E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Löwen
    replied
    Originally posted by mika_z View Post
    Ota nyt ensin se jälkiasenteinen moduuli vaikka hetkeksi irti ja katso häviääkö viat. Näyttäis kuvan perusteella, että johtosarjan päässä on liitin.
    Kaivelin sen tuolta esiin ja otin liittimen irti mutta ei vaikutusta mihinkään.

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Nyt on ruvennu myös jättämään mittariston valot päälle eikä soitin aina lähde käyntiin, myös soittimen asetukset muuttuvat itsestään. Mikähän tuossa häröilee?
    Ota nyt ensin se jälkiasenteinen moduuli vaikka hetkeksi irti ja katso häviääkö viat. Näyttäis kuvan perusteella, että johtosarjan päässä on liitin.

    Leave a comment:


  • Löwen
    replied
    Originally posted by Löwen View Post
    Kolmeysissä sähkövikaa, eli;

    Autossa jälkiasenteinen kaukosäätö lukitus -> http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=28 ,joka herkesi toimimasta ajat sitten. Boksi on kuitenkin vielä paikallaan takakontissa ja johdot kiinni. Hankala purkaa koska kaikki liitokset on tehty rosvoliittimillä ja muilla sokeripala tyyppisillä ratkaisuilla.

    -Keskikonsolin keskuslukitus napista ovet lukkiutuvat pl. kuskin ovi. Jos joku ovi on auki, ei napista tapahdu mitään. Ennen toimi niin että jonkun oven ollessa auki ovet kävivät lukossa ja saman tien aukesivat.

    -Kuskin ovesta avaimella kääntäen ei tapahdu mitään.

    -Apukuskin ovesta avaimella kääntäen ovet lukkiutuvat, pl. kuskin ovi.

    -Jokaisen oven sähköikkuna toimii oven omalla kytkimellä.

    -Kuskin ovessa toimii kaiuttimet, kuskin peilin säätö ja kuskin ikkunan säätö sekä kytkinpaneelin valot palavat. Muiden ikkunoiden sekä apparin peilin säätö ei toimi kuskin oven paneelista.

    Oon ihan pihalla. Kuskin ovipahvi on irti ja kaikki johdot näyttää päällisinpuolin ehjiltä. Sulakkeet on käyty läpi. Laitoin myös oven "scart" liittimeen contact sprayta mutta ei vaikutusta.

    Kuulostaako tutulta?
    Nyt on ruvennu myös jättämään mittariston valot päälle eikä soitin aina lähde käyntiin, myös soittimen asetukset muuttuvat itsestään. Mikähän tuossa häröilee?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Nyt on kyllä hieman pakko avautua Laakkosesta (merkkiliike Joensuu). Kävin tänään kyselemässä hintoja ja saatavuutta takajousille ja iskareille. Tarvittiin kaksi varaosamyyjää ja 20 minuuttia, että saivat arvottua taka jousien ja iskarien numerot (ei sport). Sport jousia ja iskareita ei sitten kuulemma koneelta pystykkää tuohon autoon katsomaan, koska heillä tämä kone ei sellaisia edes tuohon autoon näytä. Siis mitä vittua? Kyllähän ne nyt sieltä näkee ihan hyvin kun eilen viimeksi katoin BMW.fi osoitteen ETK:sta. Kyllä on kädetöntä porukkaa.

    Asiaan, mistä olette jousia ostaneet? Motonet myy todella halvalla ~50€/kpl, laatu tosin hieman arveluttaa. Nouseeko auto miten paljon, jos sinne laittaa uudet orkkis jouset ja iskarit? Lienevät kuitenkin jonkun verran kuoleutuneet 300tkm ja 15v aikana. :think

    Harkitsen tässä nyt laitanko sport ja vakio vieterit autoon. Perässä korkeus eroa taisi olla 15mm?




    Mitkäs kaikki osat kuvasta kannattaisi samalla vaihtaa? Ainakin 1-5, 8 ja 9. Entä muut?

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by zeniitti View Post

    Pakattu ne oli ainakin asiallisesti. Ensin muoviin, sitten kuplamuoviin ja sitten pahviin. Ja toimitus lähetystunnuksella varustettu
    Tänään läks liikkeelle ebayn mukaan mut ei sieltä mulle koodia ainakaan tullu, niin nyt sit vaan tarttee ootella, et millon saapuu perille

    Leave a comment:


  • -Sipe-
    replied
    Onkos e39ssä 1 vai 2 antennivahvistinta? 01 e39 520i. C pilareissa molemminpuolin mokkulat, ja vasemmasta jos nyppää piuhan niin mykistyy kokonaan radio ja oikeanpuoleinen on täysin mykkä.

    Radio ei löydä kanavia ja aiemmin tallennetut kanavat kuuluu volat kaakossa hiljasella.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Halvoilla puristimilla voi olla vaikeuksia vakioetujousten kanssa. Muuten onnistuu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kyllä noilla halvoillakin puristimeilla saa ihan harrastus mielessä, mutta ammatti käyttöön niistä ei ole. Kaverilla on noita halppiksia ja ovat venyneet ja vanuneet joka suuntaan, mutta onhan niillä monet jouset puristettu.
    Näihän se monien työkalujen kanssa menee, että muutoman kerran niillä halvoillakin voi tehdä, mutta ammattikäyttöön niistä ei tietenkää ole. Poikkeuksen tuohon kyllä tekee Finbullet työkalut, jotka ovat kyllä aivan täyttä paskaa. Niillä ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään.

    Näin harrastekäytössä niihin todella harvoin tarvittaviin työkaluihin kun ei vaan viitsi omaisuuksia sijoittaa. Hylsysarjaan jne. usein tarvittaviin tietenkin tulee enemmän sijoitettua, että ei heti hajoa. Bilteman 150-osoinen työkalusarja onkin osoittautunut hyväksi harrastekäyttöön.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Pulttipyssyn tarve olikin jo tiedossa ja valmiiksi löytyy bilteman sähköinen pyssy, jolla varmaan aukaisu hoituu (on ollut ihan näppärä renkaiden vaihdossa ja muutomassa muussa rempassa). Kysyin noista puristimista kun jotkut väittävät, ettei niillä tee mitään. Paremmat näyttää maksavankin ~300€ ja siitä ylöspäin, jolloin itse tekemisessä nyt ei hirveästi enää ole mieltä. Aikaisemmin on tullut käytettyä vaan parempia jousipuristimia, joten oli ihan kiva kuulla, että noilla halvoillakin homman saa tehtyä.
    Kyllä noilla halvoillakin puristimeilla saa ihan harrastus mielessä, mutta ammatti käyttöön niistä ei ole. Kaverilla on noita halppiksia ja ovat venyneet ja vanuneet joka suuntaan, mutta onhan niillä monet jouset puristettu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.
    Pulttipyssyn tarve olikin jo tiedossa ja valmiiksi löytyy bilteman sähköinen pyssy, jolla varmaan aukaisu hoituu (on ollut ihan näppärä renkaiden vaihdossa ja muutomassa muussa rempassa). Kysyin noista puristimista kun jotkut väittävät, ettei niillä tee mitään. Paremmat näyttää maksavankin ~300€ ja siitä ylöspäin, jolloin itse tekemisessä nyt ei hirveästi enää ole mieltä. Aikaisemmin on tullut käytettyä vaan parempia jousipuristimia, joten oli ihan kiva kuulla, että noilla halvoillakin homman saa tehtyä.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?
    Tuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.

    Leave a comment:


  • Benzi87
    replied
    Originally posted by Jontteri View Post
    523i alkoi vähä jälkeen kytkinremontin täristään vaihdekepistä, kierrosten mukaan tärinä/värinä muuttuu :think Veto päällä ei eroa mitenkään, kaksoismassa ei kolahda sammuttaessa :think Remontin yhteydessä uusittiin neulalaakeri muttei vauhtipyörää. Mistähän tärinä mahtaa johtua, ehdotuksia?
    Muistitko laittaa kardaanin tukilaakerille esijännityksen?
    Katoitko missä kunnossa oli "rätti" ettei ois vaan nyt revennyt?
    Last edited by Benzi87; 27-01-2015, 22:09.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Bemsu View Post
    Muistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakke
    Kiitänks! takakontissa ois johtosarja jo oottamassa ja postipate toivottavasti torstaina/perjantaina tuo laturin

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    Uutena automaatti 525tds -97 omistaneena olen alkanut hämmästelemään tuota kulutusta. sekalaisessa ajossa 12.5l/100km, on vähän liiän härski... auto vetää kuitenki tasaisesti eikä tunge ylimääräsiä putkesta. myös sitä olen hämmästellyt kuinka nopeasti auto mukamas lämpenee. pelkästään töpselissä kiinni niin lämmöt mittarissa noussut lähes puoleen väliin, kylmänä jos lähtee ajamaan niin 5min tai jopa alle ja mittari tapittaa puoltaväliä. coolerin nurkissa pientä öljyä havaittavissa(syy korkeaan kulutukseen?).

    Leave a comment:


  • Bemsu
    replied
    Muistaakseni hanskalokeron takana oli läpivienti joka tulpattu. Tais tulla konehuoneeseen sinne moottorin- ja automaattilaatikon boxin taakke

    Leave a comment:

Working...
X