memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by JoonaL41 View Post
    Noniin. elikkäs rupesi eilen nostamaan lämpöjä parkissa,pääsi nousemaan 3/4 asti kun pääsi jo ajoon niin lähti heti laskemaan takaisin normaaliin. Ajossa ei nosta.

    Nesteitä oli hiukan alle rajan kun pääsi kotosalle.(lisätty mutta ei vielä ajettu tämän jälkeen.

    Tuli mieleen olisko viskossa vikaa, taikka kuinka tämä sähköflekti vaikuttaa.
    vai jossain muualla?

    Kuinka järkevin katsoa näiden toimivuus?

    -Kiitokset etukätee.
    Eiköhän se näillä oirella ole viskossa vika. Sähköflekti on ilmastointia varten, kone pysyy normilämmöissä ilman sitä. Viskon voit testata vaikka sanomalehdellä. Eli kun kone on käyntilämpöinen rullaa sanomalehti tiukalle rullalle ja yritä pysäyttää visko painamalla lehdellä viskon juuresta. Ei saisi pysähtyä, jos pysähtyy visko on entinen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Jos sähköflekti toimii, ei viskoropellia tarvita ollenkaan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Jos sähköflekti toimii, ei viskoropellia tarvita ollenkaan.
        Eikös sähköflekti käynnisty vain jos ilmastointi on päällä? Muistelisin, että näin sanottiin BMW:n materiaaleissa ainakin M62tu kohdalla. Tai no käynnistyy se ilman ilmastointia, mutta vasta 120C.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JoonaL41
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 5
          • Finland

          Joo kyllähän tuo visko pysähtyi kun koitti normilämpöösenä. Hiukan se lehteäkin repi mutta pysähtyi lopuuksi joten ei varmaan täysin paskana, mutta vaihtoon! Katsotaan kun saan uuden tilalle!

          Onko tietoa näiden laaduista? Mikä kannattaa hommata? Motonet,alkup. yms.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by HTK12 View Post
            Eikös sähköflekti käynnisty vain jos ilmastointi on päällä? Muistelisin, että näin sanottiin BMW:n materiaaleissa ainakin M62tu kohdalla. Tai no käynnistyy se ilman ilmastointia, mutta vasta 120C.
            Käynnistyy myös moottorin kuumentuessa ilman ilmastointia. Riippuu vuosimallista missä asteissa, mutta ei viisari liiku mihinkään keskiasennosta. Suomen oloissa viskoflektiä ei tarvitse milloinkaan, sähköflekti riittää erinomaisesti.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Käynnistyy myös moottorin kuumentuessa ilman ilmastointia. Riippuu vuosimallista missä asteissa, mutta ei viisari liiku mihinkään keskiasennosta. Suomen oloissa viskoflektiä ei tarvitse milloinkaan, sähköflekti riittää erinomaisesti.
              Ei toimi näin ainakaan M62tu:ssa. 120C viisari on kyllä jo selvästi oikealle liikkunut ja muutenkin aivan liian korkea normaaliksi käyntilämmöksi. Ehkä se jossain mallissa käynnistyy riittävän ajoissa, mutta ei kaikissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • MsVicktoria
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 19
                • Vaasa

                poistan
                Last edited by MsVicktoria; 29-08-2014, 20:26.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ei toimi näin ainakaan M62tu:ssa. 120C viisari on kyllä jo selvästi oikealle liikkunut ja muutenkin aivan liian korkea normaaliksi käyntilämmöksi. Ehkä se jossain mallissa käynnistyy riittävän ajoissa, mutta ei kaikissa.
                  Kuitenkin kysyjällä 523...

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kuitenkin kysyjällä 523...
                    Toimiiko siinäkään niin, että ajoissa käynnistää flektin ilman ilmastointia? Minulla on jostain jäänyt se käsitys, että tuo on lähinnä se viimeinen suojaus ettei mene kansipahvi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Toimiiko siinäkään niin, että ajoissa käynnistää flektin ilman ilmastointia? Minulla on jostain jäänyt se käsitys, että tuo on lähinnä se viimeinen suojaus ettei mene kansipahvi.
                      Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.

                      Comment

                      • MsVicktoria
                        Newbiemmer
                        • Aug 2014
                        • 19
                        • Vaasa

                        Poistan

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
                          Mjaa sitten kutosissa on hieman erilainen ratkaisu kun kasissa. Itse oletin sen samanlainen kuin kasissa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
                            Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
                              Joo se oli e34:ssa 91/99 asteet. No anyway, 91 asteessa kun alkaa tulettamaan niin se riittää aivan mainiosta.

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5151
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Toimii. En jaksa kaivella tarkkoja asteita, mutta pre 9/98:ssa kaksi nopeutta, toinen jotain 8x astetta ja toinen 9x astetta. Uudemmassa pyörii jossain reilu 90 astetta kohdalla jonkin verran, se on portaaton joten välillä tuulettaa enemmän välillä vähemän. Kokemusta on useasta eri autosta usean vuoden ajalta ilman flektiä.
                                Originally posted by peto2 View Post
                                Väärin.. Stage 1 menee päälle kun jäähdyttimen lämpöanturi eli koneeseen palaava vesi on 91 asteista, kannessa on tuolloin jo aika lämmin ja stage 3 menee päälle kun jäähdyttimestä palaava vesi on 104 asteista..
                                Väärin taas!

                                Pre 9/98 on sähköflektillä 3 nopeutta. Ja moottorin jäähdyttämiseen se käyttää vain kovinta nopeutta.
                                1 nopeus on hitain ja lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle.
                                2 nopeus lähtee päälle kun ilmastoinnin paineanturi antaa liian kovan paineen (eli ilmastointi lämpenee liikaa)
                                3 nopeus lähtee päälle kun moottori on liian kuuma ja todennut että visko ei toimi tai riitä.

                                Ja kyllähän sähköflekti lähtee päälle ennenkuin rupeaa keittämään, niin myös m62b44tu vehkeissä, niissä kun moottorin normaalilämpötilakin on sitä 110c luokkaa.
                                Mutta onhan se hyvä olla viskot yms. kunnossa kuten kuuluukin.
                                Last edited by makkis; 30-08-2014, 08:45.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X