memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jubi_
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 571
    • Lieksa

    Xenon ongelma

    Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.

    Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.
    E91 320d x-drive -10
    E34 520i touring - 94
    E12 528ia - 79





    ex:
    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

    Comment

    • huotski
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 126
      • Nurmijärvi

      Originally posted by _Jubi_ View Post
      Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.

      Toinen ongelma on tossa omassa facelift touringissa. Kun valot laittaa päälle niin valojen pitäs tehdä se "säätö" ylös ja alas, mutta mulla se näyttää molemmilla puolilla nousu vaiheessa jotenki jumivan ja sit laskeutuu vähä alaspäin. Ja sen mitä pimeällä kerkein käydä pikaseen kokeilelemassa niin valot näytti liian alas. Viimeksi loppu keväästä kiinnitin asiaan huomiota ja sillon valot näyttivät niinku pitiki.
      Heiluuko umpioiden sisälmykset kun otat vaikka polttimosta kiinni ja ravistat? Jos heiluu nii säätötapit sieltä sisältä rikki.
      e65 730d lci
      ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Näissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?

        Comment

        • MMF
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 461
          • Sipoo

          Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

          Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




          Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.
          E70 X5 3.0D -07
          W124 200d
          Hiace 4wd

          EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2332
            • Espoo

            Originally posted by Gedd View Post
            Näissä uudemmissa kaseissa on tuo vesijäähdytteinen laturi - on niin sika hintaisia että tilasin jännitteensäätimen ja laakerit tuohon ja mietin vielä että voiko/tarvitseeko tuolle muuta tehdä? Putsailee tietysti ja vaihtaa mainitut osat ja toiset 300tkm kovaa ajoa?
            olikohan 139e laturi ebaysta. Pari viikkoa sitten itselle vaihdoin.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              Originally posted by MMF View Post
              Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

              Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




              Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.

              Mulla on ollut nyt reilun vuoden tuollainen jenkkimallin 530ia 2002 ajossa, kaikki muut varusteet löytyy paitsi penkinlämmittimet+navi ja peruutustutkat edestä ja takaa.

              Mulla valittu tehtaalta nappiratti jossa vaihteet ja muisti/sähkö sport jakkarat. Tosin lampunpesureita ei ole, vaikka xenonit löytyy.

              Suurin ero taitaa olla takaluukussa, johon ei mahdu kuin lyhyt " jenkkikilpi" ja valoissa " sivuvalot".

              T Jukka
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Originally posted by toNmbbA View Post
                olikohan 139e laturi ebaysta. Pari viikkoa sitten itselle vaihdoin.
                Taitaa olla jotain muuta kun boschia :think Kiinassa tai taiwanissa valmistetut komponentit eivät kauheasti herätä luottamusta, halvoista alustan osista ja moottorin antureista kokemukset lähinnä että jos toimii, niin viimeistään ensikesänä uusiksi Halvimmillaan japanilaisia jännitteensäätimiä ja laadukkaita laakereita saa yhteensä vajalla satasella niin jossain on tingitty jos joku myy koko laturia tuohon rahaan?

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8975
                  • Kellokoski

                  Originally posted by MMF View Post
                  Onko US 530i:ssä jotain kummallista verrattuna euroopan malleihin?

                  Olin saksasta tulossa suomeen ja kaveri bongas blocketista kamiinan jonka se halusi kyytiin. Kävin ruotsissa kamiinan hakemassa ja ladon seinustalla seisoi hienokuntoinen e39. No mähän rupesin heti kyselemään ja ihastelemaan. Ukko totesi että osta pois jos kiinnostaa. Sovittiin kaupat siitä ja nyt laitan sille varausmaksun menemään, tuli uus reissu heti perään.




                  Vähän sain tosta hinnasta vielä tingattua mutta ei se silti mikään ihan halpa ole mun mielestä. Kone on vaihdettu Jenkeissä bemariliikkeessä, talvisin ei ole juurikaan ajettu. Talvirenkaissa vielä karvat päällä. Mutta siis kun auton näki niin heti kävi selväksi että onpahan erittäin siistissä kunnossa. Faijalle taitaa mennä ajoon tuo, itsellä noita autoja ihan riittämiin.
                  No mutta entäs rekisteröinti.. Varmaan eurovalot pitää olla ja COC yms todistuksia hommailla kun ei ole eu auto :think

                  Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No mutta entäs rekisteröinti.. Varmaan eurovalot pitää olla ja COC yms todistuksia hommailla kun ei ole eu auto :think

                    Muuttoautona tuo olis pala kakkua mutta nyt saattaa vaatia hieman enemmän säätöä kuin normiauton rekisteröinti :think
                    Sitä minäkin mietin, autohan on kuitenkin ruotsin kilvissä joten luulisi että menis täälläkin. Pikkupuuhaa voi tietty tulla, onneksi osat on halpoja ja hyvin saatavilla. Co2 todistuksen saa rahalla jos on tarvis.

                    Tolla ei ole tarkoitus tehdä bisnestä, oli vaan niin hyvässä kunnossa että piti ostaa.
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      Originally posted by MMF View Post
                      Sitä minäkin mietin, autohan on kuitenkin ruotsin kilvissä joten luulisi että menis täälläkin.
                      Niinhän se menis sivistysvaltiossa, mutta nyt ollaan suomessa
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by _Jubi_ View Post
                        Potilaana pikkuveljen E39 530iA sedan -01. Vaihdoin tänään uudet Philipsin polttimot, koska kuskinpuolen xenon alkoi olla jo tiensä päässä. Polttimot orkkiskamaa. Jostakin syystä kuskin puolella valoteho uudellakib polttimolla reilusti apparin puolta heikompi? Kokeilin omasta E39 -02 touringista ehjää ballastiaki sille heikommalle puolelle, mutta minkäänlaista vaikutusta ei huomattu. Ja mulla molemmat xenonit helottaa yhtä kirkkaina.
                        Heijastinpinta projektorissa paskana.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • _Jubi_
                          BTCF Member
                          • Dec 2003
                          • 571
                          • Lieksa

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Heijastinpinta projektorissa paskana.
                          Jep. Myös molemmilla puolin säätötapit paskana joten täytyy koittaa avata noi umpiot. Pystyyköhän sen heijastinpinnan vaihtamaan fiksusti?
                          E91 320d x-drive -10
                          E34 520i touring - 94
                          E12 528ia - 79





                          ex:
                          E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                          Comment

                          • toNmbbA
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2009
                            • 2332
                            • Espoo

                            Originally posted by Gedd View Post
                            Taitaa olla jotain muuta kun boschia :think Kiinassa tai taiwanissa valmistetut komponentit eivät kauheasti herätä luottamusta, halvoista alustan osista ja moottorin antureista kokemukset lähinnä että jos toimii, niin viimeistään ensikesänä uusiksi Halvimmillaan japanilaisia jännitteensäätimiä ja laadukkaita laakereita saa yhteensä vajalla satasella niin jossain on tingitty jos joku myy koko laturia tuohon rahaan?
                            Ainakin ilmoituksen mukaan Bosch . Entinenhän pitää lähettää takaisin, pantti ~ 100e vai paljon lie?.

                            Itse ostin tuttavan kautta (Fixus, päivän toimitusaika) koska oli kiire saada auto ajoon, laturille jäi hintaa roimien alennuksien jälkeen 320e.

                            Tuossa yksi, en nyt löydä tähän hätään kyseisen firman myynti ilmoitusta.

                            Last edited by toNmbbA; 24-08-2014, 19:10.
                            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                            Comment

                            • sakke39
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2014
                              • 60
                              • Finland, Salo

                              528

                              Oon uus käyttäjä täällä foorumilla, et en tiedä että onko edes oikeassa paikassa...
                              Eli murheena olis sellanen et mulla on tollanen e39 528, ajoin tänään n.120km matkan ja perillepäästyäni auto oli noin 1,5h paikallaan ja kun lähdettiin ajamaan auto käynnistyi ihan normaalisti. Sitten murhe alkoi kun oltiin ajelemassa ja käytiin kaupassa ja kaupasta tultua, auton starttaus aika on pitempi, ja kun se käynnistyy niin käy alkuu hieman röpeltäen??? mutta käynti laantuu normiin.
                              Lisäksi teki kerran, jonkin pätkähdyksen kun vaihdetta oli vaihtamassa 1-->2(auto on manuaali). Ei oo ennen tehny moisia temppuja. Autolla ajettu ~307-000km

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Originally posted by sakke39 View Post
                                Oon uus käyttäjä täällä foorumilla, et en tiedä että onko edes oikeassa paikassa...
                                Eli murheena olis sellanen et mulla on tollanen e39 528, ajoin tänään n.120km matkan ja perillepäästyäni auto oli noin 1,5h paikallaan ja kun lähdettiin ajamaan auto käynnistyi ihan normaalisti. Sitten murhe alkoi kun oltiin ajelemassa ja käytiin kaupassa ja kaupasta tultua, auton starttaus aika on pitempi, ja kun se käynnistyy niin käy alkuu hieman röpeltäen??? mutta käynti laantuu normiin.
                                Lisäksi teki kerran, jonkin pätkähdyksen kun vaihdetta oli vaihtamassa 1-->2(auto on manuaali). Ei oo ennen tehny moisia temppuja. Autolla ajettu ~307-000km
                                Kampiakselin asentoanturi rikki. Tilalle uusi alkuperäinen

                                Comment

                                Working...
                                X