Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E-rotu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 71
    • TRE

    Auto: 520d 2001 facelift aj. 510tkm

    Viat:
    1. Savuttaa polkiessa (jo puolesta kaasusta alkaen savuaa, täys kaasulla reippaasti) Tuntuu todella tehottomalta. kuluttaa normaalit (?) noin 7litraa. (ahtimessa ei akseliaalista välystä ja poikittaista ihan vähän. Missä vikaa?

    2. sadekelillä isosta kuopasta ajettua abs ja ajovakauden valot sytty ja abs ei toimi.
    joskus hetken valot ei pala käynnistyksen jälkeen mutta abs luulee että on liukasta ja käyttää kokoajan abssää. Joku anturi? Missä siaitsee ja mistä ostetaan?
    E91 330dA

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10082
      • KVLA

      Originally posted by E-rotu View Post
      2. sadekelillä isosta kuopasta ajettua abs ja ajovakauden valot sytty ja abs ei toimi.
      joskus hetken valot ei pala käynnistyksen jälkeen mutta abs luulee että on liukasta ja käyttää kokoajan abssää. Joku anturi? Missä siaitsee ja mistä ostetaan?
      Anturivika,liittimen kosketusvika,boksivika.Nyt testeriin ja vikakoodeja sekä livedataa katselemaan.
      Last edited by Heguli 31; 03-06-2014, 08:18.

      Comment

      • anza(kla)
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 969
        • kokkola

        Morsiammella on tuollanen 523i e39 touring ja siinä ois ny vähä vian poikasta.

        Eli kuumana kesäpäivänä auto alkaa nostaan lämpöjä jos käy tyhjäkäyntiä vähänkään pitempään. Esim. Ruuhkat,jne...
        Heti ku lähtee ajaan,niin lämmöt laskee.

        Tyhjäkäynnillä lämmöt nousee vähän punarajan alle,mutta ei siitä yli ole ainakaan vielä päässyt nousemaan.

        Auto ei hukkaa nesteitä (no vois varmaan sanoo tippaakaan).

        Visko on hajalla(pyörii koko ajan),sen olen tiennyt jo vuoden päivät,mutta se on ihan fakta että ilman viskoakin olen muissa m50 pohjaisissa moottoreissa pärjännyt,joten se tuskin on se ongelma.

        Järjestelmässä tuskin on ilmaa,kun ei ole vuoden aikana vettä tarvinut lisätä yhtään.

        Tulee lämmintä ja kylmää sisälle,ihan kuinka vain haluaa.

        Kumpaas arvon raati sanois ongelma-tekijäksi tässä tilanteessa:

        Vesipumppu vai termari.?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          Kyllä se varmasti se visko on. Ex. 528 teki samaa ja visko olk sökö. Uus tilalle ja lämmöt kuriin. Toimiiko edes keulalla ooeva sähköflekti?

          Ei se visko siellä turhaan ole.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by anza(kla) View Post
            Eli kuumana kesäpäivänä auto alkaa nostaan lämpöjä jos käy tyhjäkäyntiä vähänkään pitempään. Esim. Ruuhkat,jne...
            Heti ku lähtee ajaan,niin lämmöt laskee.

            Tyhjäkäynnillä lämmöt nousee vähän punarajan alle,mutta ei siitä yli ole ainakaan vielä päässyt nousemaan.

            Auto ei hukkaa nesteitä (no vois varmaan sanoo tippaakaan).

            Visko on hajalla(pyörii koko ajan),sen olen tiennyt jo vuoden päivät,mutta se on ihan fakta että ilman viskoakin olen muissa m50 pohjaisissa moottoreissa pärjännyt,joten se tuskin on se ongelma.
            Originally posted by zener View Post
            Kyllä se varmasti se visko on. Ex. 528 teki samaa ja visko olk sökö. Uus tilalle ja lämmöt kuriin. Toimiiko edes keulalla ooeva sähköflekti?

            Ei se visko siellä turhaan ole.
            Todennäköisesti vika on siinä sähköflektissä, sen kuuluu puhaltaa kun koneen lämmöt nousee. Toimii ihan hyvin ilman viskoa jos sähköflekti toimii.

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1768
              • vihti

              Eikös se oo ilmastoinnin flekti se sähköllä toimiva, omassa se ei pyöri ilmastointi päälläkään eikä kyllä koneen lämmöt oo heitelly termostaatin vaihdon jälkeen.

              Mun 523i:ssä oli semmonen vika et ajossa lämpöviisari ei noussu lähellekään pystyyn, paikallaan kyllä sai nousemaan lämmöt välillä liikaakin mm. ruuhkassa ajaessa saatto käydä niin että lämmöt oli hetkellisesti yli puolenvälin. Vika sit korjaantu kun vaihdoin termostaatin ja ilmasin järjestelmän ohjeiden mukaisesti. Sitä vanhaa termostaattia toholla lämmitin eikä kyllä sanonut enää mitää se osa, tai siis se kuumeni niin paljon ettei autossa paikallaan ollessa ikinä olis niin kuumana ja vasta sit alkoi liikkumaan.

              Saako sen ilmastoinnin flektin korjattua vain ostamalla uuden vai onko siellä jotkut vastukset mitkä palaa? Ilmeisesti kuitenki on 2-toiminen eli pyöris hiljaa kokoajan kun ilmastointi päällä ja täysillä sit tarvittaessa? Nyt siinä ei toimi kumpikaan nopeus niin ei taajamassa viitsi ilmastointia käyttää ollenkaan.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by naikou View Post
                Ilmeisesti kuitenki on 2-toiminen eli pyöris hiljaa kokoajan kun ilmastointi päällä ja täysillä sit tarvittaessa? Nyt siinä ei toimi kumpikaan nopeus niin ei taajamassa viitsi ilmastointia käyttää ollenkaan.
                Riippuu vuosimallista, uudemmissa 15 nopeutta.

                Comment

                • anza(kla)
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 969
                  • kokkola

                  Originally posted by zener View Post
                  Kyllä se varmasti se visko on. Ex. 528 teki samaa ja visko olk sökö. Uus tilalle ja lämmöt kuriin. Toimiiko edes keulalla ooeva sähköflekti?

                  Ei se visko siellä turhaan ole.
                  Joo,kyllä sähköflekti tuntuu pelaavan mikä on ilmeisesti ilmastoinnille.?

                  No pannaan uus visko tilaukseen sitten siinä tapauksessa.
                  Ilmeisesti tuohon m52b23(/25?)tu:hun käy kaikki m50 pohjaset viskot.?

                  Pitääköhän se visko purkaa pois,vai saako jostain luotettavaa tietoa onko ropelli kiinni 3 vai 4 pultilla.?
                  edit: realoem mukaan visko oisi kiinni ropellissa 3 pultilla.

                  joo,eihän se visko tietenkään siellä turhaan ole,mutta sen olen huomannut että jos kaikki muut asiat jäähdytyksessä on kunnoss,niin ilmankin pärjää.
                  Mutta pannaas sinne uusi tilalle.

                  Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista.
                  Last edited by anza(kla); 03-06-2014, 07:57.

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1768
                    • vihti

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Riippuu vuosimallista, uudemmissa 15 nopeutta.
                    Mulla on 4/96 tehty sedan malli manuaalivaihteistolla, saako sen jotenkin korjattua vai pitääkö hommata uus flekti?

                    Niin ja mulla on tossa se automaattinen ilmastointi niin onko normaalia että taukotuuletus(rest-nappula) ei toimi aina? Tuntuu et se ei toimi melkein ikinä kun kokeilee ja jos se sattuukin lähtemään päälle on lämpötila yleensä jotain +10-15 astetta, hellepäivinä tai alle +3 astetta ei oo ikinä lähteny päälle.
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by anza(kla) View Post

                      Visko on hajalla(pyörii koko ajan),

                      Originally posted by anza(kla) View Post
                      Joo,kyllä sähköflekti tuntuu pelaavan mikä on ilmeisesti ilmastoinnille.?
                      Jos visko jumissa ja sähköflekti toimii, on vikaa muualla jos ylikuumenee.

                      Sähköflekti on myös moottorille, eli jos lämmöt nousee se puhaltaa kovempaa. Jos kaikki nopeudet toimii niin ei ylikuumene Suomen kesässä, paitsi jos jäähdytin tukossa yms... Uudemmalla vai vanhemmalla sähköflektillä? Jos vanhemmalla niin toimiiko jäähdyttimessä oleva lämpökytkin?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by naikou View Post
                        Niin ja mulla on tossa se automaattinen ilmastointi niin onko normaalia että taukotuuletus(rest-nappula) ei toimi aina? Tuntuu et se ei toimi melkein ikinä kun kokeilee ja jos se sattuukin lähtemään päälle on lämpötila yleensä jotain +10-15 astetta, hellepäivinä tai alle +3 astetta ei oo ikinä lähteny päälle.
                        REST menee päälle jos ulkolämpötila on riittävän alhainen, akun varaus riittävän suuri ja moottorin lämpö riittävän suuri. Se ei ole taukotuuletus vaan taukolämmitys. Taukotuuletus on erillinen lisävaruste jota ohjataan ajotietokoneesta.

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 969
                          • kokkola

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jos visko jumissa ja sähköflekti toimii, on vikaa muualla jos ylikuumenee.

                          Sähköflekti on myös moottorille, eli jos lämmöt nousee se puhaltaa kovempaa. Jos kaikki nopeudet toimii niin ei ylikuumene Suomen kesässä, paitsi jos jäähdytin tukossa yms... Uudemmalla vai vanhemmalla sähköflektillä? Jos vanhemmalla niin toimiiko jäähdyttimessä oleva lämpökytkin?
                          Jaa,hyvä kysymys onko uudempi vai vanhempi sähköflekti.
                          Auto valmistettu 5/99.

                          Minun mielestä se kyllä puhaltaa yhtä lujaa koko ajan.
                          Ainaki tuntuu siltä.

                          Saako tuota lämpökytkintä testattua muuten kun keittämällä sen.?

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by anza(kla) View Post
                            Jaa,hyvä kysymys onko uudempi vai vanhempi sähköflekti.
                            Auto valmistettu 5/99.

                            Minun mielestä se kyllä puhaltaa yhtä lujaa koko ajan.
                            Ainaki tuntuu siltä.

                            Saako tuota lämpökytkintä testattua muuten kun keittämällä sen.?
                            Uudemman mallinen, eli ei ole lämpökytkintä. Alavesiletkussa on lämpötila anturi jonka mukaan tuuletetaan tarpeen vaatiessa. Sitähän voi INPAlla(?) katsoa näyttääkö se oikeita lukemia, todennäköisesti kyllä muuten kais siitä tulisi vikakoodi. Todennäköisesti ropelli rikki jos ei välillä pöhise kovaa. Uusi ei paljon maksa, just sellaisen ostin

                            Comment

                            • Patriot
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 274

                              E39 puhelin piippailee

                              Mistä ja mikä johto taikka rele on irti tai antautunut kun:
                              - auton puhelin piippailee musiikin sekaan yhä kiihtyvässä määrin
                              - ääni on vähän samanlainen kuin kytkisi vahvistimeen johdon -> pieni särähdys jonka jälkeen tämä numeronäppäimen valintaääni.
                              - alkuun harvoin, nykyisellään hetki ajoon lähdön jälkeen jatkuvaa
                              - puhelin keskikyynärnojassa on pimeä
                              - luurin irroituksella ei vaikutusta

                              Alkaa olla sellainen karpolla on asiaa-tyyppinen tilanne, kun auto piippailee.

                              E39 540iA touring -99
                              E39 540iA M62TUB44

                              Comment

                              • Ur-Quan
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 61
                                • Jyväskylä

                                535i -96. Laturin merkkivalo syttyi korttelin päässä pihasta. Ajoin ruutuun ja sammutin auton. Tämän jälkeen ei enää käynnistynytkään. Startti ei pyöri, relekään ei naksu.

                                Moottori maadoitettiin uusiksi, akku täysi, ei vaikutusta. Mistähän lähtisi vikaa etsimään?
                                E39 535i -96
                                E34 518i -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎