Originally posted by Tome
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Miten e39 sedanista lähtee takapuskuri irti?
Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..
Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?
Comment
-
-
Originally posted by Sammmy View PostMiten e39 sedanista lähtee takapuskuri irti?
Tarkoituksena ottaa irroitettava jälkiasennuskoukku pois kun ei ole tarvetta eikä mene piiloon puskurin taakse..
Koukulla on ilmeisesti puskurin takana jokin tukirauta tms. mitä koitin tähystää tuonne sisälle. Saako puskurin kiinni ilman tuota rautaa? Näistä ilmeisesti jouduttu heivaamaan törmäysvaimentimet pois kun koukku laitettu?
Takalokasuojissa olevat muovikiinnikkeet irti puskurista. Olikohan 3-4 kpl/puoli.Lokasuoja taitaa vielä olla puskurin huulen takana, joten taita sisälokasuoja irti puskurista. Seuraavaksi peräkontin sisältä alalaidasta puskuri on kiinni 3 mutterilla/puoli. Kun nostat pohjalevyä niin pitäisi näkyä kontin molemmin puolin, et voi erehtyä. Tämän jälkeen puskuri vedetään taaksepäin irti. Jos autossa on peruutustutka näiden johdot irroitetaan kun puskuri on vedetty ulospäin niin paljon että liittimiin pääsee hyvin käsiksi.
Comment
-
-
Originally posted by Oodi View PostKyllä tarvikeletkun uskaltaa laittaa. Kun olet asentanut letkun paikalleen ilmaaminen tietenkin on pakollista.
Huomioi että pidä jarrunestettä kokoajan säiliössä ettei ime sieltä ilmaa enää järjestelmään.
Eli lyhykäisyydessään ilmaus (kaverin kanssa)
Pumppaa jarrua kunnes jarrupolin nousee ylöspäin ja pidä jarrupoljin painettuna. Sano vaikka "Paine".
Tällöin kaverisi löysää jarrusatulassa olevaa nippaa jotta ilma tulee ulos.
Kun ilman/nesteen tulo lakkaa kaverisi laittaa ilmausropun kiinni. Ja sanoo vaikka "Kiinni"
Nyt voit nostaa jarrupolkimen ja aloita alusta pumppaamalla paine.
Tätä jatketaan kunnes ilmausnipasta ei enää ilmaa tule ja neste on puhtaan väristä. Tätä joutuu toistamaan useamman kerran.
Vaihtoehto 2
Laita limsapulloon vettä ja letku ilmausnipan päästä limsapulloon vedenpinnan alapuolelle( Eli siis letkun pään on mentävä veteen). Löysää roppua senverran että neste pääsee letkua pitkin pulloon. (Huomaa että tämä letku pitää olla sopivan tiukka roppuun.)
Ala polkemaan jarrupoljinta ja jatka niin kauan kunnes putkessa ei enää ole ilmakuplia ja jarruneste on kirkasta. Sulje roppu.
Edit. JA huomaathan että nyt kun säiliö on käynyt tyhjänä joudut tekemään ilmauksen kaikkiin jarruihin(Riittää tietenkin sen vuotavan jarrupiirin jarrut mutta samalla tulee neste vaihdettua kun kaikkiin sen teet)
Kiitos vielä kerran näistä loistavista ohjeista joiden avulla homma onnistui hienosti!
Kiitokset myös muille jotka hyviä neuvoja antoivat.___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Mistäpä sais e39 facelift valojen lampunkantoja, vilkunpolttimolle ja pitkille ? Myös ballastille ois tarve. Jostain muualta kuin marmorilta-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Originally posted by Jii5 View PostPystyykö pienen ajotietokoneen valikoita vaihtamaan esim. lämpötilasta kulutukseen muuten kuin viiksen bc napista. Omassa on kyseinen nappi rikki niin olisin tiedustellut onnistuisiko tuo esim tripin napista? :think
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMistä muualta niitä nyt muka sais? Lampunkannat tuskin montaa euroa maksaa?
Ballastiksi joku tarvike?-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
-
Pientä ongelmaa ilmeni 523iA:ssa. Auto rupeaa nykimään ja tuntuu, että se tukehtuu kun kaasuttelee = booaa/röpöttää. Pintakaasulla kulkee jotenkin.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ei huomaa mitään epänormaalia. :think
Sytyttää moottorin-merkkivalon ja inpa näyttää lambda-anturia vialliseksi ?
Voi olla mahdollista, että on jotain vesibensaa kun venäjällä on tullut käytyä tankilla - itse veikkaan tätä ?
Pystyykö letkulla imemään tankista pois, vai onko siinä joku suodatin edessä ?E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by Jii5 View PostKyllä varmasti voi. Mutta olisi nyt ennen sitä ollut ihan kätevää tietää onnistuuko se muuten?
Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostPientä ongelmaa ilmeni 523iA:ssa. Auto rupeaa nykimään ja tuntuu, että se tukehtuu kun kaasuttelee = booaa/röpöttää. Pintakaasulla kulkee jotenkin.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin, ei huomaa mitään epänormaalia. :think
Sytyttää moottorin-merkkivalon ja inpa näyttää lambda-anturia vialliseksi ?
Voi olla mahdollista, että on jotain vesibensaa kun venäjällä on tullut käytyä tankilla - itse veikkaan tätä ?
Pystyykö letkulla imemään tankista pois, vai onko siinä joku suodatin edessä ?
Sanooko inpa että lambda viallinen vai yli säätöarvon?
Voi tietysti olla bensan kulun huonouttakin. Esim. filtteri tukossa.
Tai sitten se vesi.
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostTuskinpa. Mutta äkkiäkös sen viiksen vaihtaa, niin saa tiedot näkyviin.
Tietysti, jos nyt pakko päästä tietokonetta selailemaan, niin kaivaa sen BC-napin piuhat esiin ja laittaa siihen nappulan. (Tai leikkii itse katkasijaa.)
Comment
-
Comment