Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.
No jos rankasti korkeutta muutat, niin tukivarret löysälle korin päästä kun korkeus on alustalle sopiva, sitte vähä siirtelet autoa, painelet nurkista tms, että puslat kääntyy oikeaan asentoon ja sitten uudestaan kireälle. Muuten on puslat tukivarsista sökönä.
No jaakala ehtikin jo ensin
65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa
Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
Eipä antanut vikakoodia kun oli komponentti sulanut pois GM boksin piirilevyltä.
65mm pitäs laskia.kiitti vinkeistä,just uudet laakerit kävin hakemasa
Jep, tosiaan niinkuin jaakala mainitsi niin kannattaa ne yläpäät uusia, ite jouduin vaihtamaan sitten jonkun hetken päästä toisen uuteen, no tais siinä vuosi tai vähä toista mennä, mutta kyllä se ketutti... Ja ei lähteny iskari edes alapäästä irti, että piti vaan vetää puristimilla jousta kasaan ja sieltä välistä vaihtaa, olihan homma! Nykyäänhän sais esim motonetista niitä levittimiä millä saa tuota navan päätä levitettyä ja iskari pitäis saada "nostamalla" vaan pois.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.
Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.
Sopiva tamppi levittämään olka-akselia ja sitten vaan nyppää tolpan irti.
Näinhän siinä kävi irti lähti. Meleko lailla erinlainen systeemi tuossa ap:n säädettävässä sarjassa ilmeisesti pitäis passata. Öö.miksi tossa uudessa on kaksi jousta?
Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .
jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä
Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..
sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .
ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
Tyypillisin lienee huohotinventtiili, joka on käytännössä yhtä kuin imusarjan takakansi. Ja sen jos vaihtaa, niin suosittelen ottamaan saman tien imusarjan pois ja vaihtamaan venttiilin lisäksi sen tiivisteen + imusarjan etupään tiivisteen + imusarjan tiivisteet + imusarjan sisällä olevan huohotinputken (itselläni meni poikki noita muita vaihtaessa). Samalla kannattaa tietysti miettiä esim. suuttimien o-renkaiden uusimista (itse vaihdoin nekin samalla). Tämä siis omien kokemuksien perusteella -97 540:sta.
Comment