E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Löwen
    replied
    Kolmeysissä sähkövikaa, eli;

    Autossa jälkiasenteinen kaukosäätö lukitus -> http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=28 ,joka herkesi toimimasta ajat sitten. Boksi on kuitenkin vielä paikallaan takakontissa ja johdot kiinni. Hankala purkaa koska kaikki liitokset on tehty rosvoliittimillä ja muilla sokeripala tyyppisillä ratkaisuilla.

    -Keskikonsolin keskuslukitus napista ovet lukkiutuvat pl. kuskin ovi. Jos joku ovi on auki, ei napista tapahdu mitään. Ennen toimi niin että jonkun oven ollessa auki ovet kävivät lukossa ja saman tien aukesivat.

    -Kuskin ovesta avaimella kääntäen ei tapahdu mitään.

    -Apukuskin ovesta avaimella kääntäen ovet lukkiutuvat, pl. kuskin ovi.

    -Jokaisen oven sähköikkuna toimii oven omalla kytkimellä.

    -Kuskin ovessa toimii kaiuttimet, kuskin peilin säätö ja kuskin ikkunan säätö sekä kytkinpaneelin valot palavat. Muiden ikkunoiden sekä apparin peilin säätö ei toimi kuskin oven paneelista.

    Oon ihan pihalla. Kuskin ovipahvi on irti ja kaikki johdot näyttää päällisinpuolin ehjiltä. Sulakkeet on käyty läpi. Laitoin myös oven "scart" liittimeen contact sprayta mutta ei vaikutusta.

    Kuulostaako tutulta?
    Last edited by Löwen; 26-01-2015, 18:44.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Tarkoitus asentaa navin johto kiinteästi ikkunalla olevalle naville.

    Yritys ujuttaa rautalankaa aurinkotunnistimen alareunasta koelaudan sisään epäonnistui. Jos onnistuu/mahdollista tarkoitus olisi laittaa erillinen katkaisija naville.

    Onkohan edes mahdollista toteuttaa ilman koelaudan irroitusta, johon en halua ryhtyä?



    T Jukka

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Itsellä ainakin on Zeniitin linkin kaltaisten munuaisten kanssa ongelmana konepellin avaus. Munuainen on sen verran paksu, että se estää pellin avauskahvaa liikkumasta riittävästi. On ne muutenkin vähän halvan oloset, ei kaareudu ihan konepellin myötäsesti, joten vähän irvistää, kun tarkasti katsoo.
    Toki eri myyjä, joten varmaankin hieman eri tuotekkin. (tai sitten ei, mistäpä sitä tietää.)

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post
    Ite pistin elämän jännäks ja tilasin Puolasta http://www.ebay.ie/itm/190804385166 Kotiin kannettuna pikkusen reilu 22e. Tänään pitäis tulla perille, raportoidaan "laatu" sitten.
    Pitää sen aikaa ootella, et saat soviteltua

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Asia selvä... Kuva oli hyvinkin kertova eli laitanpa faceliftin munuaiset tulolleen... edukkaimmat näytti olevan about 35e kotiovelle kannettuna /pari (mahtaakohan noilla tehhä mitn) smiidmanni myy ~30€/kpl
    Ite pistin elämän jännäks ja tilasin Puolasta http://www.ebay.ie/itm/190804385166 Kotiin kannettuna pikkusen reilu 22e. Tänään pitäis tulla perille, raportoidaan "laatu" sitten.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Munuaiset käyvät kyllä ristiin kaikkiin vuosimalleihin, mutta munuaisten ulkonäkö poikkeaa toisistaan pre- ja faceliftissa.
    Originally posted by zeniitti View Post
    [IMG /IMG]
    Asia selvä... Kuva oli hyvinkin kertova eli laitanpa faceliftin munuaiset tulolleen... edukkaimmat näytti olevan about 35e kotiovelle kannettuna /pari (mahtaakohan noilla tehhä mitn) smiidmanni myy ~30€/kpl

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Uusia munuaisia pitäis tilailla tuohon kärriin... Onko tosiaan niin, että pre- ja faceliftissä samat munuaiset? jotenkin oon ymmärtäny et ois erilaiset, mutta eepayssa näyttään myyvän munuaisia 96-03 vuosmalleihin (siis samat munuaiset kävis)
    Munuaiset käyvät kyllä ristiin kaikkiin vuosimalleihin, mutta munuaisten ulkonäkö poikkeaa toisistaan pre- ja faceliftissa.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Uusia munuaisia pitäis tilailla tuohon kärriin... Onko tosiaan niin, että pre- ja faceliftissä samat munuaiset? jotenkin oon ymmärtäny et ois erilaiset, mutta eepayssa näyttään myyvän munuaisia 96-03 vuosmalleihin (siis samat munuaiset kävis)

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Oletko lukenut tuon threadin jos löytyisi jotain vinkkiä?http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150497
    No mitäs vinkkiä tuolta olisi pitänyt löytyä? Minulla oli kaksi jumittavaa termaria joissa vika? Lämmöt ei heittelehtineet ja pysyivät alle sadassa kokoajan kun vaan piti lämmityslaitteella tehoja päällä. Eli moottorin jäähdytys tapahtui lämmityslaitteen kennon kautta kun termostaatti esti kierron syyläriltä. Sisälle on puhaltanut kokoajan kuumaa ja kiertovesipumppu toimii. Termaria kun vaihtelin niin aina tuli saman verran nestettä ulos ja samanverran meni sisälle. Ilmattu TIS:n ohjeen mukaan. Tosin ilmasin myös ylimääräisen kerran pullopatentilla luiskassa melkein tunnin ajan (silloin oli paikallaan tuo behr) mutta eipä siellä ilmaa ollut eikä mennyt lisää nestettä. Pari vuotta sitten uusittu kaikki jäähdytysjärjestelmän osat eli jäähdytin (orkkis behr) syylärin korkki, vesipumppu valeo, orkkis visko (alkoi tarraamaan jatkuvasti) ja termarikotelo+termari sekä vesiletkut ja kunnolliset klemmarit niihin. Koskaan aiemmin ei ole ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, ei edes silloin kun jäähdytin ja termarikotelo ovat vuotaneet.
    Last edited by Tome; 26-01-2015, 08:24.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Eipä loppunukaan termarishow vielä tuohon. Pitempää siivua ajaessa huiteli lämmöt behrillä 94-97 asteessa (pakkasta tuolloin -20-30C) ja nyt kun laihtui niin lämmöt nousi sitä mukaa kun jos lämppäriä laitto pienemmälle. Eli neste ei kiertänyt/termostaatti auennut/alavesiletku pysyi kylmänä. Tuon behrin testasin vielä kattilassa ja näytti toimivan mutta ilmeisesti paineistettuna ei toiminutkaan. Piti laittaa vanha termari takas jolla lämmöt ei nouse nyt yli 88 asteen vaikka laittaa lämppärin kylmäks ja alavesiletkukin lämpenee eli neste kiertää. Luulin jo että vesipumppu antautunu tai ilmalukko jossain mutta eipä ollutkaan. Eli kaks uutta termaria tuli kokeiltua ja kumpikin viallisia. Nyt saa termarit olla toistaseks rauhassa ja ajetaan hiukka alilämpösellä koneella sit kun ei toimivaa termaria meikäläiselle satu.
    Oletko lukenut tuon threadin jos löytyisi jotain vinkkiä?http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150497

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by comanche View Post
    Vitosvaihteelle laittaessa keppiä sivulle vetäessä kauhea pykälä ja sen jälkeen vapaalle laittaessa keppi ei palaudu keskelle. Vaikka laittaisi vielä ykköselle niin keppi menee vapaalle laittaessa oikeaan laitaan. Ei ole eroa onko moottori kylmä vai lämmin. 530d -7/99

    Onko kokemusta kuinka paljon korjautus maksaa nyrkkipajalla? Laatikon irroitus mahdolisuutta ei itsellä ole.

    Entä kuinka näissä on tuon laatikon öljynvaihto, olen kuullut ettei kannattaisi vaihtaa? Entä perän öljyjen vaihto? Autolla ajettu 375tkm.
    Kyllähän manuaali askissa kannattaa öljyt vaihtaa samoin perässä. Automaateissa varoitellaa, koska sen seurauksena voi tulla ns. paskashokki.

    Leave a comment:


  • comanche
    replied
    Vitosvaihteelle laittaessa keppiä sivulle vetäessä kauhea pykälä ja sen jälkeen vapaalle laittaessa keppi ei palaudu keskelle. Vaikka laittaisi vielä ykköselle niin keppi menee vapaalle laittaessa oikeaan laitaan. Ei ole eroa onko moottori kylmä vai lämmin. 530d -7/99

    Onko kokemusta kuinka paljon korjautus maksaa nyrkkipajalla? Laatikon irroitus mahdolisuutta ei itsellä ole.

    Entä kuinka näissä on tuon laatikon öljynvaihto, olen kuullut ettei kannattaisi vaihtaa? Entä perän öljyjen vaihto? Autolla ajettu 375tkm.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Selvis kyllä. Testasin kattilassa jossa digilämpömittari tuon wahlerin niin aukeenaan alko siinä 98 asteessa mutta kiinni meni vasta kun jäähty 81 asteeseen. Verrokkina uusi behr joka alko aukeemaan heti 92 asteessa ja sulkeutu heti kun lämpö laski 92 asteen alle. Seuras viiveettä lämpötilaa. Behrissä oli ainakin erilaiset jouset ja muutenkin pikkasen erilainen. Eli wahler osoittautui siis susikappaleeksi. Täytyy palauttaa takas laakkoselle. Behr tarvikkeena fixukselta 28 euroa sisältäen o-renkaan ja orkkis 42+tiivisteet.
    Niin ja nyt on ajaessa lämmöt kokoajan 93 astetta.
    Eipä loppunukaan termarishow vielä tuohon. Pitempää siivua ajaessa huiteli lämmöt behrillä 94-97 asteessa (pakkasta tuolloin -20-30C) ja nyt kun laihtui niin lämmöt nousi sitä mukaa kun jos lämppäriä laitto pienemmälle. Eli neste ei kiertänyt/termostaatti auennut/alavesiletku pysyi kylmänä. Tuon behrin testasin vielä kattilassa ja näytti toimivan mutta ilmeisesti paineistettuna ei toiminutkaan. Piti laittaa vanha termari takas jolla lämmöt ei nouse nyt yli 88 asteen vaikka laittaa lämppärin kylmäks ja alavesiletkukin lämpenee eli neste kiertää. Luulin jo että vesipumppu antautunu tai ilmalukko jossain mutta eipä ollutkaan. Eli kaks uutta termaria tuli kokeiltua ja kumpikin viallisia. Nyt saa termarit olla toistaseks rauhassa ja ajetaan hiukka alilämpösellä koneella sit kun ei toimivaa termaria meikäläiselle satu.

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Miten pahasti jumittunut? Mikä neste sinne laitettiin? Normaali ATF voi olla aika kankea alussa, täyssynteettinen ATF on parempi ja CHF11S vielä parempi (mutta vaatii huuhtelun ennen vaihtoa siihen).
    Tuota synteettistä olen käyttänyt:http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy

    Minulla oli CHF-nestettä yhdessä vaiheessa ja hammastangon stefat alkoi narisemaan. En ole enää sitä laittanut, ei ole huvittannut testata onko se tuon aineen ominaisuus vai oliko peruskorjatussa hammastangossa kiina-stefat jotka oli sille yliherkät. Toki tuo neste on vakiona käytössä monissa BMW:eissä, joten pitäisihän sen toimia.
    Sinne meni ne punaiset, eli ATF öljyt ja huuhtelemalla vaihtui. En muista mitä ATF:ää se oli. Ei juminuttanut ennen, eikä jälkeen nesteiden ja pumpun vaihdon jälkeen, vaan nyt vasta kun on ollut kovempia pakkasia. Ja vain pari - kolme ensimmäistä käännöstä tuntuu oudolta, tulee sellaisia raskaampia kohtia, mutta sitten toimii normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X