Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    Originally posted by jarno j View Post
    Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
    No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.

    No jaakala ehtikin jo ensin
    Last edited by Bmw Dreamer; 13-08-2014, 12:57.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • jarno j
      BTCF Member
      • May 2010
      • 293
      • oulainen/ylivieska

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.

      No jaakala ehtikin jo ensin
      65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa
      E38 740

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by toNmbbA View Post

        Tarkempaa selvittelyä / googlettelua, tälläinen sattui silmään: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=5594

        Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
        Eipä antanut vikakoodia kun oli komponentti sulanut pois GM boksin piirilevyltä.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by jarno j View Post
          65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa
          Jep, tosiaan niinkuin jaakala mainitsi niin kannattaa ne yläpäät uusia, ite jouduin vaihtamaan sitten jonkun hetken päästä toisen uuteen, no tais siinä vuosi tai vähä toista mennä, mutta kyllä se ketutti... Ja ei lähteny iskari edes alapäästä irti, että piti vaan vetää puristimilla jousta kasaan ja sieltä välistä vaihtaa, olihan homma! Nykyäänhän sais esim motonetista niitä levittimiä millä saa tuota navan päätä levitettyä ja iskari pitäis saada "nostamalla" vaan pois.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • jarno j
            BTCF Member
            • May 2010
            • 293
            • oulainen/ylivieska

            Siellähän ei tosiaan näkynyt pulttia olevankaan. Saapas nähä kuinka tiukassa ovat itellä

            e.tarviiko eteen/taakse puristimia irrotus vaiheessa vai lähteekö pakettina pois?
            Last edited by jarno j; 13-08-2014, 17:56.
            E38 740

            Comment

            • mantamane
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • Taipalsaari

              tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?

              Comment

              • Blindi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 524
                • Järvenpää

                Originally posted by toNmbbA View Post
                m62 moottori siis kyseessä.
                Originally posted by toNmbbA View Post
                2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
                Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

                Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:

                Comment

                • arunga
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 56
                  • Lappi/Kolari

                  Originally posted by mantamane View Post
                  tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?
                  josko näistä apua

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by mantamane View Post
                    tartteeko takapyöränlaakeria vaihtaessa ottaa vetoakselin laippa auki? Vai riittääkö isomutteri auki ja lyö akselin sisään?
                    Hyvät ohjeet vaihtoon. Kannattaa sitten hankkia kunnon ulosvetäjä. Leka on lisäksi hyvä olla varalla, jos sattuu olemaan tiukassa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2330
                      • Espoo

                      Originally posted by Blindi View Post
                      Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

                      Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:
                      http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
                      Kiitän! pitääpä laittaa osia tilaukseen!
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • jarno j
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 293
                        • oulainen/ylivieska

                        Milläs vitun ilimeellä tuo iskari saadaan navasta irti?
                        E38 740

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14509
                          • Oulu

                          Originally posted by jarno j View Post
                          Milläs vitun ilimeellä tuo iskari saadaan navasta irti?
                          Sopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • jarno j
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 293
                            • oulainen/ylivieska

                            Originally posted by zener View Post
                            Sopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.
                            Näinhän siinä kävi irti lähti. Meleko lailla erinlainen systeemi tuossa ap:n säädettävässä sarjassa ilmeisesti pitäis passata. Öö.miksi tossa uudessa on kaksi jousta?
                            E38 740

                            Comment

                            • jannnu78
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 150
                              • Tampere

                              Kuppa on hypännyt omaankin kulkineeseen

                              Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .

                              jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä

                              Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..

                              sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .

                              ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
                              Attached Files

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Blindi View Post
                                Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.

                                Eli tuosta ainakin osat 2, 10, 12, 14, 15:
                                http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nifold_system/
                                Tuossa vaan mukavasti reilun vartin askare kasvaa vähän pitemmäksi.
                                Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎