Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostEhkä sielä on nyt iso imuvuoto ja siksi antaa noi koodit. Letkut irti ja käsin/silmin tutkimaan letku kerrallaan ja vikakoodien poisto.
Mietin vain, osaisiko joku tuon vikakoodin perusteella sanoa suoraa mistä lambdasta on kyse?e30 325i M-Tech I -86
e61 530i M-Sport -08
e30 318i 2d -89
Ex:
e91 320d M-sport -06
e39 528i M-sport -00
e39 528i -97
Vikakoodien lukua Lahdessa!
Comment
-
-
Originally posted by Crossmx View PostHaitariletkut sun muut juuri vaihdettu ja vikakoodit pysyy.
Mietin vain, osaisiko joku tuon vikakoodin perusteella sanoa suoraa mistä lambdasta on kyse?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Mistäs halvimmillaan e39 farkun "m5" takapuskuri, etupuskuri tartteis kanssa samalla uusia. Tuning.lvstä on se 265€ yhteensä mutta lasikuitua.....
Eikö tätä edullisemmin saa? Ei väliä onko samassa "paketissa"
Sekä kuinka helppoa tuommoisesta on tuo diffuusori irroittaa? Ajatellen irotettavaa vetokoukkua.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
keskikonsolin purkaminen
Vinkkejä , mitenkä saa keskikonsolin polttimot( hätävalonapin,keskuslukitusksen,tuhkiksen) vaihdettua niin että paneelit saa ehjänä pois ja takaisin ? :think
kammetaanko vain se päällinen muovilevy vekeen ( päällinen muovilevy tuntus olevan liimattu kiinni , vai pitääkö koko konsoli jotenkin purkaa jotta polttimoiden vaihto onnistuu ?
onko tietoa minkälaiset polttimot siellä sisällä on ? tietää ostaa valmiiksi
toisena kysymyksenä , Farkun takaluukun kun nostaa auki niin luukun sivuissa on molemmilla puolilla 3 kpl muovisia peitelevyjä , ilmeisesti luukkua on joskus purettu ja muoviset peitelevyt on jääny asentajan pöydälle , onko näille olemassa mitään varaosanumeroa ?
parempaa kuvaan en löytänyt , tuossa kuvassahan luukku on vielä raakapeltinä eli noihin samoihin kohtiinhan tulee vielä luukun molemmille puolille leveät mustat muovilistat ja näiden päälle vasta nämä pienet peitelevyt , mutta ymmärsitte varmaan , tykkään kertoa asiat perusteellisesti , eipähän jää epäselvyyksiäLast edited by jannnu78; 10-06-2014, 09:47.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostVinkkejä , mitenkä saa keskikonsolin polttimot( hätävalonapin,keskuslukitusksen,tuhkiksen) vaihdettua niin että paneelit saa ehjänä pois ja takaisin ? :think
kammetaanko vain se päällinen muovilevy vekeen ( päällinen muovilevy tuntus olevan liimattu kiinni , vai pitääkö koko konsoli jotenkin purkaa jotta polttimoiden vaihto onnistuu ?Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Tästä voisi olla apua.
Ja nyt taisi selvitä vilkkuongelma. Eli vilkut siis ajoittain vilkkuivat nopeasti, kuin olisi polttimo palanut, kuitenkin kaikki toimivat. Toinen etuparkkien ledeistä oli sulanut kantansa juuresta, siitä etuvastusten kohdalta. Liekö vastus ollut viallinen? Muovi oli ihan hiiltynyttä ympärillä ja osin palanut pois.
Sen, kun vaihtoi pois, niin ei ainakaan tossa ~20min kotimatkan aikana ollut mitää ongelmia. Olisiko sitten se rikkinäinen ledi aiheuttanut jotain esim. radiohäiriöitä, joka olisi vituttanut valomoduulia? Kuitenkin parkkipolttimo, eikä parkeissa ole ollut mitään havaittavaa häikkää.Last edited by eiskalt; 10-06-2014, 16:55.
Comment
-
-
Mistä te olette ostaneet ja saaneet vielä "edullisesti" M-puskurille ne lokarin jatkeet? On se vaan helvetisti Muovista mitä nuo maksavat normaalisti, joten ei ihan pienen vian takia ole tullut noita vielä hankittua.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...?s=51712498990.Last edited by BMW_Harrastaja; 11-06-2014, 17:50.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostMistä te olette ostaneet ja saaneet vielä "edullisesti" M-puskurille ne lokarin jatkeet? On se vaan helvetisti Muovista mitä nuo maksavat normaalisti, joten ei ihan pienen vian takia ole tullut noita vielä hankittua.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...?s=51712498990.
Nuo meinasin tilailla, istuvuudesta ei ole kyllä mitään havaintoa. Mutta varmasti parempi noilla kun sillä ammottavalla aukolla mikä siellä nyt one39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
-
Originally posted by M.I View PostMites nytten kun mulla muuttui xenon ajovalojen polttimot punaiseksi... Elikkä mulla on polttimot paskana?
Mulla alkoi toinen tosiaan punertaa/muuttui violetiksi, syttyvyys huononi ja tietysti valoteho. Polttimon vaihto auttoi.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostOngelmatapaus E39 M5 '99. Nyt viimeset 60tkm on pidemmän ajon jälkeen hitaasta vauhdista jarrutettaessa kuulunut pieni "kloks kloks" jostain kuskin etunurkan tienoilta. Kuulostaa aivan siltä kuin etujarrusatulassa olisi välystä jossain, mutta pariinkin kertaan sitä väänneltyäni en ole välystä löytänyt. Tuota ongelmaa ei siis ole kun autolla lähtee "kylmänä" pihasta. Ilmenee vasta joskus ~30-40km ajon jälkeen. Nyt aivan viime päivinä ongelma on laajentunut. Samoin pidemmän ajon jälkeen hitaassa vauhdissa rattia käännettäessä kuuluu narinaa jostain kuskin etunurkan tienoilta.
Onko joku onnistunut paikantamaan vastaavilla oireilla olevaa ongelmaa johonkin tiettyyn kohteeseen ? Jotenkin en saa päähäni mikä prkl siellä mukamas muuttuu muutaman kymmenen km ajon jälkeen niin, että yhtäkkiä äänet alkaa. Alusta tuntuu välyksettömältä ja ehjältä "kylmänä".
Sain paikallistettua vian "raidetangon" toiseksi uloimpaan niveleen. Eli siis sen välitangon päässä olevaan niveleen. Se oli päässyt kuivumaan ja narisi aivan helvetisti. Pelkkä rasvojen uusiminen niveleen poisti narinat ja napinat täysin. Todennäköisesti tuo on kuitenkin selkäänsä jo ottanut, joten eiku lemförderiä tilaukseen. Kun ongelma päällä otti renkaan irti ja ulomman nivelen irti kääntövarresta niin tuota niveltä ei saanut juurikaan narisemaan - silti ongelma oli siinä.
Tosiaankin jopa tuo jarrutettaessa kuulunut ääni, joka kuulosti aivan siltä, että jarrusatulassa/jarrupaloissa on väljää, olikin tuon nivelen aiheuttama. Ilmeisesti pakosarjat tai jotain lämmittää sitä ajossa sen verran, että ongelmat alkoi aina useamman 10km ajon jälkeen.
Edit. Välystä ei tuossa nivelessä tuntunut yhtään.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostItse itselleni vastaten:
Sain paikallistettua vian "raidetangon" toiseksi uloimpaan niveleen. Eli siis sen välitangon päässä olevaan niveleen. Se oli päässyt kuivumaan ja narisi aivan helvetisti. Pelkkä rasvojen uusiminen niveleen poisti narinat ja napinat täysin. Todennäköisesti tuo on kuitenkin selkäänsä jo ottanut, joten eiku lemförderiä tilaukseen. Kun ongelma päällä otti renkaan irti ja ulomman nivelen irti kääntövarresta niin tuota niveltä ei saanut juurikaan narisemaan - silti ongelma oli siinä.
Tosiaankin jopa tuo jarrutettaessa kuulunut ääni, joka kuulosti aivan siltä, että jarrusatulassa/jarrupaloissa on väljää, olikin tuon nivelen aiheuttama. Ilmeisesti pakosarjat tai jotain lämmittää sitä ajossa sen verran, että ongelmat alkoi aina useamman 10km ajon jälkeen.
Edit. Välystä ei tuossa nivelessä tuntunut yhtään.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostItse itselleni vastaten:
Sain paikallistettua vian "raidetangon" toiseksi uloimpaan niveleen. Eli siis sen välitangon päässä olevaan niveleen. Se oli päässyt kuivumaan ja narisi aivan helvetisti. Pelkkä rasvojen uusiminen niveleen poisti narinat ja napinat täysin. Todennäköisesti tuo on kuitenkin selkäänsä jo ottanut, joten eiku lemförderiä tilaukseen. Kun ongelma päällä otti renkaan irti ja ulomman nivelen irti kääntövarresta niin tuota niveltä ei saanut juurikaan narisemaan - silti ongelma oli siinä.
Tosiaankin jopa tuo jarrutettaessa kuulunut ääni, joka kuulosti aivan siltä, että jarrusatulassa/jarrupaloissa on väljää, olikin tuon nivelen aiheuttama. Ilmeisesti pakosarjat tai jotain lämmittää sitä ajossa sen verran, että ongelmat alkoi aina useamman 10km ajon jälkeen.
Edit. Välystä ei tuossa nivelessä tuntunut yhtään.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
Comment