Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 940
    • Kemi

    Originally posted by Tome View Post
    Ja ilmausjärjestys, jos koko piiri ilmataan, on; oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu. Eli kauimmaisesta lähimpään.
    Kiitokset selvennyksestä!
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • Sammmy
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2012
      • 274
      • 03

      Miten e39 sedanista lähtee takapuskuri irti?

      Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..

      Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?

      Comment

      • Oodi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 169
        • Oulu

        Originally posted by Sammmy View Post
        Miten e39 sedanista lähtee takapuskuri irti?

        Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..

        Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?
        Jos puskuri on kiinni orkkiskiinnikkeillä niin irroitus tapahtuu näin:

        Takalokasuojissa olevat muovikiinnikkeet irti puskurista. Olikohan 3-4 kpl/puoli.Lokasuoja taitaa vielä olla puskurin huulen takana, joten taita sisälokasuoja irti puskurista. Seuraavaksi peräkontin sisältä alalaidasta puskuri on kiinni 3 mutterilla/puoli. Kun nostat pohjalevyä niin pitäisi näkyä kontin molemmin puolin, et voi erehtyä. Tämän jälkeen puskuri vedetään taaksepäin irti. Jos autossa on peruutustutka näiden johdot irroitetaan kun puskuri on vedetty ulospäin niin paljon että liittimiin pääsee hyvin käsiksi.

        Comment

        • Jookuj
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 940
          • Kemi

          Originally posted by Oodi View Post
          Kyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.

          Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.

          Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
          Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
          Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
          Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
          Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
          Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.

          Vaihtoehto 2

          Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
          Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.

          Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)

          Kiitos vielä kerran näistä loistavista ohjeista joiden avulla homma onnistui hienosti!
          Kiitokset myös muille jotka hyviä neuvoja antoivat.
          ___________________
          BMW G30 520d -17
          ----------------------------------------------------------------------
          MB c350 -11
          BMW F11 M550D -14
          Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
          MB w211 -07
          BMW e39 525i -01
          BMW e36 325i -93
          BMW e36 320i -92

          Comment

          • _Rontti
            BTCF Member
            • Sep 2008
            • 1192
            • Raahe

            Mistäpä sais e39 facelift valojen lampunkantoja, vilkunpolttimolle ja pitkille ? Myös ballastille ois tarve. Jostain muualta kuin marmorilta
            -Raahe connection-
            E39 LeMans BlueM5
            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
            E39 523i Montrealblau
            E34 DiamantSchwartz 535i
            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Mistä muualta niitä nyt muka sais? Lampunkannat tuskin montaa euroa maksaa?

              Ballastiksi joku tarvike?
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Jii5
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 39
                • Suomi

                Ajotietokone

                Pystyykö pienen ajotietokoneen valikoita vaihtamaan esim. lämpötilasta kulutukseen muuten kuin viiksen bc napista. Omassa on kyseinen nappi rikki niin olisin tiedustellut onnistuisiko tuo esim tripin napista? :think

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Jii5 View Post
                  Pystyykö pienen ajotietokoneen valikoita vaihtamaan esim. lämpötilasta kulutukseen muuten kuin viiksen bc napista. Omassa on kyseinen nappi rikki niin olisin tiedustellut onnistuisiko tuo esim tripin napista? :think
                  No ei sitä voi sitten korjata? viiksi vaihtoon.

                  Comment

                  • _Rontti
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 1192
                    • Raahe

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Mistä muualta niitä nyt muka sais? Lampunkannat tuskin montaa euroa maksaa?

                    Ballastiksi joku tarvike?
                    Nojoo, pitääpä kysyä sieltä.
                    -Raahe connection-
                    E39 LeMans BlueM5
                    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                    E39 523i Montrealblau
                    E34 DiamantSchwartz 535i
                    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                    Comment

                    • Jii5
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 39
                      • Suomi

                      Originally posted by eiskalt View Post
                      No ei sitä voi sitten korjata? viiksi vaihtoon.
                      Kyllä varmasti voi. Mutta olisi nyt ennen sitä ollut ihan kätevää tietää onnistuuko se muuten?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Jii5 View Post
                        Kyllä varmasti voi. Mutta olisi nyt ennen sitä ollut ihan kätevää tietää onnistuuko se muuten?
                        Ei tietääkseni kun viiksessä on jo nappi sitä varten.
                        Ei ole kauheasti älyä tehdä toiseen paikkaan samaa toimintoa.

                        Comment

                        • KimmoKoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 206
                          • Oulu / Suomussalmi

                          Pientä ongelmaa ilmeni 523iA:ssa. Auto rupeaa nykimään ja tuntuu, että se tukehtuu kun kaasuttelee = booaa/röpöttää. Pintakaasulla kulkee jotenkin.

                          Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ei huomaa mitään epänormaalia. :think

                          Sytyttää moottorin-merkkivalon ja inpa näyttää lambda-anturia vialliseksi ?

                          Voi olla mahdollista, että on jotain vesibensaa kun venäjällä on tullut käytyä tankilla - itse veikkaan tätä ?

                          Pystyykö letkulla imemään tankista pois, vai onko siinä joku suodatin edessä ?
                          E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                          E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                          Ex:
                          E39 523iA -00 Touring
                          E39 520i
                          E38 728i
                          E39 523i

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Jii5 View Post
                            Kyllä varmasti voi. Mutta olisi nyt ennen sitä ollut ihan kätevää tietää onnistuuko se muuten?
                            Tuskinpa. Mutta äkkiäkös sen viiksen vaihtaa, niin saa tiedot näkyviin.
                            Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by KimmoKoo View Post
                              Pientä ongelmaa ilmeni 523iA:ssa. Auto rupeaa nykimään ja tuntuu, että se tukehtuu kun kaasuttelee = booaa/röpöttää. Pintakaasulla kulkee jotenkin.

                              Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ei huomaa mitään epänormaalia. :think

                              Sytyttää moottorin-merkkivalon ja inpa näyttää lambda-anturia vialliseksi ?

                              Voi olla mahdollista, että on jotain vesibensaa kun venäjällä on tullut käytyä tankilla - itse veikkaan tätä ?

                              Pystyykö letkulla imemään tankista pois, vai onko siinä joku suodatin edessä ?
                              Katsoppa ettei ole ilmanoton haitariputki revennyt.

                              Sanooko inpa että lambda viallinen vai yli säätöarvon?

                              Voi tietysti olla bensan kulun huonouttakin. Esim. filtteri tukossa.
                              Tai sitten se vesi.

                              Comment

                              • Jii5
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 39
                                • Suomi

                                Originally posted by eiskalt View Post
                                Tuskinpa. Mutta äkkiäkös sen viiksen vaihtaa, niin saa tiedot näkyviin.
                                Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)
                                Kyseessä siis facelift. Eikös siinä tarvinut irroittaa ratti ennen vaihtoa? Vai onnistuuko vaihtaminen muuten?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎