Originally posted by Zace
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ota tuo pohjamuovi pois niin selviää paremmin. Noissa dieseleissä on monasti ruostunut pa-paluulinjan putki puhki. Tästä näet millainen risteysasema tuo linjasto on. yleensä vika on ihan teräsputken päässä, joten lyhentämällä teräsputkea ja ostamalla hieman pidemmän kumiletkun saadaan vuoto korjatuksi muutamalla eurolla.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
Kiitos avusta! Nyt vasta älysin nuuhkia tuota ainetta ja kyllä se tosiaan dieseliltä haisee. Itellä ei ole paikkaa tuota tutkia tarkemmin auton alta, joten pitää viedä auto huoltoo.Originally posted by schwarze View PostOta tuo pohjamuovi pois niin selviää paremmin. Noissa dieseleissä on monasti ruostunut pa-paluulinjan putki puhki. Tästä näet millainen risteysasema tuo linjasto on. yleensä vika on ihan teräsputken päässä, joten lyhentämällä teräsputkea ja ostamalla hieman pidemmän kumiletkun saadaan vuoto korjatuksi muutamalla eurolla.
Comment
-
540 lunuaa öljyä alleen. Eli vasta vaihdoin venttiilikopan tiivisteen niin taas vuotaa. Samoin kampiakselin stefan välistä tulee tavaraa. Olisiko mahdollista että huohotin tukkeessa, jonka takia tekee painetta koneen sisälle ja työntää öljyt välistä.
Onko yleistä näissä?
Ajettu 300tkm
Comment
-
Puhdistitko tiivistepinnat kunnolla ja vaihdoitko ne kumi prikat?Originally posted by mantamane View Post540 lunuaa öljyä alleen. Eli vasta vaihdoin venttiilikopan tiivisteen niin taas vuotaa. Samoin kampiakselin stefan välistä tulee tavaraa. Olisiko mahdollista että huohotin tukkeessa, jonka takia tekee painetta koneen sisälle ja työntää öljyt välistä.
Onko yleistä näissä?
Ajettu 300tkme39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Venttiilikoppa
Löytyykö 530i - malliin venttiilikoppia mistään muualta kuin merkkivaraosamyynnistä?? Siellä maksaa uusi sellaiset 500 e ja nykyinen on hapertunut niin, ettei sitä saa pysymään enää tiiviinä vaan valskaa öljyä melkein heti tiivisteen vaihdon jälkeen, vaikka on yritetty liimailla myös runsaalla liimalla.
Jos jostain löytyis edullisemmin, niin ois ihan jees...
Comment
-
Saksasta merkkiliikkeestä n. 220€. Myös uusi tiiviste tulee kopan mukana samaan hintaan. Mutta jos ei runsaalla liimalla pysy tiiviinä, niin onkohan autossa jotain muutakin vikaan, huohotin tukossa tms.?Originally posted by Bemu-Bimu View PostLöytyykö 530i - malliin venttiilikoppia mistään muualta kuin merkkivaraosamyynnistä?? Siellä maksaa uusi sellaiset 500 e ja nykyinen on hapertunut niin, ettei sitä saa pysymään enää tiiviinä vaan valskaa öljyä melkein heti tiivisteen vaihdon jälkeen, vaikka on yritetty liimailla myös runsaalla liimalla.
Jos jostain löytyis edullisemmin, niin ois ihan jees...
Comment
-
Elikkäs auto ei lähde vieläkään käyntiin.. Vika koodit on luettu ja ei ollut jäänyt mitään koodeja talteen joten mikä neuvoksi...Originally posted by Tontasa92 View PostEli bemmissä oli aikaisemminkin pumpun kanssa ongelmia ja olen nytten vaihtanut molemmat siirtopumput ja löpö suodattimen... Dieseliä tulee koneelle ihan moitteitta ja ollaan testattu että tuleeko suuttimille löpö ja sinnekkin tulee mutta auto eu edes lupaa ollenkaan... Vikakoodeja ei ole vielä luettu... Ollaan pohdittu kun virran laittaa 2 asentoon niin pumput pyörii mut kone ei tee kyllä mitään muuta... Ohivuodot on testattu ei ole ohvuotoa... Ollaan pähkäilty et onko nokka akselin tai kampi asento tunnistemet tiensä päässä... Vastauksia odotellessa
Comment
-
Elikkäs auto ei lähde vieläkään käyntiin.. Vika koodit on luettu ja ei ollut jäänyt mitään koodeja talteen joten mikä neuvoksi...:thinkOriginally posted by Tontasa92 View PostEli bemmissä oli aikaisemminkin pumpun kanssa ongelmia ja olen nytten vaihtanut molemmat siirtopumput ja löpö suodattimen... Dieseliä tulee koneelle ihan moitteitta ja ollaan testattu että tuleeko suuttimille löpö ja sinnekkin tulee mutta auto eu edes lupaa ollenkaan... Vikakoodeja ei ole vielä luettu... Ollaan pohdittu kun virran laittaa 2 asentoon niin pumput pyörii mut kone ei tee kyllä mitään muuta... Ohivuodot on testattu ei ole ohvuotoa... Ollaan pähkäilty et onko nokka akselin tai kampi asento tunnistemet tiensä päässä... Vastauksia odotellessa
Comment
-
Nyt purin imusarjan irti. Se imusarjan sisällä menevä huohotusputki ei ollut sattunut sen imusarjan takana olevan osan reiän kanssa yhteen, koska entinen omistaja oli vaihtanut sen kalvon sinne, eikä ollut asentaessa tajunnut että ne putket pitää laittaa kohdalleen.. Voiko tuo öljyn vuotaminen johtua siintä?Originally posted by mantamane View Post540 lunuaa öljyä alleen. Eli vasta vaihdoin venttiilikopan tiivisteen niin taas vuotaa. Samoin kampiakselin stefan välistä tulee tavaraa. Olisiko mahdollista että huohotin tukkeessa, jonka takia tekee painetta koneen sisälle ja työntää öljyt välistä.
Onko yleistä näissä?
Ajettu 300tkm
Comment
-
Joku Turkulainen harrastaja Inpan tms. kanssa lukemaan ne koodit.Originally posted by Tontasa92 View PostYleis lukijalla luettiin.. Pitäiskö siis ostaa kunnon lukija ja mist sellasen sais?
Tästä topikista löytynee semmoinen
Tai sitten hommailet omat piuhat esim. Morkai:lta.
Kyllä sen niistä antureista pitäisi osata testerillä sanoa.
Tai voithan sä kokeilla siten että ottaa anturin piuhan veke ja lukee sillä yleistesterillä antaako mitään.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Kiitos vinkistä ja se tuli testattua et ku otti anturin piuhan irti ja veti testerillä niin ei tullu yleislukijalla mitäänOriginally posted by makkis View PostJoku Turkulainen harrastaja Inpan tms. kanssa lukemaan ne koodit.
Tästä topikista löytynee semmoinen
Tai sitten hommailet omat piuhat esim. Morkai:lta.
Kyllä sen niistä antureista pitäisi osata testerillä sanoa.
Tai voithan sä kokeilla siten että ottaa anturin piuhan veke ja lukee sillä yleistesterillä antaako mitään.
Comment
Comment