i m-sport -00 -Titansilber (Entinen)
                  E39 525iAT -02 Toledoblau metallic
                  K1100LT -92 (Projekti)

                  Comment

                  • anssip
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 232

                    Originally posted by DenkuC View Post
                    Tuo ja tämä toki oli/on oma henk. koht mielipiteeni, jostain syystä testiajolla vaikka laatikko ei ollut enää kylmä niin kone kyllä kiersi mutta mitään ei tapahtunut. Vika voi toki olla koeajajassakin :P
                    Joo oikeessa olit sitä se tekikin, löyty aika hyvin tietoa että samaa tehnyt muillakin ja vika löyty muualta, onneksi.

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Noi on kyllä semmosia että jos laatikko luistaa vähäkin niin vikatila menee päälle.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by DenkuC View Post
                        Juu, kauppoihin päädyttiin tästä. Myyjä kertoi erittäin avoimesti historian risut ja ruusut, värieroa ei näillä kurakeleillä huomannut mutta pusu on tiedossa.

                        Tottakai kaikissä näissä jotain pientä laittoa, kuten tässäkin pientä ruostetäplää ovissa ja takakaarissa mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

                        Sisusta yksi parhaimpia mitä olen nähnyt ja varustetaso kyllä uppoaa myös itselle.
                        Onneksi olkoon. Varmasti hyvä auto. Odottelen tässä vielä mistä löytyy se itselle sopiva. Toivottavasti läheltä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by anssip View Post
                          Se isoin kumitulppa oli halki imusarjan takaa, muut siitä on laitettu jo aiemmin. Meylet oli ainoot mitä tähän hätään sain eli ei oo alkuperäiset. Ei ole ainakaan mun aikana, epäilen että ne kannattaa jossain vaiheess vaihtaa.
                          Joo, ne vanoksen tiivisteet täytyy olla kunnossa että kaikki mahdollinen teho saadaan esiin.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • ApriliaMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 235
                            • Lohja

                            Originally posted by janke View Post
                            Tämä alkoi todella kiinnostaan:think Pitää laittaa tuonne nettiauto keskusteluun kyssäriä, että onko jonkun foorumilaisen tuttu kampe. Näyttää olevan isompi ajotietokone. Olikos niissä sitä pixeli vikaa? https://m.nettiauto.com/bmw/530/8239522?vifAdCount=79#5
                            Mulla on kanssa facelift isolla näytöllä, pientä pikselifikaa kojetaulussa mutta isossa näytössä ei ole. Vielä ei ole tarvinnu korjata, kun kuitenkin saa selvää. 278000 alkaa olla mittarissa.
                            e39 530iA ///M Sport -02
                            Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                            ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                            Comment

                            • ApriliaMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 235
                              • Lohja

                              Laitetaan nyt vielä oma kokemus:

                              Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään

                              Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.

                              Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)

                              Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
                              Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset

                              Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa

                              Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä

                              Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin
                              e39 530iA ///M Sport -02
                              Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                              ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by ApriliaMan View Post
                                Laitetaan nyt vielä oma kokemus:

                                Olen ajellu tuolla 530i:llä (278000km mittarissa) nyt 6 vuotta ja pikkusen reilu 100000km...tyytyväinen olen ollu ja eihän tollanne e39 häviä ajotuntumassa uusille autoille mitenkään

                                Tietenkin uudemmissa on kaikkia kivoja lisävarusteita, mutta saahan niitä tohonkin laitettua jos haluaa esim. bluetooth.

                                Aika vähällä olen päässy huoltojen suhteen, oikeestaan ainoot mitä on oikeesti hajonnu on ollu 2 puolaa, syyläri, öljyn suodattimen jalan tiiviste ja pari parkkianturia. Ohjaustehostin teki kerran ihme jumittamisen, niin sen jälkeen uusin säiliön ja vaihdettiin öljyt huuhtelemalla...sen jälkeen ei mitään ongelmia (imasen vielä säiliön joka kesä tyhjäksi ennen moottorin pesua ja laitan uutta öljyä tilalle)

                                Muuten on tullu laitettua ennakoivasti:
                                Vanoksen tiivisteet, imuputket, vesipumppu (heti ostettaessa), loput puolat, eteen alustan tukivarret, taakse narinahelat/koiranluut, perän stefat (odottaa asennusta). Alusta ja jarrut pitäs uusia, kun on vissiin alkuperäiset

                                Sisuta on itsellä pysyny melkeen uuttavastaavana, ei pahempaa kulumaa taikka venymää (rattikin alkaa olemaan sileä vaan siitä vasemman käden kohdalta, muualla vielä kuvio jäljellä). Korissa nyt väkisinkin alkaa olemaan paikkoja, mitkä pitäs korjata vaikka kuinkan yrittää pestä ja pitää pinnan kunnossa

                                Muuten huollettu ihan normaalisti, paitsi öljyt max. 15000km että ei millään longlife meiningillä

                                Välillä miettiny, että olis kiva saada vaikka 335i. Mutta sit alkaa miettimään, et miksi koska tuolla on kiva ajaa ja tietää mitä on tehty taikka tulossa. Ruostekorjaukset/maalauksen ku tekis, ni johan sillä kummasti ajelis hamaan tappiin
                                Mukavaa luettavaa Se on harmillista että näissä on tuota ruoste ongelmaa ja taitaa olla mahdotonta löytää suomesta täysin ruosteetonta koria ja jos löytää niin on varmasti jo jollain tapaa maalailtu. Eikä ne pikku ruostetäplät jossain piilossa niinkään haittaa, mutta ne nostopisteet takana ovat ne mitkä harmittaa eniten, kun on aika hankalat korjata. Omassakin pitäisi nuo nostopisteet parsia kasaan, mutta ei oikein kiinnosta.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎