memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iamasinner
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 68
    • Got them two

    stna

    On se elämä välilä helppoa uusien ostosten kanssa. (528i)

    Jäähdytin nestettä pistäis lisäillä. Dippasin talouspaperilla säiliöön.
    Ota nyt sitten selvää. Ehkä hieman vihertävä jos lähtee värittömästä väriä etsimään.

    Niin mitä tuonne nyt sitten kehtaa kaataa? Vihreetä ja sinistä saa sekoittaa. Mutta onko sitten sininen ominaisuuksilta parempi? Jos siellä nyt on sitä vihreetä (tai jotain) niin mielummin sinistä sisään?

    Punaista se ei varmasti oo. Olis varmaan säilökin sitä väriä.
    sigpic

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      Originally posted by mantamane View Post
      Mitkä perät käyvät e39 540 kardaaniin ja vetareihin suoraan?
      Käyneekö muu kuin 540:lle tehty perä, samaa pohdin itsekin, meinaa vähän jurrata, joko perä ,vetarit tai kardaani.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • t-muckle
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 108
        • Mäntsälä

        Originally posted by arpuC View Post
        Onko ovenkahvan vaijeriin mitään säätöä? Purin ovipahvin vaihtaakseni muovitapit, niin nyt aukeaa sisäpuolelta todella heikosti.
        Jos vaijeri ei ole omalla paikallaan niin jää löysäksi. Itellä ainakin meinas mennä ohi siitä sisäpuolen kahvan "ohjurista".
        Mustang GT 5.0
        -----
        ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
        ex. E24 635CSi -85
        ex. E39 540i -96
        ex. E65 745i -02
        ex. E53 X5 3.0d -03
        ex. E39 Touring 528i -98

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by iamasinner View Post
          On se elämä välilä helppoa uusien ostosten kanssa. (528i)

          Jäähdytin nestettä pistäis lisäillä. Dippasin talouspaperilla säiliöön.
          Ota nyt sitten selvää. Ehkä hieman vihertävä jos lähtee värittömästä väriä etsimään.

          Niin mitä tuonne nyt sitten kehtaa kaataa? Vihreetä ja sinistä saa sekoittaa. Mutta onko sitten sininen ominaisuuksilta parempi? Jos siellä nyt on sitä vihreetä (tai jotain) niin mielummin sinistä sisään?

          Punaista se ei varmasti oo. Olis varmaan säilökin sitä väriä.
          Ei sillä sinisellä / vihreällä niin väliä kuhan jompaa kumpaa laitat.
          Pahempi ilman jäähdytinnesteitä on ajella.

          Eikä tuo sininen taida sen parempaa olla muutenkaan.

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2332
            • Espoo

            Mitäs ohjaustehostimen nestettä menee autoon missä servotronic? :think

            Korkissa ei lue mitään. Kuinka tehostimen nesteiden vaihto tapahtuu? :think
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • duunari76
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 290

              Minkä kokoiset erillissarjan midit menee e39 oviin ilman suurempia ponnisteluja? Jos on jotain hyvää asennusohjetta, niin senki saa linkittää.

              Comment

              • igoritigeri
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 115
                • Lappeenranta/Mikkeli

                Originally posted by duunari76 View Post
                Minkä kokoiset erillissarjan midit menee e39 oviin ilman suurempia ponnisteluja? Jos on jotain hyvää asennusohjetta, niin senki saa linkittää.
                Koko on 5,25" kaiuttimen max asennussyvyyttä en muistaa. Ehkä ei kaikesta paksuinta kajaria..
                Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

                Comment

                • iamasinner
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 68
                  • Got them two

                  Originally posted by igoritigeri View Post
                  Koko on 5,25" kaiuttimen max asennussyvyyttä en muistaa. Ehkä ei kaikesta paksuinta kajaria..
                  54mm, entiset oli 55mm niin otti ihan hitusen kiinni
                  sigpic

                  Comment

                  • thesensei
                    Newbiemmer
                    • May 2014
                    • 12
                    • Helsinki

                    Raportoin jossain vaiheessa, että sähkösäätöinen ratti jätti ajoittain muistamatta paikkansa. Eli ei laskeutunut automaattisesti, vaan piti itse säätää, ennen ajoon lähtöä.

                    No, viikko takaperin loppui tämä vähäinenkin ratin liikkuminen. Samassa yhteydessä myös kuskin penkki lopetti liikkumisen (sähköinen).
                    Mittasin, että molemmille tulee virta. (Ainakin penkin etuosassa olevassa johtonipussa paksu punainen kaapeli).

                    Ratin sain jostain syystä samana iltana säädettyä ala-asentoon, niin otin töpselit niiltä moottoreilta pois, jotta autoa voi edes järkevässä asennossa ajaa.
                    Minullahan ei ongelmaa ole, mutta vaimo on lyhyempi ja ei saa nyt sitä penkkiä eteenpäin..

                    Mikä yhteys näillä vosi olla? Apparin penkki toimii moitteetta.

                    Nyt, kun hieman mietin asiaa, niin en tainnut mitata jännitekynällä tuleeko 12V vai vähemmän. Taisin nimittäin mitata ledikynällä, joka toimii jo 3V ylöspäin..

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by thesensei View Post
                      Raportoin jossain vaiheessa, että sähkösäätöinen ratti jätti ajoittain muistamatta paikkansa. Eli ei laskeutunut automaattisesti, vaan piti itse säätää, ennen ajoon lähtöä.

                      No, viikko takaperin loppui tämä vähäinenkin ratin liikkuminen. Samassa yhteydessä myös kuskin penkki lopetti liikkumisen (sähköinen).
                      Mittasin, että molemmille tulee virta. (Ainakin penkin etuosassa olevassa johtonipussa paksu punainen kaapeli).

                      Ratin sain jostain syystä samana iltana säädettyä ala-asentoon, niin otin töpselit niiltä moottoreilta pois, jotta autoa voi edes järkevässä asennossa ajaa.
                      Minullahan ei ongelmaa ole, mutta vaimo on lyhyempi ja ei saa nyt sitä penkkiä eteenpäin..

                      Mikä yhteys näillä vosi olla? Apparin penkki toimii moitteetta.

                      Nyt, kun hieman mietin asiaa, niin en tainnut mitata jännitekynällä tuleeko 12V vai vähemmän. Taisin nimittäin mitata ledikynällä, joka toimii jo 3V ylöspäin..
                      Ainakin E38 osaa kertoa vikakoodeja penkeistä joten luulisin että E39:ssä löytyy näille myös tietoa.

                      Comment

                      • thesensei
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 12
                        • Helsinki

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ainakin E38 osaa kertoa vikakoodeja penkeistä joten luulisin että E39:ssä löytyy näille myös tietoa.
                        Tuohan on mukava kuulla. Täytyykin tsekkailla.

                        Comment

                        • duunari76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 290

                          Osaisko joku sanoa, että mitkä on halvimmat ja parhaat keinot palauttaa/lisätä 525tds:n tehoja? Veikkaan, että tuossa reilun 400tkm:n aikana, on muutama ori muuttunut ruunaksi...tai meetwurstiksi.

                          Onko näille olemassa jotain imusarja/egr temppuja, joilla saa lisätehoa, tai toimiiko vaikka joku tuollainen muutaman kympin "ebay"-teholastu/-boksi?

                          Tai voisko esimerkiksi jokin lisäaine puhdistaa moottoria ja turboa sen verran, että sieltä palaa ne laitumelle siirtyneet kaakit edes osittain takas



                          Comment

                          • Muurahainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by duunari76 View Post
                            Osaisko joku sanoa, että mitkä on halvimmat ja parhaat keinot palauttaa/lisätä 525tds:n tehoja? Veikkaan, että tuossa reilun 400tkm:n aikana, on muutama ori muuttunut ruunaksi...tai meetwurstiksi.

                            Onko näille olemassa jotain imusarja/egr temppuja, joilla saa lisätehoa, tai toimiiko vaikka joku tuollainen muutaman kympin "ebay"-teholastu/-boksi?

                            Tai voisko esimerkiksi jokin lisäaine puhdistaa moottoria ja turboa sen verran, että sieltä palaa ne laitumelle siirtyneet kaakit edes osittain takas



                            http://www.motonet.fi/fi/tuote/60802...r-diesel-400ml
                            Eipä oikein vakavammin noilla parane tehot.

                            Tuollaisella boksilla äkkiä saat sen rikki lopullisesti.

                            Comment

                            • duunari76
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2005
                              • 290

                              Ok. Joskus vaan muistan lukeneeni, että jo imusarjan puhdistamisella olis saanu ihan mukavasti tehoja takasin. Luulis, että myös monessa muussa paikassa olis jotain karstaa ja törstettä, joka saattaa niitä tehoja syödä. Ilmeisesti vaatii sitten järeämmät keinot niiden puhdistaminen?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by duunari76 View Post
                                Ok. Joskus vaan muistan lukeneeni, että jo imusarjan puhdistamisella olis saanu ihan mukavasti tehoja takasin. Luulis, että myös monessa muussa paikassa olis jotain karstaa ja törstettä, joka saattaa niitä tehoja syödä. Ilmeisesti vaatii sitten järeämmät keinot niiden puhdistaminen?
                                Esim turbon puhdistaminen jollain tökötillä on hieman outo juttu.

                                kurkkaappa TDS topicciin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290726

                                Comment

                                Working...
                                X