Originally posted by petterihi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.
Collapse
X
-
Last edited by alessandro; 08-06-2017, 06:28.
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos touringkin perä laskee noin vuorokauden seisonnan jälkeen, ja ilmapussi(t) on vaihdettu ja tai ok, niin mikä on se seuraavaksi todenennäköisin paikka missä se fuskaa?
#6 painesäiliöt voi alkaa vuotamaan saumoistaan vanhuuttaan, toisinsanoen ruostuvat puhki. Itsellä nämä menossa vaihtoon alustan täysremontin yhteydessä. Helppo vaihtaa tässä vaiheessa kun takakelkka pois edestä.
Toinen vuotokohta voi olla näistä lähtevä paineletku ilmapussin päässä, siinä on muovinen lukitussokka joka ainakin itsellä mureni käsiin pelkääjän puolella. Näitä lukitussokkia ei saa erikseen ostettua merkkiliikkeestä, joutuu koko säiliön ostamaan jossa tulee sokka mukana.
Löysin yhden paikan Hollannista mikä myy näitä sokkia suolaiseen hintaan 29€/kpl -> https://www.offenga.nl/bmw-onderdele...-luchtbalg-e39
#14 myös mahdollinen vuotopaikka. Verhoilut pois kontista ja esim saippuavedellä tarkistaa nuo liitokset, jos ei vuotoa löydy niin oletettavasti painesäiliö vuotaa saumastaan.
Ilmapussitkin olisi hyvä tarkastaa suoristamalla ne kokonaan, voi olla vuoto taitekohdan sisällä jota ei näy jos pussi normaaliasennossa autossa kiinni.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by alessandro View PostOkei, kiitos vinkeistä, pitää katsella sitten vielä lisää noita vaihtoehtoja, jos löytyisi sopiva isommalla koneella. Ilmeisesti kannattaa katsella loppuvuoden -98 ja sitä uudempia malleja? Jotain päivityksiä ilmeisesti tuolloin tullut noihin autoihin?
Käy kokeilemassa noista jompaa kumpaa, ja jos sulle niiden kulku riittää niin ei siinä mitää. Varsinkin jos ehdottomasti mielummin otat automaatin kuin manuaalin
Tosiaan välttelisin tommosta josta kojelaudan nappeja rikki. Mitä lie puuhailtu ja vikaa koetettu korjata. Yleensä noi napit kestää isältä pojalle.Last edited by Havis; 08-06-2017, 17:18."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostKyllä 520i rittää monelle. Ainakin manuaalina. Itselläni Facelift 520i M54B22 koneella, ja ihan riittävästi kulkee.
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostJos touringkin perä laskee noin vuorokauden seisonnan jälkeen, ja ilmapussi(t) on vaihdettu ja tai ok, niin mikä on se seuraavaksi todenennäköisin paikka missä se fuskaa?
Omaan auttoi rakeiden kuivaus kompurasta. Vaikka tuosta http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-119210.html
JM
Comment
-
-
Kaupat sovittu jos vastaa puhelimessa väitettyä. BMW 525 iA Touring, 2003, 200tkm. Eka BMW. Ajokokemusta ja kyydissä oloa e39:ssä alle 100km.
Steptronic, tutkat, ajonvakautus ja xenon.
Tietty ovet, luukut ja helmat. Vanos, äänet ja vuodot. Kuinka kahiseva yms. tuo ketjukone saa olla?
Steptronic, mikä on ko.mallin 100km/h lukitus kiekat?
Tutinat. Huoltokirja. Muuta?
Ja jos jollain taustoja yms. niin yksilö on se Porin Kamuxissa myynnissä ollut, hopeinen yksilö.
Hinta on varmaan aika tingattu. Itsellä kakspilari nosturi. Työkalut. Ja auto tulee 2.autoksi, vahvahkolla harrasteauto ajatuksella. Olen ollut autoasentaja koulutukseltani ja päätyönä 90-03, eli korjaukset onnistuu pitkälti omin voimin. Automaatin avaaminen arveluttaisi ja ennen kaikkea hitsattavat ruosteet ei kiinnosta korjata. OBD lukijaa ei ole.
Ja viisaammilta mitä, miten ja järjestyksessä kävisitte auton läpi?
Comment
-
-
Vaihtaisin heti kaikki suodattimet ja öljyt niin moottoriin kuin voimansiirtoonkin.
Perässä on ns. ikiöljyt, mutta jos ei niihin ole uskoa niin vaihtokustannus on muutaman kympin.
Onko bensakoneisessakin GM:n laatikko? Jos on, niin minä laittaisin myös siitä ikiöljyt vaihtoon ja huuhtelemalla uudet sisään. Omaan autooni olen vaihdattanut automaatin öljyt n. 140 tkm ja 210 tkm kohdalla, nyt on ajettu 260 tkm. Itselläni on 530 da touring jossa kierroksia 100 km/h vauhdissa on 1850 rpm ja turbiini pysyy lukittuneena. Bensakoneisen välityksistä en tiedä.
Jos ei ole cold climate-auto, laittaisin huohotuksen sitä vastaavaksi ja kävisin muutenkin sen puolen läpi.
Minulla oli pari vuotta e39 530i vm. 2002, kilometrejä tuolla tuli noin 60 tkm. Se kävi hienosti ja hiljaisesti ilman rahinoita tai rallatuksia. Moottorityyppi siis muistaakseni M54B30. Öljyä se kyllä vaati sen litran puolitoista kymppitonnilla, mutta se kai on normaalia? 525i ei liene tässä suhteessa erilainen?
Muuta en itse alkuun tekisi, ennen kuin viitteitä muusta tarpeesta on. Alustan tutinoita jos lähdet poistamaan, se on helpointa tehdä "kaikki kerralla" periaatteella, ellei siellä ole jo jotain tuoretta. Muutoin olet jatkuvasti nosturilla laittamassa uutta osaa kuluneen tilalle, kun tutinoiden pääaiheuttaja vain siirtyy paikasta toiseen. Sinuna laittaisin vain OEM-osia alustaan, sillä kaikesta muusta kuuluu kovasti valituksia ettei kestä kuin vuoden / 20 tkm. Lemförder ja Sachs, niillä ei yleensä mene pieleen.
Tutinoista on paljon juttua, mutta: edestä kaikki neljä tukivartta, koiranluut, iskarit ja niiden yläpään laakerit, sekä takaa kaikki neljä tukivartta, koiranluut, ns. narinahelat (pallonivelet ja integral linkit), iskarit ja niiden yläpään laakerit, taka-apurungon puslat. Nuo kaikki on omaani vaihdettu ja tutinat loppuivat. Sinulla kun on nosturi ja taitoa tehdä itse, niin Saksasta tilaamalla kokonaiskustannukset eivät laatuosillakaan karkaa kummoisiksi. Kallistuksenvakaajien tukikumitkin voi katsoa läpi, ovat kuitenkin väljiä...
530i touringista oli alustan osat aika/täysin loppu 180 tkm ajettuna ja tuossa nykyisessä 530 da touringissa hieman aikaisemmin.Last edited by hietase; 26-01-2018, 12:08.
Comment
-
-
ZF 5HP19 on kyseisessä pirssissä.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Kiitos tiedoista. Kovasti olen tätä foorumia selaillut. Itsellä sillä pohjalta käsitys että ZF 5HP19 ois laatikkona. Tarkoitus vaihtaa öljyt ja suodatin. Samoin peräöljyt. Kamux myyjä mainitsi että heillä tehty juuri "isohuolto". Eli tutustun vihkoon/kuitteihin että missä vois olla ekat tarpeet.
Suomen maahantuojan tuoma. Puhui BMW harrastajasta joka vaihtoi uudempaan BMW. Mutta vaikka kuinka luotettava kuva rakentui niin jo edellisen omistajan turinat saattaa olla mitä tahansa. Vin numerolla katsoin että on kylmä paketti. Samoin xenon ja ajonvakautus.
Comment
-
-
Sieltähän se laatikko varmistuskin tuli.
Huuhtelemalla vaihto. Ohjaustehostinöljyt olen tottunut vaihtamaan. Ja laittamaan kaikkiin öljyihin RVS. Ei ole kuin hyvää kokemusta ko.aineesta.
Säilytyksenä on lämmin +16, oma talli, kuivaimella, 35% pyynnöllä. Siellä makaa myös käyttis ja kesäharrastepeli.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostKilsoja tullut odotetusti, eli tosi vähän. Mites tuo vaihteisto? Kuuluisiko automaattipuolella tulla kuinka voimakas moottorijarrutus? Nyt tulee sellainen hiuksen hieno ja kulutusmittari menee 3-4L kohdille. Käsin kun laittaa pienempää niin kulutus menee nolliin ja jarrutus ihan selkeää.
Comment
-
Comment