Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    Originally posted by jannnu78 View Post
    Onhan tuo ollut jo tiedossa jonkin aikaa , mutta viimepesun jälkeen kun kuivasin helmoja paineilma vehkeellä maalisälä lensi ruosteen päältä irti .

    jos unohdetaan uusien ovien osto vaihtoehdoista pois , mitkä olis varmat keinot saada korroosio taltutettua ovista silleen pysyvämmin kun ensikevääseen asti ? eli ei mitään pihafixiä

    Onko oikea marrsijärjestys esim tämä : Hioa helmat kirkkaalle pellille asti , kitti saumat vekeen , pellin puhdistus , Pohjamaali,Auton omamaali,lakka ja kittisaumat takaisin ? Itse tuskin kannattaa yrittää ..

    sinänsä jännä ,että molemmat takaovet hyväkuntoiset ja sit molemmat etuoven alalaidat näyttää tolta .

    ps.ruoste on käytännössä noussut ulkopuolen helmalistan korkeuteen . Päällisin puolin autossa ei vielä näy helmoissa ruostetta , eli pitääkö maalaus tehdä myös ulkopuolelle helmojen korkeuteen asti ?
    Itselle saman fiksin kuskin oveen juuri tehneenä ja vielä saman väriseen autoon;

    Saumapalko pois, neekerin tukalla, lamellilaikalla ja hiomapaperilla puhtaaksi. Sitten rost stop pensselillä ja +3h kuivamisen jälkeen pyyhitään rasvanpoistolla ylimääräiset pois jolloin mönjä lähtee pois terveeltä pelliltä mutta jää mahdollisiin kraatereihin pysäyttäen ruostumisen. Sitten laitoin debeerin raskaan kaluston epoksin pariin kertaan, uuden polyuretaanisauman ja lopuksi suorakiiltoakryylilla pintaväri. Ei tarvii siis lakkaa. Muistaa vaan joka välissä tehdä rasvanpoiston. Pintavärin ruiskutin ihan biltsun parinkympin kynäruiskulla ja hyvä tuli eikä tarvinnut kokoautoa suojata.

    Oikea maalarihan olisi tehnyt koko oven alapuolen listaan asti uusiksi mutta itse tehtynä fiksasin vaan tuon sisänurkan ongelmakohdan. Mulla oli sinkki jo häipynyt tuosta kohden (kuoppakorroosiota) joten ongelma vaan pahenee jos sille ei mitään tee.
    Last edited by Tome; 14-08-2014, 08:21.

    Comment

    • SAMAANi
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 14
      • Espoo

      Moikka!



      oma e39 528iA -97 pitänyt jo jonkun tovin videolla kuultavaa nakutusta. Kyseinen ääni kuuluu jostain vaihdelaatikon sisältä. Nakutus loppuu kun rundeja antaa sen vajaan 1k, any ideas?:think
      = = = = = = =
      X e39 528iA Touring
      X e39 520i Sedan
      X e34 525TDS Sedan
      X e46 320i Sedan
      e34 525i Sedan
      = = = = = = =

      Comment

      • Blindi
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 524
        • Järvenpää

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Tuossa vaan mukavasti reilun vartin askare kasvaa vähän pitemmäksi.
        Itsellä ei kyllä pahemmin imuvuotoja löytynytkään.
        Joo kyllähän tossa tovi vierähtää ja vähän rahaakin menee, joten jos on varma ettei imuvuotoja ole, niin ei tietysti kannata turhaan ryhtyä kaikkea vaihtamaan.

        Imuvuotojen etsimiseen liittyen, tuli joskus tällainen esimerkkivideo vastaan juuri kyseisestä moottorista:


        Samalta tyypiltä taisi löytyä joku video sen huohotinventtiilin nopeasta vaihtamisesta, mutta en ole katsonut.

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          E39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.

          Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            Originally posted by Madfexx View Post
            E39:stä lopetti kuskin puolen pyyhkijä toimintansa. Mistä löytyy yleisimmin vika? Boorit pyöreänä vaiko joku tanko irti? Itse olen 100 km päässä autosta, joten en pääse heti tarkistamaan.

            Onko tuo kuskin pyyhkijälle menevä lyhyt siirtotanko toisesta päästään vain painamalla kiinni? (osa 15: http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_wiper_parts/)
            Hypänny pois siitä "kuulasta" kun kulunut, uusi varsi ja homma toimii.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • JuusoH
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 27
              • Keski-Pohjanmaa

              Morjensta!

              Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?

              Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon

              /JuusoH
              Bmw 530d E61 M-sport
              Ex. Bmw 530d E39 M-sport

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                Originally posted by JuusoH View Post
                Morjensta!

                Omasta -02 Toukasta on korvan mukaan parkkitutkan anturi mykkänä, joka sijaitsee takana keskellä siten, että se on upotettuna suoraan puskuriin. Ilmeisesti tuon vaihtoon pitää siis irroittaa koko takapuskuri. Onko kovin vaikea homma, vai hoituuko DIY:nä, ettei liikeeseen tarvi viedä? Ilmeisesti pitää irroittaa rengaskoteloista muovinastat, sekä luukun ulkopuolelta olevan listan alta jotkut pultit. Mites tuos lista sitten lähtee irti?

                Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista ja vinkeistä anturin vaihtoon

                /JuusoH
                Tai sitte otat boxilta ja anturilta liittimet irti ja mittaat johtojen ehjyyden vaikka yleismittarilla. En muistaakseni ole puskuria kuitenkaan irrottanu(m-sport).

                ...2 takaanturin johtoa ja 2 etu anturin johtoa korjanneena...
                Last edited by E.K.; 15-08-2014, 20:44.

                Comment

                • JuusoH
                  Newbiemmer
                  • Jul 2014
                  • 27
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Hmm...mites tuohon anturin liittimeen sitten pääsee käsiksi, jos ei puskuria tarvi irrottaa?
                  Bmw 530d E61 M-sport
                  Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                  Comment

                  • JuusoH
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 27
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by JuusoH View Post
                    Hmm...mites tuohon anturin liittimeen sitten pääsee käsiksi, jos ei puskuria tarvi irrottaa?
                    Löytyykö tähän neuvoa?
                    Bmw 530d E61 M-sport
                    Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                    Comment

                    • Kiwes
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 707
                      • JKL

                      Originally posted by JuusoH View Post
                      Löytyykö tähän neuvoa?
                      Eipä tuo puskuri kovin kovassa ole kiinni...

                      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                      INPA, BMW Scanner 1.4.0

                      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                      Comment

                      • anDDii
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2013
                        • 27
                        • Suomi

                        Originally posted by anDDii View Post
                        E39:n ajotietokone valittaa että joku takavalo pimeänä, ja niin onkin, lisäjarruvalo hattuhyllyllä ei pala. Runkkasin liittimiä muutaman kerran ja toimi hetken, taas valittaa takavalosta eikä jarruvalo pala. Onko tämä joku tyyppivika, kenties takaluukun johtosarjasta joku johto poikki?
                        Uppia tälle.
                        F32 420iX Coupé vm. -14 M-Sport Alpinweiß III

                        Ex: E36 318i Sedan vm. -97 M-Sport arktissilber metallic
                        Ex: E39 528i Sedan vm. -96 karvalakki montrealblau
                        Ex: E36 318iS Coupé vm. -93 barbadosgruen metallic

                        Comment

                        • ADiJA
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2012
                          • 245
                          • Varkaus

                          Mistä saisi halvimmalla orkkis facelift ajovalon (ei xenon, valkoinen vilkku) kun toisen puolen korkeuden säätö ei toimi? Ei ole halua/kiinnostusta lähteä purkamaan umpiota ja vaihtamaan katkennutta säätötankoa.
                          Last edited by ADiJA; 18-08-2014, 15:53.
                          Ex:
                          Maxda 626 -99
                          Opel Astra GTC -05

                          NYT:
                          BMW e39 520i -01

                          Comment

                          • JuusoH
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 27
                            • Keski-Pohjanmaa

                            Originally posted by Kiwes View Post
                            Eipä tuo puskuri kovin kovassa ole kiinni...

                            http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/m-...akapuskuri.htm
                            Jees, eiköhän tuota kannata itse yrittää... Tuo kynnyslista lähtee ilmeisesti vain jollain kampeamalla vai?
                            Bmw 530d E61 M-sport
                            Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2330
                              • Espoo

                              Originally posted by mika_z View Post
                              Vikakoodien luku korimoduulilta ensin. Jos ei koodeja niin vaihda nestesäiliö.
                              Vaihtaa nestesäiliö? Milläs tavalla se nyt voisi vaikuttaa?
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • mika_z
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 56
                                • Kokkola

                                Originally posted by toNmbbA View Post
                                Vaihtaa nestesäiliö? Milläs tavalla se nyt voisi vaikuttaa?
                                Siellä sisällä on filtteri ja jos se menee edes osittain tukkoon niin ei nosta painetta niin paljon -> heikompi tehostus.
                                Last edited by mika_z; 19-08-2014, 08:42. Reason: typo
                                Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎